Lage sin egen radio-stream?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lage sin egen radio-stream?

I forbindelse med at jeg tenker å droppe vanlig radiomottakere her i huset og satse på streaming via nettet, da fikk planene et skudd foran baugen allerede før jeg kom skikkelig i gang: Jeg vil ha NRK P1 Lokal tilgjengelig! Men den sendes ikke som f.eks. .ogg stream slik at min Squeezecenter kan formidle den ut i husstanden. Å høre på Oslofjord passer meg dårlig når jeg vil vite hva som skjer her i Gandsfjorden ;-)

Etter litt mailing med NRK fant jeg ut at det desverre ikke er konkrete tidsplaner for å sende ut lokalradio. Høgskolen i Østfold har litt streaming, de henter ned radio fra satelitt og streamer noen ut, dog ikke mitt distrikt.

Så derfor begynte jeg å lure: Kan jeg sette opp en PC hjemme til å streame ut NRK P1 lokal på eget nett i .ogg format (eller annet format som Squeezecenter støtter)? Hvilken software trenges da? Radio kan jeg ta ned enten via "luften" eller via Get's kabelnett, så der har jeg det jeg trenger. En gammel radiotuner kan jeg koble på en PC's lydinngang. Alternativt en eller annen måte å konvertere standard-streamen til en web-browser...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i SqueezeCenter og velg Internet Radio->Radio Time->Browse by Location->Europe->Norway->NRK og vips har du alt som hjertet begjærer av NRK-sendinger på nett.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre - Linken som lokal-radio stasjonen som ligger under NRK P1 Lokal Rogaland sender ikke!!! Dvs - i de to ukene jeg har hatt den i SqueezeCenter - da har jeg ikke hørt et pip!:evil:

Edit: Hvis noen får frem lyd fra NRK lokal Rogaland: La meg høre, for da har jeg noe krøll med nettet (igjen)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følgende Rogalandsradioer spiller hos meg mens jeg skriver dette:

NRK P1 Rogaland (Bjerkreim, Norway)
    NRK Rogaland 24

Ingen problemer i det hele tatt. Koblet seg helt normalt opp via fjernkontroll og Squeezebox Classic.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da er det krøll med et eller annet oppsett hos meg, NAS/SC/router...

Men jeg lar topic stå åpent ettersom jeg (og muligens andre) kommer borti samme problem når lokale radiostasjoner (som ikke streamer) ønskes inn i Squeezecenter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •