Den beste og billigste NAS til å bruke med Squeezebox? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ø-øøh.. To andre populære kandidater kan kanskje være Synology DS-107+ og ZyXEL NSA-220? Noen med erfaringer?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanksje litt off-topic, men jeg er ikke datakyndig, bare det å få e-post til å fungere gjør meg svett, så jeg spør dumt nå.
    Har sett litt på den Netgear NAS nevnt tidligere, den ser veldig bra ut.
    Men, jeg har Windows xp nå, uten backup...(ja ja), så jeg tenkte, jeg kan kjøre backup på Nas´en også, samtidig som hele Itunes biblioteket kopieres over der, og SqueezeCenter innstalleres.
    Nas´en kan da settes til å lagre backup kontinuerligt....
    Men, i fremtiden, vi går kanskje over til Mac, kanskje bærbar i første omgang, man kan da bruke begge pc´er på Nas´en?
    Dokumenter der er lagt på Nas´en i Word f.eks. , disse kan hentes av Mac´en også da, eller?
    Om man får virus, da slettes vel begge Nas disker også, eller?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Kanksje litt off-topic, men jeg er ikke datakyndig, bare det å få e-post til å fungere gjør meg svett, så jeg spør dumt nå.
    Har sett litt på den Netgear NAS nevnt tidligere, den ser veldig bra ut.
    Men, jeg har Windows xp nå, uten backup...(ja ja), så jeg tenkte, jeg kan kjøre backup på Nas´en også, samtidig som hele Itunes biblioteket kopieres over der, og SqueezeCenter innstalleres.
    Nas´en kan da settes til å lagre backup kontinuerligt....
    Men, i fremtiden, vi går kanskje over til Mac, kanskje bærbar i første omgang, man kan da bruke begge pc´er på Nas´en?
    Dokumenter der er lagt på Nas´en i Word f.eks. , disse kan hentes av Mac´en også da, eller?
    Om man får virus, da slettes vel begge Nas disker også, eller?
    Ja, du kan kjøre både pc og Mac på Netgear ReadyNAS. Alt som ligger på ReadyNASen er tilgjengelig uavhengig om du kjører pc eller mac

Om du får virus på NASen på den ene disken så vil jo den andre bli en kopi av denne ja...forutsatt at du har satt det opp slik da.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ser Amentio har 100+ på lager, men jeg hadde ikke handla der om de hadde hatt 1000+ på lager.
    Da har jeg bestilt og fått QNAP TS-219 + to 1TB Seagate disker fra Amentio. Gikk raskt og problemfritt som vanlig da jeg har bestilt fra de.
    Rippet ett par plater i flac i går og lyden ble bra med Denon AVC-A1HD som nettverksspiller og Accuphase E-450 som effektforsterker. Blir vel å kjøpe en egen nettverksspiller etterhvert. Gikk overraskende greit å få systemet opp å gå. Coverbilde og alt kom opp på TV-skjermen på første forsøk.
    Lyden/nettet forsvant en gang i dag. Mulig det var pga. jeg brukte WiFi og ikke nettverkskabel?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ts-209 pro, og må si at jeg ikke er helt fornøyd!

Jeg klarte å få SC7 til å kjøre, etter å ha installert en QPKG pakke (aner ikke hva det er).

Det som skjedde, var at hele NAS'en forvandlet seg til en kvartfull boks sirup, som har stått åpen i et kjøleskap i 3 uker, med andre ord, opplevelsen var ikke så kjapp å responsiv som jeg hadde håpet...

Etter altfor mye irritasjon over dette, installerte jeg SC på laptopen min, noe som forbedret responsen mange hakk, men jeg liker ikke denne løsningen:

Det er fortsatt en smule sirup aktig, og laptopen må stå på hele tiden!

Noen som har fått noe ytelse på qnap 209'en? Kan jeg ha satt opp denne feil? Synes ytelsene fra denne er generelt revva...

Noen som har forslag til et smidig oppsett?

Ellers er jeg ganske lykkelig :-P

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Ja, du kan kjøre både pc og Mac på Netgear ReadyNAS. Alt som ligger på ReadyNASen er tilgjengelig uavhengig om du kjører pc eller mac

Om du får virus på NASen på den ene disken så vil jo den andre bli en kopi av denne ja...forutsatt at du har satt det opp slik da.
    Men har du koblet din Netgear til router med kabel?
    Jeg vet ikke helt hva jeg skal. Må sikkert ha en NAS til SqueezeCenter, og kopier biblioteket over dit, samt generell backup men samtidig lurer jeg på en ekstern HD som jeg kan bruke til bilder, og Nikon CaptureNX cache osv. Har hørt noe om at NAS ikke er velegnet til overførsel av disse ganske store RAW filer, men vi snakker jo egentlig bare lagring...til bilder kan jeg jo bruke en vanlig ekstern HD om det fungerer bedre.
    Har sett litt på denne : G-Tech G-Drive Q 500GB - FotoVideo Norway AS

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavardk
    Jeg har ts-209 pro, og må si at jeg ikke er helt fornøyd!

Jeg klarte å få SC7 til å kjøre, etter å ha installert en QPKG pakke (aner ikke hva det er).

Det som skjedde, var at hele NAS'en forvandlet seg til en kvartfull boks sirup, som har stått åpen i et kjøleskap i 3 uker, med andre ord, opplevelsen var ikke så kjapp å responsiv som jeg hadde håpet...

Etter altfor mye irritasjon over dette, installerte jeg SC på laptopen min, noe som forbedret responsen mange hakk, men jeg liker ikke denne løsningen:

Det er fortsatt en smule sirup aktig, og laptopen må stå på hele tiden!

Noen som har fått noe ytelse på qnap 209'en? Kan jeg ha satt opp denne feil? Synes ytelsene fra denne er generelt revva...

Noen som har forslag til et smidig oppsett?

Ellers er jeg ganske lykkelig :-P
    Må si det høres rart ut. Jeg kjører SC 7.3.2 på en TS 109 II Pro (500 mhz CPU, 256 Mb ram), og den er ikke til å skille fra PC`n i ytelse.
    Hvor mange CD`r har du lagt inn?

Edit: Ser 209 Pro har 128 Mb ram, der tenker jeg vi har forskjellen...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en TS109 med 128MB RAM. Holder på å omkonfigurere en gammel PC hjemme og skal da se om ytelsesforskjellen på respons forsvarer å sparke ut TS109'en som SqueezeCenter server.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Da har jeg bestilt og fått QNAP TS-219 + to 1TB Seagate disker fra Amentio. Gikk raskt og problemfritt som vanlig da jeg har bestilt fra de.
    Rippet ett par plater i flac i går og lyden ble bra med Denon AVC-A1HD som nettverksspiller og Accuphase E-450 som effektforsterker. Blir vel å kjøpe en egen nettverksspiller etterhvert. Gikk overraskende greit å få systemet opp å gå. Coverbilde og alt kom opp på TV-skjermen på første forsøk.
    Lyden/nettet forsvant en gang i dag. Mulig det var pga. jeg brukte WiFi og ikke nettverkskabel?
    Etter alt jeg har lest, og opplevd selv, så finner jeg det smått utrolig at noen kan ha et problemfritt forhold til Amentio.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen problemer med Amentio og prisene deres er ofte lave i forhold til konkurentene. Sparte vel 1100 kr på Qnap TS-219 i forhold til f.eks Komplett.no. Prisen har økt med 600 kr hos Amentio etterpå.
    Bestilte noen nettverkskabler hos Amentio i går. Ser de er sendt i dag.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende lesing i tråden her!

Jeg har selv PC basert løsning for squeezecenter. Dvs Squeececenter kjøres på pc og musikken ligger på en NAS (Netgear Storace Central 101).

Har nettopp bestilt en Netgear ReadyNAS NV+ samt 1GB ram som skal settes inn. Målet er å legge inn musikk og squeezeCenter på denne, samt eventuelt dvd'er dersom det vil fungere. Kan gi en tilbakemelding på responstid/brukervennlighet når løsningen er oppe, dersom dette er av interesse.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •