Dedikert tråd ang HDX 1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dedikert tråd ang HDX 1000

HDX 10000

Tenkte vi kunne ha en dedikert tråd til denne saken, i og med det finnes til diverse Popcorn enheter.

Jeg har i mange år vært aktiv bruker av HTPC. I dag kom jeg over en test av HDX 1000 i månedens Hjemmkino, der den forøvrig fikk karakter 6. Jeg har faktisk ikke vært klar over denne løsningen, til tross for jeg har egen server stående i hus.

Serveren består av hundrevis av DVDer som e rippet. Årsaken er egentlig bare for å gjøre filene mer tilgjengelig for folket i huset, i tillegg gjøre samlingen lettere tilgjengelig for meg selv. Jeg har i det siste lest om ripping av Bluray og HD-DVD filmer, hvor dem bla. blir lagret i filformatet .MKV?

Det er verdt å nevne at jeg bruker gigabyte nettverk i huset, med vanlig cat5 kabel. Er det mulig for HDX 1000 å streame en .MKV fil i 720P fra serveren uten problem?

Jeg har også lest at HDX 1000 støtter Dolby TrueHD og DTS MA. Trenger jeg bare å ta disse formatene med i rippingen, så vil jeg automatisk få disse lydsporene ved avspilling?

Hvis dette fungerer slik jeg tror, blir den ersattet kjapt av HTPCen. Blir utrolig deilig å få et mindre, lettere og raskere system i kinoen.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært moro om folk kunne poste noen erfaringer her. Jeg sliter litt med å velge mellom denne, TViX HD-6500A og Popcorn Hour A-110.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt googling finner jeg at denne mangler dekoder for DTS og at det er problemer med å få til en FW-update som kan implementere dette. Finnes det en mediaspiller som ikke har noen svakheter? Trodde denne kunne være "the one". 6'er i Hjemmekino og greier... Jeg trenger DTS dekoding da jeg skal koble den til en stereoforsterker.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du rippet DVD-ene uten stereospor? De fleste DVD-er har jo et stereo og/eller DD-spor?

Tipper mangel på DTS-dekoding skyldes lisenskrøll (evt manglende vilje til å betale for det, omtrent som med Apple TVen min :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel et poeng der. Har ikke rippet noe særlig film enda. Prøver å gjøre litt research først. Vil helst ha dekodere for alt i en mediaspiller til stereoen. Det er klart at jeg vil jo mangle HD-dekoding av lyd også. Kanskje jeg bør vente til en dyrere mer påkostet mediaspiller kommer...

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker også på å kjøpe denne etter den gnistrende omtalen i hjemmekino.

1. Hvilket prog. skal jeg bruke til å legge dvd'ene over? -windows XP
    2. Vil hdx hakke ved avspilling fra ekstern disk tro?

Tenker det kan være greit å sette inn 1tb i selve hdx til flac og noen filmer.

Jeg ønsker å legge inn hele dvd-samlingen på en ekstern harddisk.
    Kanskje denne?:
    Elkjøp - Iomega 1 TB ekstern harddisk

Siden dvd-samlingen som snurres hvert jubelår etter at blu-ray kom i hus vil jeg gjerne ha på ekstern disk. Slik at jeg har plass til mer musikk på selve hdx. Har ca. et par hundre dvd, men regner ikke med at jeg legger inn mer enn ca. 150 av dem.

Hva tror folket/ekspertisen?:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •