SONOS Music System - Tråden - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 667
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil tro mange kanskje også vil koble til en PS3, og mange bruker denne som BD spiller. Da får de ikke lyd fra en del BD plater, eller spill så vidt meg bekjent.

De får det, men da må de inn i menyer for å sette at den kun skal bruke stereo.

Tror nok tanken til Sonos med at de kun har 1 optisk inngang, er at alle kobler komponentene sine til TVen, og optisk derifra som de fleste TVer har.
    Da får man kun stereo fra tilkoblete komponenter, og DD fra innebygd tuner.

Newcomer Ullaen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Vil tro mange kanskje også vil koble til en PS3, og mange bruker denne som BD spiller. Da får de ikke lyd fra en del BD plater, eller spill så vidt meg bekjent.

De får det, men da må de inn i menyer for å sette at den kun skal bruke stereo.

Tror nok tanken til Sonos med at de kun har 1 optisk inngang, er at alle kobler komponentene sine til TVen, og optisk derifra som de fleste TVer har.
    Da får man kun stereo fra tilkoblete komponenter, og DD fra innebygd tuner.
    ja..det var jo slik jeg tenkte og koble den. da får du jo alt av dubbeditter som går inn i tv får du ut i lyd på sonosen.
    det er jo en grei løsning i stuen det når jeg har ei hjemme som vil ha minst mulig av slike hifi ting der.

men jeg kommer ikke over at den ikke støtter dts

hva mente du med kun stereo fra tilkoblete komponeenter??
    ------------------------------------------------------------------------------
    B&W 683, 603 S3, HTM61, XP610 & ASW675
    Denon X4000, Rotel 993
    DreamScreen Phantom Vertical Masking 106
    Sony HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært fornøyd med Sonos Play 5, og er ivrig på å få høre Sonos Playbar, men er usikker på hvordan denne er opp mot f.eks Bose og B&W sine løsninger.

Vil den levere nok trykk, med en Sonos sub.

Vil det være fornuftig å selge amp + klipsch og gå for en løsning som dette?

Vi hører mye musikk, og så lenge det er greit nok trykk, så vil kompromisset med brukervennlighet, samt utseendet med å få fjernet to store høyttalere selvsagt være et argument for Playbar.

Eller burde man gå for forsterker, evt Sonos amp og in wall høyttalere i stuen?

Newcomer Ullaen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question PlayBar

Har Noen nå vært og lyttet på denne??:?:
    ------------------------------------------------------------------------------
    B&W 683, 603 S3, HTM61, XP610 & ASW675
    Denon X4000, Rotel 993
    DreamScreen Phantom Vertical Masking 106
    Sony HW50

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en demo på dette i dag, synes det spilte faktisk veldig morsomt med sub. Dette blir nok en hit blant Sonos entusiastene der ute, en god oppgradering til tven er det også.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg fikk en demo på dette i dag, synes det spilte faktisk veldig morsomt med sub. Dette blir nok en hit blant Sonos entusiastene der ute, en god oppgradering til tven er det også.
    Enig! Jeg var på demokveld hos HFK Kristiansand i går kveld.
    Og du verden så bra dette spilte, spesielt med den dedikerte sub'en og et par Play3 som bakhøyttalere.

Dette var gøy!!!

Men selv Playbar alene er jo et himmelsk løft i lyd i forhold til TV'ers innebygde høyttalere. Det er en helt annen verden.

Sammenlignet med B&W Zeppelin vil jeg nok hevde at de er like gode, men at Playbar er mere plasseringsvennlig og sprer lyden mere riktig for TV lyden. I ren to-kanal stereo for musikk er de jevngode.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har og vært å hørt på denne Playbar og jeg må si lydtrykket og kvaliteten er mektig imponerende til å være en slik liten planke. Spesielt med subwooferen er det bra trøkk.

Skulle jeg hatt et lite synlig stueanlegg ville denne helt klart stått øverst på listen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også på demo av denne i går.

Bestilte en i dag. Stereooppsettet havner på bruktn. (HD20 + Dynaudio Focus 110)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Var også på demo av denne i går.

Bestilte en i dag. Stereooppsettet havner på bruktn. (HD20 + Dynaudio Focus 110)
    Såpass. Det sier jo ikke så rent lite......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Såpass. Det sier jo ikke så rent lite......
    Var vel kanskje litt å ta i at Sonos systemet matcher stereooppsettet da..

Men enkelheten, funksjonsmessig og minimalismen på Sonosen gjør at den tar over i dagligstuen med tv lyd.

Kommer garantert til å savne mye fra Hegel og Dynaudio, men samtidig blir det så utrolig mye enklere å operere "tv lyden". Samtidig slipper jeg å være redd for at små barnehender klår på kabler og henger i stativer....

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Var vel kanskje litt å ta i at Sonos systemet matcher stereooppsettet da..

Men enkelheten, funksjonsmessig og minimalismen på Sonosen gjør at den tar over i dagligstuen med tv lyd.

Kommer garantert til å savne mye fra Hegel og Dynaudio, men samtidig blir det så utrolig mye enklere å operere "tv lyden". Samtidig slipper jeg å være redd for at små barnehender klår på kabler og henger i stativer....
    Ja, jeg regnet med at det var vikarierende motiver ute og gikk....

Apropos, så tok jeg kontrollmål av TV'en i daglugstua i går, men akk - den er jo alt for liten i forhold til Playbar....
    Kommer det en PlaybarMini, tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har oppstått et problem med min sonos controller ( tror jeg )

Jeg får ikke spilt noe av spotify fra noen av pcene i huset, har oppdatert til nyeste programvare og får spilt alt annet men ikke spotify.
    Når jeg trykker på Spotify iknoet kommer det opp: Kunne ikke bla i musikk - det var et problem med tikoblingen til Spotify

HJELP!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killerbill
    Det har oppstått et problem med min sonos controller ( tror jeg )

Jeg får ikke spilt noe av spotify fra noen av pcene i huset, har oppdatert til nyeste programvare og får spilt alt annet men ikke spotify.
    Når jeg trykker på Spotify iknoet kommer det opp: Kunne ikke bla i musikk - det var et problem med tikoblingen til Spotify

HJELP!
    Høres mer ut som det er problemer med spotify-kontoen din. Prøv å slett den fra Sonos, og legg den til på nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd det flere ganger, det fungerer utmerket på alle mobiler/pader men ikke på noen pcer. Spotify's program fungerer fint på pcen

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du er sikker på at regningen på Spotify er betalt, og at abonnementet ikke har falt ned på Free eller Unlimited?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste anlegg ved oppussing av leilighet?

Hei! Jeg skal pusse opp leiligheten min, og ønsker høyttalere i taket i alle rom. Jeg skal senke ned taket til spotlight, så å trekke kabler er ikke noe problem. Er selv elektriker, og er vel av den oppfattelse av at trådløst aldri vil slå kabling. Får man sonos-anlegg som er kablet, eller noen andre type anlegg som er tilsvarende? Eller er sonos så bra at man ikke trenger kabling? Tips?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Sonos-enhetene kan kobles med kabel, og alle utenom Play:3 (som vel uansett er utelukket til å monteres i taket) kan "seriekobles" (daisy-chaines) med nettverkskabler, slik at du bare trenger bruke én utgang på ruteren.

Selv om det trådløse nettet til Sonos er stabilt, vil kablet nettverk alltid være mer stabilt, og ha høyere overføringshastighet. Så ja, det er bare å legge nettverkskabel om du har mulighet til det.

Det du trenger er én Connect:Amp med innfellingshøyttalere i hver sone du vil ha lyd.

Hi-Fi Klubben har mange gode innbyggingshøyttalere, og alle de runde er beregnet for å monteres i taket.

Innbyggingshøyttalere (og spesielt dem som er laget for tak) vil aldri gi like god lyd som frittstående høyttalere, spesielt i bassområdet, men de litt bedre innbyggingsvariantene fra B&W er svært gode, tatt forutsetningene i betraktning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Min far har et sonos oppsett i stue og soverom.

nede i gangen står en bridge, og oppe i stue står en connect som er tilkoplet en nad integrert forsterker. På soverommet står en play 3.

Vi har lagt inn musikkbiblioteket han har på sin NAS.

Men det vi sliter med er å få til automatisk oppdatering av musikkbiblioteket.
    Når han legger inn nye sanger på sin NAS vil han at det skal automatisk oppdateres, enten med en gang, eller med faste tidspunkter på døgnet. Men vi får ikke til når vi er inne på sonos appen på ipad. Finner heller ikke ut via ipod touch og heller ikke iphone.

Inne på programmet til sonos på pc på win 7 finner jeg funksjonen, men det virker som den ikke oppdaterer biblioteket?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av uviss grunn har de fjernet muligheten for å stille på en del av funksjonene via smarttelefon/nettbrett. Du må bruke Desktop Control og trykke på Manage => Settings => Music Library => Advanced. Der huker du av for "update content every day at:" og velger klokkeslett. Da gjør systemet det automatisk. Mitt oppsett står til å oppdatere seg klokken fire om natten, som jeg antar er tidspunktet det er minst sannsynlig at jeg bruker Sonos.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virkelig bra!!

Jeg må bare skrive et innlegg om min erfaring med Sonos etter ca 2 års bruk.

Anlegget mitt består av:
    *Sonos Connect som er koblet til routeren min med kabel og står på loftstua og forsyner anlegget mitt der (Klipsch og H/K samt PS3, Wii)
    *Sonos Connect:Amp på stue som er koplet til B&W CCM665 takhøyttalere og Sonos SUB som er koplet sammen, en artig og bra kombo som låter veldig bra.
    *Sonos Connect:Amp på kjøkken som er koplet til B&W CCM665 takhøyttalere.
    *Sonos Controller (et must til kona og 4 åringen vår som ikke har mobilen ved sin side hele tiden)

Kommer/Bestilt:
    *Sonos Connect:Amp på Bad, tror det blir B&W der også.
    *Sonos Connect:Amp på soverom. Her er jeg mer usikker på høyttalere da kona har lyst til å sette opp prosjektoren vår der med 100" lerret som vi har liggende. Da hadde det vært artig med noe mer spenstig der, Klipsch kanskje?

Ønsker:
    Sonos Connect:Amp med utehøyttalere på verandaen
    Sonos Connect:Amp med B&W takhøyttalere til guttungens rom (erstatte JVC Boomblaster)
    Sonos Play5 til garasjen

Har prøvd:
    2 stk Sonos Play5 i stereo på kjøkkenet. Dette var ok, men ikke noe mer. Syntes det låt litt innelukket, diskanten var litt blass/innesluttet, men det var ok bass. MEN mine B&W takhøyttalere låter mye bedre på diskanten, men mangler litt i bunnen (men det er særdeles lite)

Må bare få skryte hemningsløst av Sonos, har ikke hatt ett feilslag, koplet opp og det har virket etterpå. Spotify virker stabilt og godt i flere rom samtidig, men Spotify har hatt hikke, men det er ikke Sonos sin feil, da Spotify ikke har virket noe sted (mobil, PC).
    Sonos er ikke noe en trenger å tenkte på i hverdagen, det bare er der og virker!

Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •