Bærbar PC + DacMagic + AudioLense = ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar PC + DacMagic + AudioLense = ?

Jeg har et enkelt anlegg som betrår av BKS 107 høytaler, Exposure XV Super forsterker og en Marantz MK II, KI signature CD spiller. Satt opp som vist i vedlagt bilder av rommet. Jeg tenkte å forbedre dette ved å kutte ut CD spiller og heller satse på en Bærbar PC + DacMagic + AudioLense. Vil dette fungere? Kan man i det hele tatt bruke AudioLense på en Bærbar PC og DacMagic kombinasjon? PC'en jeg tenkte å bruke er en 3-4 år gammel Dell med rundt 2Ghz prosessor.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en egen tråd om Audiolense. Bruk gjerne den.
    Det vil fungere, men du må ha et lydkort med mikrofon inngang for å kunne utføre målinger. Ikke sikkert du får korrekte målinger med det innebygde kortet i laptopen. Jeg ville kanskje heller like godt kjøpt et proft lydkort til både målinger og avspilling framfor DACMagic. Har du firewire utgang, så er firewire lydkort det beste. Eller må det vel bli et USB lydkort hvis du ikke kan sette inne et PCI/PCIe internt kort. Echo, T.C.Electronics, RME, Lynx og EMU har gode lydkort med stabile drivere.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe slikt da?

Takk for svar.

Som du skriver er EMU et alternativ. Hva om jeg bruker f. eks EMU 1616 da? Den koster 2/3000kr og duger kanskje. Jeg har ikke firewire. Som du ser er interface her CardBus, duger det?

Hilsen tåka

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror EMU 1212M bruker bedre DAC enn 1616, men det kan godt hende 1616 er bedre på andre områder. Kjøper du målekitet som Audiolense selger, så holder det med vanlig linjeinngang.
    Har selv nettopp bestilt EMU 1212M.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke disse KI-utgavene av Marantz litt mer enn vanlig bra da? Er jo litt tungvint med CD i forhold til på PC, men...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, Marantz'en er bra den, jeg har tross alt hatt den, og vært fornøyd i mange år, men har begynt å irritere meg over at den ikke takler komplisert musikk. Da går det rett og slett i ball for den. Tenkte derfor at den skulle få en velfortjent pause nå, etter 14 års tjeneste. Har så godt som kjøpt en EMU 1616 nå. Skal bare kontrollere at den passer med Cardbus inngangen min. Den kom på ca 2100kr inkl frakt (brukt), men hvis noen tror lyden blir dårligere med denne løsningen, så får det heller være, meningen var jo at det skulle bli bedre. Fant forresten ikke ut hvilke DAC som stod i hverken 1212M eller 1616, men det er bedre ADC på 1212M enn det er på 1616, men det betyr ikke så mye for meg. Var forresten ikke planen å kaste Marantz'en, den skal leve videre som dirvverk, når jeg vil spille CD'er.

Edit: da er den kjøpt. Jeg kan poste resultater her etterhvert. Burde forresten være mulig med aktiv deling av systemet også nå, siden det er innebygget vulumkontroll i den E-MU 1616 dingsen, og den har 6 kanaler ut, mens jeg bare har 2 stk 2-veis høytalere og en aktiv sub. Blir spennende å se om dette gir resultater.

Hilsen Bjørn (tåka)

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    e

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, hvem vet hva som blir best. Det var Orso som anbefalte det, så jeg får skyte han om det blit fiasko. Selger hevder han sender på mandag, så i løpet de neste 2 uker burde vi vite om det blir noen henrettelse av Orso :-P . Blir uansett spennende å prøve med fullstendig digitale delefiltre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •