Valg av mediaspiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av mediaspiller.

Hei.
    Trenger hjelp til valg av mediaspiller, og det er jo mange av velge mellom.
    Har søkt på forumet i alle ender, men virker som om ingen blir enige.

Skal bruke den til og:
    Spille musikk fra pc eller annet minne til anlegg.
    Se filmer lastet ned til pc osv, musikkvideo, osv. til 60" HD tv.
    Kanskje koble parabol tjuner til denne for og få lyd på anlegg osv.

Hadde tengt kanskje popcorn h 110A.
    Men vet ikke.

Hva er flaggskipet av mediaspillere, samt at man ikke trenger og være
    professor for og bruke denne.

Hva mener dere?

Pf. Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcorn A110 er en kjempebra mediaspiller for videofiler! Spiser de fleste videoformat rått. HDMI ut sikrer godt bilde og jeg har ingen problemer med dekoding av lyd via Onkyo recieveren min, videofilene hentes via nettverket fra hvilken som helst PC i nettverket i tillegg til en NAS. Funker utmerket, kort sagt elsker jeg denne lille saken

Men, som musikkavspiller er jeg ikke fornøyd i det hele tatt, det virker men det er så lite imponerende menysystem at jeg ikke en gang har orket å sette meg inn i hvordan jeg lager spillelister. Hjelper lite også at det statiske bildet du er tvunget til å se på TV'en mens du hører på musikk brenner seg inn i plasmaskjermen min hehe. Kjøp heller en Squeezebox Duet.

For å oppfylle dine krav i en alt-i-ett-boks, må du sikkert til med en HTPC, der har jeg ikke mye peiling på hva en kan velge mellom

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt snakk om at popcornhour A-100/A-110 blir "brukbar" hvis man legger inn My lil MovieJukebox.

Det er uansett ikke en perfekt mediaplayer etter min mening. Jeg har den liggende ubrukt foreløpig, grunnet min enorme avhengighet av Xbox MediaCenter til htpcen min (XBMC Media Center)
    Til mitt bruk (og resten av familien!) er XBMC til nå den aller aller beste løsningen jeg har prøvd.

Til husets 5-åring gjør fortsatt en original xbox med xbmc nytten for dvd-avspilling. Jeg vurderer om jeg skal teste My lil MovieJukebox på popcorn-boksen og se om hun får til å bruke det.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBMC er genialt bra, kunne tenkt meg det på PS3/Xbox 360, Xbox 1 har jo ikke HDMI-støtte.. Men med mindre det har skjedd mye med XBMC de siste to årene så browser den filer på samme måte som Popcorn, filstruktur som funker helt greit om en lager noen kategorimapper.

MylilMoviebox krever også MYE arbeid før hele samlingen er listet, men ser nok bra ut når du har ekstremt mange filmer.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    XBMC er genialt bra, kunne tenkt meg det på PS3/Xbox 360, Xbox 1 har jo ikke HDMI-støtte.. Men med mindre det har skjedd mye med XBMC de siste to årene så browser den filer på samme måte som Popcorn, filstruktur som funker helt greit om en lager noen kategorimapper.
    Da må jeg bare anbefale deg å lese litt om dagens XBMC som forsåvidt kan se ut slik du vil...
    Eneste jeg ikke bruker XBMC til er musikkavspilling. Der synes jeg fortsatt Foobar2000 er det rette valget (for meg)

Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    MylilMoviebox krever også MYE arbeid før hele samlingen er listet, men ser nok bra ut når du har ekstremt mange filmer.
    Tanken var jo at dattera mi på nylig fylte 5 skal forstå hvilken film hun skal sette på. Hun kan alfabetet og skriver litt, men å browse kataloger i filstruktur er ikke noe for henne riktig enda... Derfor hadde MylilMoviebox gjort det enklere, for hun kjenner igjen coverene på filmene sine i alle fall :wink:

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det testing av XBMC snart! Håper ikke det fører til utbytting av Popcorn til HTPC, brukt mer enn nok penger i det siste hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Htpc

Takk for svar, dette hjelper meg godt på veg.
    Men hva er egentlig en HTPC?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får vel XBMC / Boxee til AppleTV også? Jeg har ikke prøvd den firmwaren, men har hørt det skal være gode greier, spesielt med tanke på videoformat-støtte.

AppleTV i seg selv er mer enn god nok for mitt bruk ihvertfall, men nå bruker jeg den nesten utelukkende til streaming av musikk, bildefremvisning og litt youtube-surfing. Og ikke minst kan man styre den med iPod Touch/iPhone ;-)

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Armani.
    Men hva er egentlig en HTPC?
    En HTPC er en PC du kobler til TVen og anlegget og bruker som mediaspiller: Home theater PC - Wikipedia, the free encyclopedia

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •