SONOS Music System - Tråden - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 21 av 34 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 667
    Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DonCato
    Nå er jeg grønn på Sonos og streaming, men jeg ser det er to nettverksporter på Connectens bakside. Hva brukes begge til?
    Jeg har en plan om å skaffe meg en slik Connect, og jeg lurer jo fælt på hvordan den skal kables, da spesielt mellom Get boksen, trådløs router, NAS og forsterkeren. Det enkleste, og idiotsikre, er et flerlinjeskjema, men det kan jeg vel se langt etter.
    Kan forresten nevne at jeg vurderer Dali Lektor 2 samt en XTZ 99 W10.16. Synspunkter, eller andre varme anbefalinger?
    Grunnen til at Connect har to porter er at den ikke skal "ta opp" en plass. Den ene porten kobler du inn i modem/router (Get-boksen hvis du får internett via denne). NAS kan du enten koble i Sonos-boksen, evt i modem/router. Samme hvor, så lenge du har en ledig port.

Fra Connect kobler til kabel til forsterkeren - enten analog (rød/hvit) eller digital (både optisk og coax er mulig).

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Grunnen til at Connect har to porter er at den ikke skal "ta opp" en plass. Den ene porten kobler du inn i modem/router (Get-boksen hvis du får internett via denne). NAS kan du enten koble i Sonos-boksen, evt i modem/router. Samme hvor, så lenge du har en ledig port.

Fra Connect kobler til kabel til forsterkeren - enten analog (rød/hvit) eller digital (både optisk og coax er mulig).
    Evt koble videre til neste sonosboks i "racket". (siden det står switch på inngangen )

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk følgende epost i går:

SPOTIFY PÅ SONOS – NÅ ENDA BEDRE

Vi har den glede avå kunne fortelle at Spotify-opplevelsen din på Sonos nå har blitt enda bedre.

Få raskere tilgang til millioner av spor, takket være en rekke programvareforbedringer for Spotify. Dette omfatter raskere lasting av spillelister og bedre bla- og søkefunksjoner. Disse forbedringene kommer i tillegg til at Spotify-streamingen nå har blitt enda mer pålitelig.

Det kreves ingen oppdatering – du kan bare fortsette å nyte all verdens musikk.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp.

Har en kompis som vi sammen nå prøvde å få en Sonos Connect til å spille mot anlegget. Vi får spilt radio fra den, styrt både fra mitt Samsung nettbrett og hans Iphone 4S. Så den er oppe å går.

Men vi får ikke spilt noe av hans musikk fra hans MacBook.
    Problemet her tror jeg vi har funnet, og det er at hans MacBook fra 2008 ikke kan oppgraderes til siste Mac OS, noe som Sonosen krever.

Når Sonos programvaren var lagt inn, så får den kryss over seg, og det står den krever nyere OS for å fungere. Hans OS er fullt oppgradert, hadde vel 10.5.8. Men han får ikke oppgradert til noe nyere ser det ut til.

Er det virkelig så idiotisk med Mac at man ikke får brukt en 4 år gammel maskin?

Finnes det noen mulighet at han får spilt av musikken han har liggende på telefonen?

Så, for at han skal få brukt dette skikkelig, og ikke måtte kaste bort hauger av penger på ny Mac, siden den han har funker til alt annet han trenger. Finnes det en billig og grei NAS som fungerer knirkefritt?

Han skal etter hvert ha mellom 2-4 Sonos spillere til. Det er i hvertfall planen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke installere noe på datamaskinen hans for at systemet skal kunne hente ut de lagrede filene. På kontrollen på smarttelefonen må du inn i innstillinger for musikkbibliotek og "mappe" adressen til datamaskinen og den spesifikke musikkfolderen, slik at Sonos kan hente ut musikken. Sjekk Sonos' egen guide for detaljert beskrivelse.

Men som du skriver, er NAS den beste veien å gå, siden Sonos har tilgang til den hele tiden. Denne fungerer bra, bortsett fra at den støyer litt i blant.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var noe der. Og man kunne skrive inn, slik det vises under 4a her: https://sonos.custhelp.com/app/answe.../155/kw/itunes

Men kunne ikke finne noen måte å finne ut hva jeg skulle skrive inn.
    Har null peiling på Mac, og fant ingen måte å se nettverkskomponenter på den heller.

Finnes det ingen måte Sonosen kunne letet seg frem på nettverket?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ok. Det er litt klønete når du ikke kan bruke programmet på datamaskinen, siden du må styre med ip-adresser, tror jeg. Det letteste er om han laster ned en nyere versjon av OSX for et par hundrelapper, slik at han kan bruke skrivebordskontrolleren og mappe folderen direkte der.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Finnes det ingen måte Sonosen kunne letet seg frem på nettverket?
    Du må dele mappa, og aktivere smb-deling på Mac'n. Dette guider kontrollen deg gjennom - men problemet er jo når du ikke får kjørt kontrolleren ;-)

1. Klikk på Deling-ikonet i Systempreferanser (Systemvalg) fra Apple-menyen
    2. Kryss av i boksen Fildeling
    3. Klikk på Fildeling dersom dette ikke allerede er valgt
    4. Klikk på Alternativer..(Valg)-knappen
    5. Kryss av boksen Del filer og mapper med SMB
    - Du trenger ikke aktivere noen brukerkontoer for SMB-deling

Da er SMB-aktivert, da må du dele mappen hvor musikken ligger, og gi tilgang. Dette gjøres også under systempreferanser (Systemvalg) fra Apple-menyen, også Deling. Trykk på "+" og del musikken.

Håper dette hjelper :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Ja, ok. Det er litt klønete når du ikke kan bruke programmet på datamaskinen, siden du må styre med ip-adresser, tror jeg. Det letteste er om han laster ned en nyere versjon av OSX for et par hundrelapper, slik at han kan bruke skrivebordskontrolleren og mappe folderen direkte der.
    Det store problemet er nok at Apple har droppet støtten for hans Mac i nyeste OSX, siden den er for gammel. Vi gjorde ett kjapt søk på MacBook 2008 Moutain Lion, og det kom opp hauger av tråder med at de ikke får det til å funke. Og hvis vi byttet til 2009, så var det ingen.

Og det normale er vist at Apple dropper støtte for maskiner eldre enn 4 år.
    Enda en grunn for meg til å aldri kjøpe noe mer av den produsenten, spesielt når ett tredjeparts program også blir tvunget til å ikke fungere, slik som Sonos her. På Windows så fikser tredjepartsprodusentene dette selv virker det som.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Så rart? En jeg jobber med har en 2007-macbook som han oppdaterte for et par dager siden, slik at Chrome skulle funke. Og det funket. (Men jeg er helt enig i at et så lukket operativsystem har store ulemper).

Det r0ver2 skrive, skal funke. Del først musikkmappen på Mac-en og epleklikk på den (tror jeg) for å se nettverksadressen (\\ettellerannet\). (Er litt usikker, siden jeg ikke har mac selv). Deretter mapper du den samme adressen med smarttelefonen gjennom sonoskontrollens innstillinger for musikkbibliotek.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har problemer med sonos idag?

Jeg har hatt problemer i hele dag, jeg kan for eksempel ikke velge låt selv og søkefunksjonen er virker ikke.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det funker med flere Bridger? F.eks en i hver etasje?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ha så mange bridger du vil, om poenget er å forbedre signalstyrken/rekkevidden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygget et system med over 20 bridger i en klinikk. Der var hvert rom skjermet som juling, og vi måtte lage et skikkelig nettverk over himlingen for å få dekning ned i hvert rom. Ekstremtilfelle, selvfølgelig, men det funket. Så lenge man ikke får dropouts er kvaliteten den samme uansett signalstyrke, forøvrig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg bygget et system med over 20 bridger i en klinikk. Der var hvert rom skjermet som juling, og vi måtte lage et skikkelig nettverk over himlingen for å få dekning ned i hvert rom. Ekstremtilfelle, selvfølgelig, men det funket. Så lenge man ikke får dropouts er kvaliteten den samme uansett signalstyrke, forøvrig.
    Hadde det nesten ikke vært enklere å bruke kablet nettverk direkte til Sonos boksene?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Jeg har hatt problemer i hele dag, jeg kan for eksempel ikke velge låt selv og søkefunksjonen er virker ikke.
    Nyttet ikke å spille Spotify på Sonos her i dag. Slo av Sonos-en, Ipadden osv, men ingenting hjalp. Ble lei og opprettet Wimp. Det fungerte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Jeg vet at det var skikkelig problemer med Spotify i går, men det gjaldt ikke bare på Sonos. Var umulig å bruke Spotify på pc-en også her i går, og både Spotify og Sonos kommenterte det på Twitter så jeg.

Fungerer hos meg nå i alle fall.

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens med Sonos.

Har hatt dette i bakhodet i en stund nå, men har ikke hoppet på vognen enda. Er rett og slett bekymret for å låse meg til en platform, og evt fremtidig kompabilitet med denne. Det er greit idag, men hva om 10 år? Vil feks google sin airplay utfordrer være støttet? Liker jo å tweake og å koble til andre devices, og der låser jeg men inne med Sonos føler jeg. Noen som har gjort seg noen tanker ang dette?

Et spm til ang Airplay. Ser for meg at jeg kobler en AirPlay device med ut inn i feks Play 5 eller Connect Amp. La oss si denne står i stua koblet direkte inn med en AirPlay enhet. Vil jeg da kunne - i ettertid - velge å ha airplay lyden ut på et annet Sonos anlegg enn det som AirPlay enheten er koblet inn i? La oss si jeg har en Play 3 på soveromet, vil jeg kunne sende lyden først til AirPlay tingen i stua - så fra Sonos velge at lyden skal ut på soverommet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulKemp
    Hei folkens med Sonos.

Har hatt dette i bakhodet i en stund nå, men har ikke hoppet på vognen enda. Er rett og slett bekymret for å låse meg til en platform, og evt fremtidig kompabilitet med denne. Det er greit idag, men hva om 10 år? Vil feks google sin airplay utfordrer være støttet? Liker jo å tweake og å koble til andre devices, og der låser jeg men inne med Sonos føler jeg. Noen som har gjort seg noen tanker ang dette?

Et spm til ang Airplay. Ser for meg at jeg kobler en AirPlay device med ut inn i feks Play 5 eller Connect Amp. La oss si denne står i stua koblet direkte inn med en AirPlay enhet. Vil jeg da kunne - i ettertid - velge å ha airplay lyden ut på et annet Sonos anlegg enn det som AirPlay enheten er koblet inn i? La oss si jeg har en Play 3 på soveromet, vil jeg kunne sende lyden først til AirPlay tingen i stua - så fra Sonos velge at lyden skal ut på soverommet?
    Ja, du kan til og med sette opp så den automatisk begynner å spille på play 3 på soverommet, selv om den er koblet til en annen enhet i stua.

Umulig å si hva framtiden bringer, men Sonos sine første bokser, tilbake fra 2005(?) fungerer i dag med spotify og wimp o.l. - så foreløpig har det vært bra mtp på framtiden :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man alltid tenke på hva som kommer i fremtiden så blir pengene bare stående i banken. Det kommer alltid noe bedre om en stund, av og til må man bare ta en sjanse at man velger de som holder seg lengst

Side 21 av 34 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •