Squeezecenter legger album dobbelt opp :LØST:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezecenter legger album dobbelt opp :LØST:

Jeg har altså to servere som rusler, en FreeNAS med "gammel" Slimserver på og en server som kjører Widows Home Server med Squeezecenter versjon 7.3.2.

Det som irriterer er at når jeg kobler SB til Squeezecenter på WHS-serveren vises album to ganger. Altså, jeg blar i artister, kommer til f.eks. Dire Straits, trykker venstre og kommer til albumet Communiqué, trykker ned og Communiqué kommer enda en gang. Det er slik på alle album. Men hvis jeg kobler SB til Slimserveren på den andre serveren vises album riktig.

All musikken er lagret på begge serverne i lik mappestruktur, altså duplisert, og SB-biblioteket leser fra filsystemet på sin respektiv server.

Hvorfor skjer denne dobbeltoppføringen av album???

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såså, ikke'no knuffing, alle får svare...

Ingen som har noen formening om dette altså?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Såså, ikke'no knuffing, alle får svare...

Ingen som har noen formening om dette altså?
    Jeg har aldri hatt dette problemet selv så jeg vet ikke. Har du prøvd å cleare biblioteket?
    Vanligvis oppstår slike problemer dersom man ikke er nøye nok med tagging, eller at det faktisk finnes duplikater. Har du verifisert at alle sangene i albumet har eksakt samme album-tag (det greieste er å bare sette dem på likt i en operasjon for alle sangene på albumet samtidig) og at compilation tagen er null?

Jeg ville også prøvd å spille en sang fra hvert av oppføringene og sett på infoen for sangen slik at jeg kunne sett filbanen. Da vil du se om dette er en utgave som faktisk eksisterer, om det er den samme, eller om det bare er rester (i såfall clear biblioteket)

Selv kjører jeg i hvertfall SC på Debian GNU/Linux uten noen problemer.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har albumplaylists, hender det de dukker opp som egne album. Det er eneste forklaringen jeg kan komme på.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, flott med litt innspill her.

Marsboer:
    Bilbioteket slettes og leses på nytt for hvert søk, så akkurat den biten har jeg kontroll på. Duliserte filer skal heller ikke være tilfelle (teoretisk...), siden hele mappestrukturen er kopiert fra den ene serveren til den andre, dvs. akkurat de samme filene, ergo samme tagger etc. Men jeg skal sjekke dette litt nærmere, det kan jo ha skjedd noe muffins under kopieringen.

Hellnoob:
    Album playlist... hmm det er jeg neimen ikke sikker på, har ikke pleid å bruke playlist, men dette kan også være et spor. For på Slimserveren har jeg ikke oppgitt noen mappe for playlist, men dette er angitt i den nyere Squeezecenter. Skal sjekkes.

Takk for tipsene, folkens.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det teiteste...:roll:

Jeg begynte å undersøke filstrukturen litt bedre. Av en eller annen grunn lå det en shortcut til musikkmappen på FreeNAS-serveren heeelt nederst i mappen jeg hadde angitt som musikkmappe ops: Så snart denne snarveien ble slettet og biblioteket søkt gjennom på nytt, var alt såre vel.

Jaja, saken er altså løst.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette er det teiteste...:roll:

Jeg begynte å undersøke filstrukturen litt bedre. Av en eller annen grunn lå det en shortcut til musikkmappen på FreeNAS-serveren heeelt nederst i mappen jeg hadde angitt som musikkmappe ops: Så snart denne snarveien ble slettet og biblioteket søkt gjennom på nytt, var alt såre vel.

Jaja, saken er altså løst.
    Det fantes faktisk duplikater ja

Det er ofte den enkle løsningen man ikke finner..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det fantes faktisk duplikater ja

Det er ofte den enkle løsningen man ikke finner..
    Hehe, ja men med duplikater tenkte jeg kun på like filer. Jeg bladde gjennom en drøss med mapper uten å finne antydning til dupliserte filer. Men denne lille snarveien klarte altså å velte lasset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •