Squeezebox Duet // ustabil tilgang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox Duet // ustabil tilgang

Fikk min duet inn i hus for noen dager siden, oppsettet gikk kjempegreit. Lastet først ned siste versjon av SqueezeCenter, alt fungerer når jeg først har fått den igang.

Men når den har stått uvirksom en tid, så sliter controlleren å finne squeezeboxen. Noen som vet hva årsaken til dette kan være.

Har gått gjennom oppsett på trådløsruter, søkt etter ny firmvare, men hjelper ikke.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfart det samme ??

Brukte 4 t for å få kontakt mellom controller og squeezeboks i dag, sjekket trådløsnettverket fant begge mac adressene der. Sjekket brannmur var ok dær å.

Har resatt alt til fabrikk instillingene, satt dueten opp igjen, fortsatt samme problem. Funker når jeg har fått den opp, men det tar lang tid å få opp igjen etter at den har vært deaktiv.

Bør jeg satse på å få byttet den, eller finnes det andre løsninger som jeg ikke ser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kun benytter deg av trådløsnettverk i begge endene (pc og squeezebox) så kan dette ha noe av skylden til problemene dine. Jeg ville testa med kabel før jeg tok noen konklusjoner om defekt produkt

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc kjøres trådløs, har egentlig ikke mulighet til å gjøre det anderledes. Men er det mulig å koble squeezeboksen i trådløsruter med kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om du kobler fjernkontrollen også i ditt eksisterende trådløse nettverk. Om du allerede har gjort det, kan du prøve å koble fjernkontrollen opp til det trådløse nettet til squeezeboksen. Jeg har en teori om at det trådløse hjemmenettverket og det trådløse i squeezeboksen kan forstyrren hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder fortsatt en knapp på at responstiden i trådløsnettet ditt er for treg, ville prøvd som en midlertidlig løsning, med en laptop eller noe, og huket seg på samme kablet nett som squeezeboxen din
    Få høre hvordan det går, så tar vi det derfra

Det skal normalt gå og streame Squeezebox over trådløsnettverk om signalstyrken og komponentene er gode nok, men det anbefales uansett å ha minst en av enhetene (squeezeboxen eller PC) på kablet nett.
    Fjernkontrollen bør bruke WIFI(trådløsnett) og ikke den innebygde bridge-løsningen, dette gir i de fleste tilfeller best resultat.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I SqueezeCenter, under "Help", der har du en Network test, kjør den og se hva den siger.
    Har du prøvd å skifte kanal på routeren?

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo:)

jeg har akkurat det samme problemet selv
    men jeg får det ikke det til og virke i det hele tatt (fungerte utmerket før)

men skal prøve litt mere en dag og følge noen av tipsene her se om jeg får den til igjen..

mvh

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kablet opp squeezboksen, og så langt fungerer det bra.

Fortsatt må jeg logge fjernkontrollen av og på et par ganger før den finner squeezboksen. Så den er ikke akkurat bruker vennlig for resten av familien.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå fungerte det plutselig helt utmerket
    det var ikke noe problem å logge det på nå, jaja det er da i alle fall ingen uting

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger når det plutselig fungerer kan det være fordi spilleren har oppdatert seg via internett med firmware.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig(bank i bordet) ser alt til å fungere smertfritt. Byttet spilleren hos Elkjøp, satte kabel til reciver, og nå finner fjernkontrollen både reciver og pc rimelig raskt.

Nå er NAS et nytt prosjekt, ser at det allerede er opprettet en tråd om det. Så får fortsette å "bruke" all god kunnskap som finnes på forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •