SqueezeBox Duet+Mac Mini+Airport Extreme = Problemer? Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SqueezeBox Duet+Mac Mini+Airport Extreme = Problemer? Hjelp!

Har en ekstern harddisk koblet til en Mac Mini (siste) som skal spille med min nye SqueezeBox Duet (SBD). Som router bruker jeg Apple sin Airport Extreme. I dag fungerer dette nettverket med to laptop´er, PS3 og en printer - det har aldri vært et problem og alt har vært lett å sette opp...helt til SqueezeBoxen kom i hus.

På AirportExtreme (AE) har jeg WEP kryptering og 13 tegns ASCII passord. Jeg har fått med meg at SBD må ha dette i heks-kryptering (eller er jeg på bærtur nå?) på enten 5 eller 13 tegn. Konvertering av 13 tegns ASCII blir 26 tegn i heks og jeg får melding om feil passord på fjernkontrollen til SBD.

Fjernkontrollen til SBD finner nettverket med full styrke og kobler seg opp, men når mottakeren skal koble seg opp får jeg "connection error" og mottakeren blir stående å blinke med grønt lys. Logitech-support spurte om avstanden til router var for lang, men dette er avkreftet...

Noen som har noen tips? Merkelig om jeg må endre kryptering for SBD når alt annet fungerer. Kan jeg oppdatere FW på SBD på noen måte?

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke skrive inn hex-verdier på Duet'en - bruk samme passord som på de andre trådløse enhetene dine.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hex (16)

er enkelt nok verdier fra 0 - F. Passordet er enten 5 eller 13 tegn.

Eks.

01234

0123456789ABC

Ikke mere komplisert enn dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •