SONOS Music System - Tråden - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 13 av 34 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 667
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Hei! Med fare for at jeg kan ha forstått spørsmålet ditt feil: Jeg tror ikke den reindexerer automatisk. På fjernkontrollen kan du gå inn på "System settings"- "manage music library" og trykke "Update music Index now". Da indexserer den biblioteket i forhold til den musikken som ligger på discen. Det samme kan enkelt gjøres med PC fra Desctop Controller.
    Uansett om jeg forklarte meg rett eller galt så skjønte du hva jeg mente i vert fall

Det var litt tungvint, men for all del, jeg legger jo ikke inn ny musikk så ofte.
    reindexingen går jo meget smood uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Jeg tror ikke den reindexerer automatisk.
    Du kan sette opp automatisk indexering via kontrollerne (pc/mac/controller).
    Gå inn på (pc/mac) Music --> Schedule Music Index (nest nederst). Der huker du av for "Update music every day", så setter du et passende klokkeslett. Selv har jeg satt det til kl 02:00 hver natt.
    I tillegg kan du "ekstraoppdatere" når du vil via Music --> Update now, når du har lagt til noe du vil høre med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikeridr
    Gå inn på (pc/mac) Music --> Schedule Music Index (nest nederst). Der huker du av for "Update music every day", så setter du et passende klokkeslett. Selv har jeg satt det til kl 02:00 hver natt.
    I tillegg kan du "ekstraoppdatere" når du vil via Music --> Update now, når du har lagt til noe du vil høre med en gang.
    ahh.. har ikke sjekket noe særlig på det som dere skjønner, men du var helten min i dag
    Takk.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der lærte jeg også noe gitt

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg oppdaterte den nye greiene til Sonos så syns jeg det har blitt litt mye tull.

Musikken stopper plutselig og kommer ikke tilbake på en stund, ca 10 min.

Når det ikke spilles musikk så piper det svak lyd ut fra ZP90
    Noen andre som opplever dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos har blitt like stabilt som squeezebox :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får opp denne meldingen når jeg trykker på Spotify på telefonen:
    Kunne ikke bla gjennom musikk

Hva skyldes dette ? Premium funker på pcen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Etter siste oppdatering har det vært mye bannskap!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm prøvde å logge ut av spotify fra sonos og får ikke logget på igjen :/

EDiT: ikke bare vi som har disse problemene: Spotify connection problems - Page 7 - Sonos Forums

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killerbill
    Hmm prøvde å logge ut av spotify fra sonos og får ikke logget på igjen :/

EDiT: ikke bare vi som har disse problemene: Spotify connection problems - Page 7 - Sonos Forums
    Det samme sleit jeg med, jeg mått bare gi opp etter en god stund.
    Dagen etter fikk jeg logget inn uten problemer.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei alle sammen eter en litten demo oss et venna par av oss på "inn i verden av trådløs musik " så kom jo dete på sambos ønske liste og jeg har lest meg grøøøøn på tema... MEN ønskene er som følger av min bedre halv del wimp/spotyfi lyd i stua og soveromet... HVORDAN!! hehe jeg har et litte anlegg på soveromet forsterker dock og no dali ht (nad 352c) samt mitt cv oppsett i stua med en nad 372 + cd har jo altid brukt kabel men hvordan går jeg f.eks i vei med sonos? må jeg ha internett tilgang helle tiden? kan jeg bruke det som "hjeme nett" og kan jeg f.eks høre på nett radio i stua og musik på f.eks sove romet? vis noen orker send meg hjerne en pm grøn skoling på tur .
    jan_m har en ipod touch som jeg tenkte og bruke som fjern kontrol " er jo sååå enkelt og morro" går dete?

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok å flytta ene play eneheten ut i garsjen , men sliter litt til tider med svakt signal . Finnes der signalforsterker ?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Jeg tok å flytta ene play eneheten ut i garsjen , men sliter litt til tider med svakt signal . Finnes der signalforsterker ?
    Alle sonos-boksene virker som signalforsterker. Hva med en wd100? Kunne du trengt en docking et sted? Eller evt en ekstra bridge? De koster vel bare 400,- disse vil kunne hjelpe til å gi bedre kontakt med sonos-boks i garasjen.

Men om det er en uoriginal sonos-kontroll du mister dekningen på (iPhone, iPad, android-gadget etc) så hjelper ikke nevnte bokser. Da må du ha kraftigere trådløs router. Alternativt flytte ruter nærmere garasjen

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    HVORDAN!! hehe
    Sonos eller logitech

jeg har et litte anlegg på soveromet forsterker dock og no dali ht (nad 352c) samt mitt cv oppsett i stua med en nad 372 + cd har jo altid brukt kabel men hvordan går jeg f.eks i vei med sonos?
    Med sonos kobler du opp en sonos connect til hvert anlegg. Du trenger altså 2 stk, pluss evt en bridge. Om du har spotify/wimp-konto slutter du raskt å bruke cd.

må jeg ha internett tilgang helle tiden?
    Om du skal bruke nettradio, spotify eller wimp, så ja.

kan jeg bruke det som "hjeme nett"
    Om du kabler laptop eller annet som går på nettverk fysisk til en sonos-boks, så ja. Men sonos kan ikke benyttes som alternativ til trådløs router.

og kan jeg f.eks høre på nett radio i stua og musik på f.eks sove romet?
    Ja.
    jan_m har en ipod touch som jeg tenkte og bruke som fjern kontrol " er jo sååå enkelt og morro" går dete?
    Ja. Laster bare ned den gratis sonos-appen

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å gå til innkjøp av et Sonos-anlegg, og har et par (sikkert dumme) spørsmål, som jeg håper noen kan hjelpe meg med:

1)Kan man benytte flere "fjernkontroller" samtidig? Dvs at jeg sitter i stuen og styrer "min" musikk fra min Android, mens min samboer sitter på kjøkkenet og styrer "sin" musikk fra sin iPad? Eller kan man bare ha en aktiv fjernkontroll på om gangen?

2)Er både Play:3 og Play:5 aktive, slik at man slipper å kople til forsterker?

3)Bør man kjøpe to stk av Play:3 eller Play:5 for å oppnå stereoeffekt? Eller gir høyttaleren stereo lydbilde av seg selv (som f.eks en lydfjøl)?

4)Er det slik at dersom man kan koble den ene høyttaleren til en ethernet-utgang, så behøver man ikke å kjøpe noe annet enn høyttalerne?

5)Hvor kjøper dere Sonos? Noen nettbutikker som har gode priser?

Håper noen kan hjelpe meg, og beklager dersom mine spørsmål er i overkant banale:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Jeg vurderer å gå til innkjøp av et Sonos-anlegg, og har et par (sikkert dumme) spørsmål, som jeg håper noen kan hjelpe meg med:

1)Kan man benytte flere "fjernkontroller" samtidig? Dvs at jeg sitter i stuen og styrer "min" musikk fra min Android, mens min samboer sitter på kjøkkenet og styrer "sin" musikk fra sin iPad? Eller kan man bare ha en aktiv fjernkontroll på om gangen?

2)Er både Play:3 og Play:5 aktive, slik at man slipper å kople til forsterker?

3)Bør man kjøpe to stk av Play:3 eller Play:5 for å oppnå stereoeffekt? Eller gir høyttaleren stereo lydbilde av seg selv (som f.eks en lydfjøl)?

4)Er det slik at dersom man kan koble den ene høyttaleren til en ethernet-utgang, så behøver man ikke å kjøpe noe annet enn høyttalerne?

5)Hvor kjøper dere Sonos? Noen nettbutikker som har gode priser?

Håper noen kan hjelpe meg, og beklager dersom mine spørsmål er i overkant banale:-)
    1. Når du styrer med en og har en annen kontroll oppe skjer det samme på alle. Dvs det fungerer knirkefritt med flere på samme samtidig.

2. Ja, koble opp mot en bridge eller kabel så er alt i boks

3. Etter hva sonos selv sier vis jeg tolker dem rett så kjøper du 2stk av samme for å få stereo, men tror ikke det lyder direkte dårlig av den grunn.

4. Jepp. Du må kjøpe en bridge hvis du skal få det trådløst i huset bare.

5. Kjøpte mitt selv via webshoppen til hifiklubben, men sonos har også tilnærmet identisk pris.
    Jeg har selv ikke funnet noen andre med bedre priser.

Er selv knall fornøyd så skal utvide mitt når pengene kommer inn

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    3. Etter hva sonos selv sier vis jeg tolker dem rett så kjøper du 2stk av samme for å få stereo, men tror ikke det lyder direkte dårlig av den grunn.
    Det sitter tre høyttalerelementer i en Play3 og fem i en Play5, så de spiller i stereo selv om man ikke har to enheter. Men med to kan de settes til henholdsvis høyre og venstre kanal, og det gir et større og bedre lydbilde.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen! Jeg har en stue på ca 40 kvm. Ville dere gått for to stk Play:5 eller to stk Play:3? Og hva ville dere valgt på et kjøkken?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Takk for hjelpen! Jeg har en stue på ca 40 kvm. Ville dere gått for to stk Play:5 eller to stk Play:3? Og hva ville dere valgt på et kjøkken?
    Tja, alt etter hvor kresen du er på lyden og hvor stort/plasseringsvennlig kjøkkenet ditt er, så er vel en Play:5 grei for kjøkkenet. Regner selv med å investere i en Play:5 til portabel bruk.

I stua, om du har et eksisterende anlegg, ville jeg valgt en Connect, eller hvis du ikke har eksisterende anlegg, en Connect:Amp og etpar greie høyttalere.

Stue på 40kvm og en "liten" Play:5 blir nok noe spinkelt, tror jeg.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, alt etter hvor kresen du er på lyden og hvor stort/plasseringsvennlig kjøkkenet ditt er, så er vel en Play:5 grei for kjøkkenet. Regner selv med å investere i en Play:5 til portabel bruk.

I stua, om du har et eksisterende anlegg, ville jeg valgt en Connect, eller hvis du ikke har eksisterende anlegg, en Connect:Amp og etpar greie høyttalere.

Stue på 40kvm og en "liten" Play:5 blir nok noe spinkelt, tror jeg.
    Hadde egentlig ikke tenkt å ha noe annet anlegg i denne stuen. Hva tror du om å kjøre et stereopar Play:5 i stuen da?

Side 13 av 34 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •