SONOS Music System - Tråden - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 10 av 34 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 667
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Irriterende summelyd ved skifte av sang

Hei,

har innstallert sonos zp90 i racket og koblet en bridge til ruteren. Bruker det primært til spotify. Zp90'en er koblet med en coax til forsterkeren.

Jeg sliter med en veldig irriterende "summelyd" hver gang jeg skifter sang. Det er en slags elektrisk summing som varer ca 1 sekund. Den starter svakt og øker raskt i styrke, for så å fade ut igjen. Også når det ikke spilles noen ting har jeg denne summelyden, men da med samme styrke, omtrent som en slags bakgrunnstøy du kan høre dersom du står under en kraftlinje eller ved et e-verk.

Noen som har formening om hva dette kan skyldes?

mvh Thomas

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan

Jeg vurderer å gå til innkjøp av et sonos system til huset og tanken var å styre dette via en samsung galaxy tab . Men jeg ser at det er flere som sverger til eple produktene til dette . Er virkelig android appene så mye dårligere en eple ? Hva er fordelene med eple -produktene kontra android ?

Newcomer Kurry sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Heisan

Jeg vurderer å gå til innkjøp av et sonos system til huset og tanken var å styre dette via en samsung galaxy tab . Men jeg ser at det er flere som sverger til eple produktene til dette . Er virkelig android appene så mye dårligere en eple ? Hva er fordelene med eple -produktene kontra android ?
    Hei,
    Bruker sjølv iPhone og iPad. Prøvde i helga ein samsung galaxy S II.
    Og eg kunne ikkje merka forskjell på den og iPhonen.
    Tenker du trygt kan bruka galaxy tab.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble Sono til anlegget

Hei

Jeg har i dag en pc som er koblet til anlegget i stua. Hva trenger jeg egentlig av utstyr for å kunne høre musikk via pcen.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vestfolding
    Hei

Jeg har i dag en pc som er koblet til anlegget i stua. Hva trenger jeg egentlig av utstyr for å kunne høre musikk via pcen.
    Hvis du tar utgangspunkt i sonos (siden du skriver dette i sonos-tråden), trenger du bare en Zp90, og eventuelt en fjernkontroll (iphone/pad, android/CR200). Hvis du vil fortsette å bruke pcen som avspiller, vil jeg anbefale deg å gå til innkjøp av en dac. Dette gjelder egentlig hvis du tenker å bruke sonos også.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dobbelposting er lov når det gjelder så gode nyheter!

Sonos får wimp og oppdatert spotify!

Endelig kommer Wimp og oppgradert spotify til Sonos!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Sonos får wimp og oppdatert spotify!

Endelig kommer Wimp og oppgradert spotify til Sonos!
    Dette har jeg ventet lenge på men det er bare betatesting først, Sonos fikk Norsk språk i dag også samt dansk for de som ønsker det.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette har jeg ventet lenge på men det er bare betatesting først, Sonos fikk Norsk språk i dag også samt dansk for de som ønsker det.
    Jepp, men spotify fungerte veldig godt hos meg. Fikk toppliste og nye album. Designet i hovedmenyen til spotify var også endret. Wimp har jeg ikke sett noe til enda.

Angående Norsk språk, så kan ikke personen som har oversatt dette brukt mye tid. Her burde de gjort en bedre jobb!

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ventet en stund på dette, da squeezebox sim spotify var overlegen sonos sin. Flott Flott.

Noen som har ett screenshot av hvordan det ser ut?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men spotify fungerte veldig godt hos meg. Fikk toppliste og nye album. Designet i hovedmenyen til spotify var også endret. Wimp har jeg ikke sett noe til enda.

Angående Norsk språk, så kan ikke personen som har oversatt dette brukt mye tid. Her burde de gjort en bedre jobb!
    Det funker med Wimp, gå inn på Sonos Labs så finner du det der og som sagt er det bare beta enda men det skal fungere. Vil bli i labs til det blir blir offisielt.

Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Evt start

Vurderer Sonos/Trådløst Spotify streaming oppsett her

Er ute etter å styre Spotify fra sofaen lettest tilgjengelig.

Hva trenger jeg?

Har: Høytalerer, forsterker, effektforsterker, dac, HTPC.

Holder det med SONOS CONNECT Trådløs musikkavspiller, hvis jeg bruker android (Samsung Galaxy S2) som fjernkontroll?

Jeg syns Sonos kontrollen er altfor dyr, så den må idet minste vente hvis jeg idet heletatt skal ha den.

Tenkte også tanken på en Tablet, men for å streame lyden må jeg ha en mottaker koblet til anlegget og vet ikke hva alternativene er der.

Edit: Har tidligere prøvd Audio Pro WF100 Bluetooth med Macbook og det virket ypperlig det. Men en Tablet/Kontroll med touchscreen virket enda lettere, samt Macbooken min har "defekt" batteri, så den må stå i ladern, noe som tar bort hele poenget.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det funker med Wimp, gå inn på Sonos Labs så finner du det der og som sagt er det bare beta enda men det skal fungere. Vil bli i labs til det blir blir offisielt.
    Vet jo at det dukker opp på sonos labs, Raymond. Men poenget er at det ikke er her hos meg 8) Men det dukker nok opp etterhvert.

Men angående nylanseringen av spotify apps, håper jeg ikke Sonos bruker like langt tid på å integrere dette som de pleier! Sitter å fikler med beta av nye spotify, og dette er en stor lansering! Fremtiden er genererte spillelister basert på hva man hører på, og dette har de fått til!

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasse_H

Hva trenger jeg?

Holder det med SONOS CONNECT Trådløs musikkavspiller, hvis jeg bruker android (Samsung Galaxy S2) som fjernkontroll?

Jeg syns Sonos kontrollen er altfor dyr, så den må idet minste vente hvis jeg idet heletatt skal ha den.

Tenkte også tanken på en Tablet, men for å streame lyden må jeg ha en mottaker koblet til anlegget og vet ikke hva alternativene er der.

Edit: Har tidligere prøvd Audio Pro WF100 Bluetooth med Macbook og det virket ypperlig det. Men en Tablet/Kontroll med touchscreen virket enda lettere, samt Macbooken min har "defekt" batteri, så den må stå i ladern, noe som tar bort hele poenget.
    Trenger ikke mer enn Sonos:Connect, og tilgang til kablet nettverk i benken for å få dette til. Dersom du ikke har kablet nettverk i nærheten, trenger du også en Sonos Bridge. Da har du spotify fra sofaen

Newcomer Kurry sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva trenger jeg?

Hei, det holder med ein sonos connect. Det du må passe på er at ein av sonos komponentene trenger kablet tilkobling til router. Blir det lang avstand kan du bruke ein sonos bridge. Bruker sjølv berre iPhone eller iPad til styring. Synst prisen er litt stiv på kontrollerer til sonos, når ein får ein iPod touch til halve prisen.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker Hvordan er lydkvaliteten på Sonos? Blir den dårligere enn feks ved bruk av Spotify på en HTPC koblet til Dac? Bør man koble Sonos til Dac eller rett i forsterkeren?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker Hvordan er lydkvaliteten på Sonos? Blir den dårligere enn feks ved bruk av Spotify på en HTPC koblet til Dac? Bør man koble Sonos til Dac eller rett i forsterkeren?
    Kjører du digitalt ut fra sonos, vil kvaliteten være optimal. Får ikke noe bedre kvalitet på spotify fra HTPC Ville også satt output til "fixed" fra Sonos:Connect, slik at du fjerner equalizer. Denne er digital, og gjør ikke annet enn å ødelegge lyden. Ville brukt Dac mellom sonos og forsterker.

Jeg bruker selv Sonos:Connect hjemme, og lydkvaliteten er helt topp. Eneste ulempen hos meg er at jeg enda ikke har god nok Dac til å matche resten. Det er nok flaskehalsen i mitt oppsett.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har en Cambridge Audio Dacmagic her ihvertfall. Sonos Bridge - lager den kun forbindelse mellom Sonos eller oppretter den ett trådløst nettverk ala Airport Express?

Har lite alternativ med nettverk her, router boksen står i stua og har 2 innganger. Den ene blir brukt til TV dekoderen, mens den andre er koblet til Airport Express for å få trådløst nett.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har en Cambridge Audio Dacmagic her ihvertfall. Sonos Bridge - lager den kun forbindelse mellom Sonos eller oppretter den ett trådløst nettverk ala Airport Express?

Har lite alternativ med nettverk her, router boksen står i stua og har 2 innganger. Den ene blir brukt til TV dekoderen, mens den andre er koblet til Airport Express for å få trådløst nett.
    Kjører samme Dac her per dags dato. Sonos bridge lager kun forbindelse mellom sonos-enhetene. Du vil ikke ha mulighet til å koble andre produkter til dette nettverket. Vil tro at dette er for å minimere støy og påvirkning fra andre enheter som ikke er optimalisert opp mot Sonos. Dvs at du må ha et annet trådløst nettverk i huset dersom du skal bruke android telefon som remote. Sonos remoten kobler seg direkte opp mot bridgen og :Connect.

Vil anbefale deg å kjøpe inn en Linksys E4200 dersom du vil ha et stabilt nettverk til steaming.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører samme Dac her per dags dato. Sonos bridge lager kun forbindelse mellom sonos-enhetene. Du vil ikke ha mulighet til å koble andre produkter til dette nettverket. Vil tro at dette er for å minimere støy og påvirkning fra andre enheter som ikke er optimalisert opp mot Sonos. Dvs at du må ha et annet trådløst nettverk i huset dersom du skal bruke android telefon som remote. Sonos remoten kobler seg direkte opp mot bridgen og :Connect.

Vil anbefale deg å kjøpe inn en Linksys E4200 dersom du vil ha et stabilt nettverk til steaming.
    Ok, det var litt kjedelig å høre, da må jeg finne på noe lurt der.
    Kanskje litt feil spm her, men virker all slags USB på Samsung Galaxy Tab? Jeg ser på Komplett at den er oppgitt med 1 x High Speed USB. Jeg fant kun bilder av det blir brukt en adapter i "lader" porten, men vet noen om Audio Pro WF100 vil kunne brukes?
    Adapter
    Audio Pro WF100
    Hvis WF100 er ukjent, så er det slik at man plugger den i PC'n (Tab'n i dette tilfelle) og velger WF100 som lydutgang. Går dette ann å gjøre på Tab'n er spørsmålet mitt altså.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var litt kjedelig å høre, da må jeg finne på noe lurt der.
    Kanskje litt feil spm her, men virker all slags USB på Samsung Galaxy Tab? Jeg ser på Komplett at den er oppgitt med 1 x High Speed USB. Jeg fant kun bilder av det blir brukt en adapter i "lader" porten, men vet noen om Audio Pro WF100 vil kunne brukes?
    Adapter
    Audio Pro WF100
    Hvis WF100 er ukjent, så er det slik at man plugger den i PC'n (Tab'n i dette tilfelle) og velger WF100 som lydutgang. Går dette ann å gjøre på Tab'n er spørsmålet mitt altså.
    Tviler sterkt på at dette vil gå med Tab`en. Men nå har jeg ikke prøvd Galaxy. Tror ikke du vil ha mulighet til å endre lydutgang på tab.

Side 10 av 34 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •