Squeezebox receiver og Ipod touch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox receiver og Ipod touch

Har noen spm om dette, og lager en ny tråd, selv om det sikkert står et eller annet sted på de tusen sidene om temaet.

Vet at Ipod touch og Iphone kan brukes som fjernkontroll til squeezebox receiver.
    Er det noen som kan bekrefte at jeg kan kjøpe dette som en startpakke, dvs at jeg ikke trenger controller'en til installasjonen?

Vurderer classic også. Er det med fjernkontroll med denne, eller kan man bestille den uten? Ipod kan vel benyttes også her?

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Touch eller iPhone til både Classic og Duet. Classic er det med en (billig) fjernkontroll til.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    r

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er workaraounds for å installere en reciever uten tilgang på Duet fjernkontrollen, men det er en nokså sær sak. Jeg prøvde en kveld og måtte i den omgang installere endel tjafs på PC'en min. Endte opp, etter noen timer med *£$€─╞*■ og tilsvarende språkbruk, å bruke en Duet fjernkontroll til en annen lokasjon i huset (har tre recievere og to Duet fjernkontroller). Da var jobben ferdig på 5 minutter.

En classic har vanlig IR fjernkontroll og denne følger med i pakka. Da kan du godt sette opp avspilleren med denne, gjemme den i en skuffe og bruke iPod'en etterpå. Selv sitter jeg stort sett alltid med en laptop på fanget og bruker WEB interfacet der. Kommer til å sette opp en gammel Dell PDA på sikt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Mulig at jeg har misfortått, men jeg tror du må ha fjernkontrollen til selve installasjonen.

Frode
    Det er jo litt kjipt. Kjedelig å betale en tusenlapp ekstra for noe som skal brukes i 5 minutter. Kanskje Elkjøp er en løsning...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det er jo litt kjipt. Kjedelig å betale en tusenlapp ekstra for noe som skal brukes i 5 minutter. Kanskje Elkjøp er en løsning...
    Eller låne en av en i nærområde?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vurderer classic også. Er det med fjernkontroll med denne, eller kan man bestille den uten? Ipod kan vel benyttes også her?
    Jeg kjøpte både ipod og squeezebox classic brukt for den nette sum av 2000kr. Fordelen med Classic fremfor reciever er at det er display på den. Jeg har laget en liten film som viser hvordan programmet (iPeng) til Ipod ser ut. Det er litt rotete forklart på filmen, men man ser i alle fall hvordan det ser ut. Videoen ligger et stykke ned på presentasjonen min.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spm ang squeezebox og NAS.

Kan man få få tilgang til en NAS disk fra en SB receiver via nettet fra f.eks hytta? Via IP addresse eller noe slikt?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å OT'e tråden, men kan man bruke den nye Harmony 1100 fjernkontrollen sammen med Squeezebox'en? Den har fin fargeskjerm, så det hadde vært en ideell kombo. En eneste løs fjernkontroll som styrer ALT.

edit: Tar man prisen til Harmony 1100 med i betraktningen så burde den funksjonaliteten vært et krav. Den burde hatt kjøler for ølboks i tillegg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den må ha Wifi for å styre både Squeezebox og Sonos. Noe Iphone/Touch kan.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke bare koble reciveren til en ruter da(med kabel), og sjekke hva slags IP den har i DCHP tabellen til ruteren? så gå inn på den og konfigurere den gjennom WEB grensesnittet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kokken, denne workaround som du prøvde på, hvor kan jeg finne den?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linken har jeg ikke lenger - den ble slettet etter jeg fikk nok. Husker at jeg fant den enten via den offisielle Duet tråden her på forumet, eller (høyst sannsynligvis) på Forumet til Slimdevices. Prøv å lete der under Duet kategorien.

Da jeg prøvde fant jeg en workaround som innvolverte at jeg måtte laste ned noen compilatorer og noe Linux emulerings-stuff (for Windoze) og etter diverse meldinger om at komponent ditt og komponent datt manglet, da gadd jeg ikke mer.

Ettersom det har gått et lite år siden jeg prøvde, da er det lov å håpe på at det er en lettere workaround nå.

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si ifra at det finnes program for android-plattformen også som kan styre squeezecenter. Selv bruker jeg SqueezeControl på min HTC Hero. Det er bare beta enda, men absolutt et alternativ til de originale kontrollerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen som veit om det går greit å bare ha receiver og iphone? Bruker iphonen til squeezebox boom, og det virker som ein drøm, men kanskje det er verre å sette opp ein receiver uten display?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på det samme selv. Noen som vet noe mer ang. dette? (Tenkte jeg bare kunne kjøpe reciveren og bruke iphone)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som veit om eg klarer meg med ein receiver og ipeng? Tenker da på oppstart uten duet fjernkontroll. Eller må eg bare kjøpe ein duet med ein gang? har desverre ikkje mulighet til å låne fjernkontroll heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se behovet for å ha Duet fjernkontrollen i tillegg til ipod Touch. Jeg har begge deler, men bruker aldri Logitech fjernkontrollen lenger. Uansett blir oppsettet konfigurert via PC så jeg ser ikke at det burde være en nødvendighet.

mvh TomTomTo

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil annbefale å kjøpe med fjernkontroll. Den workaround tingen er ganske komplisert. Jeg har aldri giddet å brukt tid på dette, noe som har medført at jeg har en Squeeze box receiver som støver og ikke blir brukt. Har senere tid vudert å kjøpe fjernkontroll, men det er for dyrt. Den koster jo like mye som duet. Lurer på om jeg skal selge receivern.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •