Popcorn Hour c200 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 24 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 462
    Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Da er det bare å begynne å laste ned BD-ISO. :-D
    Jeps ! En stund var frustrasjonen stor, men da jeg fikk omgjort partisjonen til ext3 ble det fart på sakene.

Forresten: Er det å anbefale å installere NMT-applikasjonene på en USB-penn i stedet for å ha de på harddisk? Hva er eventuelt fordelene med det?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen forskjell på om du bruker en usb stick eller en hdd. Det eneste er vel at du bruker en usb port som du kunne brukt til noe annet..

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøkte å sette inn en minnepenn på 2 GB og installere applikasjonene på denne. Det ble ikke bra. Det var mulig å starte applikasjonene, men PCH-en var treig og fungerte like dårlig som uten minnepennen.

Planen var kanskje å ha denne minnepennen stående i, i mens jeg kunne bytte harddisker etter som jeg fikk nytt materiale. Men men...

Det er kanskje mulig at min minnepenn (Corsair Flash Voyager - blå) ikke er kompatibel med C-200.

En ting til: Er det mulig for C-200 å skrive til NTFS-partisjoner?

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    En ting til: Er det mulig for C-200 å skrive til NTFS-partisjoner?
    Ja.

Apps på USB-pinne skal også fungere fint - det har jeg testet selv. Ingen forskjell fra å bruke harddisk. Få tak i en bedre (nyere?) minnepenn og prøv igjen. Disse koster jo slikk og ingenting i dag.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en fin liste over hva som er kompatibelt med C-200

C-200 Compatibility Lists - NMTWiki

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte i en Corsair Flash Voyager 8 GB (blå penn) i C-200 i dag. Det funket som bare dét . Dermed har jeg nå 2 disker på 2 TB som jeg kan formatere i NTFS og transportere opp og ned trappen mellom PC og PCH.

Praktisk .

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg sliter med å spille losslesslyd på denne. Den hakker og stopper opp. Aldri det problemet på Dune-spilleren.
    Må bare korrigere meg selv. Hakkingen kom av at jeg streamet med Samba-protokoll. Gikk over til NFS og da går alt smertefritt. Samba gir visstnok for liten båndbredde til C200 selvom det går fint til Dune HD Base 3.0.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samba i seg selv skal ikke være noe problem på 200-serien. Har selv ingen problemer med å streame hele Bluray-ISO-er over Samba, inkludert Avatar som jeg antar er den disken med høyest bitrate fortsatt? FLAC streamer jeg hver dag. Så det var merkelig.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontrollen min virker plutselig ikke lenger etter kun 3-4 ukers bruk. Batteri er ok. Noen som har vært borti dette før?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Det skrangler litt i min, men den fungerer i alle fall.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan dele info om oppsett av et system som klarer å spille bd .iso over nettverk? Tror jeg har forsøkt alt, men det hakker uansett på bd .iso.

Nå har jeg siste firmware, har satt opp nmt share fra windows home server, nettverk er satt til 10/100 (ikke auto), har gigabit nettverk i huset, men til C-200 går det først gjennom en 4-5 år gammel router som ikke støtter gigabit.

DVD og .mkv fungerer utmerket, men jeg har masse bd .iso som ikke kan brukes med denne maskinen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke helt hvordan instillingene er (er ikke med min PCH akkurat nå), men du har et valg under hastigheten (Bit rate eller noe sånnt?). Denne må settes til 0 (tror jeg). Det fungerte til meg ihvertfall!
    Var noe med at jeg måtte bytte mellom auto og 10/100 for å få til å endre den. Men med en gang jeg fikk satt den til 0 fungerte BD iso'er!

Lykke til!

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IBTB
    Husker ikke helt hvordan instillingene er (er ikke med min PCH akkurat nå), men du har et valg under hastigheten (Bit rate eller noe sånnt?). Denne må settes til 0 (tror jeg). Det fungerte til meg ihvertfall!
    Var noe med at jeg måtte bytte mellom auto og 10/100 for å få til å endre den. Men med en gang jeg fikk satt den til 0 fungerte BD iso'er!

Lykke til!
    Heisan

Takk for det. Jeg kan ikke finne noe sted hvor man setter "0", men jeg har satt hastighet til 10/100. Hva har du foran C-200? Kanskje jeg bør prøve med en annen router.

Godt å høre at noen har fått det til i alle fall.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe galt med min C-200?

For 2-3 måneder siden kjøpte jeg min C-200 ny. Den har fungert greit hittil.

Men nå har det skjedd et eller annet. Jeg oppdaget i kveld at nettverket på C-200 ikke fungerer lenger. Jeg har satt i nettverkskabelen og denne går inn på en switch, men det er ingen reaksjon. Nettverket er dødt.

Det lyser ikke bakpå C-200 (i nettverkskontakten) når kabelen er satt i, og det lyser heller ikke på switchen (som har lamper på portene). Jeg har feilsøkt på kabelen, så det er ikke noe med den. Jeg har også forsøkt gjentatte ganger å sette i den på ny. Det er heller ikke noe med portene på switchen, som jeg har prøvd flere av. Det later rett og slett til at nettverkskortet på C-200 har dødd!!?

I menyene har jeg forsøkt å sette opp nettverket på flere vis, manuelt, auto, 100mbit/10mbit/auto/, egen IP, auto IP etc. Ikke noe av dette har fungert.

Det er forøvrig kun nettverksbiten på C-200 som er berørt. Alle andre funksjoner fungerer vanlig greit.

Er det noen av dere andre C-200-eiere som har opplevd noe lignende? Kan noe gjøres med innstillinger? Det eneste jeg enda ikke har gjort er vel å prøve "reset to factory settings". Eller havner jeg på en reklamasjonssak...?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender at nettverket ramler ut hos meg også men det løser seg som oftest med en restart av Myihome eller en restart av selve boksen.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det hender at nettverket ramler ut hos meg også men det løser seg som oftest med en restart av Myihome eller en restart av selve boksen.
    Hmm.. Men problemet hos meg er ikke at nettverksressursene faller ut. Problemet ligger i at det ikke er liv i det selve fysiske nettverkskortet på C-200. Det lyser ikke i nettverkskontakten når jeg setter i en CAT5-kabel bakpå mediespilleren. Der er det helt dødt.

Jeg har forsøkt å restarte C-200 flere ganger, og også forsøkt å trekke ut strømmen til den. Dette uten resultat så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    For 2-3 måneder siden kjøpte jeg min C-200 ny. Den har fungert greit hittil.

Men nå har det skjedd et eller annet. Jeg oppdaget i kveld at nettverket på C-200 ikke fungerer lenger. Jeg har satt i nettverkskabelen og denne går inn på en switch, men det er ingen reaksjon. Nettverket er dødt.

Det lyser ikke bakpå C-200 (i nettverkskontakten) når kabelen er satt i, og det lyser heller ikke på switchen (som har lamper på portene). Jeg har feilsøkt på kabelen, så det er ikke noe med den. Jeg har også forsøkt gjentatte ganger å sette i den på ny. Det er heller ikke noe med portene på switchen, som jeg har prøvd flere av. Det later rett og slett til at nettverkskortet på C-200 har dødd!!?

I menyene har jeg forsøkt å sette opp nettverket på flere vis, manuelt, auto, 100mbit/10mbit/auto/, egen IP, auto IP etc. Ikke noe av dette har fungert.

Det er forøvrig kun nettverksbiten på C-200 som er berørt. Alle andre funksjoner fungerer vanlig greit.

Er det noen av dere andre C-200-eiere som har opplevd noe lignende? Kan noe gjøres med innstillinger? Det eneste jeg enda ikke har gjort er vel å prøve "reset to factory settings". Eller havner jeg på en reklamasjonssak...?

Har ikke vært ute for at nettverket sluttet å fungere, men min Psu tok kvelden og uheldigvis var jeg utenfor 12mnd garantien til Popcorn Hour så jeg måtte betale for Psu'en selv.

Jeg kjøpte direkte fra Pch sin butikk å da har man desverre ikke de samme rettighetene som i Norge.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Har ikke vært ute for at nettverket sluttet å fungere, men min Psu tok kvelden og uheldigvis var jeg utenfor 12mnd garantien til Popcorn Hour så jeg måtte betale for Psu'en selv.

Jeg kjøpte direkte fra Pch sin butikk å da har man desverre ikke de samme rettighetene som i Norge.
    Min C-200 ble kjøpt hos Komplett. Regner derfor med at det skal være en grei sak å føre reklamasjon dersom det er det jeg havner på.

Min antakelse er at nettverkskortet er gåent, siden det ikke er lys i det i det store og hele. Nå skal jeg gå ned og forsøke å gjenopprette fabrikkinnstillinger og se om det hjelper - men jeg tviler sterkt.

Edit: Ganske riktig. Det hjalp fint lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK nett-tv

Hei.
    Har omsider gått til innkjøp av en C-200 og en BDR-200 (Blu-Ray slim drive)
    Bestilte hos Amentio da de var klart billigst. Overaskelsen var stor da jeg i tillegg hadde fått med en 2.5" 1TB samsung disk, KOSS øreplugger, musmatte og en 10pk med DVD+R disker uten tillegg i prisen . Inni BDR-200 esken var det også en 2GB minnepenn

Men da jeg skulle sette inn Blu-Ray spilleren viste det seg at jeg måtte ha en HBR-200, aldså en annen drive rack enn det som stod i fra før. Dette synes jeg er dårlig da denne burde vært inkludert i BDR-200 pakken.

I påvente av en ny drive-rack driver jeg nå å tester ut de andre funksjonene på PCHen. Streaming fra pc-en fungerer jo veldig knirkefritt, men har ikke helt funnet ut om det går ann å se NRK nett-tv med denne. Finns det en dedikert nett-browser man kan bruke og isåfall, hvor finner man denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IP terror

Har nettopp skaffet meg en c200 og det var ikke bare bare merker jeg.
    Mitt største problem er at den sliter veldig med å finne IP adresse. Når jeg har latt spilleren være slått av en stund, så finner den IP men så fort jeg oppdatterer firmware eller nmt og spilleren rebooter så finner den ikke IP adresse lenger.

Noen som har noen spesielle tips å komme med?

(Jeg greide også kunststykket å installere en firmware via usb som ikke var kombitabel med nmt, men idag da jeg startet spilleren så hadde den ip adresse utrolig nok, og istedenfor å installere firmware så oppdatterte jeg nmt og den gikk veldig bra men da det rebootet så var ip borte, igjen:-)

Side 23 av 24 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •