SONOS Music System - Tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 11 av 34 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 667
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var å kjøpte en Sonos bridge og en ZP90 og er meget fornøyd hvor lett det er å bruke. Men jeg ønsker en funksjon som sender lyden av det jeg gjør på pcen og til sonos utstyret, er dette mulig ? En slags form for en in-put bare at den ikke er fysisk hvis dere skjønner.
    Evt. å ta en AUX kabel ut av pcen og inn i en Sonos enhet med stereo kabler ?

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZP90 skal vel ha analog inngang.

Uansett trenger du en slik: Komplett.no - Lydkabel Minijack 3.5 mm - 2x Phono RCA

Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Sonos 8)

Kjøpte igår - Sonos Connect (ZP90) også tok jeg med Sonos Bridge.
    Måtte bytte ruter da jeg ikke fikk kablet Bridge engang (Airport Express). :evil:

Koblet opp alt igår, så nå er alt oppe å ruller, Spotify/Wimp inkl tilgang til harddisker på den stasjonære pc'n :twisted: Dette var geniale saker!

Det ble dog ingen kontroll, så bruker mobilen foreløpig (Android), men nå er det snart julaften så er lov å håpe.

Ett par nye bilder er lagt opp i "Min HiFi" :smile:

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasse_H
    Da ble det Sonos 8)

Kjøpte igår - Sonos Connect (ZP90) også tok jeg med Sonos Bridge.
    Måtte bytte ruter da jeg fikk kablet Bridge engang (Airport Express). :evil:

Koblet opp alt igår, så nå er alt oppe å ruller, Spotify/Wimp inkl tilgang til harddisker på den stasjonære pc'n :twisted: Dette var geniale saker!

Det ble dog ingen kontroll, så bruker mobilen foreløpig (Android), men nå er det snart julaften så er lov å håpe.

Ett par nye bilder er lagt opp i "Min HiFi" :smile:
    Velkommen i Sonos klubben,moro når det blir så enkelt.

Jeg bruker selv iphone,ipod og ipad,dette fungerer helt topp etter min mening.
    Fikk med en kontroll når jeg kjøpte pakken men denne ble solgt fort igjen da jeg fant ut at den ikke kom til å bli brukt.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge sverget til Sonos pga. suveren brukervennlighet og gikk nylig til anskaffelse av en W4S Sonos. Dette er en ZP90 hvor de har erstattet noe innmat med et nytt kort som gir mye lavere jitter og mindre støy på dig-out. Uten å starte en diskusjon rundt jitter er mitt inntrykk at selv om tilkoplet DAC gjør egen buffring og har bra interne klokkekretser er kvaliteten på digitalt signal av betydning. W4S Sonos var ihvertfall en oppgradering over standard ZP90 i mitt anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikk via Spotify.

Hei, Vurderer innkjøp at Sonos anlegg.
    Hvis man skal høre på forskjellig musikk i forskjellige rom, kan man da bruke Spotify som kilde i to forskjellige rom med forskjellig musikk samtidig,
    eller kan man da bare bruke Spotify på ene rommet og lokal musikk på det andre?

Mvh.
    Steinar

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan bruke spotify i begge rom med forskjellig musikk:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! :-D
    Da er det jo genialt, er det begrensninger på antall samtidige avspillinger da?
    Eller kan 5 stk. høre på 5 forskjellige spillelister?

Takk for svar.

Steinar

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er eg ikkje heilt sikker på. Har bare prøvd å spela to samtidig.
    Men ein sko tru at da er mulig siden det går med 2 forskjellige spillelister.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.

Takk for svarene

Mvh.
    Steinar

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet, går det bra med oppmot 12-14 soner med forskjellig musikk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lemop
    Nice! :-D
    Da er det jo genialt, er det begrensninger på antall samtidige avspillinger da?
    Eller kan 5 stk. høre på 5 forskjellige spillelister?

Takk for svar.

Steinar

Hei!

jeg har 4 stk soner og det går bra med forskjellig musikk fra spotify

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.... da er det vel bare å komme seg til Hifiklubben i morgen da.

Tusen takk for hjelpen.

Steinar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på teste Wimp på Sonos med Ipad Controller. Ser veldig bra ut.
    Men jeg får ikke til bruke Playlists.
    "My Playlists" er helt tom på Sonos Ipad Controlleren. Vill gjerne finne spillerlistene mine som jeg har i PC Wimp appen også på Ipad.
    Anyone?

Finner lite info om Wimp og Ipad controller på Sonos sine sider.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til begge problemene er nok at wimp-støtten fremdeles kun er en betafunskjon, som ikke er ferdig før ved neste software-oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av begge problemene. Litt bortgjemt enkelte funskjoner. Er veldig fornøyd selv om det enda bare er i beta.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Vurdere å kjøpe SONOS, men har noen spørsmål

Først en liten beskrivelse av hva jeg har i dag :

I 2 etasje har jeg stående en pc med en mengde musikk i form av mp3-filer på en stasjonær pc. Videre har jeg en masse musikkvideoer på en ekstern harddisk som er lagret i video-format (Vob-filer). I 1 etasje har jeg en Playstation 3, en Pioneer VSX LX-70 og en stor Panasonic Plasma-tv. Ruteren står plassert i 2 etasje og den stasjonære pc-en kobler seg trådløst til Ruteren, mens jeg har lagt en kabel fra ruteren og ned til en liten Hub som knytter Playstation, Pioneeer LX-70 og TV til nettet.

I dag bruker jeg Tversity på den stasjonære pc-en for å kunne streame musikk, video og bilder til stereoanlegget og tv i 1 etasje. Dette fungerer for så vidt fint, selv om jeg må starte hver enkelt VOB-fil for seg når jeg vil se/høre på en musikkvideo. Jeg opplever imidlertid av og til at alt ’’henger seg’’ slik at jeg må gå opp i 2 etasje og restarte Tversity og så gå ned og starte opp spillingen av musikk eller video igjen. Alle musikkvideoene har jeg imidlertid også på DVD-plater slik at jeg spiller de i DVD-spilleren som oftest slik at jeg unngår stopp.

Nå vurderer jeg imidlertid å kjøpe meg en eller annen form for SONOS mediespiller for å kunne spille av musikken som jeg har på den stasjonære pc-en på anlegget i 1 etasje, og har da noen spørsmål.

Jeg har ingen Iphone (og skal aldri kjøpe det) eller Android-telefon slik at jeg da må styre avspillingen på en bærbar pc jeg har i stua, eller må jeg kjøpe en Sonos kontroller? Lurer da på hva jeg trenger av utstyr, er det snakk om en Sonos Connect Trådløs musikkavspiller og en Sonos Bridge ? Skal i så fall Sonos Bridge tilkobles til ruteren og Sonos Connect tilkobles min Pioneex LX-70 ? Må eventuelt den stasjonære pc-en tilkobles ruteren med kabel ?

Er programmet som skal brukes til å spille av musikken oversiktlig ? Jeg har organisert musikken slik c:\musikk\ utenlandsk\ a (alle artister med navn som begynner på a)\ b(alle album den enkelte artist har\c(melodiene i hvert album) Vil det være enkelt å bla seg frem til den artist jeg vil spille og finne den melodien jeg ønsker å spille via programmet på den bærbare ? Eller kan det være at det er et annet produkt jeg heller bør kjøpe som vil passe bedre hos meg ?

Fryktelig langt spørsmål, men ville bare sikre meg at jeg får svar på det jeg er usikker på

Newcomer Kurry sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roysoft
    Først en liten beskrivelse av hva jeg har i dag :

I 2 etasje har jeg stående en pc med en mengde musikk i form av mp3-filer på en stasjonær pc. Videre har jeg en masse musikkvideoer på en ekstern harddisk som er lagret i video-format (Vob-filer). I 1 etasje har jeg en Playstation 3, en Pioneer VSX LX-70 og en stor Panasonic Plasma-tv. Ruteren står plassert i 2 etasje og den stasjonære pc-en kobler seg trådløst til Ruteren, mens jeg har lagt en kabel fra ruteren og ned til en liten Hub som knytter Playstation, Pioneeer LX-70 og TV til nettet.

I dag bruker jeg Tversity på den stasjonære pc-en for å kunne streame musikk, video og bilder til stereoanlegget og tv i 1 etasje. Dette fungerer for så vidt fint, selv om jeg må starte hver enkelt VOB-fil for seg når jeg vil se/høre på en musikkvideo. Jeg opplever imidlertid av og til at alt ’’henger seg’’ slik at jeg må gå opp i 2 etasje og restarte Tversity og så gå ned og starte opp spillingen av musikk eller video igjen. Alle musikkvideoene har jeg imidlertid også på DVD-plater slik at jeg spiller de i DVD-spilleren som oftest slik at jeg unngår stopp.

Nå vurderer jeg imidlertid å kjøpe meg en eller annen form for SONOS mediespiller for å kunne spille av musikken som jeg har på den stasjonære pc-en på anlegget i 1 etasje, og har da noen spørsmål.

Jeg har ingen Iphone (og skal aldri kjøpe det) eller Android-telefon slik at jeg da må styre avspillingen på en bærbar pc jeg har i stua, eller må jeg kjøpe en Sonos kontroller? Lurer da på hva jeg trenger av utstyr, er det snakk om en Sonos Connect Trådløs musikkavspiller og en Sonos Bridge ? Skal i så fall Sonos Bridge tilkobles til ruteren og Sonos Connect tilkobles min Pioneex LX-70 ? Må eventuelt den stasjonære pc-en tilkobles ruteren med kabel ?

Er programmet som skal brukes til å spille av musikken oversiktlig ? Jeg har organisert musikken slik c:\musikk\ utenlandsk\ a (alle artister med navn som begynner på a)\ b(alle album den enkelte artist har\c(melodiene i hvert album) Vil det være enkelt å bla seg frem til den artist jeg vil spille og finne den melodien jeg ønsker å spille via programmet på den bærbare ? Eller kan det være at det er et annet produkt jeg heller bør kjøpe som vil passe bedre hos meg ?

Fryktelig langt spørsmål, men ville bare sikre meg at jeg får svar på det jeg er usikker på
    Hei,
    1.Du kan styre Sonos med bærbar pc, laster berre ned Sonos Controller for PC.
    2.Sonos Brigde er kunn ein router for Sonos. Bruker denne visst den trådløse router står i eit rom der du ikkje trenger lyd. Ein Sonons komponent må alltid vera kobla til routeren din. Du trenger kunn ein Sonos Connect, kobler denne til huben du har i stova. Så fra Sonos Connect til Pioneex LX-70 med enten coaxial eller digital utgang.
    3. Stasjonære pc må ikkje vera kabla. Det går trådløst.
    4. Eg synst det er oversiktlig, veldig enkelt å finne artist og album.

Håper dette var til hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var akkurat det jeg hadde håpet å få vite, da skal jeg bestille Sonos-utstyr i morgen :-)

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Så vidt jeg vet, går det bra med oppmot 12-14 soner med forskjellig musikk.
    Kan faktisk ha 32 forskjellige soner.

Side 11 av 34 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •