SONOS Music System - Tråden - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 30 av 34 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 667
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lite spørsmål. Gikk til innkjøp av en Sonos Connect og Bridge for å få lyd på soverommet. Connecten er tilkoblet trådløst, med Bridgen inn på switchen på kontoret.

Må PCen stå på når den skal brukes?
    Jeg la inn Sonos programmet på PCen, og diregerte at den skal hente musikken fra min NAS. Men det virker som den ikke helt får kontakt når jeg har PCen av. I går hadde jeg PCen av og fikk ikke spilt av noe. Dagen før var PCen på, og det var ikke noe problem å spille.

Jeg har en iPod Touch som skal brukes som stying. Den har tidvis litt problemer med å finne, eller bruker lenger tid på å finne connecten. Når jeg da slår på Sonos på telefonen (HTC One med Android) så har den kommet med en gang, mens iPoden fortsatt har stått å letet. Touchen brukes kun til dette, ikke noe annet.

Noen som kan hjelpe på disse problemene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere sonos oppsett

Hei

Jeg har bestillt playbar og sub som vi skal bruke på hytten uten internett. er det noen som har en formening om hvordan jeg enklest kan få dette til å fungere?

Planen min er foreløpig å parre dem hjemme i huset mot det eksisterende sonos oppsettet. Ta av power og frakte det til hytten og powre det opp sammen med en hp x510 og switch på hytten. vil dette fungere?

Takk.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skal holde at du har en oppdatert controller programvare på kontrollen, for så å stille inn selve høyttalerene der oppe.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva trenger jeg for å få sonos opp å gå hjemme hos meg?
    Jeg har all musikk på pcn som står i kinoen i kjelleren. Trenger jeg å bruke sone 2 fra receiveren min med dette systemet? Tenkte på å ha en play 5 jeg kan ta med meg rundt om i huset, trådløst.

Har iphone og regner med at dette er airplay kompatibelt uten noe mer mikk makk?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Jeg har all musikk på pcn som står i kinoen i kjelleren. Trenger jeg å bruke sone 2 fra receiveren min med dette systemet? Tenkte på å ha en play 5 jeg kan ta med meg rundt om i huset, trådløst.

Har iphone og regner med at dette er airplay kompatibelt uten noe mer mikk makk?
    Siden du vil flytte rundt på Play5 så regner jeg med du ikke har tenkt å ha denne koblet opp med annet en trådløs internettlinje. Du trenger derfor en Sinos bridge som er koblet til nettverket ditt kablet. så lenge da pcn i kjelleren er koblet på samem nettverket(trådløst elelr kablet) så skal du da være i boks og kan flytte rundt på play5 slik du vil.

Skal du ha sonos inn på reciveren også , for å spille musikk via den, så trenger du en connect du kobler til en (digital)inngang på reciveren..

selv trenger jeg ikke bridge da jeg har kablet internett på conecten jeg har koblet til reciveren i stuen, så har jeg en play 5 på badet som kun da trenger strøm, og en play5 som jeg flytter fra kjøkken til terasse etter behov som også kun trenger strøm..

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da trenger jeg kun en bridge for å koble til ruteren min og en play 5 for avspilling da.

Jeg må jo ikke på død og liv koble til receiveren for etter hva jeg kan skjønne så får jeg samme mulighetene med en bridge og en play 5 som jeg får med en connect og en play 5? bare at connect koster 10 ganger så mye som en bridge.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da trenger jeg kun en bridge for å koble til ruteren min og en play 5 for avspilling da.

Jeg må jo ikke på død og liv koble til receiveren for etter hva jeg kan skjønne så får jeg samme mulighetene med en bridge og en play 5 som jeg får med en connect og en play 5? bare at connect koster 10 ganger så mye som en bridge.
    stemer det bridge&play5 skal være nok..

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Takk for svar da får vi se om det ikke blir ett sonos opplegg bare verandaen er ferdig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få understreke at Play5 er genial. Min er stasjonert på kjøkkenet men flyttes ut på terrassen så fort været tilsier det
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det begynner og friste med en sonos her og om ene alene for bruk med spotify, litt tungvindt og hele tiden måtte mikke med lydkorts innstillinger i pcen hver gang man vil høre litt musikk

Lener meg da mot først en connect men en play5 som f.eks kan flyttes litt på (kontoret/kjøkken etc høres ikke fælt ut)

Om jeg har en connect på nettverket (via kabel) ville play 5 trengt en wifi bridge eller vil connect også fungere som emitter til play 5?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play5 vil koble seg trådløst opp mot connect
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ikke Airplay-kompatibelt, men du kan streame filer lagret på telefonen til Play5, om det var det du tenkte.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da hadde jeg drista meg inn i Drammen og huka med meg en connect som jeg nå kjører inn med litt diverse spotify.

Største grunnen til og hive meg på denne var et håp en litt greiere måte og bruke musikken på enn winamp, selv om jeg er klar over at den ikke leser FLAC :-( .
    Finlytting kan man ta med andre midler og største grunnen min for denne boksen var og få utnytta spotify abbonementet bedre.

Oppsett, installasjon tok knapt noen minutter og var meget enkelt i min mening, kjører optisk til receiver og spotify høres vel så bra ut som fra pcen som er alt jeg ønsker fra denne boksen :-)

Styring gjør jeg med android appen som også virker meget funksjonabelt og nå trenger jeg ikke og måtte mikke og surre med lydkorts innstillinger og ha på tven for og spille litt musikk fra pcen..

Legger dog merke til at dette systemet virkelig er designet for fler roms bruk og vil nok fungere godt til og fylle hele hjemmet med lyd (om man har flere dingser da så klart..)

Enn så lenge godt fornøyd for alt jeg egentlig ville ha var en mindre fjasete måte og spille litt musikk mellom film slagene :-D
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Største grunnen til og hive meg på denne var et håp en litt greiere måte og bruke musikken på enn winamp, selv om jeg er klar over at den ikke leser FLAC :-( .
    Sonos leser da FLAC

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    Sonos leser da FLAC
    Har finni rotete info om dette når jeg har googla, og den har ikke funnet Mingus'n min som jeg hadde rippa til FLAC, og om jeg manuelt finner de fram så får jeg feilmelding når jeg prøver og spille de.

Men, om jeg vil så er jeg ikke så snobbete at jeg ikke kan konvertere de til 320kbit mp3, kan alltids høre på FLAC filene på andre måter

Var jo forberedt på dette så noen skuffelse var det jo ikke, kan nok godt hende jeg havner opp med en play variant om ikke så alt for lenge heller for bruk på kjøkkenet, kanskje ikke smart for forrige gang jeg brukte tid der inne gikk jeg opp 3 kg til :-D
    Denon AVR-4520 CI

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noe feil. knotet litt selv med å få lagt til sharen fra serveren min. men gikk til slutt.
    Streamer kun FLAC utenom Spåttifai

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer utmerket med flac!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skaarmartin
    Hei

Jeg har bestillt playbar og sub som vi skal bruke på hytten uten internett. er det noen som har en formening om hvordan jeg enklest kan få dette til å fungere?

Planen min er foreløpig å parre dem hjemme i huset mot det eksisterende sonos oppsettet. Ta av power og frakte det til hytten og powre det opp sammen med en hp x510 og switch på hytten. vil dette fungere?

Takk.
    Hvis du har en telefon med hotspot og en PC så er det bare å lage hotspot med tlf og ta inn på pcen, så kjøre nettverkskabel fra PC til playbar. Så sette opp.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    Da er det noe feil. knotet litt selv med å få lagt til sharen fra serveren min. men gikk til slutt.
    Streamer kun FLAC utenom Spåttifai
    Må være noe med akkurat de filene for andre FLAC jeg har går helt greit ja.

Mistenker nå og at lyden er et lite hår bedre fra sonos enn fra lydkortet blåse boksen min..
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Det er ikke Airplay-kompatibelt, men du kan streame filer lagret på telefonen til Play5, om det var det du tenkte.

Så hvis jeg skal bruke Airplay med spotify så må jeg ha en connect koblet til nettverket og sone 2 på receiveren min som jeg så bruker Airplay på fra iphone/ipad?

Da blir det nok heller en zeppelin eller noe i den duren på meg...
    Da koster det jo fort 5-6k å komme igang med sonos.

Side 30 av 34 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •