Popcorn A-110 - Erfaringer med Compact Flash eller SSD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Popcorn A-110 - Erfaringer med Compact Flash eller SSD?

Hei,

Fikk nettopp OCZ Vertex 30 GB SSD i posten i går. Den vil ikke la seg formattere av PCH :cry:

Skal prøve å formattere den til EXT3 selv med PC'en min, kanskje hjelper det.

På networkmediatank.com sin wiki vises det til at det går an å bruke CF kort om man har en slik adapter. Virker som om PCH er litt kresen på adapteren, den man kan kjøpe via Ebay koster 3 ganger mer i frakt enn for selve adapteren.

Har noen andre testet dette med CF med Adapter? Hvor kjøpte dere adapteren, hva betalte dere?

Takk på forhånd :-D

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig grunnen til at du vil bruke en SSD i PCH?
    Accesstid og overføringshastighet er mer eller mindre ubetydelig for bruk i en mediaboks som PCH.

Pris per GB er ca 33kr/GB, mot f.eks 250GB stillegående Samsung disk til 1,9kr/GB. (250GB til 475,-)
    Bruk OCZ som OS-disk på PC'n din, der kommer den til sin rett og kjøp en stillegående 2,5" til PCH.
    Beklager å OT'e tråden din, men SSD i mediabokser er å kaste penger ut av vinduet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hva er egentlig grunnen til at du vil bruke en SSD i PCH?
    Accesstid og overføringshastighet er mer eller mindre ubetydelig for bruk i en mediaboks som PCH.

Pris per GB er ca 33kr/GB, mot f.eks 250GB stillegående Samsung disk til 1,9kr/GB. (250GB til 475,-)
    Bruk OCZ som OS-disk på PC'n din, der kommer den til sin rett og kjøp en stillegående 2,5" til PCH.
    Beklager å OT'e tråden din, men SSD i mediabokser er å kaste penger ut av vinduet.
    Du beklager jo så jeg skal jo være forsiktig med å ordlegge meg over hvor irritert jeg blir.

Jeg er fullstendig klar over at den man får utbytte bedre med OS, det er det jeg har tenkt å bruke den til også på sikt. Som det ganske tydelig står i tråden har jeg sjekkket ut hva det koster å anskaffe et CF med sata adapter også, det kom nemlig ikke langt unna SSD'en som var på tilbud. Bruker den til jeg finner en CF adapter jeg vet virker, tenkte jeg.

For meg er nemlig støyen som kommer fra en optisk disk uakseptabel da denne boksen skal stå og seede torrents 24\7.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi stort sett enige, så da kan begge fortsette å smile
    Visste forøvrig ikke at PCH kunne stå som torrentklient. Du skal nok lete en stund om du skal finne en HDD som er helt lydløs på 24/7 torrent-trafikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva skal man si ? Ikke vet du at PCH kan kjøre torrentklient, da er du sikkert ikke klar over en hel haug med egenskapter til boksen. Du tror at jeg skal lagre torrents'ene på SSD-disken ( hørt om NAS eller USB slave funksjonaliteten til PCH?) og du insunierer at jeg tror det fins en total lydløs disk en eller annen plass til tross for at det har jeg aldri sagt. Kanskje vi kan fortsette med at du forklarer hvordan en stresset SSD disk høres ut i motsetning til en mindre stresset?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg skal si noe særlig mer i tråden din i det hele tatt. Du reagerer som et sinna lemen og oppfører deg rett og slett ufint. Beklager på det sterkeste at jeg blandet meg inn i noe jeg tydeligvis ikke kunne noe om. Tror ei heller du kan forvente å få så mye hjelp av andre hvis dette er linjen du legger deg på her på forumet. Lykke til.
    -over og ut-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Tror ikke jeg skal si noe særlig mer i tråden din i det hele tatt. Du reagerer som et sinna lemen og oppfører deg rett og slett ufint. Beklager på det sterkeste at jeg blandet meg inn i noe jeg tydeligvis ikke kunne noe om. Tror ei heller du kan forvente å få så mye hjelp av andre hvis dette er linjen du legger deg på her på forumet. Lykke til.
    -over og ut-
    Jeg er enig i din oppfatning. Noen ganger har man en dårlig dag, noen ganger dårlige perioder. Beklager at det kom til uttrykk på denne måten. Håper du kan akseptere min oppriktige unnskyldning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •