SONOS Music System - Tråden - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 8 av 34 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 667
    Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er den nye Sonos-spilleren Play-3 på plass hos Hifiklubben. Alright pris også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kunne og burde ha vært noen kroner rimeligere syns nå jeg da. Spesielt når de skriver at den har spesielle begrensninger på lyden... Blir spennende å høre!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte den i går, absolutt en fin liten sak. Passer knall på soverommet, baderommet eller en liten sak på kjøkkenet. Ble overasket over lyden, da jeg ikke hadde forventa noe særlig greier.

Så er den jo fult intregrert med Sonos oppsettet, det er jo genailt radio,spotify, osv.
    Min tråd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye lyd fra en liten boks, få en demo og hør selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel bare å dra kortet da8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et par spørsmål...

1. Støtter SonosPlayer90/120 streaming av 96khz/24bit eller 192Khz/24bit
    flac ?

2. Er det planlagt støtte for Wimp ?

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    flac ?

1. Nei
    2. Man får aldri noen indikasjoner på hva som kommer av tjenester og funksjoner. Det er flere som har yttrett ønske om det på sonosforumet og WIMP har selvfølgelig en interesse av det, så kanskje det kommer over tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart at det er forbedringspotensiale hvis det er riktig måte å si det på.

Men kan man ikke kjøre wimp via iPhone via bridge? Har ikke prøvd den men forsto det som at man skulle få mer eller mindre full kontroll over iPhone med bridge...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    flac ?

1. Som allerede nevnt, nei. Kanskje i en fremtidig oppdatering? For meg og de fleste i gruppen Sonos sikter seg inn på er dette totalt uninteressant uansett enn så lenge.

2. Støtte for WIMP kommer kun hvis Platekompaniet ønsker å bruke penger og resusser på å utvikle noe. Kan aldri tenke meg at Sonos gjør noe med det sånn helt uten videre. I så måte er ikke WIMP spesielt interessant for Sonos; en håndfull tusen kunder kun i Norge. Har du Wimp, send en mail og spør dem direkte.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite spørsmål, et er par sanger på flere av spillelistene som er grå, altså får ikke spilt av de sangene. Fungerer fint på vanlig spotify, men ikke igjenom sonos.. Noen grun til det?
    Min tråd

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    1. Som allerede nevnt, nei. Kanskje i en fremtidig oppdatering? For meg og de fleste i gruppen Sonos sikter seg inn på er dette totalt uninteressant uansett enn så lenge.
    Vel, helt uinteressant er det vel ikke? Enig i at "den gemene hop" kanskje ikke "trenger" eller ønsker mer enn vanlig redbook-standard, men det hadde vel ikke skadet? Jeg benytter Sonos i mitt eget oppsett, men skulle gjernes sett at den ikke hadde vært begrenset til 16/44.1. Da hadde det overhodet ikke fristet å skifte/bytte til et annet komponent som da også kunne dette, da jeg har en del materiale som er i et høyere format enn 16/44.1.

Får håpe at det blir aktuelt som en oppgradering etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vel, helt uinteressant er det vel ikke? Enig i at "den gemene hop" kanskje ikke "trenger" eller ønsker mer enn vanlig redbook-standard, men det hadde vel ikke skadet? Jeg benytter Sonos i mitt eget oppsett, men skulle gjernes sett at den ikke hadde vært begrenset til 16/44.1. Da hadde det overhodet ikke fristet å skifte/bytte til et annet komponent som da også kunne dette, da jeg har en del materiale som er i et høyere format enn 16/44.1.

Får håpe at det blir aktuelt som en oppgradering etterhvert.
    For min del så var det vel egentlig bare at den kjører 44.1KHz som var drawbacken på Sonos, at de har fått til en slags wasapi plugin som finnes til både Xbox media center og Foobar2000 til PC så hadde dette faktisk utgjort litt. Musikken er liksom litt mer komprimert fra Sonos enn den blir fra PC, har både Sonos og PC koblet til DAC. Musikken føles faktisk litt mer luftig fra PC faktisk, der man har FLAC i høyere kvalitet. At musikken blir downsamplet i Sonos, for å så blir upsamplet i DAC er jo ikke noen fordel akkurat. Blir jo en ekstra konvertering av dette, som resulterer i tap av kvalitet.
    Men for all del, å ha en egen boks fra filserver som spiser det meste av lydfiler, med radio, DAB og nettjenester som spotify, er lett og bruke uten å skru på PC eller TV, det er bare å ha forsterkeren på og bruke Android telefonen sin å styre musikken med. Blir nok en S3 eller to (stereo) evnt. S5 på soverom, og en S3 på bad etter hvert også.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart at det vil være forskjeller på samme låtmateriale når du sammenligner 44.1 med mer høyoppløst materiale fra PC ;-)

Ikke uenig i at det er et "drawback" med at den er låst til 44.1 dersom du har høyoppløst FLAC, men dersom dine FLAC-filer er i vanlig RedBook-standard/CD-standard på 44.1 betyr jo dette lite eller ingenting. Jeg har da også testet frem og tilbake med en tilkoblet Mac og ikke funnet noen lydmessige forskjeller.

Har forhåpninger om at dette kan løses ved en fremtidig software-oppdatering, men har ikke fått noen signaler fra Sonos på at dette er "i komminga" enda. Dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos og iPhone henger seg

Hei, har en stk zp120 til badet, bruker en android tlf og en iPhone som fjernkontroller, men har litt problemer med at det er litt ustabilt med iPhone. vis musikken står på og tlf går i stanby (blir svart) og jeg trykker på den igjen så hender det Sonosen låser seg og starter på nytt på spillelista igjen. Noe kjent problem? eller noen som vet hva som gjør det? Har ikke hatt samme problem mot android tlf...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan legge over musikk fra USB disk til nettverksdisk ?

Jeg har innstalert en Verbatim Mediashare NAS disk til min Sonos, men hvordan får jeg lagt over 300 gb musikk fra den eksterne USB disken ?
    Macen min finner nettverksdisken så nettverksoppsettet er ok.
    Noen som har en enkel oppskrift på dette ?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knut Inge
    Jeg har innstalert en Verbatim Mediashare NAS disk til min Sonos, men hvordan får jeg lagt over 300 gb musikk fra den eksterne USB disken ?
    Macen min finner nettverksdisken så nettverksoppsettet er ok.
    Noen som har en enkel oppskrift på dette ?
    Koble USB-harddisken inn i MACen din, og kopier over til nettverksdisken?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Koble USB-harddisken inn i MACen din, og kopier over til nettverksdisken?
    Det er akkurat det jeg prøver på, men jeg får ikke kopiert over hele disken på en gang, ser ut som det går bare med små filer på en gang.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knut Inge
    Det er akkurat det jeg prøver på, men jeg får ikke kopiert over hele disken på en gang, ser ut som det går bare med små filer på en gang.
    Min erfaring er at filkopiering går veldig mye bedre om man kobler seg til NAS med Apple Filing Protocol (AFP). Tror CIFS i utgangspunktet er default. Protokollen som benyttes står i parantes bak enhetsnavnet på NAS. Husker ikke helt om jeg har installert AFP i ettertid eller om den ligger inne som standard. Det er dessuten noe rusk med OSX 10.7 og Sonos intill videre men tror ikke dette har noe med selve filkopieringen å gjøre.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Play 5 som ikke virker

Hei.

Jeg har en Play 5 som ikke virker slik den skal.
    Etter at jeg fikk ny router vil ikke min Play 5 koble seg til.

Flere ganger har jeg prøvd å koble til, uten å lykkes.

Hvis jeg tar ut kontakten, setter den inn etter et par minutter, så kommer den opp som en av mine soner. Når jeg da prøver å spille av noe ( Musikk eller radio ), så er det helt dødt. Det vises heller ikke i displayet på iPad, iPhone eller laptop at noe spilles.

Den er rett og slett helt død.

Noen som har noen gode tips????

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hei.

Jeg har en Play 5 som ikke virker slik den skal.
    Etter at jeg fikk ny router vil ikke min Play 5 koble seg til.

Flere ganger har jeg prøvd å koble til, uten å lykkes.

Hvis jeg tar ut kontakten, setter den inn etter et par minutter, så kommer den opp som en av mine soner. Når jeg da prøver å spille av noe ( Musikk eller radio ), så er det helt dødt. Det vises heller ikke i displayet på iPad, iPhone eller laptop at noe spilles.

Den er rett og slett helt død.

Noen som har noen gode tips????

Jeg hadde et tilsvarende problem en gang, og det viste seg at routeren stod innstilt på å dele ut kun et begrenset antall IP-adresser, slik at to av sonene ikke fikk IP-adresse. Sjekk om det kan være problemet i routerens setup-meny.

Side 8 av 34 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •