SONOS Music System - Tråden - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 32 av 34 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 667
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gjævert Vis post
    Hvor bra er egentlig denne Sounbaren?

Har en forhåndsvis liten stue på 15-18kvm i en leilighet på 50kvm, så ikke store saken.
    Har i dag en Yamaha RX-V667 forsterker og har tenkt til å investere i ett sett med Dali Zensor 1 for et stereooppsett i stuen.
    Er Soundbaren så bra at jeg "like godt" selge Yamahaen og kan kjøpe soundbaren istedet?
    Ville gått for Zensor 1 og kanskje kjøpt en Connect for å styre musikken trådløst på Yamahaen du allerede har. Du får bedre lyd og flere valgmuligheter da.
    Om du ønsker å bruke en liten rimelig sub ilamme, så kan du det. Om du går på Plybaren, så vil du musikkmessig få et dårligere alternativ + at den eneste subben du kan bruke er Sonos sin egen som koster rundt 5800(Det samme som lydplanken forøvrig)

Men til syvende og sist er det jo dine ører og prefernaser det står på, så vil anbefale å teste ut begge alternativene for å se hva du liker best. Mange bruker Playbaren til hjemmekino, og stereoanlegg i stua, så kan hende det blir bra nok?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, sorry for spam/dobbelpost som ser ut som forsvant på forrige side. Er hakket fra å bestille 2 sonos 120 amper så skulle gjerne ha avklart om dette vil virke eller om jeg bør gå for en annen løsning.

Tenker å bruke 1xZ120 til 1 høyttaler på bad 1 og 1 høyttaler på bad 2 (Badene blir da 1 sone). Kan dette gi lik lyd i begge høyttalerene, eller vil jeg få Høyre lyd i ett rom og venstre i det andre slik at det blir merkelig lyd?.

Takker for alle tips.
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok desverre da bli delt stereo ja, vet ikke om disse sonos ampene har en mono modus, men det ville jo økt fleksibiliteten til enheten og skulle være mulig og gjøre i programvare.

Med et lite søk finner jeg denne:
    https://ask.sonos.com/sonos/topics/c...rs_in_bathroom
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, var det jeg fryktet. Var innom den tråden, men da den var 2 år gammel tenkte jeg kanskje det hadde kommet en programvareoppdatering eller en enkel løsning på problemet.

Har allerede kjøpt inn 2x8" polk audio, så må nesten vurdere om det går med begge på det ene badet da. Det er ca 12kvm minus 3-4kvm som forsvinner bak skyvedør med vaskemaskin osv.
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes vel forsterkere som gjør et analogt stereo signal til mono signal, da kan du bruke det og en sonos connect, men blir vel noe dyrere, men vil fungere sammen med sonos systemet ellers, men da vil også begge badene oppførse som en enkelt sone.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare å sette de opp som to soner og så gruppere de? Da vil de jo spille det samme.
    X
    Sitat Opprinnelig postet av MortenTS Vis post
    Hei, sorry for spam/dobbelpost som ser ut som forsvant på forrige side. Er hakket fra å bestille 2 sonos 120 amper så skulle gjerne ha avklart om dette vil virke eller om jeg bør gå for en annen løsning.

Tenker å bruke 1xZ120 til 1 høyttaler på bad 1 og 1 høyttaler på bad 2 (Badene blir da 1 sone). Kan dette gi lik lyd i begge høyttalerene, eller vil jeg få Høyre lyd i ett rom og venstre i det andre slik at det blir merkelig lyd?.

Takker for alle tips.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du forklare litt nærmere?.
    Hadde et ønske om å bruke 1 amp til 2stk høyttalere, der 1 HT er i hvert rom/bad. Men slik jeg forstår det som også tortorden sier så kan ikke sonos gi mono lyd, dvs all lyd til 1 høyttaler, den gir høyre/venstre signal og da trengs 2 høyttalere i samme rom. Det er ikke det at jeg nødvendigvis ønsker lik lyd på begge bad, men tenkte dette kunne være en enkel løsning med 1 amp og siden jeg allerede har høyttalerene som jeg syntes ble litt for store (med 2) for det hovedbadet som ikke er så stort

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, noen ganger leser man ikke godt nok (eller ikke i det hele tatt). Tenkte du hadde to stk. Sonos. Så jeg svarte vel i grunn på noe du ikke hadde spurt om. :-)

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å beklage for , all forsøk på hjelp tas imot med stor takk. Men greit å få oppklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe fres i Connect:amp? Vurderer å sette opp en slik på et par Audio Pro Avantek nine, men er usikker på om den har nok krutt til at det blir noe greie på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stix Vis post
    Er det noe fres i Connect:amp? Vurderer å sette opp en slik på et par Audio Pro Avantek nine, men er usikker på om den har nok krutt til at det blir noe greie på.
    Det spørs hvor høyt du skal spille o.l. Sånn sett ville nok en connect+en vanlig forsterker gi deg mer og bedre lyd...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok ikke bli spilt så veldig høyt, men det er sikkert noen som har prøvd den på litt store høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stix Vis post
    Det vil nok ikke bli spilt så veldig høyt, men det er sikkert noen som har prøvd den på litt store høyttalere?
    Konas anlegg består av en ZP120 (Connect:Amp) på B&W 703 ht. Spiller høyt nok i massevis :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god kvalitet er det på Sonos? Det er mange som gjør et stort nummer av at den ikke kan spille 24 bit.
    Vurderer å bruke connecten sammen med en forsterker og enten B&W cm8 eller SA mantra 50, men er litt i tvil pga "kvalitetsissuet" (som det slettes ikke er sikkert er et issue en gang).

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min mening er det ikke mye av et issue, det er bare de aller høyoppløste flac filene den ikke takler.
    Nå ser jeg heller ikke på sonos som fullstendig erstatning for cd plater eller lignende men nå bruker jeg også sonos 99% med spotify, men noen lyd forskjell mellom de FLAC filene jeg har avspillt med sonos og cd plater er ekstrem liten.

Sånn sett bruker jeg ikke sonos til såkalt 'kritiskt' lytting heller og hvor enkel den er i bruk utveier det meste av slike mangler som kun er mangler for de ekstremt kresne og også da hovedsaklig teoretiske mangler.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet Sonos ampen mot Nad sin minste forsterker(C316) koblet sammen med connect. på B&W CM5. Sonos ampen kuttet faktisk lyden etter en stund på relativt høyt volum, mens Naden(Som på papiret yter 2x35watt) Spilte mye bedre renere, og slo seg ikke av...
    Riktignok blir jo C316 og en Connect noe dyrere en en Sonos ampen, men vil si at for de som vil ha litt mer Hi-Fi ut av Sonos systemet, så anbefaler jeg forsterker og connect fremfor ampen.
    Det finnes opptil 12 kanals effektforsterkere som kan drive feks 6 uavhengige Sonos connect. Det er jo også en løsning med f.eks innwall i flere rom osv...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt trua for å teste ut sonos. Har squeezebox fra før, men siden dette er utgått og jeg trenger lyd flere steder ønsker jeg å teste ut sonos. Tenker først og fremst å starte med en play:3 sånn bare for å få musikk tel arbe når jeg bygger kinoen. Forstår jeg det riktig at så lenge jeg har kablet tilkobling så trenger jeg ikke flere enheter for å komme igang?

Og trenger den å kjøre noe software for å finne musikken min? Er lagret på en NAS. Eller må jeg bare sette den opp via nettleseren hvor den skal finne musikken, og softwaret ligger i spilleren?

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Har litt trua for å teste ut sonos. Har squeezebox fra før, men siden dette er utgått og jeg trenger lyd flere steder ønsker jeg å teste ut sonos. Tenker først og fremst å starte med en play:3 sånn bare for å få musikk tel arbe når jeg bygger kinoen. Forstår jeg det riktig at så lenge jeg har kablet tilkobling så trenger jeg ikke flere enheter for å komme igang?

Og trenger den å kjøre noe software for å finne musikken min? Er lagret på en NAS. Eller må jeg bare sette den opp via nettleseren hvor den skal finne musikken, og softwaret ligger i spilleren?

Ja og ja
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult, høres ihvertfall enkelt ut. Takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsummering

Hei,
    da har jeg testet Sonos i vel 1 1/2 år.

Lydmessig er det helt ok, men det er flere ting som gjør at jeg gir opp. På det meste hadde vi en play 3/5 i de fleste rom (5 stk) pluss en playbar, nå er vi nede i en p3 og en p5 pluss playbaren.

1.Den viktigste er ustabilitet. Vi bor i bygård med 30+ trådløse nettverk rundt, og flere med sonos. Selv med to bridger, evig "filing/bytting" av kanaler er det ustabilt, ev. enheter faller ut. Sonos support er god, men de har ikke mer å foreslå gitt mitt utgangspunkt.

2. Upraktisk med mobiler/pader som eneste kontroll. Dette fungerer sikkert bra for en husstand med 1-2 personer, heidundrende upraktisk med flere brukere, unger, ev unger/svigermødre på besøk osv.

3. Ustabil nettradio. Dette er ikke sonos sin feil, men selve konseptet. Østlandssendingen er håpløs ustabil tidlig på morgenen, de greier ikke å sette opp en stabil server. Når man er "avhengig" av denne kanalen til morgenkaffe blir det bare gruff.

Rett skal være rett, playbaren er knallbra, den tror jeg vi beholder...selv om den også har sine idiotiske sider med dårlig kompatibilitet med samsung tver ( kjent problematikk vedr symbol på skjermen vedlydjustering som man riktignok kan trikse seg utenom).

Så, sonos er nok bra, men ikke for alle...

mvh. K

Side 32 av 34 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •