Popcorn Hour c200 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 462
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    A-210 er vel den beste mediaspilleren å kjøpe nå, om en ikke har behov for 2 interne harddisker? Jeg lurer også på om 3TB disk kan brukes internt i A-210?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan popcorn hour spillerne hente undertekster automatisk fra nettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var Psu'en i min C200 død, heldigvis får man kjøpt ny og forbedret fra popcorn hour til 51$ inkludert frakt, er ikke innenfor garanti lenger da jeg fikk fra 1'ste batch i 2009.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Der var Psu'en i min C200 død, heldigvis får man kjøpt ny og forbedret fra popcorn hour til 51$ inkludert frakt, er ikke innenfor garanti lenger da jeg fikk fra 1'ste batch i 2009.
    Du har da reklamasjonsrett fra norsk forhandler? Med mindre du kjøpte den direkte fra USA, vel og merke.

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valg av spiller

Vurderer å kjøpe mediespiller, og har i utgangspunktet tenkt på PCH A210 eller C200. Er klar over at C200 har hatt en god del barnesykdommer. Er disse fikset nå?

Og hva er i grunnen forskjellen på A210 og C200, utenom chassis og mulighet for å sette i drev i 5,25" bay?

Har forsøkt å finne litt brukererfaringer på A210, men det er ikke så lett å finne.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med å spille losslesslyd på denne. Den hakker og stopper opp. Aldri det problemet på Dune-spilleren.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På A210 mener du? Hva nøyaktig er det som er problemet? FLAC-filer?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    På A210 mener du? Hva nøyaktig er det som er problemet? FLAC-filer?
    Nei, C200 har hakket en del for meg på de nye lydformatene i surround. Har heldigvis en Dune-spiller også så jeg har ikke orket å finne ut av hvorfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

c-200 kommet i hus

Har fått installert en 2tb WD Green og en Samsung Blue Ray. Min c-200 ser ikke ut til å ville finne disken. Har byttet om satatilkoblingene mellom blue ray og disk. Med begge tilkoblingene finner den BR-spilleren. Men finner ikke disken med noen av de. Disken er ny, og kom uåpnet i pose. Har ikke prøvd den i pc, da jeg ikke har stasjonær, eller docking.

Noen som har hatt lignende problem?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaymz
    Har fått installert en 2tb WD Green og en Samsung Blue Ray. Min c-200 ser ikke ut til å ville finne disken. Har byttet om satatilkoblingene mellom blue ray og disk. Med begge tilkoblingene finner den BR-spilleren. Men finner ikke disken med noen av de. Disken er ny, og kom uåpnet i pose. Har ikke prøvd den i pc, da jeg ikke har stasjonær, eller docking.

Ser at komplett.no har tilbud på denne disken nå om dagen. Problemstillingen gjelder da kanskje flere her inne?

Har du forresten sjekket om disken blir nevnt i denne listen? Det var vel antiloop som bidro med denne i første omgang: C-200 Compatibility Lists - NMTWiki

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaymz

Du må formatere disken til NTFS før du setter den inn i C-200. Det er grunnen til at den ikke oppdages nå i C-200.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Du må formatere disken til NTFS før du setter den inn i C-200. Det er grunnen til at den ikke oppdages nå i C-200.
    ..og det var løsningen. Takk. Leste i manualen til c200 at dersom man formaterte til NTFS kan man ikke ha større filer enn 4 gb. Står også at det ikke går å laste opp filer til disker formatert som NTFS. Stemmer dette?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er nei og nei.

Ingen problemer med filer større enn 4gb. Jeg bruker min disk til BD-ISO der filene er 40gb+. Laste opp fra PC til C-200 du tenker på? Det er null problem. 8)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være nødvendig å formatere disken til NTFS før du setter den inn, men du vil ikke få tilgang til disken før den er formatert, nei. Kjører du "NMT setup wizard" på Popcorn vil den formatere disken til EXT3, som er det proprietære filsystemet til Linux som Popcorn Hour bygger på. NTFS-støtte skjer gjennom en ekstern driver, men det fungerer sikkert greit det også.

Maks 4GB filstørrelse gjelder for FAT32, ikke NTFS.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Er det noe jeg er virkelig dårlig på, så er det nettverk. Min c200 er koblet til en router, og min bærbar pc kjører trådløst over samme nettet.

Jeg skal i første omgang overføre filmer fra min bærbarpc til popcorn, uten å ta ut disken, eller bruke eksterndisk.

Planen er å koble til en nettverksstasjon, slik at jeg ser HD`n i popcorn i win7 sin utforsker. (høyreklikker på "min datamaskin", og legger til) Hvilken kommando skriver jeg her, når jeg skal koble meg mot pch? Må jeg gjøre noen forberedelser i settings i PCH? Må jeg inn på routeren for å gjøre noe?

Har sett på Wiki på Pch forum, men får ikke helt taket på det....

Mulig dette er feil del av forumet, etter som dette er et nettverksspørsmål

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det til
    Kjørte NMT setup wizard, og valgte "fresh set up". Valgte så ext3 som format. Startet samba app, og så fikk jeg mappet opp fra min pc. Tok fryklig lang tid før jeg skjønte dette.
    Admin er fri til å slette denne og min forrige post.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke hadde kjørt NMT setup wizard i det hele tatt, hadde du heller ikke "apps" lagt inn, og dermed ikke SMB-serverapplikasjonen. Var nok derfor det ikke fungerte.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Streame på nettverk?

Nå har jeg anskaffet en Popcorn Hour C-200 og fått denne ned i kjelleren. I tillegg til spilleren kjøpte jeg en harddisk på 2 TB. Denne er formatert og jeg har fått til å spille av filmer som jeg har overført på den før jeg satte den inn i spilleren.

Når det kommer til avspilling over nettverk kommer jeg til kort. Jeg har forsøkt å installere myihome på PC'en, men jeg finner ikke noe på min PCH. Jeg ser derimot min Playstation Media Server på den...

Hva er Samba? Og hvordan fungerer det?

C-200 var noe mer komplisert enn jeg hadde forestilt meg :razz: .

Til opplysning kjører jeg kablet gigabit nett mellom PCH og PC. Jeg har også kjørt NMT Wizard på PCH.

Edit: Ja, og så har jeg Windows 7.

Edit 2: Dette fant jeg vel ut av selv. Etter å ha tviholdt på min NTFS-partisjon i lengre tid prøvde jeg å la C-200 formatere harddisken selv. Da ble alle NMT-applikasjonene installert og dermed skjønte jeg også hva Samba er. I skrivende tidspunkt overfører jeg filer fra PC til PCH.

Det ble også helt greit å finne myihome og spille av over nettverk. Jeg la også merke til at PCH plutselig ble mye raskere og greide å bruke internett mye mer uten å få feilmeldinger.

(Jeg var kanskje noe kjapp i avtrekkeren med å be om hjelp :razz: .

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å begynne å laste ned BD-ISO. :-D