Popcorn Hour c200 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 462
    Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    C-200 vil nok bli et helt annet "dyr"(...)
    Der sa du det! Videoene gir jo uttrykk av at dette er mediamonsteret alle har drømt om siden første gang nyheten om Popcorn Hour A100 kom. Kan muligens være løsning for de som ønsker alt (musikk og filmavspilling).

Er litt usikker på hva jeg føler om radiosignaler fremfor infrarød. Kommer ikke vekk fra at responsen er fabelaktig og at det kanskje ikke er verdt å kjøpe omformer kun for å kunne bruke Harmony One.

Den er nok det nærmeste jeg vil komme en Blu-ray-spiller, selv om det nok ikke vil la seg gjøre å få den sonefri. C200 + blu-ray rom + minnepinne kan jo bli en fornuftig pris.

Hvis jeg går for denne blir det nok uten innebygd harddisk slik at den blir så stille som mulig. Spørsmålet da blir hvor raskt den reagerer over et gigabit-nettverk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja da har jeg bestillt en på tide å bytte ut A100'en

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Hvis jeg går for denne blir det nok uten innebygd harddisk slik at den blir så stille som mulig. Spørsmålet da blir hvor raskt den reagerer over et gigabit-nettverk.
    Denne harddisken er jo helt uten en lyd. Man får både større og mindre også. Kan være et tips om man vil ha det helt stille (ssd er uten bevegelige deler), men som dere ser koster det litt pr.gb.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe ny info, men tek netteverket skrev en liten "sak" om denne i går.

Straks duket for ny Popcorn - Audiovisuelt.no

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C-200 var den media playern som jeg likte best , men leste at den ikke har støtte for divx , da faller den bort for min del...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    C-200 var den media playern som jeg likte best , men leste at den ikke har støtte for divx , da faller den bort for min del...
    PCH A-110 "støtter heller ikke DivX", uten at det har hindret den fra å spille alle mulige "divx"-filer av den grunn. Tror vi kan ta det helt med ro i så måte...

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCH A-110 "støtter heller ikke DivX", uten at det har hindret den fra å spille alle mulige "divx"-filer av den grunn. Tror vi kan ta det helt med ro i så måte...
    Får vel vente å se da :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også bestilt meg en sånn boks. Er veldig spent på hvordan det er å sette opp denne mot Windows Home server...
    Noen som har fått sin boks enda? Er det noen som har funnet noen liste over hvilke Bluray drev som denne takler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se de første brukerintrykkene av denne boksen. Til alle som gleder seg til å streame HD-materiell husk at Full HD krever 3 mbit!! Så det blir komprimert på en eller annen måte uansett. Spennende og se om det vil komme Spotify-klient til denne etter hvert!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortica
    Til alle som gleder seg til å streame HD-materiell husk at Full HD krever 3 mbit!! Så det blir komprimert på en eller annen måte uansett.
    Hva mener du med dette? C200 komprimerer ingenting hvis det er det du tror.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bubba Ho-Tep
    Hva mener du med dette? C200 komprimerer ingenting hvis det er det du tror.
    Nei C200 komprimerer ingenting så lenge du bruker den interne harddisken eller bluerayspilleren, men så lenge du streamer fra en homeserver eller en annen datamaskin, er du begrenset til 1gbit.
    Full HD ukomprimert krever 3 gbit, så da må det bli komprimering et eller annet sted.

Fra wikipedia:
    "1080p at 50 or 60 frames per second will require a whole new range of studio equipment including cameras, storage, edit and contribution links (such as Dual-link HD-SDI and 3G-SDI) as it has doubled the data rate of current 50 or 60 fields interlaced 1920 × 1080 from 1.485 Gbit/s to nominally 3 Gbit/s"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei C200 komprimerer ingenting så lenge du bruker den interne harddisken eller bluerayspilleren, men så lenge du streamer fra en homeserver eller en annen datamaskin, er du begrenset til 1gbit.
    Full HD ukomprimert krever 3 gbit, så da må det bli komprimering et eller annet sted.
    Jeg tror du har misforstått litt angående hvordan streaming fungerer. Hvis ikke overføringshastigheten mellom f.eks PCen og C200 er rask nok til å spille av filmen på direkten, så vil deler av filmen bli buffret inn i minnet før den begynner å spille. Hvis overføringen er så dårlig at ikke det er nok, så vil filmen stoppe opp med jevne mellomrom for å fylle bufferen på nytt. Den komprimerer aldri.
    Det er akkurat det samme som når du ser video fra internett.
    Dårlig forklart kanskje. men håper du skjønte det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Jeg tror du har misforstått litt angående hvordan streaming fungerer. Hvis ikke overføringshastigheten mellom f.eks PCen og C200 er rask nok til å spille av filmen på direkten, så vil deler av filmen bli buffret inn i minnet før den begynner å spille. Hvis overføringen er så dårlig at ikke det er nok, så vil filmen stoppe opp med jevne mellomrom for å fylle bufferen på nytt. Den komprimerer aldri.
    Det er akkurat det samme som når du ser video fra internett.
    Dårlig forklart kanskje. men håper du skjønte det.
    Godt mulig jeg har misforstått jeg er ingen ekspert på dette..... men hvis overføringshastigheten er 1/3 av det et format krever vil spilleren da måtte buffre opp 1/3 av filmen for kunne spille den av og vil ikke da spilleren oppleves som ekstremt treg? En annen ting er om c200 har nok internminne til å kunne ta unna slike datamenger.
    Dette vil jo i praksis sikkert ikke bli noe problem da det uansett blir ekstremt bra kvalitet...... men likevel litt interessant.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig jeg har misforstått jeg er ingen ekspert på dette..... men hvis overføringshastigheten er 1/3 av det et format krever vil spilleren da måtte buffre opp 1/3 av filmen for kunne spille den av og vil ikke da spilleren oppleves som ekstremt treg?
    Dette vil ikke være noe problem over et nettverk med 100 Mbit eller 1Gbit hastighet. En blu-ray film i full HD har en typisk bitstrøm på ca 20-30 Mbit/s.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig jeg har misforstått jeg er ingen ekspert på dette..... men hvis overføringshastigheten er 1/3 av det et format krever vil spilleren da måtte buffre opp 1/3 av filmen for kunne spille den av og vil ikke da spilleren oppleves som ekstremt treg? En annen ting er om c200 har nok internminne til å kunne ta unna slike datamenger.
    Dette vil jo i praksis sikkert ikke bli noe problem da det uansett blir ekstremt bra kvalitet...... men likevel litt interessant.
    1080p VC-1 bluray f.eks bruker ikke noe i nærheten av 3Gigabit/s da.
    f.eks 2 timer film på dual layer BD, 50Gbyte*8=400gbit
    2 timer: 2*60*60=7200 sekund, som vil gi en ca bitrate på 55Mbit/s
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok ingen ting er bedre enn det.....skal slutte å spørre om dette nå, men jeg skjønner fortsatt ikke dette:

Fra wikipedia:
    "60 fields interlaced 1920 × 1080 from 1.485 Gbit/s to nominally 3 Gbit/s progressive"
    Selv om blueray er 30fps så vil jo det bety ca 0.75gbit for interlaced og ca 1,5gbit for progresivt signal.... eller er det enda mer jeg ikke skjønner?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok ingen ting er bedre enn det.....skal slutte å spørre om dette nå, men jeg skjønner fortsatt ikke dette:

Selv om blueray er 30fps så vil jo det bety ca 0.75gbit for interlaced og ca 1,5gbit for progresivt signal.... eller er det enda mer jeg ikke skjønner?
    Uten å ha det i hodet vil jeg anta tallene du refererer til er ukomprimerte bilde-data. Blu-Ray/HD-DVD er sterkt komprimert.

Bare ta størrelsen på en typisk BD film (25 GB) og del på antallet sekunder (filmen varer) så ser du selv ca hva slags båndbredde du må ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha det i hodet vil jeg anta tallene du refererer til er ukomprimerte bilde-data. Blu-Ray/HD-DVD er sterkt komprimert.

Bare ta størrelsen på en typisk BD film (25 GB) og del på antallet sekunder (filmen varer) så ser du selv ca hva slags båndbredde du må ha.
    Kanskje vi skal la denne tråden holde seg til C200 og ikke skli helt ut?? Jeg gleder meg veldig til å koble opp denne boksen å se hvordan den egentlig virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennethd
    Kanskje vi skal la denne tråden holde seg til C200 og ikke skli helt ut??
    Jøss, hvor i all verden kommer dette fra? Hvor i all verden sklir dette ut? En liten uttdypning i diskusjonen for å få en person til å forstå det tekniske hører med i en slik diskusjon. Makan.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig... har vært veldig nyttig for meg... og som sagt tidligere så lar jeg denne ballen ligge død nå.. ikke noe mer graving i dette.
    Noe må vi jo skrive om når vi går og tvinner tomler og venter på boksen.
    Denne boksen ser helt genial ut... hvis den nå i tillegg får en spotify-klient så hadde det vært helt konge!

Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •