SONOS Music System - Tråden - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 20 av 34 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 667
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter litt med Sonos

Ser mange er fornøyd med Sonos, det er i og for seg jeg også, men opplever noen problemer. opplever det samme som mange andre vedr. Spotify, det er nå en ting. En annen ting som jeg sliter med er er at Sonos komponentene mine faller ut. Jeg bruker 2 stk ZP-90 og en Play 5. Det hele funket bra en lang periode, men så begynte det å hakke i lyden og ting falt ut. Kontrollerer systemet ved hjelp av Iphone, Ipad og noen ganger Pc. Når komponentene faller ut blir controlleren stående å søke.
    Jeg klarte å løse problemet midlertidig med å ta ut strømmen på Bridgen og sette den i igjen, men etter kort tid falt ting ut på nytt.
    Kontaktet så Hi-Fi klubben som anbefalte meg å resete alt sammen, dette gjorde jeg og alt funket fint helt til nå når det har gått 4 uker. Nå har jeg samme problem igjen, lyden hakker, komponentene faller ut og i stedet for at radioen skrur seg på om morgenen kommer denne forferdelige alarmen som ligger i Sonos systemet.

Spørsmålet mitt er da om andre har vært borti samme problemstilling og finnes det i såfall en løsning?

Mvh
    Rune

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice_blue
    Ser mange er fornøyd med Sonos, det er i og for seg jeg også, men opplever noen problemer. opplever det samme som mange andre vedr. Spotify, det er nå en ting. En annen ting som jeg sliter med er er at Sonos komponentene mine faller ut. Jeg bruker 2 stk ZP-90 og en Play 5. Det hele funket bra en lang periode, men så begynte det å hakke i lyden og ting falt ut. Kontrollerer systemet ved hjelp av Iphone, Ipad og noen ganger Pc. Når komponentene faller ut blir controlleren stående å søke.
    Jeg klarte å løse problemet midlertidig med å ta ut strømmen på Bridgen og sette den i igjen, men etter kort tid falt ting ut på nytt.
    Kontaktet så Hi-Fi klubben som anbefalte meg å resete alt sammen, dette gjorde jeg og alt funket fint helt til nå når det har gått 4 uker. Nå har jeg samme problem igjen, lyden hakker, komponentene faller ut og i stedet for at radioen skrur seg på om morgenen kommer denne forferdelige alarmen som ligger i Sonos systemet.

Spørsmålet mitt er da om andre har vært borti samme problemstilling og finnes det i såfall en løsning?

Mvh
    Rune
    Send diagnose til Sonos + kontakt supporten dems. Da kan de nok se hva problemet er og du slipper å søke i blinde!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står Bridgen inntil den trådløse ruteren din? (Eller en nettverksskriver eller andre nettverksprodukter?) I så fall: Flytt den lengre unna. Så kort som 20 centimeter hjelper mye. Du kan også bytte den trådløse kanalen systemet kommuniserer med i innstillinger-menyen, og se om det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice_blue

Mvh
    Rune
    Har akkurat samme problem selv,må ta ut strøm for å restarte.
    Hjalp med å flytte sonos bridge fra ruter.De kan ikke stå sammen hjemme hos meg.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som sliter med hakking og at soner detter ut, prøv å andre kanal på systemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange tips.
    JA bridge står i nærheten av router, ca 50 cm. Kan prøve å flytte den lenger unna, etter å ha kjørt en reset fungerer det i noen uker før hakking er tilbake. Kan også forsøke å bytte kanal, mener jeg så det var 3 tilgjengelige, nå står den på 6.

Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos Sub

Hei,

Har lest her på forumet at sonos sub ikke kan kobles til sonos connect , altså som sub til dine "vanlige" høytalere som igjen er koblet opp mot en forsterker med sonos connect til.

Her er svaret jeg fikk fra sonos support:

Dear Sonos user,

Thank you for contacting Sonos Support.

You can use your SUB wirelessly, and it will be connected to your Sonos controller (PC/MAC/iPhone/Android program), just like any other Sonos product, ie. have one Sonos device (preferabnly a bridge) connected with an ethernet cable to your router and have all other devices work wirelessly.
    Therefore, you do not need to connect your SUB to any Connect/Connect:AMP as it will already be integrated when it's added to your Sonos controller.

Tolker dere dette slik som meg? At jeg kan koble den til og spille sammen med hvilke som helst høytalere, selv om de er "drevet" av en ekstren forsterker som ikke er sonos....bare at jeg har en sonos komponent i hus...?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bare man en bridge trenger man bare å sette strøm på suben, "spille" den inn i systemet via controllern og sikkert velge hviken sone den skal tilhøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, du velger hvilken sone subben står i, så er resten ferdig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hei,

Har lest her på forumet at sonos sub ikke kan kobles til sonos connect , altså som sub til dine "vanlige" høytalere som igjen er koblet opp mot en forsterker med sonos connect til.

Her er svaret jeg fikk fra sonos support:

Dear Sonos user,

Thank you for contacting Sonos Support.

You can use your SUB wirelessly, and it will be connected to your Sonos controller (PC/MAC/iPhone/Android program), just like any other Sonos product, ie. have one Sonos device (preferabnly a bridge) connected with an ethernet cable to your router and have all other devices work wirelessly.
    Therefore, you do not need to connect your SUB to any Connect/Connect:AMP as it will already be integrated when it's added to your Sonos controller.

Tolker dere dette slik som meg? At jeg kan koble den til og spille sammen med hvilke som helst høytalere, selv om de er "drevet" av en ekstren forsterker som ikke er sonos....bare at jeg har en sonos komponent i hus...?
    Tror dem svarte på noe annet (om subben kan brukes trådløst), enn det jeg tror du lurer på:

Når du linker en Sonos Sub til Sonos-systemet ditt (gjøres på samme måten som andre sonos-enheter) får du opp et valg, for å velge hvilken sone den skal tilhøre. Her kan du KUN velge Play:3, Play:5 og Connect:Amp-enheter, og IKKE Connect.

Om du kobler Sub'n til med nettverksledning, eller bruker den trådløst - fungerer akkurat på samme måte som andre Sonos-enehter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg si etter å ha kjøpt sonos sub, at den IKKE virker sammen med sonos connect. Man MÅ ha play3, play5 eller høytalere koblet opp mot sonos amp.

Så mitt håp om at denne skulle spille sammen med mine explorer master koblet opp mot hegel h200 med sonos connect som kilde, det gikk altså ikke.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dååårlig..! Skuffende

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står da rimelig klart på sidene til hifiklubben at den kun virker på enheter med innebygde forsterkere. At den burde kunne brukes med de andre, se det er noe annet, men å bli skuffet over at den ikke virker når det er opplyst at den ikke virker, det blir litt feil.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er skuffet over at den ikke virker på connect/zp90. Har ikke lest noe om suben, men det kom som en overaskelse at den ikke fungerer med connect.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Er skuffet over at den ikke virker på connect/zp90
    Problemet er jo at Sonos Sub'n får volumet sitt fra Sonos - mens ved bruk av Connect får høyttaleren volumet fra forsterkeren - og brått har man en stor fallgruve.

Ja, de som vet hva de driver med, vil få det til å fungere (fast nivå på forsterker, variabel ut fra connect) men det er ikke en løsning for "den vanlige mannen i gata" - og Sonos skal være uten fallgruer og lett i bruk, så det er nok derfor denne begrensningen er der.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Problemet er jo at Sonos Sub'n får volumet sitt fra Sonos - mens ved bruk av Connect får høyttaleren volumet fra forsterkeren - og brått har man en stor fallgruve.

Ja, de som vet hva de driver med, vil få det til å fungere (fast nivå på forsterker, variabel ut fra connect) men det er ikke en løsning for "den vanlige mannen i gata" - og Sonos skal være uten fallgruer og lett i bruk, så det er nok derfor denne begrensningen er der.
    Kunne vel vært fikset med volumknapp på suben. Men men.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt på dette....

Det er vel mulig å sette opp subben sammen med en sonos amp, og så ha høytalerene koblet til en sonos connect/forsterker. --Og så sette opp dette som en gruppe i sonos ? Altså at de spiller det samme til enhver tid? Det blir jo en dyr løsning, men ville det fungert mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkoblinger

Nå er jeg grønn på Sonos og streaming, men jeg ser det er to nettverksporter på Connectens bakside. Hva brukes begge til?
    Jeg har en plan om å skaffe meg en slik Connect, og jeg lurer jo fælt på hvordan den skal kables, da spesielt mellom Get boksen, trådløs router, NAS og forsterkeren. Det enkleste, og idiotsikre, er et flerlinjeskjema, men det kan jeg vel se langt etter.
    Kan forresten nevne at jeg vurderer Dali Lektor 2 samt en XTZ 99 W10.16. Synspunkter, eller andre varme anbefalinger?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Har tenkt litt på dette....

Det er vel mulig å sette opp subben sammen med en sonos amp, og så ha høytalerene koblet til en sonos connect/forsterker. --Og så sette opp dette som en gruppe i sonos ? Altså at de spiller det samme til enhver tid? Det blir jo en dyr løsning, men ville det fungert mon tro?
    Ja, så lenge du er "forsiktig" med volumjusteringen, da du vil ha 3 steder du kan justere volumet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Kunne vel vært fikset med volumknapp på suben. Men men.
    Du vil fortsatt ha to volum-kontroller, og ingen god løsning for "mannen i gata". Jeg er sikker på at Sonos vil selge mest mulig, og hadde latt den fungere med Connect om det var en smart løsning som fungerte godt for alle

Side 20 av 34 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •