Popcorn Hour c200 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 462
    Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke sett noen sid et enda, har det gått rett forbi at Popcorn Hour A-200 er annonsert og slippes 18 januar med en antatt pris på 1500 kr.
    En vel verdig oppdatering av a-110.
    Insiden er lik som C-200 bortsett fra alt som har med bluray å gjøre.

Nytt søsken i Popcorn Hour-flokken - Audiovisuelt.no

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått meg at det enda en box som kommer ja. 8) Men jeg var fast bestemt på å kjøpe C-200. Fikk den i går og er godt fornøyd. Har rippet 5 blu ray plater nå til BD-ISO, noe som fungerer meget godt på C-200 nå etter at det kom ny firmware for 6 dager siden. :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg har fått meg at det enda en box som kommer ja. 8) Men jeg var fast bestemt på å kjøpe C-200. Fikk den i går og er godt fornøyd. Har rippet 5 blu ray plater nå til BD-ISO, noe som fungerer meget godt på C-200 nå etter at det kom ny firmware for 6 dager siden. :-D
    Oj! Så alle problemene Lygren skrev om er fikset med siste firmware? Dette er jo i så fall fantastiske nyheter, antiloop!

Har du satt i et BD-drev i den? I så fall hvilket?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kjøpt noe drev enda men det kommer senere. Jeg leste om de problemene Lygren har hatt men jeg har ikke testet den firmwaren han hadde på sin boks. Jeg lastet inn den nyeste med en gang etter at jeg hadde satt den i racket.

Filmer som er rippet og fungerer helt perfekt til nå er:

U-571
    Terminator Salvation
    Nickelback- Live at Sturgis
    The fast and the furious
    X-Men - Wolwerine

Ikke testet enda er:

Edit: Dissse fungerte også helt topp: Transformers 2 og nyeste Indiana Jones.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du noen form for Jukebox til filmene? Kanskje ikke det helt store behovet hvis du bare har 5 filmer på serveren, men du har muligens en del andre filmer enn full ISO BD liggende...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt på disse jukeboxene men har aldri liksom brydd meg noe særlig om dette. Men jeg skal ta en titt på den mest populære av de som er popcorn forumet. Jeg har vel rundt 4tb med MKV så det kunne kanskje vært greit med en Jukebox til filmene..8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt på disse jukeboxene men har aldri liksom brydd meg noe særlig om dette. Men jeg skal ta en titt på den mest populære av de som er popcorn forumet. Jeg har vel rundt 4tb med MKV så det kunne kanskje vært greit med en Jukebox til filmene..8)
    Skal ikke besudle denne tråden om dette, men det har en viss relevans fordi C-200 visstnok skal ha en litt bedre "native" navigering av filmer/musikk og derfor til en viss grad overflødiggjør slike jukeboxer. Ikke vet jeg. Jeg har aldri tatt i en C-200...

Skulle du likevel bestemme deg for å prøve f.eks. YAMJ for film-navigering, så har jeg vært gjennom prøvelsene med å få det opp og kan sikkert guide deg gjennom ved behov. Bare PM meg hvis det skulle bli aktuelt og du står fast :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke se bort i fra at jeg tar kontakt angående temaet Rune. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd-dvd

Mulig dette har blitt besvart før .... men fungerer C-200 med hd-dvd iso også?
    Har en del hd-dvd jeg kunne tenkt med å tatt backup av, for deretter å pakke bort hd-dvd spilleren...

Beklager om dette har vært oppe tidligere, men fant ikke noe svar ...

På forhånd takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwoRE
    Mulig dette har blitt besvart før .... men fungerer C-200 med hd-dvd iso også?
    Så vidt jeg vet, gjør den ikke det. Jeg har ennå ikke funnet noen mediaspiller som takler HD DVD-isoer.

Sitat Opprinnelig postet av TwoRE
    Har en del hd-dvd jeg kunne tenkt med å tatt backup av, for deretter å pakke bort hd-dvd spilleren...
    Samme her. Jeg har kommet frem til at det sannsynligvis bare er to alternativer som er aktuelle:

1. Rippe til ISO og spille av med PowerDVD eller Total Media Theatre på en HTPC.
    2. Bruke AnyDVD HD, eac3to, bdsup2sub/supripper og mkvmerge (eller bare Clown BD) til å rippe til MKV, og spille av med hvilken som helst mediaspiller.

De som lager mediaspillere ser ut til å synes det er bortkasta ressurser å bruke tid på å få til HD DVD-støtte, så jeg tror ikke det er realistisk å tro at det vil komme noen mediaspillere som støtter HD DVD-iso i fremtiden heller.

Men, det er lov å håpe at mediaspillerne vil få bedre støtte for Dolby Digital+, Dolby TrueHD og DTS-HD MA i mkv-filer, og at de både vil kunne bitstreame og dekode formatene internt i spilleren. Hvis de i tillegg får støtte for PGS-undertekster, så vil rippingen av HD DVD (og Blu-ray, for så vidt) til MKV forenkles betraktelig.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et lite håp om få rippet mine HD-DVD plater i full kvalitet men C-200 er laget for avspilling av Blu ray og derfor ingen support for et dødt format desverre.

HD-DVD Support?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så vidt jeg vet, gjør den ikke det. Jeg har ennå ikke funnet noen mediaspiller som takler HD DVD-isoer.

Samme her. Jeg har kommet frem til at det sannsynligvis bare er to alternativer som er aktuelle:

1. Rippe til ISO og spille av med PowerDVD eller Total Media Theatre på en HTPC.
    2. Bruke AnyDVD HD, eac3to, bdsup2sub/supripper og mkvmerge (eller bare Clown BD) til å rippe til MKV, og spille av med hvilken som helst mediaspiller.
    Ok, takker for svar. Det er de to alternativene jeg også har prøvd til nå, og da ser det ut til at jeg må bite i det sure eplet. Har to mediaspillere så det er uaktuelt å rippe hd-dvd iso til htpc for min del ..., men får jeg lagt inn YAMJ e.l. på PCH så blir det greit nok.

De som lager mediaspillere ser ut til å synes det er bortkasta ressurser å bruke tid på å få til HD DVD-støtte, så jeg tror ikke det er realistisk å tro at det vil komme noen mediaspillere som støtter HD DVD-iso i fremtiden heller.
    Ja, det har du nok helt sikkert rett i - dessverre ...

Men, det er lov å håpe at mediaspillerne vil få bedre støtte for Dolby Digital+, Dolby TrueHD og DTS-HD MA i mkv-filer, og at de både vil kunne bitstreame og dekode formatene internt i spilleren. Hvis de i tillegg får støtte for PGS-undertekster, så vil rippingen av HD DVD (og Blu-ray, for så vidt) til MKV forenkles betraktelig.
    Ja, tipper at det lydmessig helt sikkert kommer til å bli bedre med tida. Når det gjelder undertekstene så vet ikke jeg så mye om det, men det er jo lov å håpe....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå skulle jeg ønsket att utviklingen gikk litt fortere. BD-ISO tar plass. Skulle hatt meg en 10TB disk jeg nå til en 500 lapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå skulle jeg ønsket att utviklingen gikk litt fortere. BD-ISO tar plass. Skulle hatt meg en 10TB disk jeg nå til en 500 lapp.

Hehe ... ja en skulle gjerne hatt litt større disker å boltre seg på, men får jo plass til en 70-80 HD-DVD-iso på en 1,5 TB disk, med et gj.snitt på 20GB per iso. Men BD tar jo en del mer plass ja :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Popcorn (eller tilsvarende løsninger) brukes til å se web-tv via TV2 Sumo, NRK eller NFL Gamepass? Eller må man gå via en pc for det?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kan noen forklare meg hvordan jeg enklest uten nettverk overfører musikk fra en datamaskin til HD som er montert i C200. Bruker man bare LAN kabelen?

Takk for raskt svar.

Finns det noen mulighet for å flytte musikk fra ekstern hdd til intern hdd uten bruk av PC imellom?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten nettverk finnes det ikke mange muligheter. Det letteste blir vel å ta den interne i PH. og sette den i en pc og overføre filene. Her er det da en fordel med en PC som har linux innstalert da Windows ikke vil oppdage den interne disken fra PH. Men det finnes software som kan brukes på Windows slik at den kan leses når du kobler den til.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

KJøpte en dings som jeg puttet den interne 3,5 HDD i slik at jeg skulle legge over musikk på denne men, PCene finner ikke denne HDD, finner iallefall ikke ut av hvordan man flytter sanger fra PCen til denne HDDen. Så nå er det like før jeg trakker på den

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    KJøpte en dings som jeg puttet den interne 3,5 HDD i slik at jeg skulle legge over musikk på denne men, PCene finner ikke denne HDD, finner iallefall ikke ut av hvordan man flytter sanger fra PCen til denne HDDen. Så nå er det like før jeg trakker på den
    Ingen grunn til å gi opp! Last ned softwaren fra denne siden og innstaler på pc`en din. Da vil du finne disken som står i PH.

How to Access Linux Ext2 & Ext3 Volumes (Drives) on Windows

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, men produktet passet ikke mine behov. Solgt og levert idag.

Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •