SONOS Music System - Tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 3 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 667
    Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå står zonebridgen ca 50 cm unna routeren og ZP90 har fått sin egen hylle i stereoracket i stede for å stå rett opppå forforsterkeren. Ingen problemer med hakking lenger.

For øvrig går skifte av sanger og album langt raskere nå enn det gjorde med SB Duet, selv om den var koblet med kabel til router.
    Svært imponert over Sonos. Utrolig kjekt å utforske ny musikk når man har Spotify med brukbar oppløsning uten å måtte koble til dataen til en dac osv.

Hvis du ikke kommer til mået med å sette ting litt lenger fra hverandre vil jeg anbefale deg å ringe Sonos-suport i Sverige. Utrolig dyktige folk (i forhold til oss vanlige pc-analfabeter)!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos installert...

Ny på Sonos fronten, men må si meg mektig imponert! Første gang jeg hørte om/la merke til Sonos, var på hyttetur med venner påHafjell i helgen som var.
    ”Verten”, en kammerat som sitter noe bedre i det økonomisk enn de fleste av oss andre, hadde gått til innkjøp av både LED TV’er og flere Sonos ”dippe-dutter”.

Sonos var det som fenga meg, og etter retur på søndag, ble de neste dagene brukt til å lese det som leses kan om Sonos. På onsdag klarte jeg ikke holde meg lenger og dro rett til HiFi-Klubben i Drammen og dro hjem med 1 stk ZP90 og 1 stk S5.
    ZP90 koblet med nettverks kabel i allerede fungerende nettverk i stua. S5’n ble satt på kjøkkenet (10 m unna) og så var det bare å sette i gang. Inn med CD, klikke litt her og der på enkle spørsmål og få minutter seinere var alt oppe og gikk. Bør vel ta med at jeg på forhånd hadde lastet ned Sonos app både til Iphone4 og Ipad. Nå har jeg brukt systemet i 2 dager...og det er nesten ”skremmende” at jeg ikke har hatt noen problemer.....Spotify på Ipad og Sonos....woooow!!

Antar at jeg nå må finne nye steder i hsuet der det hadde vært ”kjekt med musikk”......og jeg vet om noen når jeg får tenkt meg litt om ;-)

God Jul!!

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi!

Endelig er streaming på plass. Og da med Sonos

Si meg en ting - slår man ikke av enhetene? Har ZoneBridge - S5 - styrt av CR200. Lyset på Zonebridge og S5 står konstant på og finner ingen av-knapper på enhetene :???:

Systemet virker helt kanon! Spesielt sammen med Spotify.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De slås aldri direkte av, nei. De går i en slags hvilemodus når de ikke spiller noe, og kontrollen "skrur seg av" på samme måte som en iphone. Om lyset plager deg, kan du skru det av på hver enkelt sone i menyen for innstillinger.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    De slås aldri direkte av, nei. De går i en slags hvilemodus når de ikke spiller noe, og kontrollen "skrur seg av" på samme måte som en iphone. Om lyset plager deg, kan du skru det av på hver enkelt sone i menyen for innstillinger.
    Lækkert! Pleier å være flink til å lese bruksanvisninger, men dårlig tid = utålmodighet

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med SONOS !

Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Lækkert! Pleier å være flink til å lese bruksanvisninger, men dårlig tid = utålmodighet
    Hei

Gratulerer så mye med SONOS , håper du er og blir fornøyd! Synes selv at SONOS er i en helt annen klasse enn Apple AirPort Express, selv om de egentlig gjør det samme, streamer musikk. Hva bruker du til kontroll da?, orginal kontrollen?, eller kansje en iPod/Touch/iPhone/iPad?
    Både iPhone og iPad appen til SONOS er helt genial !
    Etter mitt syn har du gjort et godt valg når du valgte SONOS, kommer til å gi deg mange timer med herlige musikk opplevelser!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rippe i iTunes - albumbilder

Hmm, har begynt å rippe CD samlingen via iTunes (Apple Lossless). Til og begynne med så hadde jeg problemer med å legge til iTunes i Sonons. Men det fungerte av eller annen grunn i dag. Dog så virker det noe ustabilt?

Men, det mangler albumbilde i Sonos grensesnittet. Hentet albumbilde iTunes etter å ha rippet musikken. Forslag til hva jeg kan gjøre?

Er det "grei skuring" å bruke iTunes til Sonos? I løpet av kort tid så er planen å legge musikken over fra MacBook Pro > NAS.

Tilbakemeldinger mottas med

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tror ikke itunes legger bildet i samme mappen som musikkfila? Selv måtte jeg legge inn albumbilder manuelt i itunes (Ctrl-i). Dvs jeg hentet bilde fra nettet, lagret lokalt og copy/past i itunes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg jobbet i HFK da de begynte å selge Sonos. Mener at vi lærte på et kurs at Sonos ikke fikk lov til å hente albumart fra iTunes (lisenser etc) og at den måtte tagges i selve filen for at Sonos skulle vise den. iTunes gjør ikke dette av en eller annen grunn.

Jeg gjør akkurat det samme som deg Morpau.

Ellers må jeg si meg godt fornøyd med Sonos systemet mitt som jeg har hatt i over 3 år nå. En ZP80 og en ZP110 har vært trofaste og gode.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger ut en link til en tråd jeg har ute.

Håper på noen gode tips.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1605445
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @morpau & vosten

Takk for svar! Antok at beskrevet metode er måten å gjøre det på. Må si jeg er mektig imponert over brukergrensesnittet til Sonos. Foreløpig går det stort sett i Spotify, men bare det i seg selv er helt herlig. Ser frem til en "loaded" NAS og etter hvert, flere soner

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipser også om at forumet til Sonos er veldig bra, og de har en live-chat med veldig dyktige folk som kan svare deg på så å si alle spørsmål.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33

Slenger ut en link til en tråd jeg har ute.

Håper på noen gode tips.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1605445
    ZP120 drar fint et par Cerwin Vega AT-100 - uten problemer
    Så det er ikke Sonosen det står på......

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    ZP120 drar fint et par Cerwin Vega AT-100 - uten problemer
    Så det er ikke Sonosen det står på......

Hehe,takk for tipset.
    Solgte mine At-100 i 97 + at jeg tviler på om dama syns dem passer inn under
    kategorien små ht.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Albumbilder

Er i anmarsj med elektronisk organisering av CD-samlingen. Har flere mapper der jeg har lagt inn cover/ albumbilde i mappen uten at denne blir synlig i Sonos systemet. Det er JPEG bilder med bildestørrelse på ca 400x400. Noen som vet hva dette skyldes?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at Hoveddelen av Sonos'en den delen som kobles i forsterker, med utganger og slikt må kobles rett i nett(router) eller er det slik at den finner seg selv på nettverket med hjelp av pcen?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tobias1989
    Er det slik at Hoveddelen av Sonos'en den delen som kobles i forsterker, med utganger og slikt må kobles rett i nett(router) eller er det slik at den finner seg selv på nettverket med hjelp av pcen?
    Du må ha en sonosenhet (ZonePlayer eller ZoneBrigde) kablet til router eller pc. De øvrige enhetene kan være trådløse. Sonosenhetene har egne sendere og mottakere og oppretter et eget nettverk uavhengig av det tråløsnettet du måtte ha i huset fra før.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NAS spørsmål

Har Sonos med denne VERBATIM MediaShare NAS 1TB Nettverksharddisk | Hi-Fi Klubben nettverksharddisken. Må NAS være tilkoblet router med kabel (RJ45)? Mulig jeg driter meg helt ut nå, men trodde en NAS kunne fungere "selvstendig" med egen WLAN. Når jeg kobler ut nettverkskabelen mellom router og NAS, så kutter musikken.

Edit: Har nå skjønt at NAS må være tilkoblet router med nettverkskabel.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Er i anmarsj med elektronisk organisering av CD-samlingen. Har flere mapper der jeg har lagt inn cover/ albumbilde i mappen uten at denne blir synlig i Sonos systemet. Det er JPEG bilder med bildestørrelse på ca 400x400. Noen som vet hva dette skyldes?
    Hva har du kalt bildet? Jeg la inn noen bilder med sin opprinnelige "signatur" og de kom ikke opp. Jeg omdøpte bildet til "Folder.jpg" og da kom det opp. Kan det være så enkelt?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hva har du kalt bildet? Jeg la inn noen bilder med sin opprinnelige "signatur" og de kom ikke opp. Jeg omdøpte bildet til "Folder.jpg" og da kom det opp. Kan det være så enkelt?
    Har kalt alle bildene "cover", men uten .jpg. Litt snodig, for de albumene som ikke kommer frem på Sonos er organisert og kalt det samme som de som vises. Bruker stort sett Google Images til henting av bilder. Der velger jeg stort sett bilder med størrelse +/- 400*400.

Side 3 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •