SONOS Music System - Tråden - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 667
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, jeg har blitt Hacket/fått Virus i Sonos

I morges, kl 07:00 startet den ene sonen min å spille NRK P1 Nordland.
    Her er det noe mystefistisk som har skjedd, fordi:

1) NRK P1 Nordland har aldri vært lagret eller spilt på mine Sonosenheter
    2) Jeg har aldri noensinne satt alarm på systemet mitt

Vel, fikk nå stått opp og kverka jævelskapen.
    Nå, når jeg har våknet opp litt mer, så sjekket jeg min Controller (Tidligere CR200). Den var satt på lading i går kveld med halvfullt batteri. I morges var den død, og etter litt fikling med den kom den frem til at den var fri for strøm og ville settes i holderen/laderen. Etter 3 min begynte den å pipe og blinke. Så bladde den seg igjennom en hel masse menyer og oppsett og generelt krøllet til alt, laget spillelister, satt på alarm, valgte nye spillelister for hver av sonene mine og ellers mye rart. Alt dette med en skremmende hastighet.

Jeg tok ut batteriet på Controlleren og således "drepte" den. Deretter satte jeg inn batteriet og la den til lading. Etter nye etpar minutter begynte den på nytt med samme opplegget. Da tok jeg ut batteriet i 5 minutter og satte det på plass igjen. Nå sitter Controlleren i laderen sin og lader opp. Den ser nå ut til å "holde fred".
    Jeg (og andre her på forumet) har jo hatt endel krøll med systemet siden siste oppdatering. Jeg har hatt en "ticket" hos support de siste 2 ukene grunnet dette, og nå lurer jeg på om de har vært innpå systemet mitt uten tillatelse.

Andre som har opplevd det samme, eller liknende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Hadde egentlig ikke tenkt å ha noe annet anlegg i denne stuen. Hva tror du om å kjøre et stereopar Play:5 i stuen da?
    Jeg vet ikke om du kan kjøre to stk Play:5 i stereo, men om du kan, så er vel det også en grei løsning.

Forøvrig, en Connect:Amp tar ikke store plassen, og etpar plasseringsvennlige hyllehøyttalere kan jo være diskret, og det vil ta mindre plass enn to Play:5.
    Dog, Play:5 er mer portabel om du vil ha med deg musikken ut på veranda/terrasse, men da må du jo igjen evt omkonfigurere stereo-"bridging".

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om du kan kjøre to stk Play:5 i stereo, men om du kan, så er vel det også en grei løsning.
    Det er ingen problemer å kjøre to play:5 i stereo. Det er en enkel og velspillende løsning om man ønsker å slippe unna tradisjonelle komponenter i rommet. Har forsøkt samme løsning hjemme selv, og det fungerte veldig bra.

Play:5 er mer portabel om du vil ha med deg musikken ut på veranda/terrasse, men da må du jo igjen evt omkonfigurere stereo-"bridging".
    Det stemmer Men dette er en "fiks" som er gjort på få sekunder.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikk fra NAS

Hilser folket!

Jeg vurderer Sonos og håper noen kan avklare noen spørsmål. Egentlig hadde vi bare behov for ny radio på kjøkkenet men etter en demo på Hifiklubben ser jeg potensiale til å modernisere musikkformidlingen i hjemmet.

Har lest gjennom deler av online guiden til Sonos som var forbausende omfangsrik, men fikk ikke helt tak måten systemet indekserer musikk fra NAS på Ipad/Android enheter.

Vi har musikken organisert på en Sonology NAS på flere delte mapper på denne måten:

\media\musikk\Lossless (flac)
    ---------::-------\MP3
    ---------::-------\Hi Res
    ---------::-------\DTS-AC3

I tillegg har den yngre garde musikken sin i default mappen \music (flac/mp3)

Musikken administreres med Media Monkey på PC/Laptop i tillegg til HTPCen i stuen. Musikken distribueres også via UPnP (som jeg har skjønt Sonos ikke støtter)

1)
    Legges metadata på Android/Ipad konsoll ved indeksering eller på Play/Connect produktene eller kan man bare indeksere via PC/MAC (eller har jeg missforstått helt)?

2)
    Kan flere delte mapper indekseres fra NAS (på for eksempel én Ipad/Android enhet) og er det mulig å indeksere bare én undermappe i en delt hovedmappe?

3)
    Jeg har forstått at Play/connect produktene går i en slags standby. Hvordan er det med innstillinger og eventuelt data som ligger på de når de slås helt av (strømkutt).

4)
    Lurer jo også på hvordan Sonos-distribuert musikk fungerer i det dagligdagse, altså at familien benytte telefoner / nettbrett som fjernstyringer..

Jeg tenker å starte med en Bridge koblet til routeren og en Play 3 på kjøkkenet og badet for siden å sette opp Connect på HTPCen og andre anlegg rundt i huset.

Takker så mye på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Hilser folket!

Jeg vurderer Sonos og håper noen kan avklare noen spørsmål. Egentlig hadde vi bare behov for ny radio på kjøkkenet men etter en demo på Hifiklubben ser jeg potensiale til å modernisere musikkformidlingen i hjemmet.

Har lest gjennom deler av online guiden til Sonos som var forbausende omfangsrik, men fikk ikke helt tak måten systemet indekserer musikk fra NAS på Ipad/Android enheter.

Vi har musikken organisert på en Sonology NAS på flere delte mapper på denne måten:

\media\musikk\Lossless (flac)
    ---------::-------\MP3
    ---------::-------\Hi Res
    ---------::-------\DTS-AC3

I tillegg har den yngre garde musikken sin i default mappen \music (flac/mp3)

Musikken administreres med Media Monkey på PC/Laptop i tillegg til HTPCen i stuen. Musikken distribueres også via UPnP (som jeg har skjønt Sonos ikke støtter)

1)
    Legges metadata på Android/Ipad konsoll ved indeksering eller på Play/Connect produktene eller kan man bare indeksere via PC/MAC (eller har jeg missforstått helt)?

2)
    Kan flere delte mapper indekseres fra NAS (på for eksempel én Ipad/Android enhet) og er det mulig å indeksere bare én undermappe i en delt hovedmappe?

3)
    Jeg har forstått at Play/connect produktene går i en slags standby. Hvordan er det med innstillinger og eventuelt data som ligger på de når de slås helt av (strømkutt).

4)
    Lurer jo også på hvordan Sonos-distribuert musikk fungerer i det dagligdagse, altså at familien benytte telefoner / nettbrett som fjernstyringer..

Jeg tenker å starte med en Bridge koblet til routeren og en Play 3 på kjøkkenet og badet for siden å sette opp Connect på HTPCen og andre anlegg rundt i huset.

Takker så mye på forhånd
    Beklager sent svar, men skal prøve å svare på det jeg vet om selv her.
    Jeg kan ikke snakke om hvordan det fungerer med flere enheter og kjører selv med bridge.

1. Dette vet jeg ikke, men min logikk sier at hos meg blir slikt lagret på bridge'n.
    Si man har 1x connect, 2x play så kan jo ikke dem jævlene indeksere nas'en min samtidig kl 3 på natta hver eneste natt? Ikke det at nasen min bryr seg med tanke på kapasitet osv, men det blir for DUMT!
    UPNP støttes ikke av sonos ut fra hva jeg vet nei, her snakker vi delt mappe/smb osv men dem flere nas/pc som kan kjøre twonky har jo mappe mulighet også.

2. Du kan legge opp flere mapper osv som skal deles ja.

3. Jeg husker faktisk ikke om den glemmer spillelisten/kø'en eller ikke, men alt annet er jo lagret av delte mapper/spotify osv.
    Har man lagret spillelister så husker den seff dette.

4. Vi har selv ikke mer enn en sonos, men ser ikke problemet med det.
    Det kjedelige er at kanskje små unger har litt problemer med dette da en 8åring ikke bestandig har en touch telefon??
    Min kone har ingen problemer med sonos og hun er litt nazi mot slikt som er her på AVforum
    Men siden man kan ha sonos på så å så ALT (ikke windows phone pr dags dato som jeg vet om) så ser jeg ikke det helt store problemet. Alle har jo tilgang til ALT uansett hvor man måtte være og ikke glem DET FUNGERER ALLTID.

Jeg har kjørt en stund via Airplay som er apple streaming saker for musikk og bilde til apple tv. Jeg har da prøvd med flere airport express og apple tv2'er og det fungerer sånn passe, men opplever at det kutter og detter ut av å til, slikt har jeg fortsatt etter 3mnd tilgode å oppleve på sonos'en jeg har.

Beklager at jeg ikke har den kunnskapen du søker, men tror jeg har forklart meg på det området jeg mener å ha en viss kontroll på.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet nett leverandør på fredag, fra Telenor til Canal Digital.
    Det vil med andre ord si nytt modem og router, etter det så får jeg ikke kontakt med noe annet enn bridge.
    Finner ikke play3, play5 eller connect.
    Har prøvd å slå av firewall i router uten at det hjalp. Det som er veldig snålt er at jeg heller ikke har tilgang til Sonos sin hjemmeside.

Noen som har en ide om hva dette kan være

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Byttet nett leverandør på fredag, fra Telenor til Canal Digital.
    Det vil med andre ord si nytt modem og router, etter det så får jeg ikke kontakt med noe annet enn bridge.
    Finner ikke play3, play5 eller connect.
    Har prøvd å slå av firewall i router uten at det hjalp. Det som er veldig snålt er at jeg heller ikke har tilgang til Sonos sin hjemmeside.

Noen som har en ide om hva dette kan være
    Prøvd å meldt opp play´ene mot bridge igjen?
    Sikker på at bridge er koblet riktig?

Prøv å koble fra alt sonos og prøv sonos.com på nytt?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Prøvd å meldt opp play´ene mot bridge igjen?
    Sikker på at bridge er koblet riktig?

Prøv å koble fra alt sonos og prøv sonos.com på nytt?
    har prøvd å melde opp hundre ganger, og det er koblet opp som med den forrige routeren min.
    Og sonos.com får jeg heller ikke opp uansett hva jeg gjør.
    Jeg har fortsatt telenor nettverket oppe å går og med det så virker alt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde det samme her om dagen. Måtte avinstallere Sonos Desktop Controller og ta strømmen på alle Sonos-komponentene og la disse "nullstille" seg, og søkte dem opp på nytt. Vips, så fikk jeg kontakt igjen.

Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny controllere

Sonos får nye kontrollere neste uke

Lyd og Bilde - Artikkel

Quote fra iTavisen`s artikkel:

"Blant de viktigste endringene er:

- Felles søk for musikk du har lokalt på harddiske/hjemmenettverk og musikktjenester som WiMP og Spotify.
    - Sprettopp-vindu med album-omslag (i motsetning til enkeltvisning av større bilde, som nå)
    - Énknapps festmodus (musikken spilles i alle rom i huset samtidig)
    - Forbedret dra og slipp-funksjon der du kan legge til spillelister, enkeltlåter, album og rom i én enkel operasjon.
    - Umiddelbart tilgjengelig volumkontroll (du slipper å klikke først)
    - Sterkt forbedret utseende"

[YOUTUBE]EXrGAXxHbn0[/YOUTUBE]

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify funker elendigt på sonos. Man kan ikke logge seg på eller/og man mister forbindelsen. Noen som har prøvd å kontakte Spotify om dette? Finner ingen mailadr til dem. Wimp fungerer utmerket, så det er vel bare å bytte..

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify fungerer strålende her...brukerfeil.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye sonos controller ser smashing ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Spotify fungerer strålende her...brukerfeil.

Neppe.. Google spotify sonos problems... Hvordan i H skal man klare å å fucke opp noe så enkelt som spotify+sonos

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uenig. Spotify på Sonos med deres eminente kontroller fungerer jo supert. Dette må være et lokalt problem. Har vært pålogget og brukt anlegget uten problemer nå i 1,5 år og kjenner meg overhodet ikke igjen....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Uenig. Spotify på Sonos med deres eminente kontroller fungerer jo supert. Dette må være et lokalt problem. Har vært pålogget og brukt anlegget uten problemer nå i 1,5 år og kjenner meg overhodet ikke igjen....
    Har hatt sonos i 2 år. Etter siste oppdatering fikk jeg problemer med spot+sonos. Vet mange flere som har samme slitet.. Mulig ett nordnorsk problem . Blir nok å bytte til wimp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste oppdatering på hva? Sonos eller Spotify? Uansett, det funker her. Prikkfritt faktisk, og med siste versjon av begge.

Ikke farlig så lenge du har Sonos, da jo både Spotify og Wimp ligger inne der....

Forøvrig; med lokalt problem mente jeg ikke geografisk. Men hos den enkelte bruker og hans oppsett, kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Siste oppdatering på hva? Sonos eller Spotify? Uansett, det funker her. Prikkfritt faktisk, og med siste versjon av begge.

Ikke farlig så lenge du har Sonos, da jo både Spotify og Wimp ligger inne der....

Forøvrig; med lokalt problem mente jeg ikke geografisk. Men hos den enkelte bruker og hans oppsett, kanskje?
    Siste oppdatering av sonos. Joda fatta jo at du mente lokalt.. Bra du ikke er plaga da. Men hvis du googler ser du jo at det er mange flere... Spot funker helt konge akkurat nå, men for 3 timer siden funket det ikke. Ustabilt de siste mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo flere som postet samme problemet i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noen som har postet dette i det siste, men hva med å kontakte Sonos om dette i stede først?
    Etter hva jeg leser rundt om så virker det til at dem har god support osv.

Har selv hatt ett problem med spotify selv på dem mnd jeg har hatt sonos og det var mindre enn hva jeg hadde via mobil/pc/mac kan man si.

Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •