SONOS Music System - Tråden - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 33 av 34 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 667
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har aldri opplevd ustabilitet med hverken nettverk eller netradio på mine sonoser, har to stykker. Min er dog begge kablet(noe som gjør at man må krangle en del med nettverket og Spanning Tree for at det skal fungere), så jeg ville tro at noe av problemene er knyttet direkte til trådløst, Sonos burde dog ha støttet 5 GHz, da dette er mindre fylt opp grunnen rekkevidden. Ellers burde man også være forsiktig med hvilken kanal man velger for Sonos-nettet sitt(og ikke bruke samme som på sitt eget wlan). Desverre har man ikke kontroll på at naboer bruker trådløs feil og ikke holder seg til kanal 1, 6 og 11.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mht NRK så er det etter hva NRK Nye Medier opplyste" Icecast riggen" som er ustabil. Hva dette betyr aner jeg virkelig ikke - men resultatet er at TuneIn er ustabil før kl 7 om morgenen (antar det kjøres "ettellerannet" da som fikser ting).

Mht trådløst; at Sonos ikke støter 5 ghz er er vesentlig ulempe ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planlegge å bytte ut squeezebox-systemet i huset med noke som er meir stabilt og ikkje krever at ein server står på heile tida. Hadde da tenkt på sonos, men ser no at det kommer mangen konkurenter. Sist ut er panasonic som lover bedre lyd enn sonos. Er det domt å gå for sonos no, eller er det dei som har det beste systemet? Visst det ikkje er det beste. Kva bør eg da gå for?

Skal ha 2 stk tilsvarende play1 og 3 stk som skal koples til eks. anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper for karen over meg da eg lurer på det samme!

Eg lurer og på hvordan Sonos fungerer som surround når den ikkje støtter f.eks DTS, vil eg ikkje få lyd i det hele tatt da eller lager sonos noe ut av det den får matet ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender du DTS lyd inn så får du ingen lyd, da Sonosen ikke skjønner noe av signalet.

Løsningen her er å la avspiller lage PCM stereo av lyden, og la Sonosen lage fake surround av det stereosignalet igjen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie Vis post
    Planlegge å bytte ut squeezebox-systemet i huset med noke som er meir stabilt og ikkje krever at ein server står på heile tida. Hadde da tenkt på sonos, men ser no at det kommer mangen konkurenter. Sist ut er panasonic som lover bedre lyd enn sonos. Er det domt å gå for sonos no, eller er det dei som har det beste systemet? Visst det ikkje er det beste. Kva bør eg da gå for?

Skal ha 2 stk tilsvarende play1 og 3 stk som skal koples til eks. anlegg.
    Sonos er nok det mest bruker vennlige systemet. Bluesound nest etter det av de jeg har testet. Fordelen med Bluesound er at den støtter 24-bit, noe Sonos fortsatt ikke gidder å støtte.

Bruker man analogt ut av dem så har Bluesound litt bedre lyd enn Sonos. Hvordan høyttaler modulene dems lyder vet jeg ikke.

Personlig hadde jeg vært litt skeptisk til å gå for slike anlegg fra Panasonic, Samsung osv, da de har en tendens til å droppe støtte på ting etter hvert når de finner noe som passer dem bedre å tjene penger på. Sonos og Bluesound driver kun med dette, og det er etter min erfaring mye enklere å få kontakt med support for å få hjelp. Bluesound er veldig bra på dette.

Minuset med Bluesound etter min erfaring er at den er vanskeligere å få musikksamlingen til å funke mot dem. Jeg har problemer med dette, mens mange andre ikke har det. Hvis det er noen musikk filen de ikke får spilt av, så sperrer de hele samlingen, slik at man må finne filen som ikke funker, og fjerne denne. Mens Sonos kun hopper over filen. For meg har dette resultert i at jeg ikke får spilt mine MP3 filer av samtidig som jeg bruker FLAC. Men hver for seg funker de. (Har gitt opp, og venter på at de blir hakket bedre på dette). Men det funker for de fleste, så det kan være noe rart hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg fått 3 stk play 1 til jul, og skal gå til innkjøp av 2 stk connect. Så da kan eg prøve å selge squeezeboxutstyret visst det er noke verdi i det..

Men ein ting eg lurer på. Høyrer eindel på radioprogram som radioresepsjonen og stjernepose på ettermiddagen, men som podcast er det uten musikk, så eg bruker nettspilleren til NRK der alle sendinger ligger i fleire mnd. Er det noke mulighet å få høyra dette på sonos, eller må eg ha ein express og spille det over airplay?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ein ting eg lurer på. Høyrer eindel på radioprogram som radioresepsjonen og stjernepose på ettermiddagen, men som podcast er det uten musikk, så eg bruker nettspilleren til NRK der alle sendinger ligger i fleire mnd. Er det noke mulighet å få høyra dette på sonos, eller må eg ha ein express og spille det over airplay?
    Ingen som har svar?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg fått 3 stk play 1 til jul, og skal gå til innkjøp av 2 stk connect. Så da kan eg prøve å selge squeezeboxutstyret visst det er noke verdi i det..

Vet ikke om jeg svarer på det du vil ha svar på, men det er podcast på sonos. Jeg sjekket akkurat radioresepsjonen som du nevner, og det er podcast hvertfall tilbake til 17 desember 2013.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, eneste måten å gjøre det på, er å kjøpe en apple tv eller airport express og koble lyd ut fra den og inn på én av connectene. Da kan du spille fra line in på den og ut til alle sonosenhetene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer Vis post
    Nei, eneste måten å gjøre det på, er å kjøpe en apple tv eller airport express og koble lyd ut fra den og inn på én av connectene. Da kan du spille fra line in på den og ut til alle sonosenhetene.
    Takker. Var det eg tenkte, men hadde eit håp at det gjekk å ta det direkte

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Var det eg tenkte, men hadde eit håp at det gjekk å ta det direkte
    Det som blir sagt her er feil, for det første blir podcastene som regel tilgjengelig via tunein samtidig som i andre podcastapper, jeg ser nå at den nyeste RR-episoden er fra 17.11.14, det har skjedd før også, så om du lytter daglig kan du nok ikke stole på dette. Uansett er det ikke noe poeng å kjøpe noe ekstra å koble til, du kan spille rett fra android/iOS-enhet til sonos, både musikk og podcaster.

The Sonos Blog » Now Playing All Over Your Home: Music Stored on your Android

The Sonos Blog » Sonos now plays iTunes music and podcasts directly from iPhone

edit: jeg misforsto muligens spørsmålet litt, hvis du VIL ha med musikken i tillegg må du nok være litt ekstra kreativ, ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha musikken ja, så må spille av fra nrk sin nettradio. Så da blir det ein airport express Takk for hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny når det gjelder Sonos

Hei.

Har lenge vurdert og handle inn Sonos, men er veldig usikker om det er det beste for meg. Dette skal hovedsaklig brukes til musikk og film, men bare i stua. Jeg er ikke ute etter å sette opp flere høytalere i flere rom. Tenkte på Sonos lydplanke og sub, og så to play 3 etterhvert til å ha bak. Stua er på ca 30 kvadrat.
    Grunnen til at jeg vurderer Sonos er hovedsaklig på grunn av at det er trådløst og ser bra ut.

Men er dette det rette for meg? Prisen er jo så som så, så ville det vært bedre for meg og gå for et annet system når jeg bare er interessert i og ha det i stua?

Takker for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limbo155 Vis post
    Hei.

Har lenge vurdert og handle inn Sonos, men er veldig usikker om det er det beste for meg. Dette skal hovedsaklig brukes til musikk og film, men bare i stua. Jeg er ikke ute etter å sette opp flere høytalere i flere rom. Tenkte på Sonos lydplanke og sub, og så to play 3 etterhvert til å ha bak. Stua er på ca 30 kvadrat.
    Grunnen til at jeg vurderer Sonos er hovedsaklig på grunn av at det er trådløst og ser bra ut.

Men er dette det rette for meg? Prisen er jo så som så, så ville det vært bedre for meg og gå for et annet system når jeg bare er interessert i og ha det i stua?

Takker for alle svar
    Planken(og dens surroundløsning) er nok hovedsaklig laget for å forbedre lyden i tven, og for de som ikke stiller så høye krav til hi-fi, eller hjemmekino, men som har et "greit nok" syn på det...

Et fullt Sonos system med planke, sub og 2 bakhøyttalere blir jo 16500 med 2stk play3 som bak. Ikke ideelt om man er glad i musikk og ønsker stereo og dybde-ei heller ikke ideelt til film/tv/hjemmkino, da man kanskje ønsker flere tilkoblingsmuligheter og støtte for ekte Dolby og DTS lyd... Alt dette får man som regel med et tradisjonelt hjemmekinooppsett, og til samme pris(kankje rimeligere også). Med alle trådløse streamingsfunskjoner en moderne surroundreciver har i dag, så er ikke Sonos et direkte must-om man ikke ønsker multiroom...

En fullblods 7.2 surroundreciver med Wifi, Bluetooth, og Spotify Connect koster fra ca 3500. Og da har man jo en del å bruke på høyttalerpakke Om man overlever kablene
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

16. Takk Limbo155 takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt svar Har du noen eksempler på en sånn 7.2 surroundreciver?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limbo155 Vis post
    Takk for godt svar Har du noen eksempler på en sånn 7.2 surroundreciver?
    Denne comes to mind https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...ekinoreceiver/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er flere som etterlyser 5Ghz, det hadde kanskje vært kjekt, men neppe nødvendig. 5Ghz har høyere teoretisk hastighet, men dårligere/kortere rekkevidde enn 2,4Ghz. 2,4Ghz har uansett raskere teoretisk (og faktisk) hastighet enn det som er nødvendig for å streame musikk..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske ny med Sonos. å gikk egentlig bort fra Airplay og appletv da jeg oppfattet det som litt ustabilt, og alt som har med videotjenester og gjøre har PS4 nå. Men, har noen kjappe spørsmål. Har koblet en connect opp mot mitt stereosystem. Har man nødt til å lage sonos-spillelister? Klarer ikke sonosen å spille videre i en spilleliste som allerede er på spotify, slik som airplay? synst dette er noe irriterende.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er full støtte for Spotify-spillelister. Jeg har ikke systemet for hånden, så jeg får ikke sjekket akkurat hvordan man gjør det nå.

Side 33 av 34 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •