Popcorn Hour c200 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 462
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Må vel kunne koste på meg den formuleringen da både brumle- og pipelyder har et frekvensområde din artigper!
    Hehe - du misforstår. Jeg hører ingen høyfrekvente pipelyder = jeg er for gammel = ops:

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe sorry... Jeg er forøvrig helt ekstrem på å høre sånne lyder spesielt fra Nokia-ladere. Selv om det er så vidt jeg kan høre det blir jeg litt "nuts" av sånne lyder. Gleder meg til jeg runder 50!

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Hehe sorry... Jeg er forøvrig helt ekstrem på å høre sånne lyder spesielt fra Nokia-ladere. Selv om det er så vidt jeg kan høre det blir jeg lit "nuts" av sånne lyder. Gleder meg til jeg runder 50!
    De (ladere og alt annet) er laget av folk som er mye eldre enn deg. Jeg hører niks og null. Langt under 50.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    • Må man ha omformer for strøm hvis man kjøper direkte fra Popcorn?

• Noen som har testet en større mengde med mp3 filer i musikkbiblioteket når det gjelder søk og hastighet på blaing mellom album? Bruker nå Vista Media Center med ca 20000 filer. Går da rimelig sirrup...

• Og kan man koble denne til Windows/Samba shares på en anner server?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scenered
    • Må man ha omformer for strøm hvis man kjøper direkte fra Popcorn?

• Noen som har testet en større mengde med mp3 filer i musikkbiblioteket når det gjelder søk og hastighet på blaing mellom album? Bruker nå Vista Media Center med ca 20000 filer. Går da rimelig sirrup...

• Og kan man koble denne til Windows/Samba shares på en anner server?

Nei, det følger med Norsk, eller Europeisk støpsel, boksen takler 110-230V.

Har ikke prøvd med Mp3 på verken denne eller Pch100 boksen jeg hadde før, det er foreløpig bare en litt crappy Beta firmware som er kommet ut, altså ikke noen stabil firmware ennda.

Hva mener du med kople til windows/samba på en annen server? jeg streamer filmer både fra pc'n i stua og fra Hjemmeserveren på loftet om det var det du mente, men i og med at det er beta firmware så takler den ikke Gigabit nettverket så godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Nei, det følger med Norsk, eller Europeisk støpsel, boksen takler 110-230V.

Har ikke prøvd med Mp3 på verken denne eller Pch100 boksen jeg hadde før, det er foreløpig bare en litt crappy Beta firmware som er kommet ut, altså ikke noen stabil firmware ennda.

Hva mener du med kople til windows/samba på en annen server? jeg streamer filmer både fra pc'n i stua og fra Hjemmeserveren på loftet om det var det du mente, men i og med at det er beta firmware så takler den ikke Gigabit nettverket så godt.
    For eks i MS Media Center så setter man opp i settingene hvor musikken ligger, enten lokalt på disken som for eks C:\Music, eller på en annen server, da for eks som \\annenserver\Music.
    Så spørsmålet er om man kan sette det opp slik, eller er det kun er streaming gjennom DLNA/uPnP støtte?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk boksen i går og har et par spørsmål før jeg kobler den opp for å erstatte A-100.
    - Er det noen leverandør i Norge som har IRK-200? Vil gjerne kunne fortsette å bruke universal fjernkontroll
    - Er det noen som kan foreslå et moviejukebox skin som ikke er type coverflow, men bruker de kjedelige listene med filmnavn og først på neste nivå, når du klikker på en film, viser cover, synopsis etc.

Jeg prøvde å installere YAMJ som plugin i myiHome, men det var jo helt håpløst tungvint å navigere. Dessuten blir alle mangler/feil ved cover svært synlige, derfor vil jeg ha den gamle kjedelige lista tilbake....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer så langt?

Er det noen flere som har fått denne i hus?

Kunne gjerne tenke meg å høre om erfaringer fra bruk av C-200 som Blu-Ray spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjon

Kunne gjerne tenke meg å høre om erfaringer fra bruk av C-200 som Blu-Ray spiller.
    Også interressert i dette. Nå står jeg mellom to alternativer:
    1. Syvio 200 mediastreamer + 3,5" 1TB HDD + evt. en ekstern BluRay-spiller
    2. Popcorn Hour C-200 + 2,5" 1TB HDD (som desverre er kjempedyrt) + intern BluRay-spiller

Hva synes dere?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]FnaHGWcrdFE[/YOUTUBE]

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosimomonon
    1. Syvio 200 mediastreamer + 3,5" 1TB HDD + evt. en ekstern BluRay-spiller
    Er ikke dette en Popcorn Hour A-100/A-110 klone ?

2. Popcorn Hour C-200 + 2,5" 1TB HDD (som desverre er kjempedyrt) + intern BluRay-spiller
    Jeg hadde valg C-200, men den er dyrere. C-200 har nok mer kraft i cpu slik at den vil være i stand til å gjøre mer enn A-110... Håper jeg. Den har også gigabit ethernet, noe jeg har behov for når jeg overfører iso filer fra pc til harddisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Popcorn Hour C-200: Adding a Blu-ray drive

Sikkert flere enn jeg som lurete på hvordan man installerer en Blu-Ray spiller i en C-200 :

Popcorn Hour C-200: Adding a Blu-ray drive - Crave at CNET UK

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på YouTube-videoen at han hadde koblet til en ekstern DVD-spiller. Det så ut til at det var en innbygningsmodell som var dyttet inn i et "external optical drive enclosure". Stemmer dette? Ville det i så fall vært mulig å koble til en blu-ray spiller gjennom usb-porten på baksiden (eller SATA-porten på innsiden)? Grunnen til dette er at jeg ønsker å bruke 3,5"-plassen til en harddisk (siden 2,5"-harddisker er svindyre) + at da slipper jeg en egen bluRay-spiller i tillegg.

Edit: Har søkt en del rundt, og funnet ut at det er flere som har dyttet BluRayen inn i fronten, men likevel fått plass til en 3,5" hdd inne i maskinen (med litt ekstra fikling). Vurderer det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på YouTube-videoen at han hadde koblet til en ekstern DVD-spiller. Det så ut til at det var en innbygningsmodell som var dyttet inn i et "external optical drive enclosure". Stemmer dette? Ville det i så fall vært mulig å koble til en blu-ray spiller gjennom usb-porten på baksiden (eller SATA-porten på innsiden)? Grunnen til dette er at jeg ønsker å bruke 3,5"-plassen til en harddisk (siden 2,5"-harddisker er svindyre) + at da slipper jeg en egen bluRay-spiller i tillegg.

Edit: Har søkt en del rundt, og funnet ut at det er flere som har dyttet BluRayen inn i fronten, men likevel fått plass til en 3,5" hdd inne i maskinen (med litt ekstra fikling). Vurderer det samme.

Ja dette skal visst være mulig, selv så bryr jeg meg ikke så mye i og med at jeg har PS3 som jeg bruker til Blu-Ray.

Men hvorfor ikke studere forummet til Popcorn hour, finner ut av det meste der:

Networked Media Tank

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    ...selv så bryr jeg meg ikke så mye i og med at jeg har PS3 som jeg bruker til Blu-Ray.
    Noe meningsløst å svare hvis du ikke bryr deg..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe meningsløst å svare hvis du ikke bryr deg..

Vel jeg henviste jo til PCH sitt forum, det må da være verdt noe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjon

C-200 ble bare 14 dager hos meg, nå er den levert tilbake til Komplett. Jeg er ikke i klasse med mange av de meget kompetente medlemmene her på forumet, men likevel langt over gjennomsnittet... Konklusjonen min er at C-200 er full av feil, og det er kun et produkt for de som har har feilsøking og -retting som hobby.

Jeg registrerte den første feilen (C-200 så ikke alle filer og foldere på SMB serveren) både hos Popcorn og på Networkmediatank.com, uten å få noen hjelp. Når jeg installerte myiHome på serveren, kunne jeg se alle filene, men da fikk jeg ikke brukt YAMJ som jeg hadde planlagt.

Jeg kjøpte en LG blu-ray spiller og monterte den, ganske kurant. Men for å få satt riktig sone måtte jeg først oppgradere firmware. Den innebygde menyen for å oppgradere fungerte ikke, så jeg måtte gjøre det via PC og en USB stick. Fikk nå spilt både DVD filmer og blu-ray filmer, men hadde problemer med et par DVDer selv om de var merket som sone 2.

Neste dag benket vi oss for å se en nyinnkjøpt blu-ray film. Da virket imidlertid ikke blu-ray spilleren. Jeg slo strømmen helt av og på flere ganger, men det hjalp ikke før neste forsøk en time etterpå. Eneste problem da var at bildet var helt grønt. Ny boot - voila alt virket. Da var imidlertid min tålmodighet oppbrukt, og C-200 er nå returnert.

C-200 markedsføres som et consumer produkt med en ganske stiv pris. Jeg skal nå legge de kronene i et profesjonelt produkt fra Panasonic eller Samsung.

BTW - har en blu-ray spiller til overs.....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har kun et eneste krav til denne; at den kan spille av rippede Blu-rays (som jeg selvsagt eier selv). Gjør den det er den vel verdt prisen, men etter hva jeg forstår sliter den selv med det (24FPS funker ikke??)...? Jeg venter for øvrig i spenning på min, skal si det er leveransetid om dagen - så vi får håpe forsinkelsen skyldes nødvendige oppgraderinger!

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huyazo
    BTW - har en blu-ray spiller til overs.....

Det begynner å åpenbare seg for meg at dette er et produkt jeg bør vente et år, eller mer, med å kjøpe. Der for eksempel Emotiva Audio har holdt tilbake prosessoren UMC-1 et år (eller mer?) fordi de ikke ville slippe et uferdig produkt på markedet, har Popcorn Hour slengt ut et produkt ved første og beste anledning.

Jeg har selv en Popcorn Hour A-100, som har blitt bedre og bedre gjennom firmware-oppdateringer det året jeg har eiet den. Jeg bruker min hovedsaklig til avspilling av xvid og mkv, noe den fungerer ypperlig til. Som så mange andre medlemmer lider jeg av oppgraderingssyken, men den gjør seg ikke gjeldende når det kommer til Popcorn Hour.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg har kun et eneste krav til denne; at den kan spille av rippede Blu-rays (som jeg selvsagt eier selv). Gjør den det er den vel verdt prisen, men etter hva jeg forstår sliter den selv med det (24FPS funker ikke??)...? Jeg venter for øvrig i spenning på min, skal si det er leveransetid om dagen - så vi får håpe forsinkelsen skyldes nødvendige oppgraderinger!
    A-110 var ikke akkurat feilfri den heller når den ble lansert. Nå fungerer alt som det skal gjøre. At C-200 er noe "buggy" akkurat nå er vel på grunn av at det er kun beta firmware som er sluppet. Alt blir nok bra med denne også når en får luket ut alle feilene i firmwaren.

Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •