SONOS Music System - Tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 1 av 34 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 667
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SONOS Music System - Tråden

Heisann!

Lager denne tråden da jeg synes at Sonos fortjener en egen tråd her inne.
    Her kan vi med Sonos utveksle erfaringer, og andre som vurderer systemet kan poste spørsmål og få hjelp av oss som allerede er heldige eiere.

Mitt Sonos oppsett består idag av 1.stk ZoneBridge, 1.stk ZonePlayer90 og 1. stk ZonePlayer120. Har også Sonos Controlleren, men bruker mest min iPhone som kontroll.

ZP90'en brukes i stuen og er tilkoblet en Denon AVR3808A receiver, mens ZP120'en brukes pr. idag på verandaen sammen med B&W685 høytalere, men kommer nok til å finne veien inn på soverommet når sommeren er over, tenker da å bruke dem sammen med B&W686 og bruke B&W685 som bakhøytalere i et surround oppsett i stuen.

Planer videre er og utvide med ytterligere en ZP90 som skal brukes på anlegg nr 2, en LyngdorfTDA2200 med B&W683 og en ZP120 som enten finner plassen på kjøkkenet/ett av barnerommene med B&W686 høytalere.

Hvordan er deres Sonos systemer?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint med egen Sonos tråd.

Mitt Sonos system består av:

2 stk ZP120 ZonePlayer, 2 stk ZP90 ZonePlayer, 2 stk CR100 Kontroller m/CC100 Cradle, 1stk BR100 ZoneBridge.

Jeg har en ZP120 på kjøkkenet og en på soverommet.
    ZP90'ene er plassert på hjemmekinorommet og i stua. Gjennom Dac'ene i forsterkerene. (T+A og Yamaha)

Som fjernkontroll bruker jeg Iphone og CR100'ene.

BR100 ZoneBridge er plassert i et kott sammen med nettverksdisken som er Apple sin AirPort Time Capsule 1TB.

Jeg er meget fornøyd med systemet, er genialt å kunne få musikk i alle rom på en så lettvindt måte.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Cullen-modifisert ZP90 i kinorommet, koblet til en Denon 4308/NADM25 og B&W 803D.

I stua har jeg en ZP100 koblet til et par Dali Concept 1. I stua bruker jeg CR100 fjernkontrollen, i kinorommet enten Ipod eller Sonos-programvaren til Mac.

Jeg er kjempefornøyd med både lydkvalitet og brukervennlighet

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg har en ZP120 på kjøkkenet og en på soverommet.
    Lurer litt på hvilken høytalere du bruker på dine ZP120?, og hvordan du synes de/det spiller på ZP120'en.

Ellers så jeg på Sonos forumet at det muligens kommer en ny kontroll, CR200, det blir spennende å følge.

Link: New Controller - CR200 Outed by FCC! - Sonos Forums

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann.

Lurer litt på hvilken høytalere du bruker på dine ZP120?, og hvordan du synes de/det spiller på ZP120'en.

Ellers så jeg på Sonos forumet at det muligens kommer en ny kontroll, CR200, det blir spennende å følge.

Link: New Controller - CR200 Outed by FCC! - Sonos Forums
    På kjøkkenet bruker jeg en Sony høytaler,SS-CMD373 står det på baksiden. De er fra et mini/kombi anlegg fra Sony. De låter egentlig ganske bra for å være en slik høytaler. Jeg synes det fungerer strålende til den bruken vi har på kjøkkenet.

På soverommet er det tilsvarende, men der med noen høytalere fra Philips.

Bruken i disse to rommene er jo litt mere bakgrunnsmusikk, og radiolytting.
    Er deilig å bare ha musikk rundt seg uansett ihvilket rom en er. :-)

Jeg har ikke prøvd å koble ZP120 på noen større høytalere og sjekket hva den leverer da.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det fantes en egen Sonos tråd fra før jeg men.

Jeg bruker en ZP80 i stua,sammen med resten av oppsettet mitt
    På soverommet bruker jeg ZP100 som er koblet på et par Mission høytalere.
    Har kun en Sonos kontroll,men det klarer seg enda.

Blir nok en ZP100 på kjøkkenet/badet etterhvert.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visstnok slik den nye kontrollen blir. Bare de klarer å inkludere cradle denne gangen...

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Visstnok slik den nye kontrollen blir. Bare de klarer å inkludere cradle denne gangen...
    Lurer på å gå for Sono jeg og, men spørsmål: Ser en del av dere bruker Ipod til å styre musikken. En Ipod touch har jo flere bruksområder enn kontrollene til Sono, så det må vel være mer lurt å gå for en slik løsning? At det er høyere oppløning på Sono sine kontrollere betyr lite for min del. Jeg vil ha noe som er brukervennlig.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til den andre Sonos tråden.

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ler-sonos.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med ladestasjon. Fordi dette er den enste måten å lade kontrolleren på. Et argument for å kjøpe sonos kontrollen fremfor ipod er at sonosen er mye raskere. Dette er noe de har jobbet mye med, vistnok. Så det blir spennende å se hvordan den faktisk blir. Jeg leste nå at BU 250 er klar, så det bør ikke ta lang tid før HFK får CR200 inn nå.

En annen ting som er kanskje et minus er at den nye cradleren ikke kan veggmonteres, men sonos arbeider med å få til en løsing for dette, så det kommer!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Lurer på å gå for Sono jeg og, men spørsmål: Ser en del av dere bruker Ipod til å styre musikken. En Ipod touch har jo flere bruksområder enn kontrollene til Sono, så det må vel være mer lurt å gå for en slik løsning? At det er høyere oppløning på Sono sine kontrollere betyr lite for min del. Jeg vil ha noe som er brukervennlig.
    Du må ha minst en CR100/200 for å sette opp systemet. Ipod systemet mangler en del instillinger som er nødvendige for å sette opp nettverket og source etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det gjør man da fra en pc i samme nettverk?

Jeg bruker iphone som kontroller og setter opp alt via pc'en

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Du må ha minst en CR100/200 for å sette opp systemet. Ipod systemet mangler en del instillinger som er nødvendige for å sette opp nettverket og source etc.
    Takk for svar, da får jeg se om de kommer med en pakke med cr 200

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er FEIL !, jeg selv brukte app'en som jeg lastet ned gratis fra iTunes store, og satt opp systemet mitt !
    Brukte kun iPhone'en min som kontroll til SONOS systemet mitt i begynnelsen, CR100 kjøpte jeg senere.
    Jeg kjøpte kun en ZoneBridge og en ZonePlayer90 første gangen, og brukte og satt opp systemet med iPhonen og brukte den som kontroll!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er FEIL !, jeg selv brukte app'en som jeg lastet ned gratis fra iTunes store, og satt opp systemet mitt !
    Brukte kun iPhone'en min som kontroll til SONOS systemet mitt i begynnelsen, CR100 kjøpte jeg senere.
    Jeg kjøpte kun en ZoneBridge og en ZonePlayer90 første gangen, og brukte og satt opp systemet med iPhonen og brukte den som kontroll!
    Ja, jeg husket feil da jeg sa det. Kom på det nå. Men alikevell anbefaler de fleste jeg har snakket med å ha minst en sonos kontroll. Er hvertfall en del ting man kan gjøre med den, som ikke gå på en ipod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg husket feil da jeg sa det. Kom på det nå. Men alikevell anbefaler de fleste jeg har snakket med å ha minst en sonos kontroll. Er hvertfall en del ting man kan gjøre med den, som ikke gå på en ipod.
    Er enig at det er greit med en SONOS kontroll, skaffet meg en selv i ettertid.
    Men for 1.gangs kjøpere som har en iPhone/iPod Touch kan det være greit å bruke iPhone/iPod Touch som kontroll, da man sparer en god del penger!, og heller bygge på med flere ZonePlayere og kontroll når man er blitt overbevist og fornøyd med systemet. Noe de gjør
    Synes selv at SONOS kontrollen er/var veldig overpriset, kjøpte den da jeg kom over tilbud på HiFi Klubben, de hadde en slik pakkeløsning/tilbud med ZonePlayer og kontroll.
    Synes også den "gamle" kontrollen var veldig stor og klumpete, så forsatte og bruke iPhone'en min.
    Men kommer nok til å kjøpe den nye som er kommet/kommer, er spent på hvilken pris den får, den ser no meget lekker ut.....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at det er greit med en SONOS kontroll, skaffet meg en selv i ettertid.
    Men for 1.gangs kjøpere som har en iPhone/iPod Touch kan det være greit å bruke iPhone/iPod Touch som kontroll, da man sparer en god del penger!, og heller bygge på med flere ZonePlayere og kontroll når man er blitt overbevist og fornøyd med systemet. Noe de gjør
    Synes selv at SONOS kontrollen er/var veldig overpriset, kjøpte den da jeg kom over tilbud på HiFi Klubben, de hadde en slik pakkeløsning/tilbud med ZonePlayer og kontroll.
    Synes også den "gamle" kontrollen var veldig stor og klumpete, så forsatte og bruke iPhone'en min.
    Men kommer nok til å kjøpe den nye som er kommet/kommer, er spent på hvilken pris den får, den ser no meget lekker ut.....
    Hifiklubben får inn de nye bu250 pakkene nå denne uken. Kontrollen er også tilgjengelig, og har fått en pris på 3298 om jeg ikke husker feil.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål er om kontrollen er så mye bere at den forsvarer 2000 kr i forskjell..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Spørsmål er om kontrollen er så mye bere at den forsvarer 2000 kr i forskjell..
    Godt spørsmål. Jeg skal kjøpe sonons nå snart. Men kommer nok bare til å kjøpe en kontroll til meg selv, da kjæresten har en iphone. Så bruker nok ikke 3298 ekstra bare for at hun skal få egen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har hifiklubben i marcus thranesgate den nye controlleren inne.

Side 1 av 34 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •