Hallo
Har et litt kronglete problem når det gjelder valg av mediesanter løsning.

kommer til å bruke min stasjonære pc (ca 15-20m unna stua) som server/kilde. Tenkte å koble den opp til en mediasenter boks for å se film og høre på musikk på stua enten via wlan eller lan. (samboeren er ikke gira på på en haug med kabler gjennom hele stua, men en enkelt nettverkskabel går).

Til det bruket går da det aller meste av mediasenter bokser. Så er det til mitt hovedkriterie som lager problemer... Jeg må også ha mulighet til å skru av tv-en for så å styre musikken ifra den stasjonære pc en. da f.eks winamp, mediaplayer, spotify o.l. Er ikke noe problem om jeg ikke har mulighet for bruk av fjernkontroll og sånt da. Må bare kunne styre og velge musikk med mus/tastatur på servern/stasjonære maskina.....

har tenkt på løsninger som netgear eva8000 (men skal vel komme en 9000 snart) og popcorn hour.. men tviler på at jeg kan kjøre lyden fra en annen maskin via den og ut på annlegget...

er ikke intr i å ha en squeezebox eller noe i tillegg, da blir det enda en fjernkontroll å holde styr på + like greit å skaffe en htpc...

Prøvd å fått hjelp av amentio og mamoz, men de klarte ikke å skjønne hva jeg mente. Er det noen som har noen tips til meg?!

Trenger jeg forklare enda grundigere så si fra...