SONOS Music System - Tråden - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 28 av 34 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 667
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tagging

Tenkte jeg skulle spørre om hvordan Sonosbrukerene her inne tagger musikken i biblioteket.

Hvilke program bruker dere? Har dere gode tips for å få et ryddig og oversiktelig bibliotek? Hva gjør dere f.eks med samleplater med mange ulike artister?

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Tenkte jeg skulle spørre om hvordan Sonosbrukerene her inne tagger musikken i biblioteket.

Hvilke program bruker dere? Har dere gode tips for å få et ryddig og oversiktelig bibliotek? Hva gjør dere f.eks med samleplater med mange ulike artister?
    Begynner å bli en stund siden jeg trengte å redigere tagger, men jeg brukte TagScanner ( TagScanner - Download ) med stort hell. Det har den fordelen at du kan redigere mange sanger samtidig + at det er gratis.

Rent mappemessig sorterer jeg alle albumene på enten artister eller "Various artists" / Album / også kaller jeg filene for "sangnummer - tittel.flac" Artistinforen ligger uansett i taggen.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Begynner å bli en stund siden jeg trengte å redigere tagger, men jeg brukte TagScanner ( TagScanner - Download ) med stort hell. Det har den fordelen at du kan redigere mange sanger samtidig + at det er gratis.

Rent mappemessig sorterer jeg alle albumene på enten artister eller "Various artists" / Album / også kaller jeg filene for "sangnummer - tittel.flac" Artistinforen ligger uansett i taggen.
    Takk for svar!

Jeg tenkte mest i forhold til hvordan en kan holde orden med mange various-artist-plater. Det blir fort ei lang liste av artister i artistkatalogen der man finner bare ei låt på mange av dem. Tilsvarente på I-poden blir det mange album når man skal bla gjennom "cover-flow". Jeg bruker Mediamonkey til taggingen, og har nå funnet ut at jeg kan legge inn annen "albumartist" enn "artist". Prøver nå å rydde med å legge artistnavn inn på "artist" og "Various artists" på albumartist. Det ser ut til å være en løsning, selv om det blir en del arbeid å gå gjennom alt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Takk for svar!

Jeg tenkte mest i forhold til hvordan en kan holde orden med mange various-artist-plater. Det blir fort ei lang liste av artister i artistkatalogen der man finner bare ei låt på mange av dem. Tilsvarente på I-poden blir det mange album når man skal bla gjennom "cover-flow". Jeg bruker Mediamonkey til taggingen, og har nå funnet ut at jeg kan legge inn annen "albumartist" enn "artist". Prøver nå å rydde med å legge artistnavn inn på "artist" og "Various artists" på albumartist. Det ser ut til å være en løsning, selv om det blir en del arbeid å gå gjennom alt...
    Hei, jeg bruker itunes. Ved ripping av cd velger jeg først samleplate på albuminfo. Men ofte velger itunes det selv. Så mener jeg det er et sted i sonos som jeg valgte "følg samleplater fra itunes" eller noe? Under settings et sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi klubben har nå over 10 ukers leveringstid på Playbar. Forslag til andre steder å bestille?

-Roar

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endre passord

Har endret passord på min spotify konto da den er blitt hacket. Men nå fungerer ikke koblingen mellom sonos og spotify. Hvor og hvordan kan jeg få endret dette?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gå inn på innstillinger, velge services og trykke edit på spotify-informasjonen, slik at du kan legge inn det nye passordet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Du må gå inn på innstillinger, velge services og trykke edit på spotify-informasjonen, slik at du kan legge inn det nye passordet.
    Takk. fant ut av det selv etter litt knoting

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tureem
    Hi-Fi klubben har nå over 10 ukers leveringstid på Playbar. Forslag til andre steder å bestille?

-Roar
    Det er vel Sonos som sliter med leveransen . Så tviler på at den er så veldig lett å få tak i nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er litt treg av meg, men sliter litt med å forstå hvordan surround fungerer med Playbar + Play:3 etc.

Ser for meg å koble Playbar sammen med Panasonic VT50 TV via optisk. Kildene til tven er koblet til via hdmi (GET dekoder, XBMC og Popcornhour).

Såvidt jeg forstår det leverer TVen kun stereo via optisk. Vil Sonos da lage en slags kvasi-surround ?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Mulig jeg er litt treg av meg, men sliter litt med å forstå hvordan surround fungerer med Playbar + Play:3 etc.

Ser for meg å koble Playbar sammen med Panasonic VT50 TV via optisk. Kildene til tven er koblet til via hdmi (GET dekoder, XBMC og Popcornhour).

Såvidt jeg forstår det leverer TVen kun stereo via optisk. Vil Sonos da lage en slags kvasi-surround ?
    Jepp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig kjøpt meg en Sonos ZP80 (brukt). Jeg kan ikke finne WiMP under musikktjenester, er det noe hemmelige triks for å trylle fram slik at WiMP dukker opp? Ligger heller ikke under Sonos Labs eller linken som man blir sendt til ved å trykke på "Flere musikkvalg". Har installert siste softwareoppdatering (4.0)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så rart! Du kjører ikke noen for for IP-adresse-routing til et annet land, som ikke har Wimp?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Prøv å gå inn på Manage menyen og velg Service Settings.Der kan du legge til
    kontoer en har abo på.Har ikke Wimp,men var der jeg la til Spotify kontoen min.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Så rart! Du kjører ikke noen for for IP-adresse-routing til et annet land, som ikke har Wimp?
    Jeg har vanlig fibernett fra Telenor, ikke noe proxy-greier eller noe. MEN Sonos'en er kjøpt fra USA, det kan kanskje være av betydning? Det bør jo i så fall være mulig å få den til å skjønne at den nå er i Norge så jeg kan få WiMP...

Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Hei
    Prøv å gå inn på Manage menyen og velg Service Settings.Der kan du legge til
    kontoer en har abo på.Har ikke Wimp,men var der jeg la til Spotify kontoen min.

MVH
    Hei. Det var slik jeg la til Spotify, men finnes ikke noe WiMP der.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å resette ZP80 fullstendig og legge den til på nytt? Tror ikke du kan gjøre det via smarttelefon, men må bruke Desktop Controller på enten Mac eller PC. (Der har du en del flere valg under innstillinger).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor gjør jeg dette? Finner kun "nullstill controller"-funksjonen, og det nullstiller bare programmet slik at man må legge inn Sonos på nytt osv.

Redigert: Da har jeg fått løst dette. Sonos måtte fysisk resettes ved å dra ut strømkabelen i 10 sek, holde inn mute for så sette i strømkabelen igjen, og slippe mute når det begynner å blinke gult. Fikk da nullstilt hele enheten og registrert den på meg, og nå er WiMP på plass. Da er det bare å vente på WiMP lossless... (noen som vet hvordan det ligger ann med lansering?)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Jeg husket tydeligvis feil. Jeg er med i betatestprogrammet til Wimp FLAC, og jeg mener de sa at den betalbare versjonen kommer i slutten av juni. Men det kan hende jeg tar feil.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god venn her, Connect og Play:5 i hus. Sistnevnte tok over etter Zeppelin Air. Litt styggere, litt dårligere lyd, men langt bedre ergonomi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer Sonos. Har lenge lagret musikken min i FLAC på PC-en, men nå prøver jeg Wimp og Spotify. Wimp virker helt klart best, spesielt med tanke på at FLAC kommer ganske snart. I denne forbindelse vil jeg gjerne fjernstyre musikken på en grei måte. Virker som om Sonos Connect kombinert med Sonos-appen på Android/IOS kan gjøre den jobben for meg. Jeg vil jo i tillegg også endelig få brukt coax-inngangen på min Hegel HD20.

Nåværende oppsett:
    PC med FLAC/Wimp/Spotify
    Hegel HD20 (USB fra PC)
    Hegel H200
    B&W CM9
    Lehmann BCL
    Sennheiser HD800

Tenker en Sonos-høyttaler på kjøkkenet hadde gjort susen etter hvert også.

Noen tips eller tanker om dette? Er Sonos noe for meg?

Edit: Kan jeg enkelt se Wimp-favorittartistene mine i Sonos-appen for Android/IOS?

Side 28 av 34 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •