Popcorn Hour c200 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 462
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vurderer å bytte ut min HTPC med Win7 og XBMC til fordel for en C-200. Har i dag en A-110 som står i stua tilkoblet en TV. Den er jo super simpel i menyene og kan på ingen måte erstatte XBMC, men funker greit i stua.

Finnes det noe bedre menysystem som kan ligne litt på XBMC i c-200?

Vet man kan skaffe JukeBox til A-110, men det skal vist være svært tregt?

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har popcorn hour c-200 med Yamj. Brukte xbmc før jeg fikk pch.
    Vil si at vis du har bruker kablet nett Pc - Router - PCH evnt trådløst vis du ikke ser 1080p og kanskje ikke 720p er dette en genial løsning , og sammen med yet another movie jukebox(finnes massevis av skinns slik at du kan få det til å se ut nesten som du vil) synes ikke det er noen spesiell treghet, c200 er jo endel raskere en a-110.

C-200 har spillt av alt jeg har kastet på den til nå, Jukeboxen ser veldig bra ut , ikke helt på linje med xbmc da.

Du kan jo lese på Networked Media Tank vis du vil ha noe mer info. og på www.mediaplayersite.com kan du kikke på forskjellige skinns

Jeg personlig syntes måten jeg gjør det på er litt mer stressfult da jeg ikke får kablet til verken pc eller pch. Hver gang jeg skal legge inn nye serier/filmer på den interne disken i pch må jeg ta ut hdd og ta sette den i pc for så å legge over og så oppdatere YAMJ og så tilbake i pch. Men igjen føler jeg at jeg også tjener litt på å ha alt ferdig fix på pch, da jeg kan ta pch med meg til venner/eller andre plasser jeg måtte finne på å dra og har lyst å ha med meg noe kos å se på (Bor hjemme så må bare følge husets regler, får ikke lagt kablet nett til rommet)

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware igjen:

[C-200] Firmware 02-03-101006-21-POP-408 (02-03-100427-21-POP-408 Apps) (08.10.2010)
    Release date : 8 October 2010
    Firmware version : 02-03-101006-21-POP-408-000

1. Minimum NMT apps 02-03-100427-21-POP-408
    2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
    - Fixed occasional volume inconsistency when playback some BDMV or BD ISO
    - Fixed volume adjustment not smooth sometimes when playback BD over network (Bug #5001618)
    - Fixed some BD titles cannot play (Das Bourne Ultimatum, Up - region A, Sleeping Beauty)
    3. Video and Audio playback
    - SSA/ASS subtitle rendering patches (.ASS extension supported now)
    - Improved bookmark handling for all fileplayer playback.
    - Initial pause for 3 seconds when framerate sync activates at start of playback.
    - Fixed DTS-HD switched to DTS after seek/trick mode issue.
    - Fixed audio downmixing for fileplayer playback.
    - modified related options in setup page
    - text subtitle font size fixes (Bug #0000139)
    - Fixed missing center channel when directly connect to HDMI TV in Dolby Digital passthrough mode
    - Reverted some bookmark handling due to stability issue.
    - Fixed an alpha color-blending issue in SSA subtitle
    - AAC 5.1 and WMA multi-channel decode enabled
    - Fixed an issue where certain audio stream have no audio output when direct
    connect to HDMI TV and set as passthrough
    4. System/Network
    - Fixed a memory leak
    - Some fixes for HDMI output issue, other reported issues still attempting
    to reproduce and trace.
    - Fixed soft-reboot failure with certain boards
    - Fixed framerate sync not working in "auto" TV mode.
    5. AppCenter (PHF / ROBIG)
    - KiniTV
    - fixed screensaver activated during playback
    - Next New Network
    - fixed screensaver activated during playback
    - Shoutcast Radio
    - Fix navigation issue with Menu being blocked after performing Search.

En "quickfix-firmware" før neste firmware med NMJ kommer.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Vurderer å bytte ut min HTPC med Win7 og XBMC til fordel for en C-200. Har i dag en A-110 som står i stua tilkoblet en TV. Den er jo super simpel i menyene og kan på ingen måte erstatte XBMC, men funker greit i stua.

Finnes det noe bedre menysystem som kan ligne litt på XBMC i c-200?

Vet man kan skaffe JukeBox til A-110, men det skal vist være svært tregt?
    De kommer snart med et offisielt jukebox-system som heter NMJ, som blir inkludert i programvaren på enheten. Dette vil fungere for film, tv-serier, musikk og bilder. Du kan lese alt om det og se videoer her: [24 September 2010] C-200/A-200 NMJ UI PREVIEW (under development)

ETA er oktober/november.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    De kommer snart med et offisielt jukebox-system som heter NMJ, som blir inkludert i programvaren på enheten. Dette vil fungere for film, tv-serier, musikk og bilder. Du kan lese alt om det og se videoer her: [24 September 2010] C-200/A-200 NMJ UI PREVIEW (under development)

ETA er oktober/november.
    Da var ventetiden over, endelig er NMJ komt og c200 er blitt et par hakk mer brukervennlig .

Driver på å lager en database med nmj nå så skal gi litt lyd fra meg når jeg ser hvordan det ser ut.

Glømte jo seff i *spenningen* av nmj å lage en test del for nmj med en 10 talls filmer men nå må jeg vente på at 365 filmer blir ferige, YAMJ brukte over 1time så kan tenke meg 2timer + nå

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NMJ er tregest med musikkalbum og bilder, på film er hastigheten ok, men det vil nok ta litt tid, ja. Husk at dette er V1 av NMJ og forbedringer og oppgraderinger vil komme i tiden framover. I V1 er det i hovedsak lagt vekt på grunnleggende funksjoner så ikke regn med at det vil være like avansert som YAMJ allerede nå. 200-serien har ihvertfall blitt mye bedre på musikkavspilling med NMJ!

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skuffet må jeg si, Da tenker jeg ikke på speed og sånn.

Mange filmer som mangler og får feil coverart. Har gitt alle filmene mine Navn som feks Frozen (2010).mkv som skal fungere, i går lagde jeg en fresh jukebox med yamj og alle filmer som hadde noe feil lagde jeg .nfo til for at det skulle bli perfekt. Så forstår ikke hvorfor det blir så mye feil i nmj.

Coverarten er i veldig dårlig oppløsning.

Litt usikker på hva jeg bør gjøre nå.
    Tenker jeg skal prøve å bruke en 100kr på yanfoe eller hva det koster slik at jeg får lastet ned høykvalitetsbilder og lagre alt av .nfo .jpg .fanart.jpg osv innpå film mappene slik at nmj kun henter opp det og legger det inn.

Eller bare fortsette og bruke yamj :P

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i at coverart har dårlig kvalitet, men dette er fordi NMJ henter det fra IMDb som sjeldent har god kvalitet på bildene. Jeg har brukt YAMJ lenge og har dermed lagt det for vane å hente inn coverart og fanart fra themoviedb.com manuelt for så å legge dette i mappa filmen befinner seg i, dermed ble resultatet bra hos meg. Forhåpentligvis kan themoviedb.com legges til som kilde for bilder etterhvert. Det positive er at det er meget lett å forandre på bildene innad i NMJ uten å måtte scanne på nytt. Legg til bildene i filmmappa og bruk "forandre bilde"-knappen for å velge ny coverart/fanart.

Edit: problemet er visst at Syabas/Popcorn Hour ikke har lov til å bruke themoviedb.com som kilde siden det er et kommersielt selskap. Det kommer garantert til å komme brukergenererte programmer som gjør dette for deg automatisk etter hvert, dog.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Firware

Hvordan får man dette opp å kjøre?
    Lastet ned siste firmware nå, men kan ikke se noe endring på popcorn c200

Ligger cover app en annen plass?

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink fiksa

Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Hvordan får man dette opp å kjøre?
    Lastet ned siste firmware nå, men kan ikke se noe endring på popcorn c200

Ligger cover app en annen plass?
    fant det ut:???:

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Eriblist bra du fant det ut

Anyways tenkte å gi en liten update her hvordan jeg synes PCH-c200 med nmj er.

De 3 forskjellige views me kan velge gjør det mye lettere for meg selv og når andre skal lete etter en film.
    Jeg kommer nåkk til å bruke wall view mye da jeg vet hvilke filmer jeg har og ca hva de handler om.
    Kompiser ser alltid på hvor mange stjerner filmene har for å prøve å finne noe bra, da kan Category view med Karaktergivning være nice.

Det er litt tregt, men bra nåkk til at dette blir jukeboksen jeg blir med å bruke.

Jeg har kun filmer innpå min 2tb interne harddisk så kan kun utale meg om det.
    Det tar ca 1 time å skanne 360 filmer og det er nokk lurt å legge inn .nfo filer til alle filmene fra start av, jeg hadde skiftet navn på alle filmer til navn (år).filtype men fortsatt ca 10% som ikke klarer å treffe rett på imdb.
    Så det ble med å sjekke hvilke som ble feil å legge inn .nfo på de å lage en ny nmj database. NMJ henter coverarts i dårlig kvalitet og fanart henter den ikke. Så jeg valgte å bruke yanfoe til å laste ned cover+fanart til alle mine filmer.

Fant også en STOR bug for meg i værtfall, har ikke sitt noen andre som har denne ennå.
    Noen av boxset filmene mine som 6 harry potter, 3 shrek, 4 scary movie ble behandlet som 1 harry potter 1 shrek og 1 scary movie film. Alle filmene har egne mapper, men ser ut som navna ble for like for nmj og den bare hoppet over de andre. Så jeg måtte skifte navn på alle untatt den første i hvert sett.
    Men det merkligste var at dette ikke skjedde med lotr, matrix,pirates of caribbean, ice age også videre. Så kan ikke forklare hvorfor det skjer, men heads up ihvertfall.

Etter jeg fikset jukeboksen 100% fungerer det nogså bra. Er heldigvis snart ferdig å fylle opp denne 2tb disken så slipper å oppdatere nmj noe særlig mer (da det tar 20min+)

Håper dette kan hjelpe noen til å få fikset nmj skikkelig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man opp NMJ?
    Har oppdatert, men finner kunn App Market. Hvor er NMJ? :P

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du trenger å vite for å komme i gang med NMJ står forklart her: NMJ Get Started

Edit: ligger en manual i PDF-format til NMJ/Apps Market her også: Popcorn Hour Support - Article ID 1111 - Apps Market & NMJ Guide

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha en usbstick plugget inn for å kunne installere NMJ appen?

Hvilke program kan man bruke for å legge inn .nfo og coverart? Den guiden er vel bare til etter man har installert appen, og skal sette igang å bruke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om c200 støtter 3Tb harddisk? Som f.eks Western Digital Caviar Green 3 TB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ann å ha to harddisker i c200, hvor begge er delt på nettverket? Hvordan?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nettverksdeling på begge diskene da?

Edit: Fikk til. Alt er som det skal. Jeg brukte btw duck-teip og teipet hdd nr2 fast i lokket på spilleren, siden jeg ikke hadde noe annet i farta xD

Edit2: Men da har jeg enda et problem. Hvordan kan jeg få innholdet fra begge harddiskene til å vises samtidig i NMJ?
    Har funnet noe her. Men jeg skjønner ikke en drit av den guiden

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan man rippe blu-ray med denne til en server/pc?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    kan man rippe blu-ray med denne til en server/pc?
    Nei, kun audio-CD for øyeblikket.

Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •