Problemer med Airport Express

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Airport Express

Har nylig anskaffet med en Airport Express basestasjon som er koblet til stereonalegget. Problemet er at det til tider kan bli noen dropouts i lyden som er irriterende. Har satt opp Airport basestasjonen slik at den kobler til nettverket via routeren min som også laptop'en min er koblet til. Routeren min (D-link DIR-635) er plassert høyt i rommet slik at alle enheter jeg har koblet til den viser 100% signalstyrke. Har også skiftet kanal slik at routeren bruker kanal 12 for å unngå forstyrrelser fra andre trådløse nettverk i nabolaget. Ut ifra dette ser jeg det som usannsynlig at det skulle skyldes dårlig signal eller kapasitet på nettverket.

Videre bruker jeg Spotify og så sendes lyden ut via Airfoil. Her har jeg oppdaget noe. Som kjent blir det jo noe delay mellom lyden ut fra laptop'en og den som spilles av på anlegget, men dette er jo ikke noe problem da jeg ikke bruker høyttalerne i laptop'en.

Men det jeg oppdaget her om dagen var at hvis jeg skrur opp lyden på laptop'en er den helt på bærtur. Virker som det er en stor konflikt en eller annen plass og det virket nesten som det var noe som prøvde å få laptop'en til å synkronisere lyden med anlegget. Konklusjon min er da at det er en eller annen konflikt med lyden som blir sendt ut og det at laptop'en vil spille av på de innebygde høyttalerne.

Eller er det noen som har vært borti andre ting det kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er "løst". Viser seg at via iTunes som er Apple sin origianlløsning så funker alt helt dønn stabilt uten problemer, så det er nok Airfoil som er kjernen til problemet, og etter litt nærmere søking på nette er det visst et kjent problem at Airfoil sliter med å få dette til å funke helt. Forhåpentligvis kommer det bedre støtte i nyere versjoner av Airfoil.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Får du nyeste versjon av itunes til å snakke med airport?

Jeg har en 3 år gammel airport express, som etter jeg oppgraderte itunes ikke finner. Det kommer opp samme feilmelding hele tiden.

Må legge inn en gammel versjon av itunes igjen for å få det til å funke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte iTunes her om dagen, og alt funker perfekt hos meg ja.

Kan godt hende det er noe med din eldre versjon av Airport Express som er årsaken. Prøvd å oppdatere programvaren til den?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    Oppdaterte iTunes her om dagen, og alt funker perfekt hos meg ja.

Kan godt hende det er noe med din eldre versjon av Airport Express som er årsaken. Prøvd å oppdatere programvaren til den?

hei.
    Takker for svar. Den er ikke oppgradert, men har du en rask guide på hvordan jeg gjør det?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    hei.
    Takker for svar. Den er ikke oppgradert, men har du en rask guide på hvordan jeg gjør det?
    Ser ut til at det bare er å laste ned oppgraderingen fra Apple og så går alt av seg selv.

Hvordan oppgradere

Firmware for Windows

Firmware for OS X
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du ut av problemet? Hva gjorde du i så fall? Har samme problemet... Lyden hakker veldig innimellom og av og til henger Airfoil seg..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •