Squeezebox Duet & DAC - dekoding - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 112
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nettopp, og sikkert gode sådanne.
    Dermed også godt egnet til overføring av våre "nuller og enere"?

Andre har jo også tatt tak i nettopp dette: Linn - hi-fi, home theatre and multi-room systems
    Hva kan man egentlig forvente av forbedringer, med Linn´s spissteknologi?

Kan godt hende at jeg både provoserer og fornærmer nå, men dette er absolutt ikke tilsiktet!
    Jeg er rett og slett bare på jakt etter fakta, på godt og vondt........
    Du skal ikke se bort i fra at Linn både kan lage dårligere og bedre produkter på dette feltet, men jeg tror produsentene trenger mer tid til optimalisering før vi sitter igjen med en virkelig cdspillerdreper. Enn så lenge får squeezebox holde for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Vi merket ikke noe slikt med Benchmark DACen. Vi byttet også om på optisk og koaks - og merket ingen forskjell i nivå da heller. Men for all del - jeg har ikke studert dette veldig nøye - jeg sier egentlig bare at vi ikke hørte noen forskjell.
    Har ikke hørt at det skal være forskjell mellom optisk og coax,skal prøve å teste det i helgen.
    Men det er forskjell på balansert og ubalansert kobling mellom forsterker og DAC vistnokk, høyere gain på balansert. (Ikke testet selv dog)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AsbjornM
    Har ikke hørt at det skal være forskjell mellom optisk og coax,skal prøve å teste det i helgen.
    Men det er forskjell på balansert og ubalansert kobling mellom forsterker og DAC vistnokk, høyere gain på balansert. (Ikke testet selv dog)
    Det er vanligvis høyere nivå på de balanserte utgangen. Vet ikke hvorfor, men det er en annen sak. Kan ikke vite alt her i verden- hehe. På min Benchmark DAC har jeg redusert dempingen på de balanserte utgangene - så der vet jeg helt sikkert at det er stor forskjell - de balanserte utgangene spiller veldig mye høyere. Men jeg har aldri hørt forskjell i nivå på optisk og koaks på noen DACer jeg har hatt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, synes der er en del "merkelige" kommentarer her etterhvert. Generell skepsis til trådløst, til kablet, til streaming i det hele tatt. Det er ikke et "hifi" firma osv osv. Squeezeboksen er solgt i millioner, tror ikke det er tiden å være skeptisk til den....
    Vi snakker data her. Jeg mener, har noen oppgradert pc´en med Furutech kabel og støpsler fordi det da blir mer hifi?
    De der ikke kjender til Squeezebox og Transporter kan lese om de på fabrikantens nettside, der kan de også lese om SqueezeCenter, plugins osv osv.
    De der "bare" har en vanlig cd spiller i stereo mister noe ganske vitalt, nemlig romkorreksjon. Denne kan man også få til pc selvfølgelig, og da bruke pc´en som avspiller, se juice hifi f.eks.
    Men med Logitec Squeezeboks, Duet eller Transporter kommer dette som en simpel plugin, der er gratis!
    Der er masse firmaer der lager bokser til streaming, eller som en kombinert ripper/harddisk/avspiller løsning, men hører vi om de bare fordi de heter Cambridge, McIntosh el. lign?
    Skal noen konkurrere seriøst med Logitec må de lage en spiller der virkelig er snerten, med samme features, men prisen bestemmer om det blir succes eller ikke. Der kommer sikkert noen forsøk, men jeg er skeptisk til om det blir annet enn en annen kosmetisk innpakking.

At cd´er er 90 tals henger sammen med det simple fact at på ingen nettsteder kan man laste ned hva man vil av musikk i lossless mot betaling. Industrien kan jo ikke bestemme seg til noe som helst. Derfor må vi fortsatt kjøpe cd plater og rippe de. unntaket er B&W, 2L og Linn f.eks. hvor egenprodusert musikk selges i hvilken kvalitet du måtte ha lyst på, hardware eller software, eller begge deler.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    De der "bare" har en vanlig cd spiller i stereo mister noe ganske vitalt, nemlig romkorreksjon. Denne kan man også få til pc selvfølgelig, og da bruke pc´en som avspiller, se juice hifi f.eks.
    Men med Logitec Squeezeboks, Duet eller Transporter kommer dette som en simpel plugin, der er gratis!
    Romkorreksjon er ikke en løsning man forbinder med tokanals stereo, langt mindre hi-fi. Romvibrasjoner? Flytt vasen, ikke still ned lydtrykket under 200hz.

Skal noen konkurrere seriøst med Logitec må de lage en spiller der virkelig er snerten, med samme features, men prisen bestemmer om det blir succes eller ikke. Der kommer sikkert noen forsøk, men jeg er skeptisk til om det blir annet enn en annen kosmetisk innpakking. .
    Dagens løsning er ikke optimal i den form at støygulvet er høyere enn på en cdspiller til 500 kroner. Dessuten er spdif/optisk en form for enveiskommunikasjon. For å få et "Rent" digitalt signal, må dac'en kunne kommunisere tilbake til klokken i en eventuell streamer for å kunne bedrive proaktiv, og ikke reaktiv korreksjon.

At cd´er er 90 tals henger sammen med det simple fact at på ingen nettsteder kan man laste ned hva man vil av musikk i lossless mot betaling. Industrien kan jo ikke bestemme seg til noe som helst. Derfor må vi fortsatt kjøpe cd plater og rippe de. unntaket er B&W, 2L og Linn f.eks. hvor egenprodusert musikk selges i hvilken kvalitet du måtte ha lyst på, hardware eller software, eller begge deler.
    Nå falt jeg ut. Man kjøper vitterlig enda cdplater både for å rippe de, og for de gangene man virkelig vil nyte musikken. DAC markedet har enda ikke produsert noe optimalt.

Benchmark kan nevnes, men bransjefolk jeg har snakket med og har stor tillit til, har ment at benchmark lager en "god" dac, på langt nær en perfekt en. Forventer å se DA convertere fra langt flere produsenter framover.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjon er mindre HiFi, ja da har jeg hørt det også. Om man har et ugunstig rom så er tydeligvis dårlig lyd mer HiFi...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Romkorreksjon er mindre HiFi, ja da har jeg hørt det også. Om man har et ugunstig rom så er tydeligvis dårlig lyd mer HiFi...
    Leste signaturen din. Budsjettløsningen av romkorreksjon består i høy grad av å dempe frekvenser for å minske refleksjoner/støy. Greit i et dårlig rom, men ikke akkurat en opplevelse å høre på.

Sitat Opprinnelig postet av mteinum

Neivel??

Copland DRC-205
    DEQX High Definition Audio
    http://www.juicehifi.com/
    inguz audio > equalization controller
    Harman/Kardon HK990 | Soundgarden
    http://www.meridian-audio.com/w_pape...ection_scr.pdf
    Lyngdorf - Company - RoomPerfect
    audiodata elektroakustik gmbh, AudioVolver II
    Trinnov Optimizer - room acoustics digital correction for stereo and surround monitoring

osv..

Stereophile kom med følgende uttalelse i 1992:

Stereophile: I Have Heard the Future...(DSP Room Acoustics Correction)
    Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, poste en liste over titusenvis av produkter i alle prisklasser som IKKE benytter romkorreksjon, eller bare be dere fortsette å spille plater i neo-stereo for "økt dynamikk" eller hva det nå enn heter. Selv er jeg skeptisk til hva selv replay gain gjør for (eller skal jeg si mot) lydkvaliteten.

Jeg er av den mening at enhver form for digital prosessering påvirker lydkvaliteten, et utsagn jeg i liten grad er alene om, og ser vi på et rent signal fra cdspiller som perfekt og ufarget er vi på vei langt inn i grøtland nå.

Men for all del, DAC1 er perfekt, det finnes ingen former for støy i digital avspilling, det er ingen simplifikasjon å si at alle digitale signaler består av tallet 1 og tallet 0, ferdig med det, og romkorreksjon justerer lyden perfekt basert på lytterens preferanser, og ikke minst squeezebox i seg selv er ingen feilkilde hva avspilling angår.

Fornøyd?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, folkens, kan vi ikke roe oss ned litt?
    Jeg synes å ane at det drar seg til mer enn godt er her, og det tjener vel ingen hensikt?
    Uansett er det (i alle fall for meg), svært interessant å lese meningsutvekslinger og synspunkter / påstander, selv om vi fortsatt ikke har fått noen konklusjon.
    Om vi i det hele tatt får det?

Edit: "Leifs"

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

MP3, WMA, helt uinterresant, selv om man får det i 320, det er IKKE det samme som lossless, selv jeg klarer å høre forskjell der..
    [...]
    Det er jo ellers passe bortkastet å investere i "fett" anlegg hvis man kan fore deg med bare mp3 også da... men det er kanskje bare min mening :9
    Ja, innbilningens kraft er stor.

Og til de som mener de får jitter med trådløs overføring så tror jeg nok det mangler litt teknisk forståelse. Signalet buffres opp på squeezeboxen så det er ikke snakk om en direkte trådløs strøm. I forhold til jitter er det dermed ingen praktisk forskjell på en slik overføring kontra om musikken hadde vært lagret på en harddisk inni selve squeezeboxen.

EDIT: For å understøtte påstanden så har det vel vært flere tester av Squeezeboxen som har vist at den har lavere jitter enn de fleste vanlige cdspillere/drivverk.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes å ane at det drar seg til mer enn godt er her, og det tjener vel ingen hensikt?
    Uansett er det (i alle fall for meg), svært interessant å lese meningsutvekslinger og synspunktet / påstander, selv om vi fortsatt ikke har fått noen konklusjon.
    Hva ønsker du konklusjon på?
    --
    Thorbjørn

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett er det (i alle fall for meg), svært interessant å lese meningsutvekslinger og synspunktet / påstander, selv om vi fortsatt ikke har fått noen konklusjon.
    Er enig i det, men inlegget over ble litt for drøyt for meg til å IKKE kommentere det. Testen av hk sin nye stereo forsterker (i hjemmkino april) med innebygget romkorreksjon er kanskje et alright utgangspunkt her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, synes der er en del "merkelige" kommentarer her etterhvert. Generell skepsis til trådløst, til kablet, til streaming i det hele tatt. Det er ikke et "hifi" firma osv osv. Squeezeboksen er solgt i millioner, tror ikke det er tiden å være skeptisk til den....
    Vi snakker data her. Jeg mener, har noen oppgradert pc´en med Furutech kabel og støpsler fordi det da blir mer hifi?
    Lurte litt på dette selv, har jobbet med data på alle plan i mange år, og synes det er morsomt når man tviler på teknologien og tilskriver jitter eller tilsvarende problemer med dårlig underliggende transport (eh, krøkkete skrevet)...
    Men sålenge vi stoler på nettverk til jobb, filoverføring etc, så tror jeg alle og enhver bør ta enkelte fakta som fakta, og flytte problemet i andre baner..
    støy i musikk pga nettverket kan bare komme pga dårlig overføringshastigheter, og som du kommenterte tidligere, det er ikke den store båndbredden vi snakker om som kreves til musikk

Der er masse firmaer der lager bokser til streaming, eller som en kombinert ripper/harddisk/avspiller løsning, men hører vi om de bare fordi de heter Cambridge, McIntosh el. lign?
    Skal noen konkurrere seriøst med Logitec må de lage en spiller der virkelig er snerten, med samme features, men prisen bestemmer om det blir succes eller ikke. Der kommer sikkert noen forsøk, men jeg er skeptisk til om det blir annet enn en annen kosmetisk innpakking.
    Det man ikke må glemme i forbindelse med SlimDevices/Logitech er at de er ÅPNE, de har gitt fra seg all kildekode, alle kan mekke selv om de vil, og det gjør at dette er løsninger som kan utnyttes på alle mulige måter.
    For de som har kjøpt disse såkalte hjemmekinoforsterkerne (denon etc) som har innebygget ethernet kabel, hvor mye kan man gjøre med de?, til sammenligning?
    Jeg tror de som jobber med data-elektronikk, nettverk etc, har alle mulige forutsetninger for å lage streamingløsninger som virkelig fungerer, noe som Slim har vist.
    Det at vi har litt diskusjoner på DAC kvaliteter og diverse får så være, for meg har har egentlig usikkerheten vært om hva output'n på disse boksene gjør når du tar ut digitalt eller via DAC, men når jeg etterhvert koblet hjerne og fakta, så oppdaget jeg at jeg var vel egentlig noe på villspor når jeg lurte på dette med 24/96 etc, siden jeg har materiale bare fra cdplater så har jeg jo, krmt, bare 16/44 for avspilling, så om dac'er yter mer er vel en annen trille.. tror jeg?

Dette er litt synd, men jeg håper ikke alle henger seg på hallelujakoret og dømmer cd'en bort og vekk, FØR vi får tilgang til musikk i samme, evt bedre kvalitet på annen måte, sålenge alt som selges er bare "søppel", så gidder ikke jeg å betale samme pris for elektronisk nedlastning når den til alt overmål er dårligere enn cdplata du kjøper.
    Alternativet i værste fall er å kvitte seg med alt av musikk og anlegg, og bare lytte på radio.. gud hvor grusomt..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hva ønsker du konklusjon på?
    Vel, jeg ble nok kanskje litt fokusert på egne interesser mtp det begrepet, i den forstand som at jeg (fortsatt) er relativt nyskjerrig på hvordan SB spiller, i forhold til f.eks Transporter eller tilsvarende / dyrere løsninger.

@CNK: Full forståelse for det, men jeg ante jo så smått en liten "temperaturstigning" her, det var bare derfor. ;-)

Har også lest omtalen av den nye stereoforsterkeren til HK, og dermed er det vel nok en gang manifestert at slike opsjoner er ganske dugelige?

Umiddelbart liker jeg ikke tanken på å "tukle" med musikken, kanskje fordi jeg får noen stygge "flashback´s" i retning av bass- og diskantkontroller, og ikke minst "loudness"-knapp?
    Antakelig blir sammenlikningen syltynn, i den forstand som at dagens romkorreksjonssystemer garantert er langt mer avanserte enn et par reguleringsknapper på en forgangen forsterker.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de som jobber med data-elektronikk, nettverk etc, har alle mulige forutsetninger for å lage streamingløsninger som virkelig fungerer, noe som Slim har vist.
    De folk som disser de "fordi det er Logitech" bør vel også få med seg at det stemmer faktisk ikke, det er et selvstendig firma som er kjøpt av logitech.

Dette er litt synd, men jeg håper ikke alle henger seg på hallelujakoret og dømmer cd'en bort og vekk, FØR vi får tilgang til musikk i samme, evt bedre kvalitet på annen måte, sålenge alt som selges er bare "søppel", så gidder ikke jeg å betale samme pris for elektronisk nedlastning når den til alt overmål er dårligere enn cdplata du kjøper.
    Det er klart vi alle gleder oss til at vi kan laste ned lossless, og det tviler jeg ikke på at kommer. Samtidig blir det veldig enkelt å kalle mp3/wma med høy bitrate for søppel, da det i mange tilfeller er umulig å høre forskjell. Å kategorisk avvise dette til avspilling i stueanlegget er jo selvfølgelig helt opp til deg, men unødvendig.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg ble nok kanskje litt fokusert på egne interesser mtp det begrepet, i den forstand som at jeg (fortsatt) er relativt nyskjerrig på hvordan SB spiller, i forhold til f.eks Transporter eller tilsvarende / dyrere løsninger.
    Det er vel et faktum at Transporter er temmelig mye bedre enn SqueezeBox'ene, de har jo tross alt benytter endel komponenter og diverse av annen/høyere kvalitet i denne sammenlignet med SB'ene.

Det som til syvende og sist teller er jo om du ønsker å betale prisen for en Transporter sammenlignet med en SB + ekstern DAC?
    Siden Transporteren ser ut som den gjør, og Abrahamsen kom med egen DAC, så var valget "enkelt" for min del, jeg synes, krmt, Transporteren ser lit harry ut, og siden prisen er over det dobbelte av hva jeg betalte for DAC+SB Duet så..

Men hadde pengene ligget i putevaret så tror jeg nok Transporteren hadde stått i stua.. var jo bare flaks at Abrahamsen kom med sin DAC nå for min del

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp!
    Men gammal og treig som jeg er(?), så tenkte jeg nok kanskje litt for hardt på dette med (dårligere) bitrate for SB´s del, kontra Transporter.
    Dermed kan jeg forstå det dithen, at en SB i kombo med en god DAC, resultatmessig vil være fullt på høyde med det meste av mer sofistikerte ( dyrere) løsninger. Eller hur?
    Skjønt; en god DAC kan jo også fort koste penger.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp!
    Men gammal og treig som jeg er(?), så tenkte jeg nok kanskje litt for hardt på dette med (dårligere) bitrate for SB´s del, kontra Transporter.
    Dermed kan jeg forstå det dithen, at en SB i kombo med en god DAC, resultatmessig vil være fullt på høyde med det meste av mer sofistikerte ( dyrere) løsninger. Eller hur?
    Skjønt; en god DAC kan jo også fort koste penger.....
    Det er der jeg er iallefall, i den trua.. DAC'en fra Abrahamsen koster ca 3500, ikke så dyr.. og får bra kritikk her:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...ring-test.html

Det som vi trolig mister sammenlignet med Transporter, er den høyere bitraten, som vi ikke har på cdplatene iallefall.. nå upsampler jo DAC'en til 192 da, om det skulle være til noe hjelp (der er jeg usikker..)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mteinum har lagt inn de linker folk bør lese når det gjelder romkorreksjon. Hvem vet, kanske juice hifi romkorreksjon kommer som en plugin til Squeezeboksen også...., men selvom surround folket lenge har hatt romorreksjon er det relativt nytt for hifi folket, og vi er generelt mye mer skeptiske til saker og ting....no offence.
    I gamle dager brukte man equalizer, og når man nevner det ordet nå er det som å banne i kirken...
    Stereophile kan tas som en referense når det gjelder sammenlikning av Transporter og Squeezeboksen, der står utførlig forklart forskjellene, også med en ganske dyr Musical Fidelity dac foran Squeezeboksen.
    Samtidig kan man se at trådløs streaming med en Squeezebox, og med digital ut til en Mark Levinson dc spiller/dac resulterte i samme lyd som når Mark Levinson´en spilte den orignale cd.
    Det har blitt sagt lenge at en Squeezebox selv er som en billig cd spiller, med en dac etter kan den blive skremmende god. Smak og behag, og dac avgjør.
    Se gjerne linken til AsbjornM.
    Transporter nevnes gjerne i forbindelse med cd spillere til 50.000,-, og for noen slår den RME : Jeg er ikke døv! Transporter v.s. RME ADI-8 QS
    Men, dette med hifi er jo også om produktet i seg selv, gjør det noe for deg, eierglede, stolthet, ro i sjelen osv, og det er kanskje også viktigt når man velger.....

Vil man ha streamer, og har et lass med 24/96 filer er det logisk man velger Transporter, denne er også perfekt til å erstatte en, aldrig perfekt, forforsterker og gå direkte inn i effekt, eller aktive høyttalere. Men, en tråd på SlimForum har avdekket masse "myter" og ikke hørbare fakta. Denne tråden ligger vel i arkivet nå siden de bare har 2 sider opp om gangen, men, der var testet med 24/96 filer kontra disse konverteret til 24/44.1, der var testet med ekstern strømforsyning til Squeezeboksen, med valg av screensaver, wav kontra flac osv osv, alle disse tingene som tweakere har snakket om siden Squeezeboksen kom ut, og konklusjonen var, at det ikke var hørbart!
    Noen av disse tingene er i etterkant morsomme. Det er som å diskutere hvor mange clip & copy der skal til før en pdf fil ikke kan åpnes mer.....
    Man kan lese masse ting, og danne seg en mening om hvordan det er, men en A-B test hjemme kan virkelig få ting på plass.
    Jeg var selv overbevist om at jeg skulle høre forskjell på ting med mine elektrostatiske hodetelefoner, men nei, desverre...., det var da at jeg sluttet å lete etter forbedringer, og jeg må sige jeg har hatt ro i sjelen siden...
    Men nei, jeg vet hvor vanskelig det er å skal velge hifi, og herregud, man kan jo ikke prøve alt heller.......

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil man ha streamer, og har et lass med 24/96 filer er det logisk man velger Transporter, denne er også perfekt til å erstatte en, aldrig perfekt, forforsterker og gå direkte inn i effekt, eller aktive høyttalere.
    Hva er en typisk kilde for 24/96 filer?, har lyst til å se om jeg kan finne noen med samme musikk som jeg har for å teste litt, men...

Man kan lese masse ting, og danne seg en mening om hvordan det er, men en A-B test hjemme kan virkelig få ting på plass.
    Rommet har nok mye mer betydning enn om man kjører DAC'en på batterier eller strømmnettet (går selvsagt ut ifra at de som lagde DAC'en skjønte hovrdan de skulle lage strømforsyning som ikke plukker opp all skjitn)

Når det gjelder equalizer.. Equalizer er egentlig ikke så dumt hvis du kan bypasse den når du ønsker, men kjekt å kunne justere noe, for endel gamle plateinspillinger suger noe, men tror equalizer har fått mye dårlige kommentarer pga bruk hos enkelte, mange som skal dra opp bassen mer med slike for å korrigere for andre problemer som svake forsterkere, mp3 etc.. Tror equalizere kan være et bedre valg en rene diskant/bass/loudness controllere, men da brukt med måte..

Jeg mistet mine diskanter på party engang pga bass/diskantkontrollere på min gamle NAD, folk måtte justere på de hele tiden, ARG, jeg kjørte de nøytral, like etterpå var de skrudd på.. og plutselig, ping.. jaja.. den gang da.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •