SONOS Music System - Tråden - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 12 av 34 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 667
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva skjer med at det ikke funker å spille av visse sanger på sonos mens det funker på spotify?

På sanger som ikke funker ved å trykke på dem på sonosen, må jeg inn på spotify og overføre di sangene i spilleliste på spotify og dermed gå til spotify spillelistene på sonos og trykke på sagene der. Det funker.

Noen andre som har opplevd dette?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hva skjer med at det ikke funker å spille av visse sanger på sonos mens det funker på spotify?

På sanger som ikke funker ved å trykke på dem på sonosen, må jeg inn på spotify og overføre di sangene i spilleliste på spotify og dermed gå til spotify spillelistene på sonos og trykke på sagene der. Det funker.

Noen andre som har opplevd dette?
    Nei det har jeg ikke hatt problem med, har du premium?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen kjennskap til denne? VERBATIM MediaShare NAS 2TB Nettverksharddisk | Hi-Fi Klubben

klubbens anbefaling til Sonos, vurderer en NAS til musikk og bilder.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Nei det har jeg ikke hatt problem med, har du premium?
    Ja, jeg har premium.

Prøv å søk dette albumet YT.o til Taio Cruz.

Ingen av di sangene kan jeg trykke på via sonos.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Ja, jeg har premium.

Prøv å søk dette albumet YT.o til Taio Cruz.

Ingen av di sangene kan jeg trykke på via sonos.
    Merkelig, når jeg høyreklikker på albumet og velger legg i kø får jeg et varsel om at albumet ikke er tilgjengelig for streaming fra Spotify.
    Men hvis jeg søker opp en og en sang fra albumet så får jeg spilt dem.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, når jeg høyreklikker på albumet og velger legg i kø får jeg et varsel om at albumet ikke er tilgjengelig for streaming fra Spotify.
    Men hvis jeg søker opp en og en sang fra albumet så får jeg spilt dem.
    Ja. Det er også noen flere låter som har samme problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en "bundle", ZP120+ZP90+CR200 da den kom ut. Nå har jeg komplettert med en ZoneBridge100.

ZP 90 brukes tilkoblet digitalt til Denon AVR-3803. I tillegg har jeg en Cambridge 640P RIAA tilkoblet "line-in" på ZP 90'n, og som trakterer signalet fra min Rega Planar 2. Lyden, etter NAD 218 THX sluttrinnet, strømmer ut igjennom B&W 703.
    ZP 120 er tilkoblet etpar Cerwin Vega VE-5M (Jada, jeg har tidligere vært CV-tilbeder, så dette er kun et snev av nostalgia )
    Bridge er tilkoblet router og musikken (99,5% FLAC) ligger på en Verbatim NAS 500GB.

Som flere tidligere har skrevet, Sonos er ekstremt lett å sette opp, og har noen ytterst få "barnesykdommer". Har selv (også) byttet ut CR 200 grunnet ikke-responsiv touch-skjerm. Da jeg "avkablet" ZP 120 og byttet til ZoneBridge, fikk jeg "the mother of all IP-konflikt", så jeg måtte la 120'n være frakoblet systemet over natten. (Regner med det er møkkarouteren min som krangler, så jeg skylder ikke direkte på Sonos her).

Jeg har også (som andre) "klaget" til Sonos angående manglende 24-bit støtte. Da spurte jeg spesifikt om dette kom som en oppgradering eller om det lå begrensninger i Sonos'ene. Jeg fikk svar at elektronikken i eksisterende Sonos'er ikke er kompatibel med høyere enn 16-bit filer, men at R&D har fått oversendt mitt "krav" om 24/192 avspilling (Squeezebox har jo dette, så det er nederlag for Sonos).

Forøvrig er mitt inntrykk (igjen som andres), ekstremt god support via telefon og/eller chat med Sonos-gutta på andre siden av dammen. Jeg hadde også forsinkelser/hakking, og de logget seg inn på systemet, fikk tilsendt feilkode som kontrolleren genererte og fant ut at jeg brukte en "Home-Plug", hvilket de ikke ville garantere kompatibiliteten med. I tillegg har jeg en NetGear Stora møkkadrittfjottNAS som jeg tidligere hadde musikken på. Men spin-up tid og ellers generell treghet i NAS-dritten gjorde at Sonos "ble lei" av å vente på den, og derfor sa ifra at "noe er feil". Etter at musikken ble flyttet over på Verbatim'en har hele greian fungert knirkefritt.

Siden jeg er totalt anti-eple, så bruker jeg stort sett kontrolleren eller netbook'en til å styre musikken med. Jeg bruker også den "uoffisielle" Andronos istedet for Sonos' egen Android-app, all den grunn den ikke lar seg legge over på SD-kortet og følgelig stjeler nesten 50mb av mitt dyrebare telefonminne (HTC Desire).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da var Sonos-utstyret på plass og jeg må bare si meg enig i at dette var veldig enkelt å sette opp og begynne å bruke. Jeg har kommet i gang med å bruke Wimp, spiller av all musikken på pc-en i 2 etasje og har fått lagret en del favorittstasjonen blant radiokanalene. Men nå har jeg et par spørsmål som jeg håper noen kan svare på for meg :

1. Når jeg finner frem til en artist i Wimp og velger album og markerer en melodi og begynner å spille av denne så hadde jeg håpet at den skulle automatisk fortsette å spille av neste melodi, er det noen måte å få det til å virke slik ? Hos meg så spilles bare den ene melodien og så stopper musikken, og det fungerer også slik om jeg velger å spille av musikk jeg har liggende på pc-en min. Jeg synes det er tungvint å dra over 1 og 1 melodi og lage en kø, så jeg håper det er noe jeg ikke har fått med meg.

2. Når jeg starter Wimp-programmet på pc-en, så kan jeg gå inn i innstillinger og velge at jeg skal ha høyere kvalitet på musikken, men noe tilsvarende fant jeg ikke i Sonos-kontrollprogrammet. Blir dette automastisk gjort eller er det noe jeg ikke har forstått her også ?

3. Sonos-en er koblet via analog-utgangen til en Pioneer VSX-LX70, og jeg lurer på om jeg heller bør tilkoble via coax-utgangen eller via optisk ?

4. Endelig lurer jeg på om det har noen hensikt å kjøpe en Hegel HD2 DAC D/A-konverter og koble mellom Sonos-en og forsterkeren ?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roysoft
    1. Når jeg finner frem til en artist i Wimp og velger album og markerer en melodi og begynner å spille av denne så hadde jeg håpet at den skulle automatisk fortsette å spille av neste melodi, er det noen måte å få det til å virke slik ? Hos meg så spilles bare den ene melodien og så stopper musikken, og det fungerer også slik om jeg velger å spille av musikk jeg har liggende på pc-en min. Jeg synes det er tungvint å dra over 1 og 1 melodi og lage en kø, så jeg håper det er noe jeg ikke har fått med meg.

4. Endelig lurer jeg på om det har noen hensikt å kjøpe en Hegel HD2 DAC D/A-konverter og koble mellom Sonos-en og forsterkeren ?
    Hei!
    Jeg kan ikke svare på det som har med WIMP og gjøre, for jeg bruker det ikke selv. Men noe av det andre her kan jeg prøve meg på.

1: Når du går inn på et album, står det "all tracks" (eller "fullstendig album" hvis du har den siste oppdateringen av programvaren) over lista over låter. Hvis du trykker der, vil den spille av hele albumet. Hvis du går inn på "tracks" ("låter") i stedet for album eller artister i menyen, så kan du også spille av alle låtene som du har i hele musikksamlinga di (i tilfeldig rekkefølge også) om du vil. Du kan legge til så mange album/artister/låter/spillelister som du vil i køen: det er ikke noe vanskelig... Du bruker ikke så mange minutter med trykking for å finne ut av dette!

4: Hegel HD2 DAC har vel bare USB-inngang, og egner seg kun for tilkobling av PC. Du bør ha en DAC som har coax- og/eller optisk inngang, f.eks Hegel HD10, HD11 eller HD20, for å nevne noen fra det merket. Disse koster nok en del mer enn HD2, men det dukker opp mange HD10 på brukten.

Jeg anbefaler absolutt å bruke en DAC! (hvis du ikke allerede har det innebygd i forsterkeren da? De fleste stereoforsterkere har det ikke). Hvis du er opptatt av lydkvalitet, bør du også passe på å ha så høy oppløsning som mulig på musikkfilene som du legger til. Bruk heller FLAC enn MP3, og hvis du skal bruke MP3, så er det også forskjell på f.eks 320kbs og 128kbs.

Lykke til!

EDIT: Jeg ser nå (av punkt 3 i innlegget ditt) at du har en forsterker med digital inngang. Da har du jo en DAC innebygd der. Ikke sikkert du behøver å kjøpe en egen DAC da, med mindre du absolutt vil prøve å finne en som er enda bedre enn den innebygde. Jeg tviler på om du vil merke noe særlig forskjell på coax- og optisk-inngangen. Jeg ville kanskje satset på coax, men dette kan du jo bare teste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen kjennskap til denne? VERBATIM MediaShare NAS 2TB Nettverksharddisk | Hi-Fi Klubben

klubbens anbefaling til Sonos, vurderer en NAS til musikk og bilder.
    Sonos støtter det meste av nettverksdisker. Jeg ville sett på hvilke behov du har fra en enttverksdisk og gjort valget på bakgrunn av dette. Hi-Fi klubben driver med Hi-Fi, ikke med IT, og ville derfor ikke uten videre kjøpt dette fordi de anbefaler dette.
    Selv jobber jeg med IT, og jeg har faktisk aldri hørt om verbatim som produsent av nettverksdisker før. Selv bruker jeg QNAP (TS-439 pro-II+ og TS-410) hjemme, denne funker bra mot min ZP90, og har lassevis med funksjonalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayelund
    Selv jobber jeg med IT, og jeg har faktisk aldri hørt om verbatim som produsent av nettverksdisker før. Selv bruker jeg QNAP (TS-439 pro-II+ og TS-410) hjemme, denne funker bra mot min ZP90, og har lassevis med funksjonalitet.
    Vel, en er vel ikke nødt til å ha hørt om alt innenfor den bransjen man jobber med.
    Jeg jobber *ikke* innen IT, men jeg har hørt om, og har svært god erfaring med, Verbatim sine NAS'er. De jeg derimot *IKKE* har god erfaring med er NetGear-møkk, og Stora i særdeleshet. Har også en 5-ports NetGear Gigabit-router. Samme hælv*tes møkk det også.

Sitat Opprinnelig postet av Bikeridr
    Bridge er tilkoblet router og musikken (99,5% FLAC) ligger på en Verbatim NAS 500GB.

I tillegg har jeg en NetGear Stora møkkadrittfjottNAS som jeg tidligere hadde musikken på. Men spin-up tid og ellers generell treghet i NAS-dritten gjorde at Sonos "ble lei" av å vente på den, og derfor sa ifra at "noe er feil". Etter at musikken ble flyttet over på Verbatim'en har hele greian fungert knirkefritt.
    Legger igjen et sitat av meg selv over. Legg merke til hva jeg har uthevet.

@mk4:
    Jeg kan sterkt anbefale Verbatim sin NAS. Nå har jeg riktignok "bare" den 500GB-utgaven, men har hengt på en USB-disk på 1TB i tillegg. Begge kommer flott opp i Sonos'en og som nettverksdisker på alle PC'ene tilknyttet nettverket hjemme.
    Verbatimen er rask, lydløs, ikke spesielt varm og har ennå ikke krøllet seg for meg. Den har stått på uavbrutt i nesten 3 år nå, "and counting".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Da har jeg funnet ut hvordan jeg kan spille av melodier fortløpende og hele album, dette fungerer bare helt topp. Har også fått lagt til musikktjenesten Wolfgangs Vault for i første rekke og teste den ut gratis i prøveperioden, men denne synes jeg er virkelig flott. Er jo kommet litt opp i årene og liker å kunne få tilgang til konserter av mine favoritter fra 70 og 80 årene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter jeg oppgradert sonos med en sikkerhetsoppgradering nå i uken, så mister jeg kontakt med spotify av og til. Eneste måte og få kontakt igjen er å ta strømmen til sonos.
    Er det andre som sliter med det samme som meg ?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Etter jeg oppgradert sonos med en sikkerhetsoppgradering nå i uken, så mister jeg kontakt med spotify av og til. Eneste måte og få kontakt igjen er å ta strømmen til sonos.
    Er det andre som sliter med det samme som meg ?
    Når du sier det så har jeg samme problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem på min ZP90 :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere nevner det. Min Sonos har også tullet med å ramle ut på nettradio og av og til på musikk fra NAS.
    Tror jeg skal sende inn en "ticket".

Edit: Sånn, "ticket" sendt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har å tilsvarende "utfordring". Mister all internettilgang. Altså både nettradio og spotify. Men kan fortsatt styre sonosen via tlf.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da har gjengen på Sonos-support jobbet med problemet på systemet mitt. De logget inn på nettverket mitt og "ræset rundt" på maskinen min og i Sonos-systemet. Det viste seg at etter siste oppdatering (3.6.1), hadde systemet "ommøbelert" på oppsettet og trodde at min ZP90 var kablet istedet for Bridge'n. Så han supportfyren fikk tilbakemøblert til kablet Bridge og trådløse ZP90 og ZP120.

Sonos support står det respekt av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv akkurat fått en bridge og en Connect som jeg foreløpig er meget fornøyd med.
    Har prøvd ut ganske mange måter å spille av musikk trådløst osv, men ingen ting som har fungert så bra og har dem mulighetene sonos har.

Jeg har sjeldent eller aldri vert bort i ett firma som gir SÅ bra support/hjelp og som faktisk kobler seg inn på systemet å fikser opp.
    Eneste jeg kommer på i farta er vel Synology som reddet mine 4disker i raid5 etter en krasj.

Må også legge til at jeg har som sakt prøvd ganske mange løsninger på slik som dette, men ALDRI noen gang har det fungert så bra å indexsere hele musikk arkivet på NAS serveren med ca 500-600GB musikk.
    Søking og ALT går skinnsykt raskt og bra!

Noen som vet hvor ofte den reindexserer nas´en? Tenker på når jeg legger inn en ny fil før den finnes på sonosen?

Noen har noen lure triks man burde hvite om?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Noen som vet hvor ofte den reindexserer nas´en? Tenker på når jeg legger inn en ny fil før den finnes på sonosen?

Noen har noen lure triks man burde hvite om?
    Hei! Med fare for at jeg kan ha forstått spørsmålet ditt feil: Jeg tror ikke den reindexerer automatisk. På fjernkontrollen kan du gå inn på "System settings"- "manage music library" og trykke "Update music Index now". Da indexserer den biblioteket i forhold til den musikken som ligger på discen. Det samme kan enkelt gjøres med PC fra Desctop Controller.

Side 12 av 34 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •