SONOS Music System - Tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 4 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 667
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gjør en test med å sette ".jpg" etter bildet, ser om det hjelper. Mener at jeg har lest at Sonos plukker jpg-bilder, og da må en vel nødvendigvis sette .jpeg etter bildenavnet.

Uansett, jeg vet ikke sikkert. Men test og se og gi tilbakemelding.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hva har du kalt bildet? Jeg la inn noen bilder med sin opprinnelige "signatur" og de kom ikke opp. Jeg omdøpte bildet til "Folder.jpg" og da kom det opp. Kan det være så enkelt?
    Måten jeg legger til albumbilder på, er rett og slett at bildene lagres i mappen sammen med sangene. Har ikke tagget sangene, uten at jeg helt vet hva det innebærer.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør en test med å sette ".jpg" etter bildet, ser om det hjelper. Mener at jeg har lest at Sonos plukker jpg-bilder, og da må en vel nødvendigvis sette .jpeg etter bildenavnet.

Will do!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Måten jeg legger til albumbilder på, er rett og slett at bildene lagres i mappen sammen med sangene. Har ikke tagget sangene, uten at jeg helt vet hva det innebærer.
    Det fungerer fint å legge bildet i samme mappe som låtene (ikke nødvendig å tagge dem inn i selve låtene), men som Anfield påpeker: De må være mindre enn 500*500 pixler store og hete "folder.jpg"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ga dessverre ikke positivt resultat. Det er rett og slett vilkårlig hvilke albumer som kommer opp med bilde i Sonos, selv om bildefilene er tilsynelatende identiske (JPEG lagret som "Cover"). Har kjørt 'Update Music Index Now' etter endringer er gjort, bare for å utelukke at jeg har glemt det. Føler det har noe med mappestruktur eller tagging å gjøre. Søren, skulle nok tatt det IT-studiet allikevel...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Album bilder trenger ikke å være mindre enn 500x500. Jeg har flere bilder med høyere oppløsning som kommer frem slik de skal i Sonos sitt bruket grensenitt (bruker iPad og iPhone).
    Husker ikke hvor jeg har lest det, men jeg mener det er her på forumet. Album bilder skal hete folder.jpg og ligge i katalogen til albumet de tilhører. Dette fungerer iallefall hos meg.
    Jeg bruker iTunes til ripping og med noe få untak så blir tag fra ituns brukt urørt i Sonos.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JPEG lagret som "Cover"
    Ikke rart om de ikke kommer opp da! ta enda en titt i innleggene som har kommet her. De skal hete folder.jpeg eller folder.jpg

Så må bildene være i jpeg- format. Hvis det står tiff, gif, dng eller noe annet enn jpeg eller jpg bak navnet på bildet, så må du finne et nytt bilde.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Ikke rart om de ikke kommer opp da! ta enda en titt i innleggene som har kommet her. De skal hete folder.jpeg eller folder.jpg

Så må bildene være i jpeg- format. Hvis det står tiff, gif, dng eller noe annet enn jpeg eller jpg bak navnet på bildet, så må du finne et nytt bilde.
    Gif fungerer hos meg. De vises hvertfall i Desktop Controller.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 1024x1024 som er grensa.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har døpt om alle bildene til folder.jpg, samt at alle er i JPEG format. Fremdeles ingen suksess! Streamer filene fra NAS, men vil ikke tro det skal ha noe å si.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har døpt om alle bildene til folder.jpg, samt at alle er i JPEG format. Fremdeles ingen suksess! Streamer filene fra NAS, men vil ikke tro det skal ha noe å si.
    Hvis de i tillegg ligger i samme mappe som låtene, så er det veldig rart at det ikke funker! Mystisk. At du henter musikken fra en NAS skal ikke ha noe å si. Det gjør jeg også.

Et alternativ kan jo være å tagge selve bildene inn i musikkfilene.
    Selv bruker jeg MediaMonkey til det. Finnes som freeware ute på nettet.
    Der kan du markere de låtene du vil tagge og høreklikke på musa. Klikker du på "egenskaper" der, så kan du endre informasjon om artistnavn, albumnavn, låttittel samt å legge bildet inn i selve låtfila. Å kunne tagge låtene kan du jo få bruk for uansett.
    Selv om det ikke skulle være nødvendig for å få frem bilde...

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Kommer ann på hva som brukes som kontroller AFAIK. Sonos CR200 støtter høyere oppløsning enn appen på iPhone f.eks

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Ok. Det visste jeg ikke. Kanskje det var med den gamle fjernkontrollen cr100 at det var 500x500?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de i tillegg ligger i samme mappe som låtene, så er det veldig rart at det ikke funker! Mystisk. At du henter musikken fra en NAS skal ikke ha noe å si. Det gjør jeg også.

Et alternativ kan jo være å tagge selve bildene inn i musikkfilene.
    Selv bruker jeg MediaMonkey til det. Finnes som freeware ute på nettet.
    Der kan du markere de låtene du vil tagge og høreklikke på musa. Klikker du på "egenskaper" der, så kan du endre informasjon om artistnavn, albumnavn, låttittel samt å legge bildet inn i selve låtfila. Å kunne tagge låtene kan du jo få bruk for uansett.
    Selv om det ikke skulle være nødvendig for å få frem bilde...
    MediaMonkey skal testes. Gir meg ikke før jeg får det til :smile:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MediaMonkey skal testes. Gir meg ikke før jeg får det til :smile:
    MediaMonkey løste problemet. Kjører "auto-organiser filer" og "auto-tag fra internett" på hver mappe/ "CD".

Takk for godt tips!

Newcomer fredrik8 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S5 som hodetelefon forsterker

Noen her som har prøvd å bruke S5 som hodetelefonforsterker? Vurderer å kjøpe et par AKG 701 og håper S5 klarer å drive dem skikkelig siden jeg har en S5 stående der hvor jeg skal bruke hodetelefonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Album art

Supported image file formats: .JPG, .GIF, .PNG or .BMP

On the Now Playing screen, album art is shown at 108x108 pixels. If you press the OK button to see full screen album art, it is shown at 210x210 pixels.

If the digital format used does not support embedded album art, or the music files simply do not have it already embedded, you can place an album art image in the folder where the music is located, and name it "folder.jpg".

JPEG is not the only format supported by Sonos however; GIF, PNG, and BMP up to 1024x1024 in size are also supported. The file must have the folder.xxx nomenclature and be located in the same folder as the music.

• - iPhone Controller supports up to 256k physical sized album art with no resolution limit.
    • - CR200 supports up to 2048 x 2048
    • - CR100 supports up to 1024 x 1024

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrik8
    Noen her som har prøvd å bruke S5 som hodetelefonforsterker? Vurderer å kjøpe et par AKG 701 og håper S5 klarer å drive dem skikkelig siden jeg har en S5 stående der hvor jeg skal bruke hodetelefonene.

S5 er ikke brukbar til alle hodetelefoner. Selv har jeg Denons jubileumhodetelefoner AH A-100, og det er noen plagsomme knitrelyder i bakgrunnen. Men S5 virker fint med rimeligere Goldstar hodetelefoner (funka fint med Denon AD D-2000 som forsåvidt også er gode hodetelefoner). Så det beste er vel å lytte nøye med 701 i et stille rom før du ev. kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vurderer Sonos i den nye leiligheten. En ZP90 til stua, og en S5 til å ha på badet. Kan jeg spille av en sang i stua med Spotify, mens dama spiller en annen sang på badet med Spotify samtidig?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesquik84
    Hei!

Vurderer Sonos i den nye leiligheten. En ZP90 til stua, og en S5 til å ha på badet. Kan jeg spille av en sang i stua med Spotify, mens dama spiller en annen sang på badet med Spotify samtidig?
    Jepp!

Side 4 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •