Logitech Transporter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Transporter

Jeg lurer på om jeg kanskje skal investere i en Logitech Transporter. Men tenkte å spørre dere her på forumet om dere har testet/har en slik og om den er så bra som enkelte påstår ? Har sett at noen har solgt den ganske kjapt etter innkjøp (2-3 uker etter).

Hvis du svarer, så nevn og hvilket anlegg du har brukt/bruker den på og gjerne beskriv litt hvordan du oppfatter lyden i den (varm, nøytral, lys i toppen ect). Mener å ha lest et sted at lyden har blitt beskrevet som "kjølig".

Og trenger den lang innspillingstid ?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god hifi-venn tok med seg sin Transporter hjem til meg i f.m. testing av et par ProAc Response 1SC høyttalere han vurderte å kjøpe - og senere har kjøpt - av meg. Med kona ute av huset tillot vi oss å leke oss litt i mine to hovedanlegg.

Transporter vs. Benchmark DAC-1+Mark Levinson 320S (sammen med Bryston monoblokker og ProAc Response D25): Uavgjort. Transporter et hakk mer distinkt - veldig kledelig til Bryston+ProAc - men sannsynligvis litt for nøytral til mer pågående høyttalere enn ProAc. Nå må det også sies at Bryston er svært så nøytral. Uforskammet close race når man tenker på prisforskjellen.

Transporter+Lyngdorf SDA2175 vs. Benchmark DAC-1 + Primare SP31 + Bryston 4B SST: Transporter og Lyngdorf klart best sammen med et par ProAc Response 1SC, men litt for skarp lut til et par Epos M5 som ble hentet frem fra PCrommet mitt bare for å teste mest mulig. Igjen er resultatet avhengig av resten av utstyret.

Er ikke noe god på slike lydbeskrivelser, men "nøytral" er et ord jeg ville ha valgt for å beskrive Transporter. Og "distinkt" - ikke noe grøt eller ull over lydbildet - helt etter min smak. Den som vil varme opp lyden eller grøte den til, kan med fordel velge effekttrinn med en annen klang enn Bryston. Superenergiske høyttalere er også noe man skal være forsiktig med, skjønt det ble ikke så verst med mine energiske Epos M5 da vi fikk justert opp suben til riktig nivå.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    En god hifi-venn tok med seg sin Transporter hjem til meg i f.m. testing av et par ProAc Response 1SC høyttalere han vurderte å kjøpe - og senere har kjøpt - av meg. Med kona ute av huset tillot vi oss å leke oss litt i mine to hovedanlegg.

Transporter vs. Benchmark DAC-1+Mark Levinson 320S (sammen med Bryston monoblokker og ProAc Response D25): Uavgjort. Transporter et hakk mer distinkt - veldig kledelig til Bryston+ProAc - men sannsynligvis litt for nøytral til mer pågående høyttalere enn ProAc. Nå må det også sies at Bryston er svært så nøytral. Uforskammet close race når man tenker på prisforskjellen.

Transporter+Lyngdorf SDA2175 vs. Benchmark DAC-1 + Primare SP31 + Bryston 4B SST: Transporter og Lyngdorf klart best sammen med et par ProAc Response 1SC, men litt for skarp lut til et par Epos M5 som ble hentet frem fra PCrommet mitt bare for å teste mest mulig. Igjen er resultatet avhengig av resten av utstyret.

Er ikke noe god på slike lydbeskrivelser, men "nøytral" er et ord jeg ville ha valgt for å beskrive Transporter. Og "distinkt" - ikke noe grøt eller ull over lydbildet - helt etter min smak. Den som vil varme opp lyden eller grøte den til, kan med fordel velge effekttrinn med en annen klang enn Bryston. Superenergiske høyttalere er også noe man skal være forsiktig med, skjønt det ble ikke så verst med mine energiske Epos M5 da vi fikk justert opp suben til riktig nivå.
    Hvilken type musikk hørte dere på da dere testet denne ?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi spilte et variert utvalg - fra Trondheimssolistene til Rammstein.

Jeg har en egen musikkmappe som jeg har kalt "Testmusikk" - der har jeg klassisk, blues, jazz, rock, elektronisk musikk m.m. Dette er musikk som er ganske variert og som jeg kjenner godt. Innimellom musikk som skiller klinten fra hveten, smetter jeg inn "alminnelige dårlige opptak" - det er ikke dumt å teste utstyr på litt grøtete opptak som f.eks. The Rolling Stones.

I tillegg spilte vi utvalgt musikk som kameraten min hadde med seg. Mye av det samme som mitt, men ikke fullt så mye jazz.

Vi spilte fra harddisk i FLAC via det trådløse nettverket mitt - både til Squeezeboxene mine og til kameratens Transporter.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transporter

Jeg har følgende utstyr :

Rotel RMB-1095
    Rotel RSP-1068
    Infinity Kappa 80 høyttalere.

Noen som har prøvd Transporteren med noe av det utstyret jeg nevner her ? Og hvis ja, hvor bra fungerte det ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte meg Transporter i dag til mitt Rotel anlegg.
    Gleder meg til desember når jeg endelig får koblet det opp i min nye leilighet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom Transportern fra MPX allerede, jammen gikk det fort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •