Popcorn Hour c200 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 462
    Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Jeg stiller meg spørsmålet, hvorfor begynne å selge et uferdig produkt? Det er jo ikke alle som vil drive å styre med sånne ting. Mange vil at det skal fungere og ferdig med det.:?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Jeg stiller meg spørsmålet, hvorfor begynne å selge et uferdig produkt?
    Dette er helt vanlig for "oppgraderbare produkter".

"Alle" gjør det. Ikke at det gjøre saken noe bedre, men det er helt vanlig...

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når disse begynner å komme på lager i Norge? Nærmest alle har sagt 30/10 fram til nå, men i dag ble datoen flyttet til midten av november hos Dustin Home (som for øvrig er desidert billigst på C-200)

Har ikke turt å legge inn forhåndsbestilling enda da prisene ser ut til å variere mye, pluss at jeg er redd for å legge inn bestilling en plass for dermed å se at den kommer inn på lager en annen plass :P

Har en laptop koplet til TV-en nå via HDMI som MKV-spiller, og uansett hvor buggy denne måtte være, kan den umulig være værre enn kombinasjonen Windows + NVIDIA, som jeg kjemper en kamp mot hver bidige dag!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Jeg stiller meg spørsmålet, hvorfor begynne å selge et uferdig produkt?
    For å komme på markedet så tidlig som mulig.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange flere betatestere - noe som gir et bedre produkt kjappere enn om de måtte gjøre testingen internt?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Noen som vet når disse begynner å komme på lager i Norge? Nærmest alle har sagt 30/10 fram til nå, men i dag ble datoen flyttet til midten av november hos Dustin Home (som for øvrig er desidert billigst på C-200)

Har ikke turt å legge inn forhåndsbestilling enda da prisene ser ut til å variere mye, pluss at jeg er redd for å legge inn bestilling en plass for dermed å se at den kommer inn på lager en annen plass :P

Har en laptop koplet til TV-en nå via HDMI som MKV-spiller, og uansett hvor buggy denne måtte være, kan den umulig være værre enn kombinasjonen Windows + NVIDIA, som jeg kjemper en kamp mot hver bidige dag!
    Networked Media Tank - C200 Pre-Orders

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det gjelder vel de som har bestilt direkte fra popcornhour.com, noe man kanskje skulle gjort. Blir vel litt billigere enn fra f.eks Dustin Home, men samtidig har man ikke de norske forbrukerrettighetene i ryggen om noe skulle gå galt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nettulf
    Ser ut til at prisen her i landet vil havne på like over 3000.-

Komplett.no har fått den inn på ubekreftet leveringsdato nå.

Så om man legger inn et Blu-ray drev da så er man oppe i 4000.-
    Funker tingene raskt og uten noe krash da, så er det absolutt en spennende sak!

Nettulf
    Har noen kompiser som venter på denne boksen. Popcorn Hour måtte stoppe leveringen pga. av mangler på produktet . Denne boksen er sterkt overpriset..og i mange andre land kan de ikke levere før neste år.

Har nettopp kjøpt den nye WD TV Live til under en tusenlapp. Denne kan gjøre det samme like bra - minus blue ray-drev (men hvem trenger det?)

/mv200i

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mv200i
    Har nettopp kjøpt den nye WD TV Live til under en tusenlapp. Denne kan gjøre det samme like bra - minus blue ray-drev (men hvem trenger det?)

/mv200i
    Jasså, kan den spille av BD ISO også?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Og med passthrough av de nyeste høyoppløste lydsporene som f.eks Dolby True HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    ...Og med passthrough av de nyeste høyoppløste lydsporene som f.eks Dolby True HD?
    hei,,
    jada, selv den gamle WD TV hadde passthrough av Dolby TrueHD og DTS siste lyddekoder. Hos meg brukte jeg en optisk kabel fra WD til min Denon AVR-1910. 1080p med DTS funka kjempefint.

Den nye WD TV Live har en hel nye Sigma 8655 prosessor som er vesentlig kjappere enn den gamle, merker spesielt at navigering i menyene går meget kjappere. Dessuten har WD TV Live DTS lyddekoder innebygget slik at de som ikke har hjemmekinosystem skal kunne høre 1080p med DTS lydspor. (DTS Downscale) (hos meg er det AVR-1910 som gjør denne jobben via optisk)

Spille av DVD og Blue-Ray ISO? ikke noe problem. Dog blue-ray ISO er kun avspilling ennå, ikke menyer. Men det er en knapp på fjernkontrollen hvor man kan endre lydspor og ev. sub-titler. Og så er det internett radio, you-tube etc.

En annen viktig ting er at det er et veldig aktivt miljø rundt WD TV og WD TV Live,, Firmware som fikser forskjellige ting blir produsert på løpende bånd.

WD TV Live laster firwmare ned via internett og man trenger ikke inn med USB pinne. Og så: denne tar LITEN plass under TV, billig,,, og funker..

Noen lenker
    WDTV Forum - WDTV Media Player - Index
    WDTVC.com - WD TV HD owners community
    B-RAD » WDLXTV – enhanced WDTV firmware 0.5.6.1

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada, selv den gamle WD TV hadde passthrough av Dolby TrueHD og DTS siste lyddekoder. Hos meg brukte jeg en optisk kabel fra WD til min Denon AVR-1910. 1080p med DTS funka kjempefint.
    Ehm... Dolby TrueHD og DTS HD kan ikke overføres via optisk kabel.

Spille av DVD og Blue-Ray ISO? ikke noe problem. Dog blue-ray ISO er kun avspilling ennå, ikke menyer. Men det er en knapp på fjernkontrollen hvor man kan endre lydspor og ev. sub-titler.
    Hvis man ikke får menyer, så er halve poenget borte, da. Hvordan velger man hva man skal se av filmer i isoen f.eks.?

En annen viktig ting er at det er et veldig aktivt miljø rundt WD TV og WD TV Live,, Firmware som fikser forskjellige ting blir produsert på løpende bånd.

WD TV Live laster firwmare ned via internett og man trenger ikke inn med USB pinne. Og så: denne tar LITEN plass under TV, billig,,, og funker..
    Det samme kan man egentlig si om Popcorn Hour også.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spille av DVD og Blue-Ray ISO? ikke noe problem. Dog blue-ray ISO er kun avspilling ennå, ikke menyer.
    Da er jo hele poenget borte...

Med BD ISO menes det i denne sammenheng et rent "image" av BD-platen, men alt av menyer og ekstramateriale. Før C200 har det ikke vært noen tilsvarende mediaspillere som har klart dette og det har vært et savn for de som vil streame BD samlingen sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Hvis man ikke får menyer, så er halve poenget borte, da. Hvordan velger man hva man skal se av filmer i isoen f.eks.?

Det samme kan man egentlig si om Popcorn Hour også.

Dolby TrueHD og DTS HD kan spilles av med WD TV Live (gjennom HDMI 1.3 )kabel

Sjekk denne linken:
    Dolby Digital TrueHD!!!!!!!!!!!

Når det gjelder menyer i BlueRay ISO'er så kommer dette garantert i en fremtidig firmware.. Det er menyer i DVD ISO..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dolby TrueHD og DTS HD kan spilles av med WD TV Live (gjennom HDMI 1.3 )kabel
    HDMI-kabel er ikke optisk.

Bra. Men du svarte altså at du hadde testet med optisk kabel sist du fikk spørsmål om dette funket. Da er det grunn til å være ganske skeptisk. For øvrig bekreften tråden du linker til at DTS HD-MA ikke fungerer.

Når det gjelder menyer i BlueRay ISO'er så kommer dette garantert i en fremtidig firmware.. Det er menyer i DVD ISO..
    Hvordan kan du være så skråsikker på det? Popcorn Hour A100 støtter også menyer i DVD-iso, men jeg har ingen grunn til å tro at det vil komme støtte for BD-iso til denne modellen i det hele tatt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg det begynner å bli mye off topic her i tråden. Hadde vært fint om vi kunne diskutere C-200 og ikke andre media spillere i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Nå synes jeg det begynner å bli mye off topic her i tråden. Hadde vært fint om vi kunne diskutere C-200 og ikke andre media spillere i denne tråden.
    Tja, dette er selvfølgelig litt på utsiden, men det er jo ikke helt irrelevant å vite om spillerne som koster en tredjedel av Popcorn Hour C200 kan gjøre det samme som C200. Nå har vi vel egentlig konkludert med at det kan de ikke, så hvis du ønsker full Blu-ray iso avspilling, med så lite fikling som mulig (dvs. ikke HTPC), så må du skaffe deg en C200.

Newcomer larsobr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Popcorn Hour C-200 som BD spiller

Har enda ikke fått ut fingeren og anskaffet en BD spiller i huset.

Ved å putte en PH C-200 i stua med et BD drev montert, vil dette kunne erstatte behovet for en ordinær BD spiller eller PS3 for ordinær avspilling av en Blu-Ray plate rett på skjærmen via HDMI?

Alle de andre fordelenene med medie avspilling via nettværk er jo åpenbart, så det er eventuelt ønske om å få i pose og sekk med færrest mulig komponenter i stue oppsettet.

Hvordan kommer PH C-200 ut i forhold til kriterier som vanligvis stilles til ordinære BD spillere med hensyn på oppstartstid, støy og varmeutvikling.

Slik jeg ser for meg å bestykke en PH C-200, for å få i pose og sekk, er å installere et ordinært SATA BD lese drev og en 2,5" harddisk i C-200 for direkte avspilling av Blu-Ray filmer fra plate til skjerm via HDMI, samt sikkerhetskopiering av mine egne Blu-Ray filmer som siden lastes opp via nettværket til media serveren på loftet som en BD.iso fil for senere bruk.

Vil denne planen fungere, eller må produksjonen av BD.iso filene skje på en PC, som deretter legger filene på mediaserveren hvor PH C-200 deretter har avspillingsmulighet fra.

Med BD.iso mener jeg en "image" av en Blu-Ray plate slik RuneW så greit har forklart litt lengre oppe i tråden.

Innspill mottas med takk :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Popcornhour og nrk

Da var c-200 på plass og blue-ray innstallert.

Noen som vet om det går ann å streame feks fra nrk på denne? Mente det ikke gikk på den gamle modellen(100) som jeg har ,men kan jo håpe at noe har forandret seg sist jeg rotet met oppsettet på en slik boks.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsern
    Da var c-200 på plass og blue-ray innstallert.
    Hvordan fungerer det å spille av BDs fra det interne drevet da?

Oppstartshastighet osv.

Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •