Popcorn Hour c200 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 462
    Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe

Heisann, i og med at det er et flott tilbud på netshop , så tenkte jeg å kjøpe meg en c-200 i dag.
    Planen min er å skaffe en intern hdd til pch og så få en movie jukebox med covers osv lagret inne på pch hdd, slik at jeg kan ta med meg pch til en plass uten nett å pc kontakt. Lurte på om noen vet hvordan man gjør dette eller har en link til en side det blir forklart. Har ikke klart å finne dette.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er c-200 bestillt. Fikk dette svaret når jeg spurte om hvordan installere yamj på pch forumet.

You can run YAMJ on your PC (to generate the HTML) and transfer the HTML to your PCH by using either FTP or SMB Share.

You only have to browse to your index.htm file (generated by YAMJ) to start it. You can also put the index.htm in your root (this way, it will always be started automatically), or create a custom index.htm in the PCH root folder.

Noen som konne utdypt dette pitelitt mer , og gjerne på norsk?

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes flere detaljerte tråder på NMT-forumet om dette. Her er en: START HERE: How to install YAMJ

Etter at du har fått standardutgaven innstallert og sjekket at alt virker, kan du gjøre et hav av modifikasjoner slik at alt faller i smak. Omtrent alt kan forandres/modifiseres ganske enkelt. Her er en tråd som forklarer litt hva du har av muligheter: WHAT NOW?: A post install guide.

Mye lesestoff, altså. Bare å sette seg ned med en kopp kaffe og lese i vei. Selv om ting kanskje kan virke litt overveldende i begynnelsen kan jeg love deg at det er forholdsvis enkelt og logisk hele veien. Du lærer fort hvordan ting henger sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    OT
    En av grunnene til at jeg ikke bruker Music Jukebox er at den driver og skriver filer i musikksamlingen min, som igjen lager røre når jeg synch'er den med andre enheter. Får de greie på dette skal jeg vurdere det igjen.
    /OT

Klarer forresten C-200 å spille av to etterfølgende sanger uten opphold mellom (slik som A-110 tilsynelatende ikke klarer)?

Hva mener du med at den skriver filer i musikksamlingen din ??
    Om du mener index filer og annet så kan du selv bestemme hvor dette skal ligge.
    Er det cover og slike ting du tenker på ?

Om den klarer å spille to etterfølgende sanger uten opphold vet jeg ikke.
    Har aldri vært noe tema her hos meg men spør heller på NMT forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xExisioNx
    Da er c-200 bestillt. Fikk dette svaret når jeg spurte om hvordan installere yamj på pch forumet.

You can run YAMJ on your PC (to generate the HTML) and transfer the HTML to your PCH by using either FTP or SMB Share.

You only have to browse to your index.htm file (generated by YAMJ) to start it. You can also put the index.htm in your root (this way, it will always be started automatically), or create a custom index.htm in the PCH root folder.

Noen som konne utdypt dette pitelitt mer , og gjerne på norsk?

Du bør nok være litt glad i data-fikling om du skal få fullt utbytte av C-200 med menyer og cover og alt dette.
    Jeg er glad i slikt men har brukt utrolig mange timer på forum og testet forskjellige menyer og ting og tang for å få det til å fungere som jeg vil.
    Kjenner du til hvordan du "mapper opp" en harddisk på en annen PC ?
    Kjenner du til begrepet FTP ?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, har ikke noe imot å bruke tid. Men har lest en del inne på forumet til c-200 og det skal vist komme en egen movie jukebox med neste update som skal update covers , info osv rett fra nett(uten bruk av pc) scraper det da fra imdb trur jeg det sto. Så vis det kommer i nermeste fremtid er det nåkk den som passer best for meg.
    Får c-200 på tirsdag så det ska bli skoy
    Hverken Mapper opp eller FTP sier meg noe som helst(men går ut for jeg har vært borti ganske mye sjøl om kje vet ka det hette), men pleier å få til det jeg vil med lange timer for pcn og mye forum lesestoff

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penge58
    Hva mener du med at den skriver filer i musikksamlingen din ??
    Om du mener index filer og annet så kan du selv bestemme hvor dette skal ligge.
    Er det cover og slike ting du tenker på ?
    Mulig det var cover-info. Husker ikke akkurat hvilke filer det var, men fikk fnatt av denne innblandingen innimellom filene. Jeg var i kontakt med utviklerene og dette var en kjent "issue" som det ikke var noen vei utenom. Underlig, ettersom YAMJ fint klarer det.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Halveis mkv problemer

Melding Slettet, Alt ble fikset når jeg skrudde pch av og på (knapp bak)
    Fikk C-200 i går , Installerte internal hdd på 2tb og formaterte denne til ext3. Også brukt 18 timer på og overføre 850gb mkv filer.

Kan si at jeg føler pch ser ut som en veldig kjekk mediaspiller så langt, gleder meg til nye innebygde jukeboxen kommer slik at pch kan oppdatere fanart osv rett fra nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet.fant ut av problemet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg vurderer enten popcorn a200 eller c200. Jeg vil helst ha den som er billigst så lenge den oppfyller disse kravene:

må kunne bitstreame DTS-HD MA og TrueHD (fra mkv filer) til min reciever
    må kunne spille av bluray fra mappe

Hvilke av de 2 boksene klarer dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcornhour a-200 og C-200 er i utgangspunktet samme spillerne. Forskjellen er at du kan sette i et Blu-ray eller DVD drev fra en PC og spille Blu-ray eller DVD plater. Begge kan bitstreame DTS-HD MA og TrueHD (fra mkv filer) til min reciever og begge spiller av bluray fra mappe uten problemer...

Welcome To Popcorn Hour

Vurder denne og Komplett.no - TViX HD M-6600N Mediastreamer den har mye bedre bruker grensesnitt...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thogstad
    Popcornhour a-200 og C-200 er i utgangspunktet samme spillerne. Forskjellen er at du kan sette i et Blu-ray eller DVD drev fra en PC og spille Blu-ray eller DVD plater. Begge kan bitstreame DTS-HD MA og TrueHD (fra mkv filer) til min reciever og begge spiller av bluray fra mappe uten problemer...

Welcome To Popcorn Hour

Vurder denne og Komplett.no - TViX HD M-6600N Mediastreamer den har mye bedre bruker grensesnitt...
    Jeg har lest flere steder nå at hd audio bitstreaming ikke fungerer på standalone filer. bare på bluray mapper.
    C-200 HD Audio

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, bitstreaming av HD-lyd fra enkeltfiler fungerer ikke på 200-serien, men dette nærmer seg en løsning da Syabas har mottatt en ny SDK fra Sigma som visstnok fikser dette. Da skulle vi, i teorien, få en fiks for dette i løpet av en måned eller to. Det fungerer derimot fint fra BDMV (BD mappestruktur), BD ISO og selvsagt fra fysiske Bluray-disker.

Den Tvix-spilleren har vel ikke støtte for HD-lyd i det hele tatt? Trodde den generasjonen av Realtek-brikkesett hadde en maskinvarelimitasjon som stoppet dette fra å fungere? Eller bruker denne den nye Realtek-brikken hvor dette er fikset?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Welcome To Popcorn Hour

da må du ikke feilinformere på den måten.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    da må du ikke feilinformere på den måten.
    Hva er feil i innlegget til thogstad?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hva er feil i innlegget til thogstad?
    Han sier han får bitstreamet hd audio til reciever i mkv

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcornhour a-200 og C-200 er i utgangspunktet samme spillerne. [...] begge spiller av bluray fra mappe uten problemer...
    Har ikke A200 begrenset støtte for BD-mapper og -isoer? Jeg trodde f.eks. ikke at den viste menyer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Har ikke A200 begrenset støtte for BD-mapper og -isoer? Jeg trodde f.eks. ikke at den viste menyer.
    Det stemmer! Du må ha C-200 for å vise menyene som ligger på BD platen skikkelig. A-200 bruker en standardmeny for alle BD plater

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Han sier han får bitstreamet hd audio til reciever i mkv
    Det er jo ikke direkte feil informasjon. Det jobbes jo med å få dette på plass og det vil nok ikke ta så lang tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det er jo ikke direkte feil informasjon. Det jobbes jo med å få dette på plass og det vil nok ikke ta så lang tid.
    joa, men evgeny har to krav til spilleren, og togstad sier at begge spillerene oppfyller begge kravene. Når sannheten er at ingen oppfyller krav 1 i dag, og bare den ene oppfyller krav 2, så må det være lov å klage litt på kvaliteten på informasjonen.

Erfaring viser vel også at nye features har en tendens til å være "rett rundt hjørnet" ganske lenge, så det viktigste er hvilke features spilleren har i dag.

Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •