Logitech® Squeezebox™ Touch - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 18 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 344
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Kan man kjøre lyd ut både på phono og USB/Coax/optisk? Slik at man har fixed lyd ut på de digitale utgangene og man justerer lyden på phono med selve spilleren?
    Man kan bruke begge utgangene samtidig, men man har enten fast volum på begge utgangene eller variabelt volum på begge. Altså ikke fast på den ene og varialbelt på den andre.

PS: Volumreguleringen foregår uansett i det digitale domenet - hvilket betyr at signalet blir stadig mindre bit-perfect etterhvert som volumet skrus ned.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått meg SB touch i stua også, etter 1 år med Touch på "hifirommet" så "måtte" jeg bytte ut Duet/reciver løsningen jeg hadde i stua (skylde på at jeg måtte ha en klokke der :P).

Det jeg merka, var at det trådløsekortet i Touchen var mye "bedre" enn i Duet/reciver'en. Får nå 100% signalstyrke mot 70% før. Fungerte dog smertefritt før også da .

Squeezebox virker på meg som et veldig stabilt system nå, spessielt etter at jeg flytta SB CEnter over til serveren min (som kjører UBUNTU Linux).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan bruke en bluetooth-usb sak på Squeezebox Touch, og få den til å motta lydsignaler fra f.eks en iPad..?
    Har fått meg iPad2 + Garageband og leker merd tanken på å streame lyden til Squeezeboxen via bluetooth.
    Går jo an å kjøpe seg en Aiport Express og kjøre AirPaly, men hadde vært kjekt å bruke Squeezebox'en

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strozzi
    Noen som vet om man kan bruke en bluetooth-usb sak på Squeezebox Touch, og få den til å motta lydsignaler fra f.eks en iPad..?
    Har fått meg iPad2 + Garageband og leker merd tanken på å streame lyden til Squeezeboxen via bluetooth.
    Går jo an å kjøpe seg en Aiport Express og kjøre AirPaly, men hadde vært kjekt å bruke Squeezebox'en
    Angående Airplay/Airport Express så er lyden forsinket på ett sekund eller to, vil tro det er håpløst å spille. Ellers så låter instrumentene veldig mye bedre når dem spilles av på stereoanlegget. Angående bluetooth på Touchen så kjenner jeg ikke til dette, jeg vil egentlig tro at det umiddelbart ikke fungerer.

Men hva med å prøve en slik bluetooth-mottaker, kobles direkte til stereoanlegget. Tror dem fåes helt nedi 300-400kr på Clas Ohlsen/Biltema... jeg har ikke prøvd disse, men det sies at dem fungere bra... jeg aner ikke om det er forsinkelse...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering av klokken

Hei ,
    jeg har en Squeezebox Touch og den står ofte som ren klokke.
    Klokken viser nå 4 minutter feil og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få oppdatert klokken i Touchen. Burde ikke dette skje automatisk via Internet?

Noen som har vært borte i dette?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Hei ,
    jeg har en Squeezebox Touch og den står ofte som ren klokke.
    Klokken viser nå 4 minutter feil og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få oppdatert klokken i Touchen. Burde ikke dette skje automatisk via Internet?

Noen som har vært borte i dette?
    Bruker du Squeezecenter på en PC? da tror jeg den går etter den klokka...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Bruker du Squeezecenter på en PC? da tror jeg den går etter den klokka...
    Jeg tror du har helt rett. Sjekket PCen i kjelleren som kjører Vista og Squeezecenter. Tiden var feil på denne.
    Skal se om det er korrekt i morgen.
    Oppdatering: Takk for tipset. Det løste problemet.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har det blitt av skjermbildet hvor man får se både sanginfo OG albumbilde mens en sang spiller på spotify (i "now playing")?
    Idag kan jeg kun velge mellom enten albumbilde ELLER sanginfo (tekst) i tillegg til equalizer og effektbruk.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min touch står bare på pause. Den vil ikke spille lenger.
    Prøver å trykke på play, og ingen avspilling. Bruker Spotify og alt ser helt normalt ut.
    Har kablet nettverk og oppdatert programvare og prøvd restart med fabrikkinnstillinger..
    Skjønner INGENTING!!
    Noen som har opplevd det samme??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Spotify kan vise flere utgaver av ett album. Noen er sperret i enkelte regioner. Velg et annet likt album.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ja. Spotify kan vise flere utgaver av ett album. Noen er sperret i enkelte regioner. Velg et annet likt album.
    I know...men dette gjelder alle sangene i spillelistene mine som funker på iPhonen og pc'en min, så det er ikke det som er problemet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgrader den til 7.7...

Og påse at du ikke har uforvarende pauset Spotify på en av de andre enhetene. Da låser Spotify seg...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Logitech kundesupport og de logget seg inn på boksen via Mac adressen.
    Det viste seg å være noe tull med USB tilkoblingen til DAC'en sa han...? Ja hva vet jeg.....
    Funker nå ihvertfall etter at jeg kutta ut DAC og kjører analogutgangene rett i receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Ringte Logitech kundesupport og de logget seg inn på boksen via Mac adressen.
    Det viste seg å være noe tull med USB tilkoblingen til DAC'en sa han...? Ja hva vet jeg.....
    Funker nå ihvertfall etter at jeg kutta ut DAC og kjører analogutgangene rett i receiveren.
    Du veit vel at det er coax eller optisk som er de normale digitale utgangene ut fra Touch? Skal du bruke USB må den "hackes" først. USB er beregnet på tilkobling INN fra HDD.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Du veit vel at det er coax eller optisk som er de normale digitale utgangene ut fra Touch? Skal du bruke USB må den "hackes" først. USB er beregnet på tilkobling INN fra HDD.
    Visste ikke det faktisk, men det høres jo naturlig ut.
    Hadde tilkoblet utstyr på USB og digital out og det var ikke en HDD for å si det sånn.
    Funker greit igjen nå ihvertfall uten den tilkoblingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg er helt ny med Squeezebox. Jeg ser det ligger noen ute på finn både av touch og duet med kontroll til ca samme pris. Hva bør jeg gå for? (Har iPhone og iPad til å styre med).

mvh Aslak

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andas
    Hei,

Jeg er helt ny med Squeezebox. Jeg ser det ligger noen ute på finn både av touch og duet med kontroll til ca samme pris. Hva bør jeg gå for? (Har iPhone og iPad til å styre med).

mvh Aslak
    Det kommer litt an på behovet ditt.

Jeg har to Duet, av én eneste grunn - og det er at jeg ikke ønsker å ha dem stående synlige. Den ene har jeg gjemt bak noen gardiner - den andre står nede på gulvet under skrivebordet - ute av øye, ute av sinn.

Jeg har én Classic - og det av en helt annen eneste grunn - nemlig at jeg ønsker å kunne styre alle boksene i det ene stereoanlegget - det som kona også bruker - med en universalfjernkontroll. Classic må stå synlig - styres av IR-signaler direkte fra fjernkontrollen. Duet er avhengig av en Controller (eller f.eks. iPad/iPhone) som har kontakt med spilleren via det trådløse nettet. Tilsvarende gjelder for Touch - den må stå synlig og kan på tilsvarende måte styres av en universalfjernkontroll. Touch (og Classic) kan også styres av en Controller eller iPad/iPhone - hvis man har slikt. Touch kan betjenes direkte fra displayet på Touch - i tillegg til via fjernkontroll. For de andre spillerne er man avhengig av fjernkontroll eller av å sitte ved PCen og dirigere dem.

Touch spiller 24/96 format - mens Duet nøyer seg med 24/48. Du kan i og for seg spille opp til 24/192 - men da skjer det en downsampling til respektive 24/48 eller 24/96.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Derfor bruker jeg TRIODE sin tredjepart plugginn.. hvor jeg velger NORGE, og får opp riktig ved søk .

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Podkast faller ut?

Har en Squeezebox Touch som fungerer utmerket, med ett unntak:
    Når jeg hører på Podkast'er (f.eks. Misjonen) så stopper den nesten alltid før programmet er ferdig. Det varierer fra 10-30 minutter fra jeg starter sendingen til SB slår av og jeg må starte den på nytt. Samme skjer på andre Podkast'er. (SB slår seg ikke av, den bare stopper sendingen.)

Fenomenet er ikke tilstede når jeg spiller fra Internettradio, eller min egen musikksamling på NAS'en.

Det er kablet nettverk, og jeg kjører Squeezebox Server på min Synology NAS.

Noen gode tips på hva som kan være feil?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Derfor bruker jeg TRIODE sin tredjepart plugginn.. hvor jeg velger NORGE, og får opp riktig ved søk .
    Takk for opplysningen. Det var ukjent for meg at den plug-in hadde et slikt smartfilter.

Side 13 av 18 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •