SONOS Music System - Tråden - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 25 av 34 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 667
    Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ullaen
    Lurer på en Bitteliten ting.

Visst jeg har en appletv eller en airport express og kobler den til sonos systemet.

Er det mulig og bruke Spotify appen på ipad og streame gjennom airplay til sonos.
    Og likevel ha mulighet til å regulere diverse volumer i forskjellige rom?

Jeg er stor fan av oppsettet til Spotify appen på padden.

Idag har jeg en play3 på hobbyrommet og en 5`er på kjøkken.
    Men i stuen bruker jeg appleTv og airplay når jeg hører musikk.

Ønsker og smelte disse 2 systemene i sammen.

Er dette mulig?
    Hvordan kan dette eventuelt gjøres?
    Hva skjer med lydkvalitet og stabilitet?
    Det er mulig, men du kan naturligvis kun spille av 1 låt fra spotify samtidig. Koble inn på analog-inngangen på play5/connect/connect:amp og da kan du også sette opp at lyden skal automatisk starte på et angitt volum i det den mottar noe på airplay (fra airport express/apple tv)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Sonos Connect, blir de veldig varme?
    Min Connect blir såvidt lunken på toppen av den

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at du vil spare deg selv for mye hazzle med å bare bruke den integrerte spotifydelen av Sonos. Jeg synes den fungerer ganske mye bedre enn spotify-appen, som er veldig knotete når man skal sette ting i kø, synes jeg. Det er nok bare en tilvenningssak.

Lydkvaliteten vil også være merkbart bedre med å bruke den integrerte spotifydelen, siden du slipper gå via D/A-konverteren i Airport Express (som er ganske dårlig) og A/D-konverteren i connect (som er ganske dårlig).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schled
    Hei

Den nye Connect Ampen får jeg rett og slett ikke koblet sammen med den gamle Connecten.
    Ampen blinket synkront i mute og power lampa bare.
    På en PC med sonos installert valgte jeg se etter nye sonos komponenter. Fikk da beskjed om at ny enhet var funnet, men så feilet det allikevel etter ca. 1 minutt og før den var ferdig med å koble seg opp mot den nye enheten.

Til slutt tok jeg fram en PC jeg ikke hadde Sonos på fra før, plugget connect amp til connect med en nettverkskabel. Den nye sonos installasjonen fant connect ampen.
    Men den finner nå ikke Connecten.
    Jeg må altå bruke to PCr for å kontrollere begge Sonosene.
    Noen idee om hva som kan være galt?
    Fant løsningen på denne, men jeg skjønner ikke hvorfor.
    Resatte både Connet og Connect Amp uten at det fortsatt fungerte. Det som ble løsningen var å droppe PCn.
    Tok fram Android telefonen min og søkte opp Sonosene og da dukket plutselig begge opp helt av seg selv.
    La de til og ga de hvert sitt navn. Da jeg så gikk tilbake til PCn var begge Sonosene der også.
    Forstå det den som vil...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp igjen med Sonos oppsett.

Har en kompis som foreløpig kun har 1 sonos, kommer flere snart.

Vi montere akuratt inn en Netgear NAS der, og koblet opp på nettet hans.
    Der har jeg lagt inn musikken hans i undermappen musikk.

Hvordan får han gjort det slik at Sonos appene funker med å hente musikken herifra?

Han bruker Mac hvis det må inn med noe PC greier og konfigurere.

Fant ikke noe den korte tiden vi testet. Hos meg som har Musical Fidelitys M1Clic så lå bare infoen der med en gang og alt funket.

Har ikke store kunnskapen om Sonosens oppsett enda, så derfor kanskje litt dumme spørsmål

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel laste ned sonos desktop controller for å legge til mappen med musikk. Etter det oppdateres biblioteket automatisk etterhvert som det legges nye filer i mappen.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de må gå inn i Sonos programmet på Macen og stille inn via den.

Noen som har en liten guide?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Så de må gå inn i Sonos programmet på Macen og stille inn via den.

Noen som har en liten guide?
    på toppen i sonos programmet går man inn på administrer og innstillinger for musikkbibliotek.

Der inne kan man legge inn kobling mot nas osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering av radioshow..

hei folkens,
    er det bare hos meg at radioshowet til above and beyond er sluttet å oppdatere seg? jeg har hørt på trance around the world og nå senere grouptherapy siden jeg fikk sonos'en i hus for et års tid siden. men etter grouptherapy show nr "005 var det slutt på oppdateringene.jeg kan fint spille av de tidligere showene. jeg har slettet stasjonen og lagt den til igjen, jeg har oxo søkt etter showet andre steder uten å finne det (noen som har bedre ideer enn meg der?) de øvrige showene og radiokanalen jeg abbonerer på fungerer prikkfritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpe fra sonos.com?

Har noen her prøvd å kjøpe direkte fra sonos.com? Prisene står i euro, men siden er på norsk, og de skriver at de har gratis frakt, og inkludert moms.

Det ser ut til at varene blir sendt fra Tyskland, telefon-nummeret er iallefall tysk.

Jeg lurer på om noen har erfaring med dette. Kommer norsk mva. på toppen? Siden de skriver moms så blir jeg usikker. Det heter mva. offisielt i Norge.

Prisene er litt lavere enn hos Hifiklubben, om det faktisk er gratis frakt og norsk mva. er inkludert.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    på toppen i sonos programmet går man inn på administrer og innstillinger for musikkbibliotek.

Der inne kan man legge inn kobling mot nas osv.
    Jeg satt opp en Synology NAS i går. Da jeg fikk inn på innstillinger-->musikkbibliotek og søkte etter delte mapper i går, fant den ingenting (til tross for at jeg har delt ut en mappe i NASen). Noen som vet hvordan dette løses?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Jeg satt opp en Synology NAS i går. Da jeg fikk inn på innstillinger-->musikkbibliotek og søkte etter delte mapper i går, fant den ingenting (til tross for at jeg har delt ut en mappe i NASen). Noen som vet hvordan dette løses?
    Du kan skrive inn adressen til NAS-et og mappene manuelt også, prøvd dette?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klimni
    Har noen her prøvd å kjøpe direkte fra sonos.com? Prisene står i euro, men siden er på norsk, og de skriver at de har gratis frakt, og inkludert moms.

Det ser ut til at varene blir sendt fra Tyskland, telefon-nummeret er iallefall tysk.

Jeg lurer på om noen har erfaring med dette. Kommer norsk mva. på toppen? Siden de skriver moms så blir jeg usikker. Det heter mva. offisielt i Norge.

Prisene er litt lavere enn hos Hifiklubben, om det faktisk er gratis frakt og norsk mva. er inkludert.
    Tipper jeg fungerer utmerket, men husk at du ikke har 5 års reklamasjonsrett hvis du kjøper fra utlandet - kanskje ikke verdt det hvis prisforskjellen er liten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må legge til en bruker på mappen du har delt som heter sonos med passord sonos.

Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Du må legge til en bruker på mappen du har delt som heter sonos med passord sonos.
    Trodde ikke det skulle være nødvendig når jeg har delt ut mappene til 'alle brukere', uten passord?

Hvordan finner man forresten adressen til NASen?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer ikke at mappen må hete sonos med passordet sonos. Men kanskje mappen må være passordbeskyttet? Det har jeg aldri tenkt over, men kan være tilfelle. Jeg har ikke vært borti en NAS uten passordbeskyttelse før.

Det er litt hazzle med å finne nettverksadressen til NAS-er av og til, men den enkleste måten er som følger:

Hvis du har windows, går du på min datamaskin og mine nettverkssteder. Da skal NAS-en dukke opp i sin helhet, og du kan høyreklikke på den og tildele en stasjonsbokstav (d:, e: etc,). Da har du tilgang til den under min datamaskin, og kan høyreklikke og se nettverksadressen. Den adressen er typisk \\synology\ettellerannet

På Mac trykker du på Gå øverst på skjermen når du er i Finder, deretter Koble til tjener og så søke etter NAS-en. Finner du den, kan du også finne nettverksadressen.

Når du har funnet nettverksadressen, kan du legge den direkte inn i innstillingene for musikkbiblioteket i Sonos.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var fint nødt til å lage en bruker og kalle den sonos for å få tilgang via Apple Time Capsule i alle fall. Og det skal være ganske så likt en NAS.
    Og så for å finne den skrive typisk //TimeCapsule/Music.

Det var også viktig at den ikke hadde 2 navn....altså Time Capsule, men kun 1 ord. Så du må kanskje rename NAS'en til feks Synology hvis den heter "Synology Nas" feks.

Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Det stemmer ikke at mappen må hete sonos med passordet sonos. Men kanskje mappen må være passordbeskyttet? Det har jeg aldri tenkt over, men kan være tilfelle. Jeg har ikke vært borti en NAS uten passordbeskyttelse før.

Det er litt hazzle med å finne nettverksadressen til NAS-er av og til, men den enkleste måten er som følger:

Hvis du har windows, går du på min datamaskin og mine nettverkssteder. Da skal NAS-en dukke opp i sin helhet, og du kan høyreklikke på den og tildele en stasjonsbokstav (d:, e: etc,). Da har du tilgang til den under min datamaskin, og kan høyreklikke og se nettverksadressen. Den adressen er typisk \\synology\ettellerannet

På Mac trykker du på Gå øverst på skjermen når du er i Finder, deretter Koble til tjener og så søke etter NAS-en. Finner du den, kan du også finne nettverksadressen.

Når du har funnet nettverksadressen, kan du legge den direkte inn i innstillingene for musikkbiblioteket i Sonos.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sonos og NAS fra Synology, og har lagt inn musikkbiblioteket uten å opprette noe bruker som heter "sonos". Jeg kommer imidlertid ikke på i farten hvordan biblioteket er lagt til i Sonos (om det går over UPNP/DLNA eller en annen protokoll hvor jeg har logget på med bruker og passord).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe behov for verken bruker, eller passord. Fungerer fint med en åpen konto. Problemet her var å finne NASet - ikke å få tilgang.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Ikke noe behov for verken bruker, eller passord. Fungerer fint med en åpen konto. Problemet her var å finne NASet - ikke å få tilgang.
    Fant du dette på noen måte (hvordan i tilfelle?), eller måtte du skrive inn navnet/adressen manuelt i Sonos?

Side 25 av 34 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •