Squeezebox Duet & DAC - dekoding - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 112
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Jeg for min del er spent på mengden jitter som trådløs overføring fører med seg. Er lite poeng i å investere i en svindyr dac om signalet streameren mottar er fullt av dritt.

Squeezebox trenger en konkurrent som har mulighet til å spille av losslessfiler direkte fra minnepinne.
    Nå har jeg kanskje ikke perfekte øre til å oppdage jitter, men når man kan overføre 1080p bildemateriale uten noen artifakter overhodet lurer jeg på hvordan et lydsignal som er 1/10 av samme datamengde fremstår for meg som noe merkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del er spent på mengden jitter som trådløs overføring fører med seg. Er lite poeng i å investere i en svindyr dac om signalet streameren mottar er fullt av dritt.

Squeezebox trenger en konkurrent som har mulighet til å spille av losslessfiler direkte fra minnepinne.
    Trådløst er uaktuelt for min del, SqueezeBox Duet er her koblet på kablet nettver, ikke noe å lure på.
    Minnepinne?, nah, dele ut musikken via nettverkshare, vil ikke fly med musikkfiler på alle mulige medium

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Nå har jeg kanskje ikke perfekte øre til å oppdage jitter, men når man kan overføre 1080p bildemateriale uten noen artifakter overhodet lurer jeg på hvordan et lydsignal som er 1/10 av samme datamengde fremstår for meg som noe merkelig.
    Litt om squeezebox og støy: Stereophile: Slim Devices Squeezebox WiFi D/A processor

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AsbjornM
    Trådløst er uaktuelt for min del, SqueezeBox Duet er her koblet på kablet nettver, ikke noe å lure på.
    Minnepinne?, nah, dele ut musikken via nettverkshare, vil ikke fly med musikkfiler på alle mulige medium
    Oss som ikke bor på hybel, finner kanskje ideen om å strekke 20m nettverkskabel noe utiltalende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Bruker vel en pc med cd\dvd rom til å rippe...
    Joda, men jeg reagerte på dette:

Tja, kastet ut CDspilleren (og CDene) når jeg kjøpte Squeezen for 3-4 år siden. CD er bare sååå 90tall
    Hvis cd'er er sååå 90talls, og utdaterte, så kjøper man vel heller ikke cdplater for å rippe da?

(Jada, jeg *er* pirkete nå.. )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oss som ikke bor på hybel, finner kanskje ideen om å strekke 20m nettverkskabel noe utiltalende.
    Trenger du 20meter kabel på en HYBEL? , neida, jeg skjønner den.. bor på en liten leilighet selv, men klaska på høl i veggene her og trakk kabel, stifta fast i veggene
    Kunne nok ha vært penere, men det gjør nytten...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broren min og jeg har diskutert og testet dette gjentatte ganger. Vi har brukt ganske bra CDspillere som drivverk via koaks inn på Benchmark DACen min og parallellkjørt med FLAC-filer trådløst fra PCen via Squeezebox via optisk inn på Benchmark DACen - slik at vi ved enkel svitsjing på DACen kan sammenligne direkte. Ingen forskjell å høre. For sikkerhets skyld byttet vi også om de digitale kablene fra drivverk til DAC - og det samme gjentar seg: Ingen forskjell å høre.

Dette er vi så sikre på at jeg har solgt alle CDspillere i huset - har bare beholdt et 12 år gammel rakleverk av en Cdspiller, som står bortgjemt og frakoblet i et skap - men parat i tilfelle datahikke.

Når det er sagt, skal det også sies at enkelte DACer kan være mer følsomme enn andre for forskjeller i signalkvaliteten - herunder jitter - men Benchmark DAC-1 regnes som bortimot drivverkssimmun.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke direkte mac-frelst, så hva slags nett den dere Airport greia de brukte der hadde er for meg ukjent.

Men trådløst er mye rart, 802.11 a/b/g/n idag, og kjører du det gamle med 11mpbs så kan du vel miste litt data når du skal overføre, trangt om plassen, masse naboer som krangler med kanalene så du får ofte enda lavere overføringshastigheter.
    Kjører du g eller n derimot, så bør du nok være temmelig safe på trådløst, så fremt du ikke bor i et hybelhus der alle deler samme trådløsnettet, eller du har 40-50 trådløse routere i tett nærhet.. da kan du nok.. slite..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Broren min og jeg har diskutert og testet dette gjentatte ganger. Vi har brukt ganske bra CDspillere som drivverk via koaks inn på Benchmark DACen min og parallellkjørt med FLAC-filer trådløst fra PCen via Squeezebox via optisk inn på Benchmark DACen - slik at vi ved enkel svitsjing på DACen kan sammenligne direkte. Ingen forskjell å høre. For sikkerhets skyld byttet vi også om de digitale kablene fra drivverk til DAC - og det samme gjentar seg: Ingen forskjell å høre.

Dette er vi så sikre på at jeg har solgt alle CDspillere i huset - har bare beholdt et 12 år gammel rakleverk av en Cdspiller, som står bortgjemt og frakoblet i et skap - men parat i tilfelle datahikke.

Når det er sagt, skal det også sies at enkelte DACer kan være mer følsomme enn andre for forskjeller i signalkvaliteten - herunder jitter - men Benchmark DAC-1 regnes som bortimot drivverkssimmun.
    Hm, mener å huske det ble høyere gain av å bytte fra optisk til coax, men det kan like gjerne være inngangen til V6en min.

Men trådløst er mye rart, 802.11 a/b/g/n idag, og kjører du det gamle med 11mpbs så kan du vel miste litt data når du skal overføre, trangt om plassen, masse naboer som krangler med kanalene så du får ofte enda lavere overføringshastigheter.
    Kjører du g eller n derimot, så bør du nok være temmelig safe på trådløst, så fremt du ikke bor i et hybelhus der alle deler samme trådløsnettet, eller du har 40-50 trådløse routere i tett nærhet.. da kan du nok.. slite
    Det er som du helt sikkert vet en egen test for ved hvilken bitrate man oppnår signaltap under innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B

Kan ikke noe for det, men den testen der synes jeg høres ut som rent vås, ikke din altså, men den refererte.

Altså, ethernet, trådløst eller kablet blir benyttet for å overføre DATA i bedrifter og mange hjem, hva skulle man si om troverdigheten til slikt om dataene som ble overført ble korrupte underveis??, HALLO???

Det eneste jeg ser som kunne være et problem er at nettet kan "lagge", dvs, det kan ta tid før pakkene kommer over som gjør at mottaker ikke har noe å avspille (spill av på nrk-nettv, youtube eller lignende så vet dere hva jeg mener), men mediumet som medium klarer ikke å ødelegge lyden...

Hva blir det neste?, kjøper dere Monster nettverkskabler og forgylte wifi antenner for å få bedre lydkvalitet også?
    (Monster's nettkabler er den største scam'en noensinne.. )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som du helt sikkert vet en egen test for ved hvilken bitrate man oppnår signaltap under innstillinger.
    Fortell?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, mener å huske det ble høyere gain av å bytte fra optisk til coax, men det kan like gjerne være inngangen til V6en min.
    Vi merket ikke noe slikt med Benchmark DACen. Vi byttet også om på optisk og koaks - og merket ingen forskjell i nivå da heller. Men for all del - jeg har ikke studert dette veldig nøye - jeg sier egentlig bare at vi ikke hørte noen forskjell.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo ytterst interessant lesning da!
    Kan man dermed revurdere et kjøp av en langt dyrere løsning, les: Transporter etc?
    Den som ei spør, får jo aldri noe svar. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Dette var jo ytterst interessant lesning da!
    Kan man dermed revurdere et kjøp av en langt dyrere løsning, les: Transporter etc?
    Den som ei spør, får jo aldri noe svar. ;-)
    Transporter vil antakeligvis om kort tid få konkurrenter som gjør det den gjør bare bedre og billigere, logitech er i en forbilledlig markedsposisjon, og vet å utnytte dette.

(Jeg er kanskje inhabil, da jeg strevde aldeles hardt med å bruke 1500 kroner på noe som logitech har satt sitt varemerke på)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok ganske mye rett i dette, inhabil eller ei!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transporter vil antakeligvis om kort tid få konkurrenter som gjør det den gjør bare bedre og billigere, logitech er i en forbilledlig markedsposisjon, og vet å utnytte dette.
    Ja, forhåpentligvis så kommer det andre løsninger i denne gata også, har jo kommet mye bra forsåvidt da, Sonos etc.

(Jeg er kanskje inhabil, da jeg strevde aldeles hardt med å bruke 1500 kroner på noe som logitech har satt sitt varemerke på)
    Mja, med den holdningen så kan vi snart ikke kjøpe noe , ser hvor du vil, men Logitech er vel ikke den værste?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja, med den holdningen så kan vi snart ikke kjøpe noe , ser hvor du vil, men Logitech er vel ikke den værste?
    Nei, men 17.000 er "ingen andre lager noe sånt, så hvorfor ikke" pris. Hadde det vært en produsent med erfaring innen hi-fi, hadde det vært noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men 17.000 er "ingen andre lager noe sånt, så hvorfor ikke" pris. Hadde det vært en produsent med erfaring innen hi-fi, hadde det vært noe annet.
    Ikke glem at Transporter og utstyret var på plass lenge før Logitech kom på banen.. Det meste av Duet var også ferdig før så skjedde..

Det som er spørsmålet er vel hvor mye nyvinning vil kan forvente å få fra Logitech på dette nå.. har mine tvil på det punktet..

BTW, er *bare* 15.000 nå
    Komplett.no - Logitech Transporter Black,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem at Transporter og utstyret var på plass lenge før Logitech kom på banen.. Det meste av Duet var også ferdig før så skjedde..
    Igjen, hadde det vært en produsent med erfaring innen hifi. Slim devices lagde nettverksløsninger.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, og sikkert gode sådanne.
    Dermed også godt egnet til overføring av våre "nuller og enere"?

Andre har jo også tatt tak i nettopp dette: Linn - hi-fi, home theatre and multi-room systems
    Hva kan man egentlig forvente av forbedringer, med Linn´s spissteknologi?

Kan godt hende at jeg både provoserer og fornærmer nå, men dette er absolutt ikke tilsiktet!
    Jeg er rett og slett bare på jakt etter fakta, på godt og vondt........

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •