SONOS Music System - Tråden - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 16 av 34 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 667
    Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den dedikerte sonos-controlleren har raskere respons, bedre batteritid og langt bedre dekning enn en smartphone. Grunnen til at dekningen er bedre er at den bruker sonosnettverket, kontra det trådløse nettverket i huset. Har man da flere soner i huset, vil responsen være svært bra. Den har også dedikert mute, volum og soneknapp. Bruker selv sonoskontrollen hjemme, og har smartphone som reserve.

Angående sub er den priset til 5498,- ser jeg. Skal godt gjøres at den forsvarer prisen, men jeg skal ikke utelukke noe. Gleder meg veldig til å høre den sammen med play:5. 2 stk play:5 med sub hadde jo fungert som et mindre stueanlegg!

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrHenning
    Er det noen ulemper / fallgruber knyttet til W4S Sonos, f.eks garanti, softwareoppgraderinger, kompatibilitet av nye generasjoner Sonos-komponenter, eller annet??

Jeg kjøpte et ferdig oppgradert produkt, så garanti følger norsk kjøpslov.
    Når det gjelder oppgraderinger, er softwaren uforandret, så dette burde heller ikke være noe problem.
    Det eneste som kan være en utfordring er hvis enheten står langt unna sender, da rekkevidden er noe mer begrenset på den oppgradere versjonen.
    -Men hos meg har ikke de dette vært noe problem. Enda sender og mottaker står i hver sin ende av huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og flytter nå og har tenkt å få meg Sonos når jeg er på plass etter sommeren.
    1. Tåler noen av modellene å stå på baderom?
    2. Hvordan er det med Sonos når jeg har ubuntu på den stasjonære pc'n min hvor jeg har all den "gamle" musikken min. ( bruker mest spotify nå)?

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å gå til innkjøp av litt Sonos utstyr, hva trenger jeg?!

Jeg har 4 steder i huset hvor det står stereoanlegg, alle steder har egen forsterker og høytalere, hvilken boks skal da brukes?

Er det denne bridgeboksen som skal kobles til routeren? Ved å ha Sonos bokser ved hvert stereoanlegg, kan lyden styres fra en lydkilde samtidig? Hva kan brukes som styring? Android og Iphone+Ipad? Eller kan man bruke datamaskiner og Mac som normalt?

Hadde i utgangspunktet planer om å kjøpe en Dac med mulighet for trådløsoverføring mellom Macen min og Dacen, vil Sonos gjøre samme nytten + litt til? Er litt lei av å ha denne jackledningen liggende å slenge overalt jeg sitter for å få ekstern lyd.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en stk Sonos Connect (uten forsterker) koblet til hvert sted du har et stereoanlegg, der minst en av dem må være kablet til nettverket du allerede har i huset. Det spiller ingen rolle hvilket sted. Bridge er i utgangspunktet unødvendig om du har god dekning i ditt trådløse nett i huset og kan kable opp en av boksene med kabel. Har du ikke mulighet til det er en Bridge en god løsning.

Har du en iPhone eller iPad er dette suverent å bruke som fjernkontroll. Sonos setter du opp med en valgfri Mac eller PC når du går i gang.

Litt enkelt og raskt svart.... :-)

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsåvidt mulighet til å koble en slik Connect boks til et spredenettuttak like i nærheten, men må da legge en Cat. 5 snor rundt hele rommet for å få plassert boksen slik jeg ønsker. En Bridgeboks til 400kr kan man leve med!

Klarer over at Iphone/Ipad er kompatibelt, men er Android dette? Kan man benytte samme funkjonalitet på en Mac med OSX Lion som på Ipad? Hvordan fungerer Spotify streaming fra Mac og Mobil?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify er jo innebygget i Sonos, så for meg har det ingenting for seg å streame dette fra en egen maskin til Sonos eksternt. Har ikke testet ut dette selv på Android, men det ville overraske meg mye om ikke dette var rimelig likt. Bruker selv iPhone og iPad.

I ditt tilfelle vil nok en Bridge være det beste, jeg selv har et nettverkspunkt rett ved hovedanlegget mitt. Så lenge et punkt er koblet opp er det jo tilnærmet plug&play med resten....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Vurderer Sonos systemet, men har noen spørsmål først som avgjør om jeg vil ha dette eller ikke....håper noen eksperter kan hjelpe

1 - Jeg ønsker dette i hovedsak for å spille av flac-filer. Disse ligger på en Apple Time Capsule. Er det mulig for Sonos å koble seg opp direkte på denne uten å gå via en mac/pc ? Mappen er delt, og tanken er å koble en av komponentene(bridge eller SONOS CONNECT TRÅDLØS MUSIKKAVSPILLER), til Time Capsule med kabel.

2 - Dersom jeg har en Sonos Play 5 som skal stå på badet.....hva skjer om jeg røsker ut ledningen og tar denne med meg på terrassen og setter inn ledning igjen? Er den klar til å spille straks, eller må denne settes opp på ny igjen da?

3 - Får man alle funksjonaliteter i WIMP via sonos programmet? Dvs anbefalte låter/album, spillelister osv?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hei! Vurderer Sonos systemet, men har noen spørsmål først som avgjør om jeg vil ha dette eller ikke....håper noen eksperter kan hjelpe

1 - Jeg ønsker dette i hovedsak for å spille av flac-filer. Disse ligger på en Apple Time Capsule. Er det mulig for Sonos å koble seg opp direkte på denne uten å gå via en mac/pc ? Mappen er delt, og tanken er å koble en av komponentene(bridge eller SONOS CONNECT TRÅDLØS MUSIKKAVSPILLER), til Time Capsule med kabel.

2 - Dersom jeg har en Sonos Play 5 som skal stå på badet.....hva skjer om jeg røsker ut ledningen og tar denne med meg på terrassen og setter inn ledning igjen? Er den klar til å spille straks, eller må denne settes opp på ny igjen da?

3 - Får man alle funksjonaliteter i WIMP via sonos programmet? Dvs anbefalte låter/album, spillelister osv?
    1. Ja, du legger bare opp "stien" til disken (feks. \\IPADRESSE\FLAC)
    2. Jepp, den kobler seg enkelt opp igjen selv . Kjett ellers da, om man har strømbrudd :P.
    3. Skal gjøre det ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    1. Ja, du legger bare opp "stien" til disken (feks. \\IPADRESSE\FLAC)
    2. Jepp, den kobler seg enkelt opp igjen selv . Kjett ellers da, om man har strømbrudd :P.
    3. Skal gjøre det ja.
    Ok. Høres bra ut men dette med time capsule...har du prøvd dette? Med en vanlig nettverksdisk vil jeg tro det går bra,..men er det mulig å oppgi passord for å koble til disker i sonos?

Ingen av komponentene har usb inngang som kan lese en bærbar hd direkte?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med Time Capsule, men Sonos støtter generelt passord på nettverksdisker. Men du kan ikke koble en nettverksdisk direkte til en Sonos-komponent, du må koble den til ruteren hjemme. (Samme ruter som én av Sonos-komponentene også må kobles til). Om det hadde gått å koble nettverksdisken rett på Sonos, hadde du uansett ikke fått tilgang til den fra en datamaskin om du ville legge over flere filer, noe som hadde vært irriterende.

Man kan ikke koble til en USB-disk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører med en USB disk koblet til en Time Capsule og det fungerer strøkent, skal jo ikke være noe forskjell å bruke den interne disken i Time Capsule'en til musikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det innkjøpt og oppsatt

Kjøpte Bridge, connect, play 3 og play 5. Lett som juling å sette opp. Eneste som var pes var det jeg fryktet, tilkobling til Time Capsule. Måtte inn å endre på hvordan disken skulle gi tilgang osv, så etter litt sterv så virker det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Time Capsule som nettverksdisk?

Lurer også på Sonos og Time Capsule, men er usikker på Time Capsule i forhold til andre alternativer som f.eks Synology DS212j.

I tillegg til musikk tenker jeg å bruke disken til videofiler som streames over Apple TV.

Anyone?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrHenning
    Lurer også på Sonos og Time Capsule, men er usikker på Time Capsule i forhold til andre alternativer som f.eks Synology DS212j.

I tillegg til musikk tenker jeg å bruke disken til videofiler som streames over Apple TV.

Anyone?
    Ingen erfaring med Time Capsule. Bruker Sonos for musikk og ATV2 for Video, filserver er Synology DS408. Fungerer utmerket. Må legge til at jeg ikke bruker Itunes, men XBMC på ATV2 (jailbreak).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygger nytt hus og skal ha sonos i 6 soner spredt i huset.(stue,kjøkken/spisestue,bad,sov,garasje og verandaen)

På hifi senteret anbefalte han og spre sonos boksene i huset. Altså i nærheten av sonen den skal spille?
    Men det beste hadde vært å samle alt på teknisk rom, noen som har gjort dette? Er det noe problem?

Skal ha tak høytalere over alt bortsett fra stue.

Tenkte å legge nettverks kabel mellom boksene. Legger jeg vær kabel til et samlet sted, eller legger jeg kabel fra den ene boksen til den andre osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mariusj
    Bygger nytt hus og skal ha sonos i 6 soner spredt i huset.(stue,kjøkken/spisestue,bad,sov,garasje og verandaen)

På hifi senteret anbefalte han og spre sonos boksene i huset. Altså i nærheten av sonen den skal spille?
    Men det beste hadde vært å samle alt på teknisk rom, noen som har gjort dette? Er det noe problem?

Skal ha tak høytalere over alt bortsett fra stue.

Tenkte å legge nettverks kabel mellom boksene. Legger jeg vær kabel til et samlet sted, eller legger jeg kabel fra den ene boksen til den andre osv.
    Jeg ville selv valgt å samle alle sammen hvis det var mulig.
    Ser ikke helt "greia" av å ha dem spredt rundt. Eneste er vel hvis du bruker Sonos controlleren så får den bedre dekning da den kobler seg på sonos nettverket/boksene "direkte".
    Har ikke prøvd selv dog.

Jeg ville selv gjort det i følgende rekkefølge:
    1. en kabel fra hver sonos til en samlet switch/sentral/router i teknisk rom eller annen plass i huset.
    2. en kabel fra hver og inn i en switch ved siden av alle sammen og så en kabel fra switch og ned til router/switch/sentral osv.

Jeg ville personlig ikke koblet en inn i en annen osv. for meg er det NEINEI løsning.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tradisjonelle lørdagsturen innom HiFi-klubben i Grimstad endte også i går med en liten pakke under armen...spennende

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering av SonosSub - genialt enkelt :-D

1. Velg "Legg til en Sonos-komponent..." i menyen på Controller(PC)

2. Etter valg av sone fortsetter noen enkle valg...

Valgte +2 i første runde, men etter noen test-spor ble dette helt "overkill" - endte til slutt på 0(midterste - som anbefalt av Sonos)

Yello Touch skal få stå for innspillingen av denne lille, beskjedne og designmessige "råtassen"

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig:-) Det såg veldig greit ut.. Korleis synst du den fungerer?

Side 16 av 34 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •