Logitech® Squeezebox™ Touch - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 18 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 344
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er denne opp mot spotify??

Har premium såklart

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har akuratt bestilt en NAS disk for å slippe å skru på PCen for å bruke Touch.

Bestilte en NetGear ReadyNAS Duo med 2 TB plass, det stod at den støttet Squeezebox.

Er disse vanskelige å sette opp i mot SB komponenter?
    Eller er det enkelt?

Er det bare å huke av for SB i NASen, og be Touch søke på den i stedet for PC?

Eller noen som har en guide å følge?
    Det er veldig enkelt og rett frem:-) Du vil nok ikke trenge noen guide. Log deg inn på NAS, legg til ønsket tjeneste og gjør dine innstillinger:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ripper musikk til en helt vanlig ekstern harddisk med iTunes og plugger denne harddisken til usb-porten på en sb-touch, vil den da kunne spille rett av med artistnavn, albumnavn og det hele?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hvordan er denne opp mot spotify??

Har premium såklart
    Helt gull,bare logg inn på spotify via squeezeboxen så er du i gang

O

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teit spørsmål. Men hva bruker jeg egentlig en Squeezebox til? ser at veldig mange har en slik.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enkelt en musikkavspiller. Du kan streame radio, podcast, sjekke været/facebook/nyheter, vise bilder fra flickr, du kan spille av musikk direkte fra Wimp eller Spotify koblet videre til din stereo for eksempel. Du kan også spille av musikk fra din egen datamaskin uten å fysisk skifte sanger på datamaskinen, men fra Squeezebox selv.

Plant ræva di nedi sofaen, bruk fjernkontrollen som følger med, eller nettleseren din eller bruk din iPhone/Android etc og hør på musikk! Enklere blir det ikke.

(Håper jeg fikk med det meste).

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor det dukker frem opptil flere av samme album?
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trolig fordi det er "uorden" i dine tags. Kanskje fordi noen av sangene er ulikt tagget.?
    Sjekk dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Helt enkelt en musikkavspiller. Du kan streame radio, podcast, sjekke været/facebook/nyheter, vise bilder fra flickr, du kan spille av musikk direkte fra Wimp eller Spotify koblet videre til din stereo for eksempel. Du kan også spille av musikk fra din egen datamaskin uten å fysisk skifte sanger på datamaskinen, men fra Squeezebox selv.

Plant ræva di nedi sofaen, bruk fjernkontrollen som følger med, eller nettleseren din eller bruk din iPhone/Android etc og hør på musikk! Enklere blir det ikke.

(Håper jeg fikk med det meste).
    Vil bare legge til en ting: Du slipper viftestøyen fra PC-en!

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Noen som vet hvorfor det dukker frem opptil flere av samme album?
    99% sannsynlighet for at det er rusk i taggingen. Bruk mp3tag (anbefales) eller lign og vær pinlig nøyaktig.

Newcomer Cerwin sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SB bugs

Har nylig kjøpt meg en Squeezebox Touch. Er stort sett fornøyd, men har noen småproblemer som irriterer meg litt. For det første så slår squeezeboxen seg på helt uten videre enkelte ganger. Jeg slår den av med fjernkontrollen, og uten at jeg har gjort noe som helst kan den slå seg på igjen (dette etter flere timer med inaktivitet).

Et annet problem har jeg ved bruk av spotify. Noen sanger vil bare ikke spille, jeg har f.eks oppdaget at jeg ikke kan avspille noen sanger fra albumet "The best of Dire Straits & Mark Knopfler - Private investigations". Er det noen av dere som får til å spille av f.eks Mark Knopfler sin What it is med SB sin spotify streaming? Hos meg er dette umulig, den står bare på 0 og vil ikke spille. Det som er rart er at dette gjelder hele dette albumet. Har ikke problemer på PCen med dette. Et annet problem ved spotify streaming er at ved avspilling av spillelister så kan SB'en stoppe helt uten videre midt i en sang. Dermed må jeg manuelt skifte videre til neste sang for å fortsette med spillelisten.

SB'en låser seg også relativt ofte, som regel ved valg av sang. Så langt så har jeg så å si kun brukt Spotify på squeezeboxen, så det kan godt hende at svakheten her ligger i Spotify appen på SB.

Noen andre som har hatt tilsvarende opplevelser?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de samme problemene som Cerwin desverre.
    SB slår seg på når den vil. Er som regel på hver morning selv om jeg har slått den av kvelden før.
    Den kan også finne på og stoppe midt i en sang selv om jeg har spillt det samme sporet uten problemer dagen før.
    Jeg har koblet på en hd på min og må starte squeezebox server for og bruke hd.
    Her har den store problemer med og finne innhold hver gang jeg er ute av sb serveren. 3 til 4 ganger så er den i gang og alt virker.

Virker også at den ikke takler for mye og raske søk etter hverandre.
    Da går den i stå og restarter seg selv.

Ellers så forventer jeg ikke at noe som helst skal fungere smertefritt:wink:
    Så når SB virker er den et virkelig bra produkt

Leser mye blader og får inspirasjon i "hva hører du på" tråder, hører musikk på spotify, finner gullkorn som jeg videre laster ned i beste kvalitet og slenger in på hard disc.
    Er ekstra heldig hvis jeg finner 24/96. Da har jeg store forventninger og de blir som regel innfridd, bortsett fra de som er tatt opp fra lp.
    Men har hørt et par bra der også.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjerne post hvilken versjon dere bruker. Eneste jeg opplever om den har slått på seg selv er om den mista koblingen til squeezebox servern. Den er aldri helt stabil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin
    Har nylig kjøpt meg en Squeezebox Touch. Er stort sett fornøyd, men har noen småproblemer som irriterer meg litt. For det første så slår squeezeboxen seg på helt uten videre enkelte ganger. Jeg slår den av med fjernkontrollen, og uten at jeg har gjort noe som helst kan den slå seg på igjen (dette etter flere timer med inaktivitet).

Et annet problem har jeg ved bruk av spotify. Noen sanger vil bare ikke spille, jeg har f.eks oppdaget at jeg ikke kan avspille noen sanger fra albumet "The best of Dire Straits & Mark Knopfler - Private investigations". Er det noen av dere som får til å spille av f.eks Mark Knopfler sin What it is med SB sin spotify streaming? Hos meg er dette umulig, den står bare på 0 og vil ikke spille. Det som er rart er at dette gjelder hele dette albumet. Har ikke problemer på PCen med dette. Et annet problem ved spotify streaming er at ved avspilling av spillelister så kan SB'en stoppe helt uten videre midt i en sang. Dermed må jeg manuelt skifte videre til neste sang for å fortsette med spillelisten.

SB'en låser seg også relativt ofte, som regel ved valg av sang. Så langt så har jeg så å si kun brukt Spotify på squeezeboxen, så det kan godt hende at svakheten her ligger i Spotify appen på SB.

Noen andre som har hatt tilsvarende opplevelser?
    Jeg har det samme :twisted: Supermax spiller jeg på PC men ikke på SB. Den er helt lik som din i oppførsel sykt plagsomt. På WiMp er dette ikke noe problem,dropper spotify om ikke dette blir forbedret. Kan hende dette er serveren men er da rart det ikke skjer på WiMp .
    Har oppdatert den flere ganger men dette gir seg ikke.

O

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme erfaringer som Cerwin og Ludoman. dessverre. Jeg har derfor flyttet SBT til en plass den brukes sjelden, og benytter heller MacMini med fjernstyring.

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin
    Dette er et kjent problem med den nyeste firmwaren og skal bli fikset i versjon 7.6.1.

Newcomer Cerwin sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som om jeg er alene med disse problemene da altså..

Får håpe dette er ting som blir forbedret med fremtidige FW-oppdateringer. Bortsett fra disse bugsene er det jo et strålende produkt! Jeg får også vurdere å gå over fra Spotify til Wimp dersom problemene med Spotify på SB vedvarer. Er jo litt lavere bitrate på Wimp i forhold til Spotify, men er vel kanskje tvilsomt at dette er hørbart i praksis?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom en oppdatering nylig. Så langt ikke noen problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye oppdateringen fungerer veldig bra hos meg så langt:-D
    Har lastet ned en del musikk fra Linn som jeg har hatt problemer med og spille av fra USB hard disc.
    Nå fungerer det veldig bra uten avbrytelser og tenke pauser fra SB.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man kjøre lyd ut både på phono og USB/Coax/optisk? Slik at man har fixed lyd ut på de digitale utgangene og man justerer lyden på phono med selve spilleren?

Side 12 av 18 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •