Squeezecenter - Irriterende problemer, finnes det løsning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezecenter - Irriterende problemer, finnes det løsning?

Hei
    Jeg kjører Squeezecentre 7.3.2 på en QNAP 109 II, noe som funker aldeles utmerket.

Men jeg har to problemer:

Det ene er at jeg har organisert all musikken min i mapper med Artist\Album\Sang struktur, siden dette er den enkleste måten å browse samlingen på når endel tagger tydeligvis er feil (Anthony & The Johnsons og Anthony and The Johnsons blir to forskjellige artister, f.eks).

Men kan jeg gjøre noe med visningsformatet i denne modusen, for eksempel fjerne file extension og sette riktig rekkefølge på spor-sang-artist?
    Som det er nå så insisterer den på å vise spor-artist-sang, og med lange artistnavn så ser du ikke tittel på sangen før den begynner å scrolle (SB 3).

Det andre er at når jeg spiller et spor og ønsker å legge til enda et spor i spillelisten, så vil den spille ferdig albumet før den spiller den sangen jeg la til.
    Om jeg legger til en sang for avspilling umiddelbart etterpå, så spiller den den, men går tilbake til det albumet den holdt på med etterpå.

Hvordan fikser jeg det, altså at den bare vil spille enkelte sanger og eventuelt stoppe om det ikke er lagt til fler?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Det ene er at jeg har organisert all musikken min i mapper med Artist\Album\Sang struktur, siden dette er den enkleste måten å browse samlingen på når endel tagger tydeligvis er feil (Anthony & The Johnsons og Anthony and The Johnsons blir to forskjellige artister, f.eks).

Men kan jeg gjøre noe med visningsformatet i denne modusen, for eksempel fjerne file extension og sette riktig rekkefølge på spor-sang-artist?
    Som det er nå så insisterer den på å vise spor-artist-sang, og med lange artistnavn så ser du ikke tittel på sangen før den begynner å scrolle (SB 3).
    Hvorfor fikser du ikke taggen hvis den er feil?

Visningsformatet på Squeezeboxen velger du i Squeezecenter.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky

Ja det tror jeg også er den aller enkleste løsningen, ellers tror jeg det blir mye prøving og feiling..
    Å forandre på taggingen gjør du enkelt og greit ved å åpne mappen med det aktuelle albumet, merke alle audio filene, høyreklikk og velg ''edit ID-tag''.. ihvertfall om du har EAC installert på pcen din.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky

Hovedsakelig fordi det er mye jobb med rundt 600 CD`r, og jeg håpet det var mulig å fikse det på annen måte.
    Virker ikke som visningsformatet gjør noe forskjell når du browser med music folder.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som visningsformatet gjør noe forskjell når du browser med music folder.
    Da er det vel filnavnet som hentes først, og om du har filnavn med all informasjon i blir det langt...

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har alle dine album i denne mappestrukturen, er det ikke veldig mye jobb å fikse taggene (de fleste slike programmer kan automatisk lage tag fra mappestruktur)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedsakelig fordi det er mye jobb med rundt 600 CD`r, og jeg håpet det var mulig å fikse det på annen måte.
    Tar da ikke lang tid. Er som Striky sier slik at alle taggeprogrammer med respekt for seg selv enkelt kan produsere tags ut fra mappestruktur og filnavn.
    Da kan du ta hele samlingen i ett med bare noen få tastetrykk.

mp3tag er et slik program hvis du trenger et forslag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay takk for tipset, skal ta en titt på mp3tag.
    Hva med det andre problemet mitt, at når man spiller en sang fra et album og så legger til en ny sang med "+", så spiller den hele albumet før den spiller sangen du la til, med mindre du holder "+" inne så du velger at den umiddelbart skal spille neste sang?
    Sikkert en instilling et sted, men jeg har ikke klart å finne den. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mp3tag så bruker du menyvalg Convert -> Filename - Tag

Du kan laste inn hele katalogstrukturen din i mp3tag, men jeg ville nok bare valgt album som ikke har tagger fra før.

Formatstreng som alltid fungerer (når du har laget katalogstruktur med artist og album):
    %artist%\%album%\%title%

Formatstreng dersom filnavn er "01-With or without you.mp3"
    %artist%\%album%\%track%-%title%

Formatstreng dersom filnavn er "01-U2-The Joshua Tree-With or without you.mp3"
    %track%-%artist%-%album%-%title%

Du kan også bruke %dummy% for å ignorere felter.

mp3tag vil vise hva de ulike taggene får for verdi når du har skrevet en korrekt formatstreng.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay takk for tipset, skal ta en titt på mp3tag.
    Hva med det andre problemet mitt, at når man spiller en sang fra et album og så legger til en ny sang med "+", så spiller den hele albumet før den spiller sangen du la til, med mindre du holder "+" inne så du velger at den umiddelbart skal spille neste sang?
    Sikkert en instilling et sted, men jeg har ikke klart å finne den. :-?
    Problemet med at den legger til hele albumet og ikke bare en enkelt sang løser du så vidt jeg vet ved å gå inn på "settings" i Squeezecenter og velge "player"-fanen. Under valget "play other songs in album" skal du så endre dette til "play only selceted song".

Hvis du har flere avspillere må dette gjøres for hver enkelt spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -axel-
    Problemet med at den legger til hele albumet og ikke bare en enkelt sang løser du så vidt jeg vet ved å gå inn på "settings" i Squeezecenter og velge "player"-fanen. Under valget "play other songs in album" skal du så endre dette til "play only selceted song".
    D-OH!
    Hvordan kunne jeg unngå å se den??
    Takker så mye for all hjelp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •