SONOS Music System - Tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 5 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 667
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for svar

Har et lite sp.mål til. Jeg har en bror som er bosatt i USA, og skal en tur hjemover om ikke så lenge. Er det mulighet for å handle Sonos der borte, og bruke det her?

Trenger jeg bare å bytte ut strømledningen, og hvor mye vil dette evt. koste?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesquik84
    Takker for svar

Har et lite sp.mål til. Jeg har en bror som er bosatt i USA, og skal en tur hjemover om ikke så lenge. Er det mulighet for å handle Sonos der borte, og bruke det her?

110volt i statene er det ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    110volt i statene er det ikke?
    Jo, det er det. Men vet ikke om strømforsyningen ligger inni selve boksen, eller om den henger på ledningen slik de gjør på bærbare pcer

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zone Player-produktene har vel switchbar strømforsyning, med bryter for 110/230v bak mener jeg å huske. Så ja, det bør gå bra:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er det. Men vet ikke om strømforsyningen ligger inni selve boksen, eller om den henger på ledningen slik de gjør på bærbare pcer
    Strømfosyning er innebygget i ZP80,90,100 og 120. På ledning i CC100 og CR200-dock. Mener BR100 også har på ledningen.

WD100 er jeg usikker på. This any help?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Zone Player-produktene har vel switchbar strømforsyning, med bryter for 110/230v bak mener jeg å huske. Så ja, det bør gå bra:

Ikke alle sonos-bokser som har det... Min ZP80 har ikke, eksempelvis. Ikke ZP90 heller

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Vet du prisene på de forskjellige boksene i stratene? Om du eksempelvis trenger strømforsyning til CR200, må du vel kjøpe hele ladestasjonen. 448,- Strømledninger koster next to nothing.. Om man skal ha tak i orinal-strømfosyning til BR100 eller annet, tror jeg det er vanskelig å skaffe. Må vel evt da kjøpe en universal...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle sonos-bokser som har det... Min ZP80 har ikke, eksempelvis. Ikke ZP90 heller
    Har du kjøpt din i USA da? Min ene er kjøpt i Norge og har det ikke. Men når det gjelder et par produkter jeg har fått fra USA, så har disse en switch. Og det er jo det som var essensen i spørsmålet her. Så derfor er svaret mitt fremdeles (med forbehold) ja, det bør gå bra.

Men; en rask mail til selger/utsalgssted i USA burde jo skaffe disse opplysningene til veie raskt. Da er du sikker.....

Edit: Lagt til et spørsmålstegn.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZP90 støtter 100-240v ref:

Ergo, bare å kjøpe i USA!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    ZP90 støtter 100-240v ref:

Ergo, bare å kjøpe i USA!
    Sjå på her, ja. Lærer så lenge en lever :P Tipper de har world warranty også, faktisk. Så da bør man vel være rimelig safe. Nye strømledninger koster jo nada. Hvor mye sparer du på å velge handel i statene? Noen som har sjekket?

Edit: Fant det ut selv egentlig :P er noen kroner. 1100,- på zp90, ca tusing på ZPS5, 1500,- på ZP120 osv.... Dette er forøvrig uten fortolling osv da.

Tror også jeg kommer til å handle i Norge alikevel.. av en eller annen grunn...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om Sonos' interne garanti muligens er lik over hele verden, får du ikke 5 års reklamasjonsrett slik du får i Norge. Dessuten henviser Sonos support til Hi-Fi Klubben her i Norge, noe som kanskje betyr at de gjør det samme med butikken du handlet fra i USA, slik at du kanskje må kontakte USA-butikken om noe går galt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Selv om Sonos' interne garanti muligens er lik over hele verden, får du ikke 5 års reklamasjonsrett slik du får i Norge. Dessuten henviser Sonos support til Hi-Fi Klubben her i Norge, noe som kanskje betyr at de gjør det samme med butikken du handlet fra i USA, slik at du kanskje må kontakte USA-butikken om noe går galt.
    Der var grunnen der

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Dessuten henviser Sonos support til Hi-Fi Klubben her i Norge, noe som kanskje betyr at de gjør det samme med butikken du handlet fra i USA, slik at du kanskje må kontakte USA-butikken om noe går galt.
    Det er feil, har du en defekt Sonos kan du ta kontakt direkte med Sonos, så kommer UPS og henter den defekte på døra di, og leverer deg ny etter X antall dager.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er feil, har du en defekt Sonos kan du ta kontakt direkte med Sonos, så kommer UPS og henter den defekte på døra di, og leverer deg ny etter X antall dager.
    Og du er sikker på om de gjør det på en norsk adresse, selv om produktet er kjøpt i statene? Eller annet land for den saks skyld...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du er sikker på om de gjør det på en norsk adresse, selv om produktet er kjøpt i statene? Eller annet land for den saks skyld...
    Det har vel ingen sagt verken for eller i mot, men jeg la aldri fram noe kjøpsbevis på min CR200 som gikk fløyten, men kan selvfølgelig tenkes at de sjekket at den var i "riktig" marked ut fra serienummer - men samtidig yter Sonos meget god service, og antar de rydder opp i produkter under sonos sin vanlige garanti uansett. (Norsk reklamasjonsrett er naturligvis ikke et tema hvis man kjøper i utlandet)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel ingen sagt verken for eller i mot, men jeg la aldri fram noe kjøpsbevis på min CR200 som gikk fløyten, men kan selvfølgelig tenkes at de sjekket at den var i "riktig" marked ut fra serienummer - men samtidig yter Sonos meget god service, og antar de rydder opp i produkter under sonos sin vanlige garanti uansett. (Norsk reklamasjonsrett er naturligvis ikke et tema hvis man kjøper i utlandet)
    Ser ut til at det er 1 års garanti i statene på sonos. Fant ikkeno på kjøp i utlandet.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, beklager, du har rett. Jeg tror egentlig det stemmer når jeg tenker meg om - poenget er at man kan levere produktet rett til Hi-Fi Klubben i stedet for å sende det til Sonos, men man må ikke. Jeg husket helt feil på akkurat det.

Jeg vil også understreke at servicen til Sonos er enestående, men som du påpeker, HiFi-nevøen, vil den servicen bare gjelde ett år på produkter kjøpt i USA.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    ...
    ZP90'en brukes i stuen og er tilkoblet en Denon AVR3808A receiver, mens ZP120'en brukes pr. idag på verandaen sammen med B&W685 høytalere, men kommer nok til å finne veien inn på soverommet når sommeren er over, tenker da å bruke dem sammen med B&W686 og bruke B&W685 som bakhøytalere i et surround oppsett i stuen.
    ...
    hei!

vurderer selv en ZP90 til streaming koblet opp mot min AVR3808A der musikkbiblioteket er på en timecapsule og/eller en bærbar maskin.

har noen spm.
    bruker du en DAC mellom ZP90 og AVRen? trengs det?
    hvilken tilkobling fra ZP90 til AVRen er best?
    er det mulig å ha flere bibliotekmapper knyttet til Sonos (jf en bibliotek på timecapsule/NAS og en mot den bærbare)?
    hvordan er det med treghet ift oppdatering når biblioteket er omfattende? (en NAS direkte mot min AVR er så tregt pt at det er ubrukelig)

takker for alle svar.

N.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tls350
    bruker du en DAC mellom ZP90 og AVRen? trengs det?
    Vet srpøsrmålene ikke var til meg, men våger meg utpå å svare. Jeg bruker DAC mellom AVR3806 og ZP90, men det er ikke nødvendig. Dac`en i ZP90 er god, men en ekstern i prisklasse 2K+ gjør en bedre jobb.

hvilken tilkobling fra ZP90 til AVRen er best?
    Uten ekstern DAC kommer det an på hvor god den innebygde dac`en i receiver er. På 3808A tipper jeg det er temmelig nært den som er innebygget i ZP90. Derav ett fett om du bruker analog eller digital.

er det mulig å ha flere bibliotekmapper knyttet til Sonos (jf en bibliotek på timecapsule/NAS og en mot den bærbare)?
    - Ja.

hvordan er det med treghet ift oppdatering når biblioteket er omfattende? (en NAS direkte mot min AVR er så tregt pt at det er ubrukelig)
    - Du kan velge at biblioteket oppdateres med visse mellomrom, eller å "oppdatere nå". Jo større biblitoket er, jo lengre tid bruker den på å scanne igjennom. Har vel rundt 10K låter liggende selv, og da bruker programmet rundt 30 sek på å scanne igjennom. Men tipper det bunner ut i at jeg har gammel/treg PC (samt musikken fordelt på 2 maskiner pluss USB-disk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for rask og oppklarende svar. :-D