Coverart på Norske cd-utgivelser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Coverart på Norske cd-utgivelser

Jeg holder for øyeblikket på med ripping av cd samlingen og dette går stort sett fint, men hva skal man gjøre med alle de Norske og Skandinaviske platene som en ikke får lastet opp coverart på?
    Er det mulig å skanne coverene og så legge disse inn i media monkey?
    Er det mulig å bruke WMP og Mediamonkey om hverandre,siden min Pioneer sc-lx81 er visst mest glad i WMP.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner du ikke coverartene på google? jeg pleier å søke der, finne bilde som er ca 300x300 pixler og markere albumet i mediamonkey, og så trekke bildet inn i mediamonkey. Da lagrer mediamonkey bildet i selve filen.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg slet med det samme. Jeg har en del relativt obskur musikk, og brukte da Discogs - Database and Marketplace for Music on Vinyl, CD, Cassette, MP3 and More for å finne covere. Var fint lite jeg ikke fant der.

Ofte er det flere utgaver av coverne også, alt ettersom hvilken release det er osv. Anbefales!

(Edit: Vil bemerke at jeg fant i alle fall veldig sære skandinaviske elektroniske utgivelser fra 80/90-tallet der. Er interessen 3-greps dansband fra söta bror så er kanskje utvalget der noe mindre. :-)

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hippo
    Er det mulig å skanne coverene og så legge disse inn i media monkey?
    Er det mulig å bruke WMP og Mediamonkey om hverandre,siden min Pioneer sc-lx81 er visst mest glad i WMP.
    Svaret til begge er ja. Album art under properties i MediaMonkey. Der kan du legge til inscannede cover. Men det hender at WMP er kresen på cover/tagging. Jeg anbefaler å fikse cover i MediaMonkey, adde samtlige til WMP for å se hva som mangler. Til det som mangler kan du ta en titt her: » Missing Album Art in Windows Media Player? No Problem! » Blog Archive* *Alice Hill’s Real Tech News - Independent Tech

Lykke til

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker ikke jeg MM, men har scannet en del plater (1400+) og en scanner er absolutt et must.

Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

No gjenge alt så mykje bedre!

Takk for alle gode svar, har vel no stort sett fått coverart på 98% av platene.
    Resten får vi scanne å legge de til på den måten.
    Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal få WMP til å hente musikkfilene på min eksterne HD, er litt fersk i dette gamet!
    tjohei..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •