SONOS Music System - Tråden - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 31 av 34 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 667
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Så hvis jeg skal bruke Airplay med spotify så må jeg ha en connect koblet til nettverket og sone 2 på receiveren min som jeg så bruker Airplay på fra iphone/ipad?

Da blir det nok heller en zeppelin eller noe i den duren på meg...
    Da koster det jo fort 5-6k å komme igang med sonos.
    Sonos har innebygd spotify i alle fall og kontroll appen trenger ikke airplay bare wifi.

Hk sine og sonos sine nettsider nevner at for og få airplay på sonos trengs en airplay express som kobles på en connect eller noe.

Men sonos kan vel egentlig hente via nettverket selv og man trenger jo f.eks ikke bruke apples egen spotify for avspilling så skjønner jo ikke helt hva du trenger airplay til (forutenom lettvinthet).

Bare mine 2 kr, godt mulig en zeppelin passer deg bedre :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer Gjævert sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bra er egentlig denne Sounbaren?

Har en forhåndsvis liten stue på 15-18kvm i en leilighet på 50kvm, så ikke store saken.
    Har i dag en Yamaha RX-V667 forsterker og har tenkt til å investere i ett sett med Dali Zensor 1 for et stereooppsett i stuen.
    Er Soundbaren så bra at jeg "like godt" selge Yamahaen og kan kjøpe soundbaren istedet?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Sonos har innebygd spotify i alle fall og kontroll appen trenger ikke airplay bare wifi.

Hk sine og sonos sine nettsider nevner at for og få airplay på sonos trengs en airplay express som kobles på en connect eller noe.

Men sonos kan vel egentlig hente via nettverket selv og man trenger jo f.eks ikke bruke apples egen spotify for avspilling så skjønner jo ikke helt hva du trenger airplay til (forutenom lettvinthet).

Selvsagt, det er bare jeg som misforsto litt her... Så lenge spotify ligger i sonos appen og jeg klarer meg med en bridge og en play 3/5 for å spille av spotify og musikk som ligger på pcn min så blir det ikke så ille alikevel
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det som skjer om du har den airport expressen, er at du kobler den til som ekstern analog kilde til en sonos connect eller connect:amp, og så kan du styre med Airplay og få lyden i Sonos. Men nå som Sonos støtter streaming av filer fra Apple-produkter, får man ingen utvidet funksjonalitet med airport express. (Altså er det helt meningsløst.)

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos og Getbox2

Hei!

Noen som har erfaringer med oppsett av Sonos mot Getbox2?

Har vært lykkelig bruker av Sonos siden 2007 og dette har fungert knirkefritt frem til jeg for et par dager siden gikk til anskaffelse av en Getbox2. Denne har innebygget modem og wifi.

For det første tok det laaang tid før den resatte controller(både sonos egen og ipad/iphone) var klar for å legge til en sone. Etter mangfoldige mislykkede forsøk på å koble til første sone(playbar koblet rett i Getbox2) tok jeg omstart på alt utstyr. Dette resulterte i at jeg fikk koblet til playbar, men så startet morroa....

Det er ikke mulig å koble til flere soner og musikk fra streamingtjenester glimrer med sitt fravær.

Kontaktet Get og de hadde ikke fått tilbakemelding fra andre kunder så de opprettet en egen sak på det.

Enden på visa er at jeg har deaktivert wifi på Getbox2 og koblet opp den gamle routeren(apple time capsule) med kabel fra getbox2 og nå fungerer det som normalt igjen.

Noen som har råd eller tips som jeg kankje ikke har tenkt på så gi meg en tilbakemelding

YingYong

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være noe med akkurat de filene for andre FLAC jeg har går helt greit ja.

Mistenker nå og at lyden er et lite hår bedre fra sonos enn fra lydkortet blåse boksen min..
    Hvilke oppløsning osv er FLAC filene du ikke får spilt i?
    Så vidt jeg husker så er det enkelte av frekvensene på 24 bit den ikke tar.
    Har selv rippet hele CD samlingen min til FLAC, og den har ingen problemer med dem

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stativ til sonos play 5

Noen her inne som har et forslag til gulvstativ for sonos Play 5 høyttalere ?.

Spør på vegne av en kollega som har to stk av disse.

Han (rettere sagt fruen hans) er lite lysten på å feste disse på veggen med orginale veggfester.

Pr idag så har han dem stående på gulvet, noe som ikke er helt optimalt :-)

Håper noen har noen input her.

På forhånd takk for svar.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Noen her inne som har et forslag til gulvstativ for sonos Play 5 høyttalere ?.

Spør på vegne av en kollega som har to stk av disse.

Han (rettere sagt fruen hans) er lite lysten på å feste disse på veggen med orginale veggfester.

Pr idag så har han dem stående på gulvet, noe som ikke er helt optimalt :-)

Håper noen har noen input her.

På forhånd takk for svar.
    Her er noen greiere veggfester; Sonos Flexson for play 5

Har dessverre ikke sett noen gulvstativ. Har søkt rundt, og det ser ut som det er flere som søker etter det.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvilke oppløsning osv er FLAC filene du ikke får spilt i?
    Så vidt jeg husker så er det enkelte av frekvensene på 24 bit den ikke tar.
    Har selv rippet hele CD samlingen min til FLAC, og den har ingen problemer med dem
    Ja har funnet ut at det er de filene laga når jeg gikk helt bananas med tanke på bitrate den ikke klarer FLAC, men disse kan jeg konverter en eller annen gang jeg gidder, eller bare finne de igjen på spotify som 'egentlig' er greit nok, Sonos er jo ikke eneste måten jeg kan spille av disse filene på andre måter også så ser ikke på det som noe problem.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor fornøyde er dere egentlig med Sonos?

La til side to Pinelli Supersound og to Squeezeboxer da vi tenkte at det hadde vært fint med flerromslyd. Kjøpte da tre Sonons enheter (1x S5 og 2xS3).

Enkelt oppsett, lyden er bra...men. Jeg er egentlig ikke fornøyd.

1. Av og til henger/ faller lyden ut..typisk at streamen stopper for så å gjennopptas). Ingen krise selvsagt og jeg skjønner at slikt skjer med nettradio, men det irriterer.

2. Vi bruker Ipader, pcer og smarttlf for å styre enhetene. Stort sett funger det greit, men av og til henger det, noen ganger finner man ikke alle sonene osv...typisk småpirk, som fikses lett men det irriterer.

3. Mangel på display. Jeg kan selvsagt dra opp telefonen for å sjekke hva sonosen spiller, hvilken radiokanal osv. men jeg savner virkelig et infodisplay.

4. Dårlig justering av lyd. Vi har ofte på musikk, podcaster hvor det ikke er behov for veldig høy lyd. Sonos-appen og forsåvidt 3.parts appen vi har på Ipaden er ganske unøyaktig mht justere lydnivå. Får det til, men det er fiklete.

Kona har nå hentet frem Pinelliene og den ene squeezeboxen, så nå står det dobbelt opp Pinelli og Sonos på kjøkkenet og på soverommet er Sonosen erstattet med Pinelli og Squeezebox ( klokke og hurtigknapper var viktigere enn funksjonalitet på iphonen)

Summert...det er vel et tegn på at dette ikke helt var greia for oss...er vi de eneste som har tenkt slike tanker?

BTW: nettverk: Get L70 inn i leiligheten og Asus RT-AC66U som bridgen er koblet til.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde problemer med min S5 på terrassen. Min connect står på andre siden av veggen (kanskje 2m fra S5) så det burde ikke stå på rekkevidden.
    På de andre 3 sidene av huset var det ingen problemer.

Den slet tydeligvis med nettverk signalet på den siden av huset.

Løsningen va så enkel som at det bare var å bytte kanal på Sonos nettet. Har fungert uten problem etterpå.

At det til tider går det litt tregt osv, er nok bare sånn det er. Squeezebox er ikke akkurat kjapt det heller. Jeg hadde SB Duet og fjernkontrollen tok jo en "evighet" å våkne fra dvale
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klang
    La til side to Pinelli Supersound og to Squeezeboxer da vi tenkte at det hadde vært fint med flerromslyd. Kjøpte da tre Sonons enheter (1x S5 og 2xS3).

Enkelt oppsett, lyden er bra...men. Jeg er egentlig ikke fornøyd.

1. Av og til henger/ faller lyden ut..typisk at streamen stopper for så å gjennopptas). Ingen krise selvsagt og jeg skjønner at slikt skjer med nettradio, men det irriterer.

2. Vi bruker Ipader, pcer og smarttlf for å styre enhetene. Stort sett funger det greit, men av og til henger det, noen ganger finner man ikke alle sonene osv...typisk småpirk, som fikses lett men det irriterer.

3. Mangel på display. Jeg kan selvsagt dra opp telefonen for å sjekke hva sonosen spiller, hvilken radiokanal osv. men jeg savner virkelig et infodisplay.

4. Dårlig justering av lyd. Vi har ofte på musikk, podcaster hvor det ikke er behov for veldig høy lyd. Sonos-appen og forsåvidt 3.parts appen vi har på Ipaden er ganske unøyaktig mht justere lydnivå. Får det til, men det er fiklete.

Kona har nå hentet frem Pinelliene og den ene squeezeboxen, så nå står det dobbelt opp Pinelli og Sonos på kjøkkenet og på soverommet er Sonosen erstattet med Pinelli og Squeezebox ( klokke og hurtigknapper var viktigere enn funksjonalitet på iphonen)

Summert...det er vel et tegn på at dette ikke helt var greia for oss...er vi de eneste som har tenkt slike tanker?

BTW: nettverk: Get L70 inn i leiligheten og Asus RT-AC66U som bridgen er koblet til.
    Det at enhetene faller ut av lista er et tegn på enten:
    1) At enkelte sonosenheter har dårlig signal på sonosnettverket.
    2) At ruteren skaper trøbbel for Sonos. Står det noen brannmurinnstillinger på i ruteren?

Hvis du går på Sonos' nettsider, kan du livechatte med støttestaben. De kan da gå inn i systemet ditt og se etter problemer. Det funker helt fabelaktig.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    2) At ruteren skaper trøbbel for Sonos. Står det noen brannmurinnstillinger på i ruteren?

Hvis du går på Sonos' nettsider, kan du livechatte med støttestaben. De kan da gå inn i systemet ditt og se etter problemer. Det funker helt fabelaktig.
    Høres ut som klassisk wifi nettverks problematikk.
    Jeg har dog bare en connect på stue annlegget (kabla) så har ikke testa ut denne wifi funksjonen i sonos.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt. Det var ikke ditt innlegg jeg svarte på?

Du hadde problemer med FLAC-filene? Vær obs på at Sonos har en begrensning på 16 bit - 44,1 khz, også på flac. Om du trenger konvertere mange filer, er dbPoweramp et veldig bra program. Det programmet har et underprogram som heter Batch Converter, som du veldig enkelt kan sette til å konvertere alle ikke-standard filer til 16 bit - 44,1 khz.

dbPoweramp koster egentlig penger, men du kan laste ned en prøveversjon som gir full funksjonalitet i en måned.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt. Det var ikke ditt innlegg jeg svarte på?

Du hadde problemer med FLAC-filene? Vær obs på at Sonos har en begrensning på 16 bit - 44,1 khz, også på flac. Om du trenger konvertere mange filer, er dbPoweramp et veldig bra program. Det programmet har et underprogram som heter Batch Converter, som du veldig enkelt kan sette til å konvertere alle ikke-standard filer til 16 bit - 44,1 khz.

dbPoweramp koster egentlig penger, men du kan laste ned en prøveversjon som gir full funksjonalitet i en måned.
    Mente og sitere han du svarte :-P
    Skjer nok desverre at jeg klikker feil når man sitter på mobilen.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm..Merkelig at det skal være dårlig signal på sonosnettverket, Ruteren skal heller ikke ha noen brannmur opppe, takk for tipset mht livechat, skal teste ut det!

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan play 3 benyttes på bad? er det noen av dere som bruker den der. Ville dere i så fall gått for play 1 eller 3 for godlyd på et lite bad

Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på før jeg startet innkjøp av sonos Amp'er.
    Kan jeg bruke 1 sonos Amp til 2 rom med 1 høyttaler hver?. Tenker da at det er en stereo amp som gir høyre venstre signal og vil få merkelig lyd med en?.
    Har 2 8" inceiling polk høyttalere som jeg tenkte å ha på hver sitt bad, etter at jeg så hvor store de var. Tenker 2stk blir litt overkill på ett 7,5kvm bad, tenker da helst størrelsen, men det blir kanskje bedre enn nødvendig "bakgrunnslyd" også.
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Newcomer CyberAage sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S Vis post
    Kan play 3 benyttes på bad? er det noen av dere som bruker den der. Ville dere i så fall gått for play 1 eller 3 for godlyd på et lite bad
    Har hatt en Play3 stående på badet i 3 år uten problemer.
    Den passer fint på bad.
    Sist endret av CyberAage; 05-26-2014 kl 20:02

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klang Vis post
    Hmm..Merkelig at det skal være dårlig signal på sonosnettverket, Ruteren skal heller ikke ha noen brannmur opppe, takk for tipset mht livechat, skal teste ut det!
    Det kan være andre nettverk i nærheten som lager forstyrrelser. Sjekk beste ledige kanal med Wifi analyzer https://play.google.com/store/apps/d....wifi.analyzer

Side 31 av 34 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •