SONOS Music System - Tråden - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 24 av 34 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 667
    Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jonte
    airport express fra apple har kun en wlan port, og det er wan, hvor man kobler til modemet.

men, nå har jeg jo koblet aiporten til switch, hvor jeg har satt wan fra modemet rett i, og alt annet i nettverket fungerer utmerket.
    Hvis airport expressen din fungerer som en ruter, vil alt som er koblet på trådløst via airport expressen havne på et annet nett, enn det som er koblet før airport expressen - f.eks Sonosen.

Få deg en fornuftig trådløs router med også kablet nettverk ut fra routeren, så fungerer alt med engang :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Hvis airport expressen din fungerer som en ruter, vil alt som er koblet på trådløst via airport expressen havne på et annet nett, enn det som er koblet før airport expressen - f.eks Sonosen.

Få deg en fornuftig trådløs router med også kablet nettverk ut fra routeren, så fungerer alt med engang :-)
    Det stemmer nok bra det, det er vel kanskje derfor jeg ikke finner Sonosen via trådløsnettet, etter som trådløsnettet mitt er på et annet nett. Får fikse meg en router av noe slag.

Dette hadde jeg ikke tenkt på, takk for hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som ikke har fått med meg at Sonos controlleren er ute av produksjon, og at det ikke kommer noen erstatter (så vidt jeg har skjønt)? Nå må en ha et eller annet i-fanteri eller noe android-greier.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stix
    Er det bare jeg som ikke har fått med meg at Sonos controlleren er ute av produksjon, og at det ikke kommer noen erstatter (så vidt jeg har skjønt)? Nå må en ha et eller annet i-fanteri eller noe android-greier.
    Har ikke alle en Android eller i-dings nå da:-)? Jeg har aldri forsøkt fjernkontrollen, men android-appen fungerer så godt at jeg ikke helt ser hva jeg skulle trenge nok en fjernkontroll til...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Har ikke alle en Android eller i-dings nå da:-)? Jeg har aldri forsøkt fjernkontrollen, men android-appen fungerer så godt at jeg ikke helt ser hva jeg skulle trenge nok en fjernkontroll til...
    Det er jo alltid greit å ikke være avhengig av telefonen, og ha alt innpå den.

Men så lange man har iPod Touch så har man mulighet for egen fjernkontroll.
    Kan jo godt skjønne hvis Sonos dropper dedikert fjernkontroll, da den funker helt likt som telefonene, da den også bruker nettverk. Så har vel de fleste i dag også en Pad.

På andre dingser så er jo styring via nettverk tregere enn direkte IR. Men her er det likt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fjernkontrolleren og synes den er gull å ha. Har faktisk ikke noe i-dingser eller android stæsj. Og den viktigste grunnen til at jeg kjøpte fjernkontrolleren var at jeg skulle slippe å ha pc'n på.
    Synes også det litt rart at de selger noe som ikke fungerer uten at en må handle noe mer et annet sted.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha PCen på? Om du bruker fjernkontrollen eller en iPod Touch (koster ikke langt unna det samme) må du jo ikke ha på PCen uansett.

Antar at Sonos har oppdaget at det selges svært lite fjernkontroller da de fleste bruker sine mobiltelefoner til dette, og at det derfor finnes lite økonomi i det hele.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil da ikke ha noen i-dings i huset Men hva skal jeg handle hvis jeg trenger en kontroller til? Uansett får man ikke kjøpt en totalpakke hvis ikke Hifi klubben selger nettbrett eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stix
    Jeg vil da ikke ha noen i-dings i huset Men hva skal jeg handle hvis jeg trenger en kontroller til? Uansett får man ikke kjøpt en totalpakke hvis ikke Hifi klubben selger nettbrett eller noe.

Helt enig. Er meget fornøyd med min Sonos Control, og jeg verken har eller har planer om å anskaffe en "i-dings". Synes det er latterlig at jeg evt må kjøpe en tredjeparts "dings" for å få systemet til å fungere tilfredstilende dersom Sonos Controllen skulle ryke. Da kan det jo i så fall vurderes å bytte ut hele Sonos systemet til noe annet i stedet. Støtter overhodet ikke den avgjørelsen til Sonos.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haber
    Helt enig. Er meget fornøyd med min Sonos Control, og jeg verken har eller har planer om å anskaffe en "i-dings". Synes det er latterlig at jeg evt må kjøpe en tredjeparts "dings" for å få systemet til å fungere tilfredstilende dersom Sonos Controllen skulle ryke. Da kan det jo i så fall vurderes å bytte ut hele Sonos systemet til noe annet i stedet. Støtter overhodet ikke den avgjørelsen til Sonos.
    Har du testet å styre systemet med en iPad / Samsung Galaxy Tab / o.l.? Vesentlig mer smooth enn Sonos sin egen kontroller, og til en pris som er enten litt billigere, eller hakket dyrere.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger jo ikke iDingser for det, man kan ta Android også.

Apple er foreløpig de som har ting som ikke er telefon, hvis vi ser bort i fra nettbrett pga størrelsen. iTouchen fikk man i hvertfall billig helt ned i 8 GB, som er greit når man ikke skal ha det til annet enn fjernkontroll. Men støtter at man ikke kjøper Apple utstyr.

Samsung kommer med en som ikke har telefon funksjon, men er ett skikkelig kamera, som har full android funksjon.

Men har ikke Sonos selv, hjalp en kompis med å sette opp en, og testet både iPhone og min egen Samsung Pad, og ville foretrukket Paden, min er 8.9" som jeg ser på som perfekt størrelse, syntes 10.1" er hakket for stor. De fås også i 7".

Og nettbrett er faktisk nokså god ting å ha om dagen.

Eller man kan gå for denne: ASUS Transformer AIO P1810 All-in-One PC & World's Biggest Tablet - Linus Tech Tips CES 2013 - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice_blue
    Takk for mange tips.
    JA bridge står i nærheten av router, ca 50 cm. Kan prøve å flytte den lenger unna, etter å ha kjørt en reset fungerer det i noen uker før hakking er tilbake. Kan også forsøke å bytte kanal, mener jeg så det var 3 tilgjengelige, nå står den på 6.

Rune

Sliter litt igjen, flyttet Bridgen en stykke unna modemet, ca 4 meter etter at jeg fikk tips om dette etter at jeg opplevde "brudd" på streamingen og måtte ta strømmen ut og inn av bridgen for å få Sonos til å fungere.
    Nå opplever jeg brudd igjen selv om denne står et stykke unna. Bridgen står nå ca 50 cm fra en ZP90, spørsmålet er da om dette kan ha noe å si? Det burde jo ikke ha noe å si egentlig. Er ganske irriterende og måtte dra ut strømmen og særlig når radioen skal skru seg på om morran og denne plingelyden kommer i stedet for radio :-(

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ZP90 så nært? Da kan du prøve å plugge nettverkskabelen rett i den og ikke bruke bridgen. Jeg tror egentlig ikke at de to komponentene skal påvirke hverandre, men det har ikke noen hensikt å ha begge der. Du kan eventuelt flytte bridgen til et annet sted i huset, om du mistenker at det er dårlig signal mellom to soner.

Har du prøvd å endre kanal for Sonos' trådløse nettverk? Det kan du gjøre i menyen for innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forsøke å bytte kanal, gjorde dette tidligere også når den sto for nær modemet. Der den står nå er det nettverkspunkt i veggen så plasseringen er gunstig sånn sett. Trenger Bridgen siden jeg har flere Sonos komponenter rundt i huset, alle faller ut samtidig de gangene det skjer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ZP90 fungerer også som bridge - bridgen har ingen spesiell funksjon utover å kunne kobles til ruteren hvis ingen andre komponenter er i nærheten, eller forsterke signalet om det er langt mellom to soner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos Connect vil ikke snakke Connect Amp

Hei

Har hatt en Sonos Connect ganske lenge og denne har fungert helt utmerket.
    Så hadde HiFi Klubben tilbud om å prøve en hvilken som helst Sonos produkt i 14 dager. Jeg "lånte" da en Sonos Connect Amp. Oppsett gikk som det skulle og den fungerte som den skulle alle dagene jeg lånte den.
    Så i dag ble savnet for stort etter Connect Ampen og en ny ble kjøpt inn.

Den nye Connect Ampen får jeg rett og slett ikke koblet sammen med den gamle Connecten.
    Ampen blinket synkront i mute og power lampa bare.
    På en PC med sonos installert valgte jeg se etter nye sonos komponenter. Fikk da beskjed om at ny enhet var funnet, men så feilet det allikevel etter ca. 1 minutt og før den var ferdig med å koble seg opp mot den nye enheten.

Til slutt tok jeg fram en PC jeg ikke hadde Sonos på fra før, plugget connect amp til connect med en nettverkskabel. Den nye sonos installasjonen fant connect ampen.
    Men den finner nå ikke Connecten.
    Jeg må altå bruke to PCr for å kontrollere begge Sonosene.
    Noen idee om hva som kan være galt?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som én av to ting:

1) Det er en innstilling på ruteren din som gjør at bare et visst antall enheter kan være koblet til nettverket på én gang. Har noen for eksempel fått et nytt produkt med nettverkskort i julegave? Da kan det hende at antall ledige plasser i ruteren er brukt opp. Du kan sjekke innstillingene på ruteren og se om en slik begrensning er slått på.

2) Brannmur eller sikkerhetsbegrensninger på datamaskinene kan gjøre det vanskelig å sette opp sonoskomponenter. Det er ikke så sannsynlig, siden du fikk det til å fungere tidligere, men det kan ha kommet en oppdatering i Windows som har gjort det vanskeligere. I så fall må du endre på brannmurinnstillingene i kontrollpanelet.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det savnes 12v trigger utgang på Sonos, hadde vært kjekt å få Sonos Connect til å fyre opp effektrinnet som er koblet til.

Newcomer Ullaen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

airplay integrert med sonos

Lurer på en Bitteliten ting.

Visst jeg har en appletv eller en airport express og kobler den til sonos systemet.

Er det mulig og bruke Spotify appen på ipad og streame gjennom airplay til sonos.
    Og likevel ha mulighet til å regulere diverse volumer i forskjellige rom?

Jeg er stor fan av oppsettet til Spotify appen på padden.

Idag har jeg en play3 på hobbyrommet og en 5`er på kjøkken.
    Men i stuen bruker jeg appleTv og airplay når jeg hører musikk.

Ønsker og smelte disse 2 systemene i sammen.

Er dette mulig?
    Hvordan kan dette eventuelt gjøres?
    Hva skjer med lydkvalitet og stabilitet?
    ------------------------------------------------------------------------------
    B&W 683, 603 S3, HTM61, XP610 & ASW675
    Denon X4000, Rotel 993
    DreamScreen Phantom Vertical Masking 106
    Sony HW50

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos Connect, blir de veldig varme?

Har en kompis som har denne, og skal etter hvert utvide med ett par Sonos Amp. Han sa han syntes den ble veldig varm. Nå står den ved siden av PS3 på en 19" rack hylle. Men på toppen, og i friluft.

Han skal senere bygge racket inn i ett skap, som vil gi litt mer varme.
    Hvor mye tåler de over tid?

Side 24 av 34 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •