Sony VPL HW10 og DVDO-iscan HD+ ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL HW10 og DVDO-iscan HD+ ?

Hei,

Vurderer å kjøpe Sony DPL HW10 projektoren. Har man noe nytte av å koble denne opp mot en videoprosessor som DVDO iscan HD+? Jeg skal koble til Blu ray, HTPC og evt en gammel laserdiskspiller. Har det noe for seg?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolker jeg det riktig når jeg antar du har en HD+ eller vurderer du å anskaffe en HD+/VP30/VP50/VP50Pro eller EDGE?

Om jeg husker riktig så har HD+ DVI inn/utganger og jammen ikke sikker på HDCP støtte og slikt. Tviler sterkt på at den støtter HD-lyd også.

Selv har jeg en VP50Pro mellom mine kilder og TW2000. Er meget fornøyd med det oppsettet.
    Det fine med en DVDO/Scaler i midten er at en kan få satt opp alle inngangsignalene riktig (og for alle oppløsninger), samt at man setter opp output fra scaler mot PJ.
    En VP50Pro/Edge vil/kan forbedre et 1080p signal noe. Hvor mye er jeg usikker på. Kan godt hende det er kun farger og slikt.
    Har dog satt min til å de-interlace m.m på 1080p input.

Kjenner ikke detaljene rundt HW10 mtp Laserdisk (hvilken type?). Et 3D kamfilter er en fordel for LD. Minns VP30/50/Pro/Edge kun har et 2D kamfilter.
    Har ikke testet LD direkte inn i TW2000 enda (composite/Svideo) (det står på sjekklisten).

For HTPC (DVI/hdmi ut?) så er det muligens ikke så mye å vinne ettersom man kan tweake avspilling relativt bra i SW på PC.

Om du ikke har en VP så ville jeg anbefalt Edge. Til den prisen så kan man nesten ikke gjøre feil

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Tolker jeg det riktig når jeg antar du har en HD+ eller vurderer du å anskaffe en HD+/VP30/VP50/VP50Pro eller EDGE?

Om jeg husker riktig så har HD+ DVI inn/utganger og jammen ikke sikker på HDCP støtte og slikt. Tviler sterkt på at den støtter HD-lyd også.

Selv har jeg en VP50Pro mellom mine kilder og TW2000. Er meget fornøyd med det oppsettet.
    Det fine med en DVDO/Scaler i midten er at en kan få satt opp alle inngangsignalene riktig (og for alle oppløsninger), samt at man setter opp output fra scaler mot PJ.
    En VP50Pro/Edge vil/kan forbedre et 1080p signal noe. Hvor mye er jeg usikker på. Kan godt hende det er kun farger og slikt.
    Har dog satt min til å de-interlace m.m på 1080p input.

Kjenner ikke detaljene rundt HW10 mtp Laserdisk (hvilken type?). Et 3D kamfilter er en fordel for LD. Minns VP30/50/Pro/Edge kun har et 2D kamfilter.
    Har ikke testet LD direkte inn i TW2000 enda (composite/Svideo) (det står på sjekklisten).

For HTPC (DVI/hdmi ut?) så er det muligens ikke så mye å vinne ettersom man kan tweake avspilling relativt bra i SW på PC.

Om du ikke har en VP så ville jeg anbefalt Edge. Til den prisen så kan man nesten ikke gjøre feil
    Takker for svar, jeg tenkte vel egentlig å bruke en scaler som var riktig for formålet, så ja, edge kan vel også vurderes. Vil en slik extern videoprosessor alltid forbedre bilde i forhold til projektoren?

Laserdiskspilleren min har scart og kompositt ut, så det er rimelig dårlig utgangspunkt. Spørsmålet blir vel om en extern prosessor er verd pengene :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Takker for svar, jeg tenkte vel egentlig å bruke en scaler som var riktig for formålet, så ja, edge kan vel også vurderes. Vil en slik extern videoprosessor alltid forbedre bilde i forhold til projektoren?

Laserdiskspilleren min har scart og kompositt ut, så det er rimelig dårlig utgangspunkt. Spørsmålet blir vel om en extern prosessor er verd pengene :-)
    Uten å ha sett denne Sony modelen (men det er det andre som har gjort, les for eksempel testen testen til AK her på forumet) så er min erfaring at Sony sin bildebehandling er noe av det beste hvis ikke det beste å oppdrive i markedet. Mitt råd er derfor bruk pengene på noe annet enn en bilde prosessor, det du vil få av forbedringer er i beste fall marginalt om i hele tatt noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Uten å ha sett denne Sony modelen (men det er det andre som har gjort, les for eksempel testen testen til AK her på forumet) så er min erfaring at Sony sin bildebehandling er noe av det beste hvis ikke det beste å oppdrive i markedet. Mitt råd er derfor bruk pengene på noe annet enn en bilde prosessor, det du vil få av forbedringer er i beste fall marginalt om i hele tatt noe.
    Støtter Henning 100%.Bruk pengene på noe mer fornuftig.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja... at Sony har noe av det beste som er å oppdrive tar jeg vel med en klype salt...

Sånn for nysgjerrighetens skyld, finnes det noen HQV tester (el.lign) som er utført med Sony PJ'ene? Hadde vært artig å vite hvor landet ligger.

Dessverre så er jo blitt slik at nesten alle komponenter (BD-avspiller, forsterker, PJ) kommer med en eller annen form for videoproc. (Reon/Realta/osv) og skal en ha en bra modell så er jo ofte en slik integrert (og som en betaler for). Litt overkill med 2-3 slike i serie...

Prisen for en er Edge relativt rimelig (7-8KNOK?) og gjør mye godt, den er jo mere enn en ren scaler/vp. Jeg bruker min som en AV-hub (og spart litt(endel) kroner med å velge en rimeligere forsterker uten god VP).
    Skal ikke uttale meg hvor mye bedre et 1080p signal blir gjennom en Edge, men for 480/576 (i/p), 720p og 1080i blir det iaf bedre enn direkte til PJ (i mitt oppsett).

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Hehe... en av de spillerene ja...

Må få testet min egen LD direkte i PJ og sammenligne med signal via VP.

Alltid litt nostalgi når en finner frem en godfilm på LD.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja... at Sony har noe av det beste som er å oppdrive tar jeg vel med en klype salt...

Sånn for nysgjerrighetens skyld, finnes det noen HQV tester (el.lign) som er utført med Sony PJ'ene? Hadde vært artig å vite hvor landet ligger.
    Du trenger ikke lete så mye :-D

http://avforum.no/forum/tester-video...0.html?garpg=9

Jeg har sett noen forskjellige projektorer og står helt klart fast ved at Sony har noe av det bedre som er å oppdrive på bilde behandling :-D

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... en av de spillerene ja...

Må få testet min egen LD direkte i PJ og sammenligne med signal via VP.

Alltid litt nostalgi når en finner frem en godfilm på LD.
    Får alltid litt god Vinyl følelse av en god gammel LD. Masse sjarm der :-)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg dropper videoprosessor i denne omgang, jeg må jo ha noe å oppgradere til i fremtiden :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke lete så mye :-D

http://avforum.no/forum/tester-video...0.html?garpg=9

Jeg har sett noen forskjellige projektorer og står helt klart fast ved at Sony har noe av det bedre som er å oppdrive på bilde behandling :-D
    Relativt bra HQV resultater i den testen der.
    Det jeg reagerte på tidligere var at det ble påstått at Sony har noe av det beste en kan oppdrive... bra er de helt sikkert (noe testen viser).

Men, nok om det. La oss ikke dra det videre... kan jo ikke hisse på meg en fellow HDDVD og BH200 eier
    Fornøyd med 200'n forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Relativt bra HQV resultater i den testen der.
    Det jeg reagerte på tidligere var at det ble påstått at Sony har noe av det beste en kan oppdrive... bra er de helt sikkert (noe testen viser).

Men, nok om det. La oss ikke dra det videre... kan jo ikke hisse på meg en fellow HDDVD og BH200 eier
    Fornøyd med 200'n forresten?
    Tror ikke dette er det største å hisse seg opp over nei .-D

BH200 hviler hos oss får ikke HD lyd gjennom Denonen min desverre... Men etter neste oppgrdering på surround fronten skal den nok i aksjon...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke dette er det største å hisse seg opp over nei .-D

BH200 hviler hos oss får ikke HD lyd gjennom Denonen min desverre... Men etter neste oppgrdering på surround fronten skal den nok i aksjon...
    Prøvd siste FW (des 08)? Selv om jeg ikke kunne huske at det skulle være gjort noe på den fronten.

Er dette et generelt problem med Denon eller?
    Ser at DVDO Vp50Pro (i sin siste FW) nå støtter Denon, etter mye tull med HDMI lyd. Må være noe EDID info som ikke blir formidlet.... (fra Denon)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd siste FW (des 08)? Selv om jeg ikke kunne huske at det skulle være gjort noe på den fronten.

Er dette et generelt problem med Denon eller?
    Ser at DVDO Vp50Pro (i sin siste FW) nå støtter Denon, etter mye tull med HDMI lyd. Må være noe EDID info som ikke blir formidlet.... (fra Denon)
    Bare denon 06 serien. Jeg skal laste siste firmware en av dagene. Det er jo en komplett spiller etterhvert sonefri i alle leire....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •