SONOS Music System - Tråden - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 23 av 34 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 667
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja egentlig. Hvor ille tror du det kommer til å bli da? er jo snakk om lyd på lavt volum.

Kanskje jeg får vurdere å sette dem litt sammen i stede.

2x sonos for å ha ute er udiskutabelt i vert fall, syntes det blir alt for dyrt dem få dagene i året man bruker det

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Det kommer an på musikken - noen plater bruker stereomulighetene ganske omfattende, mens noen hovedsakelig har noen instrumenter sterkere i den ene kanalen enn i den andre. Skal du bruke oppsettet til "taffelmusikk" går det sikkert greit, men utover det kan det bli litt snodig.

Det er ca. 4 trykk på kontrollen for å komme til balanseinnstillingene for lyden, så hvis du ikke skal stille lyden sterkere og svakere ofte, er det ikke så veldig mye stress.

Du kan jo starte med det opplegget, men gjøre det enkelt å sette opp en amp til, slik at du kan lete litt etter et godt tilbud på bruktmarkedet eller hos Hi-Fi Klubben etterhvert?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å sette en Sonos på kjøkkenet en i stua og en på badet. Og så ha en iPod i hver rom til å styre bla Sonosene med.
    Så hører jeg feks på samme radiokanal i alle rommene. Hvordan vil appen på iPodene fungere. Hvis jeg går fra det ene rommet til det andre og vil bytte kanal er jeg "logget" inn likt på alle tre iPodene ? Eller takler Sonos/iPod appen bare en styreenhet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sturk
    Jeg tenker på å sette en Sonos på kjøkkenet en i stua og en på badet. Og så ha en iPod i hver rom til å styre bla Sonosene med.
    Så hører jeg feks på samme radiokanal i alle rommene. Hvordan vil appen på iPodene fungere. Hvis jeg går fra det ene rommet til det andre og vil bytte kanal er jeg "logget" inn likt på alle tre iPodene ? Eller takler Sonos/iPod appen bare en styreenhet ?
    Gjør du en endring på en ipod/iphone/ipad/pc/mac/android skjer endringen på alle.
    Det kan ta alt i fra 0.X sek til kanskje 1-5sek.
    Man kan også være inne to samtidig og "krige" om hva man skal høre på

Håper jeg forsto spørsmålet ditt.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sturk
    Kan være "logget" inn på alle samtidig, og det er i utgangspunktet så synkront at hvis du flytter volumet på den ene ipoden, ser du volum-slideren flytte seg samtidig på den andre / de andre.

Sonos støtter opp til 32 styringsenheter ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det jeg lurte. Takker :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ser at detter flere som har hatt problemer med og streame fra spotify gjennom sonos ( har det vært samme problem når dere har streamet radio?) er ganske lei av den sonos saken nå ,er ganske ustabil får hørt et par minutter fra spotify eller radio før det stopper opp eller bytter sang( eller så blir det stille . Noen som har funnet en løsning på dette ?, så at det var en som snakket om DNS ,, Hjelppp

Godt nyttår

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus75
    Hei ser at detter flere som har hatt problemer med og streame fra spotify gjennom sonos ( har det vært samme problem når dere har streamet radio?) er ganske lei av den sonos saken nå ,er ganske ustabil får hørt et par minutter fra spotify eller radio før det stopper opp eller bytter sang( eller så blir det stille . Noen som har funnet en løsning på dette ?, så at det var en som snakket om DNS ,, Hjelppp

Godt nyttår
    Hei, vet ikke om dette er løsningen for deg men jeg har hatt Sonos i mange år nå. De første årene jeg hadde dette virket det sømløst og hele familien var fornøyd. (Telenor Internett) jeg byttet til Ventelo for 1 år siden og da begynte Sonos' en å tulle. Byttet siden til Nextgentel og hadde samme problemene der. Har nå byttet tilbake til Telenor igjen og da er alt stabilt igjen. Bruker zyxel P2812 til Telenor. Brukte D-link til de to andre. Vet ikke om det kan være noe der. Teknisk er jeg helt grønn men så lenge det virker så blir jeg hos Telenor. Godt nytt år til deg også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har store problemer med Sonos og Wimp her i kveld. Får stadig vekk følgende feilmelding i Sonos: "Kunne ikke spille .... - forbindelsen med Wimp ble mistet"

Noen som har opplevd noe lignende, og som har en løsning på problemet?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være litt særegent mye traffikk rundt om på nettet på sånne spessielle dager som nyttårs aften.

Er ikke første året jeg merker nettet generelt kan bli litt temperaments fullt på nyttårs aften.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt store problemer selv i dag med Sonos og Spotify. Virker ikke som de tåler at mange bruker tjenesten på engang. Streaming døde 2012.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus75

Godt nyttår
    Jeg har selv hatt problemer og teknisk fra sonos koblet seg inn på macen min og feilsøkte.
    Den gangen var det dns server fra min leverandør (altibox) som trøblete sa dem og byttet til Google sine og etter det har det fungert helt fint.

Har i senere tid har litt problemer igjen men etter å ha pinget vg.no i noen timer osv fant jeg ut at jeg hadde pakketap. Pakketap er noe men skal ha meget lite av. Hadde også problemer på youtube ganske ofte om dagen.

Jeg byttet router og alt har fungert perfekt siden.

Sjekk at du ikke har pakketap mot feks vg.no ved å kjøre følgende.
    Åpne cmd/command
    Skriv inn "Ping vg.no -t" og trykk enter. Skrives uten "
    Her skal man ha nærmest 0 i pakketap over flere timer.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PLay3 på et rom, og en Play5 på rommet ved siden av. Jeg merker at det er ca 1 sekund tidsdifferanse mellom dem (f.eks når jeg spiller av samme radiokanal). Burde det ikke være helt synkront? Noen andre som har opplevd tilsvarende?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den ene kablet til ruteren, mens den andre er trådløs? I så fall kan det være grunnen til forsinkelsen. Om du ønsker at de skal spille helt synkront, kan du gruppere dem sammen. Du kan fremdeles regulere volumet individuelt.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Er den ene kablet til ruteren, mens den andre er trådløs? I så fall kan det være grunnen til forsinkelsen. Om du ønsker at de skal spille helt synkront, kan du gruppere dem sammen. Du kan fremdeles regulere volumet individuelt.
    Begge er trådløse, men i hver sin gruppe. Da forsøker jeg å kjøre dem i samme gruppe. Kan man fremdeles bruke ulike lydkilder på dem? F.eks radio på den ene og Wimp på den andre?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det kan du ikke. Men poenget om at lyden er synkron faller jo bort om du spiller forskjellig lyd i de to sonene?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjører alle i samme gruppe, er det det samme som spilles i alle soner. Synkront.

Skal du spille forskjellige ting på forskjellige soner, blir det naturlig ikke helt synkront, selv om du velger samme radiokanal.

Har du alle soner "koblet sammen" kan du ikke velge separat lydkilde lenger pr sone. Naturlig nok. Noe annet ville jo vært helt rart... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemer med Sonos.. Har en bridge og en play 5.

Hei

Jeg har nå prøvd å koble Sonosen til nettverket hjemme, men det går ikke.

Jeg har et oppsett med modem fra Canal Digital og en Airport Express fra Apple som router. Jeg koblet først Modemet rett i sonosen for så å å koble videre til Aiport Express, da fungerte det ikke. Så koblet jeg opp med en switch, sånn at jeg har koblet kabel fra modemet til switchen, så airport express til switchen. Også koblet jeg sonos til switchen.

Internettet mitt fungerer som vanlig uansett hvordan jeg har koblet det,
    Jeg har prøvd med forskjellige kabler, de forskjellige Sonos enhetene, osv osv.

Jeg er rimelig habil på slike ting som dette, og lurer på om det er noe spesielt med Sonosenhetene?

Takk for svar

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonte
    Problemer med Sonos.. Har en bridge og en play 5.

Hei

Jeg har nå prøvd å koble Sonosen til nettverket hjemme, men det går ikke.

Jeg har et oppsett med modem fra Canal Digital og en Airport Express fra Apple som router. Jeg koblet først Modemet rett i sonosen for så å å koble videre til Aiport Express, da fungerte det ikke. Så koblet jeg opp med en switch, sånn at jeg har koblet kabel fra modemet til switchen, så airport express til switchen. Også koblet jeg sonos til switchen.

Internettet mitt fungerer som vanlig uansett hvordan jeg har koblet det,
    Jeg har prøvd med forskjellige kabler, de forskjellige Sonos enhetene, osv osv.

Jeg er rimelig habil på slike ting som dette, og lurer på om det er noe spesielt med Sonosenhetene?

Takk for svar
    Koble sonos`n rett i routeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Koble sonos`n rett i routeren.
    airport express fra apple har kun en wlan port, og det er wan, hvor man kobler til modemet.

men, nå har jeg jo koblet aiporten til switch, hvor jeg har satt wan fra modemet rett i, og alt annet i nettverket fungerer utmerket.

Side 23 av 34 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •